- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Trash Movie challenge
Trash Movie challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Moest je later nog wel iets willen kijken dat hier past wendyvortex registreer gerust. Het enthousiasme is wat minder ondertussen maar ik laat deze nog een tijdje verdergaan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
67. Emanuelle - Perché Violenza alle Donne? (1977) aka Emanuelle around the World
Gemiddelde imdb: 5,1
Algemeen: 94 minuten + FTV (94+9=103) Subtotaal: 5947
Trash elementen: exploitation, full nudity (1+4=5) Subtotaal: 507
http://unratedfilm.com/wp-content/uploads/2013/11/emanuelle-milk.jpg
Het begint eindelijk een beetje de goede richting uit te gaan met deze reeks. Uiteindelijk krijgen we wat meer exploitatie met de invalshoek van vrouwen die in een of andere vorm van slavernij terecht komen hetgeen onze reporter-seksbom aan d ekaak wil stellen. Nog steeds blijft het belangrijk om de dames en Gemser voorop zoveel mogelijk uit de kleren te doen gaan. Hoewel het uiteindelijk niet zo belangrijk was voor het verhaal zelf was het stukje in die tempel met die hele kama sutra wel interessant al was het vooral omwille van de mooie setting en Emanuelle een statement te laten maken over die zogenaamde seksgoeroe. Beste was dan vooral de momenten waarbij een geschifte Aziaat eerst een slang en daarna een loopse hond wilde loslaten op een van de slachtoffers. De film is nogal episodisch en incoherent, bijna een pseudo-documentaire. Goed , maar het kon nog een stuk beter.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,0
Algemeen : FTV ( 101 + 10 = 111) Subtotaal = 4882 + 111 = 4993 punten
Trash elementen: Turkey (5) , Gore(4) Subtotaal : 353 + 9 = 362 punten
Blackjack Trash label: nvt
https://www.pophorror.com/wp-content/uploads/2017/05/killer-fish-art.jpg
De plot is te belachelijk uitgewerkt gezien het meesterlijke plan van de gangsterbaas om piranha's uit te zetten in het meer om de juwelen niet achter de rug uit het meer op te vissen. Voor de rest valt het wel mee, alleen het acteerwerk van Lee Majors is niet om aan te zien. Deze twee elementen zorgen wel voor een onvoldoende. 4/10
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
51 Massacre in Dinosaur Valley (1985)
IMDb : 5,3
Algemeen : FTV ( 88 + 9 = 97) Subtotaal = 4993 + 97 = 5090 punten
Trash elementen: E(1), Full nudity (4) , Gore(4) Subtotaal : 362 + 9 = 371 punten
Blackjack Trash label: label 12 voor mij ( kannibalisme )
http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-m/massacre_in_dinosaur_valley_poster_03.jpg
Trash die ik kon smaken.
Het begint allemaal heel luchtig met een grappige vechtpartij, vlotte kennismaking met de personages en wat bloot waarbij Maria Reis als Monica mag gezien worden. Nadien volgt een hilarische crash die qua uitvoering stuntelig overkomt. Maar daarna wordt het serieuzer en verrassend best leuk om te volgen. Eerst krijgen de overlevenden te maken met de harde wetten van de jungle waarna ze naderhand geconfronteerd worden met kannibalen. Een aantal bloederige scènes volgen, al wordt het nooit heel hard voorgesteld zoals je zou vermoeden bij dit soort films. Daarna krijgt het gezelschap te maken met een hitsige slavendrijver die zijn rol best goed vertolkt. Bloot is ondertussen ook constant aanwezig in de film. De dames Suzane Carvalho als dochter van de prof en Susan Hahn pronken constant met hun lichaam. De titel Massacre in Dinosaur Valley is eigenlijk ook misleidend. Mooie natuuropnames in de jungle. Leuke trash ! 6/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gelukkig is er nog Noodless de rest neemt ofwel pauze of is het al beu. John Milton heb je ze allemaal aangestoken nu met die befaamde dip van jou?
Ik heb nog genoeg om te kijken maar als enkel ik en Noodless nog doorgaan is er natuurlijk ook niet veel meer aan. Ik heb er nu nog 2 gezien maar heb ze voorlopig enkel op Trash Epics geregistreerd waar de trash challenge gisteren van start is gegaan.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#7. Extinction: The G.M.O. Chronicles (2011) - 110 minuten - IMDb 4.6 - Turkey - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/81000/81741.jpg?cb=1384852878
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Het zou kunnen, het is wel een epische filmdip dit keer ?
Bezig met muziek, series en het huis momenteel, momenteel niet echt tijd meer voor trash.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#8. Polar (2019) - 118 minuten - IMDb 6.3 - P/CGI Gore - Exploitation - Nudity - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122756.jpg?cb=1548489369
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik heb nog genoeg om te kijken maar als enkel ik en Noodless nog doorgaan is er natuurlijk ook niet veel meer aan. Ik heb er nu nog 2 gezien maar heb ze voorlopig enkel op Trash Epics geregistreerd waar de trash challenge gisteren van start is gegaan.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Ik heb er nog wel wat gezien, maar nog niet de zin gehad om ze hier te registreren. Verder op dit moment wat minder met film en meer met lezen bezig. Komt door het lente-achtige weer van afgelopen week.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
wibro hangt natuurlijk ook een beetje af van welke trash je zoekt, het ene is al wat makkelijker te vinden dan het andere.
ik laat het nog verder lopen maar ik ga stilaan toch nadenken over iets anders bijvoorbeeld dat idee van een horror toplijst. Dan ga ik met mijn vaste medewerkers overleggen hoe we dat kunnen aanpakken.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
wibro hangt natuurlijk ook een beetje af van welke trash je zoekt, het ene is al wat makkelijker te vinden dan het andere.
ik laat het nog verder lopen maar ik ga stilaan toch nadenken over iets anders bijvoorbeeld dat idee van een horror toplijst. Dan ga ik met mijn vaste medewerkers overleggen hoe we dat kunnen aanpakken.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#9. The Last Man (2018) - 100 minuten - IMDb 4.2 - Turkey - Nudity - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114041.jpg?cb=1544127088
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,4
Algemeen : FTV ( 103 + 10 = 113 ) Subtotaal = 5090 + 113 = 5203 punten
Trash elementen: Turkey (5) , Gore(4) Subtotaal : 371 + 9 = 380 punten
Vond er echt niks aan. De opzet is uiteindelijk ook heel stupide gezien het geheim achter het spel. De film wist me op geen enkel moment te boeien qua spanning, locaties, sfeer, acteerwerk, gore..... Overslaan zou ik zeggen. 2/10
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
11. La Casa 4 (1988)
Imdb: 4.1
Algemeen klassement: 95 + 10 (FTV) = 105 punten (Totaal: 1048)
Trash klassement: 4 (gore) + 3 (Nudity) + 5 (Turkey) = 12 (Totaal: 112)
https://4.bp.blogspot.com/-iwzGLMzaerk/UGGFyQ7thsI/AAAAAAAADow/OQ6IcImLV50/s1600/7FFUd.png
De film speelt zich af in een spookhuis. In menig film goed voor een fijne schemerige en sinistere sfeer. Dat lukt hier niet goed. Geen onrust. Geen spanning. Behalve een flintertje mysterie komt er niets los. Nu moet wel worden opgemerkt dat het verhaal niet echt meewerkt. Dat kent weinig ontwikkeling en bereikt nooit een moment van verwondering of verbazing. Integendeel. De handelingen worden veel te lang gerekt. Veel van hetzelfde ook. Het duurt en duurt.
Pas als het gezapige tempo heel soms wordt vlot getrokken ontstaat er lichte emotionele beroering. Het is miniem, maar onmiskenbaar. Gepaard aan de tempoversnellingen arriveren sfx getooid met plukjes gore. En dat gebeurt helemaal niet onaardig. Bloed en viezigheid. Bodyhorror van een aangenaam niveau zorgt voor momenten van verrukking in de treurigheid van al het andere.
Het acteertalent zorgt zeker niet voor verrukking. Emoties worden tamelijk onbeholpen weergegeven. Gevoelens van spanning komen eerder lachwekkend dan serieus over. Hoofdrollen voor Linda Blair en David Hasselhof. Tja.
De juiste spookhuis stemming wil maar niet komen. Als aan het slot, de personages het acteren helemaal opgeven en zich nog slechts uiten in paniekerige frases en gehijg, vloeien de laatste restjes spanning voorgoed de film uit. Hopeloos.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#10. Come Out and Play (2012) - 87 minuten - IMDb 4.7 - Turkey - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/88000/88020.jpg?cb=1447185556
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
IMDb : 6,8
Algemeen : FTV ( 110 + 11 = 121) Subtotaal = 5203 + 121 = 5324 punten
Trash elementen: Gore(4) Subtotaal : 380 + 4 = 384 punten
Heerlijke pulp waarbij verhaal, personages, opbouw, gore de nodige tijd krijgt. Zo krijgt de kijker in het eerste half uur vooral een oorlogsfilm voor de kiezen waarbij je meteen ziet dat de film qua budget niet echt te kort komt. Daarna weet het verhaal zich geleidelijk aan te ontwikkelen naar een horrorfilm waarbij de gore vooral in het laatste gedeelte aanwezig is en die gore mag er zeker wezen. Ook qua spanning en sfeer zit het goed. 7,5/10
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#11. Chrysalis (2014) - 100 minuten - IMDb 4.7 - Turkey - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103944.jpg?cb=1503737759
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
11. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2006)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/542000/542683.jpg?cb=1498465723
IMDB 4.6/10 FTV
Turkey
89 minuten
Niet echt interessant.. Er had veel meer in hebben gezeten. Het grote probleem is dat het erg pover aanvoelt en het verhaal nauwelijks vooruit te branden is. Met de sfeer zit het wel goed en de dreigende muziek voegt zeker wat toe. Ook de minimale sets vond ik wel wat hebben.
Als je meer van sfeer houdt , wat ik wel eens doe, kan het nog een aanrader zijn. Wel jammer dat deze nauwelijks wat deed bij mij. 2,5*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
12. The Brain (1988)
Imdb: 5.4
Algemeen klassement: 94 + 9 (FTV) = 103 punten (Totaal: 1151)
Trash klassement: 4 (gore) + 3 (Nudity) = 7 (Totaal: 119)
https://www.filmtipps.at/kritiken/Das_Gehirn/gallery/Das_Gehirn_5.jpg
De film werd voor 750.000 dollar gerealiseerd en dat is te zien. Het monsterlijke brein, dat de bedreiging is in de film en waar de film zijn titel aan ontleent, ziet er niet bijzonder angstaanjagend uit. Is dat erg? Nee, want de film neemt zichzelf absoluut niet serieus. De film zit vol ironische humor, heeft belachelijke verhaallijnen en bevat een aantal scènes met zulke goedkope effecten dat je er alleen maar lachend naar kunt kijken. Effecten waarin poppen, rubberen attributen, animatronics en stop motion een rol spelen. Ze zien er belabberd uit. Ze roepen tevens een geweldig prettig gevoel op. Leuk. Leuk.
Onder die laag plezier ligt trouwens een summier serieus laagje. De film bevat wat bijtende maatschappijkritiek, die luchtig is verpakt. Verantwoordelijk daarvoor is “Mad Scientist” David Gale, die eenzelfde rol speelde in het vermakelijke Re-Animator (1985). Zijn optredens in de hersenspoelende tv uitzendingen “Independent Thinking”, waarin hij het kijkersvee en masse bespeelt, zijn kleine zelfstandige hoogtepuntjes tussen al het hersenloze rubberen geweld.
Met de gegevens lol en plezier in het achterhoofd kijkt de film lekker weg. En als je als kijker lol hebt, dan beoordeel je een film al snel milder dan die wellicht in objectieve zin verdient. De film heeft voldoende zwakke details die door het plezier dat de film uitstraalt, graag en gemakkelijk over het hoofd worden gezien. Zo is het acteerwerk uiteraard erg matig, is het verhaal erg dun en is de speelduur te lang zodat de lol aan het einde stiekem nogal geforceerd aanvoelt.
Ach. Gezeur. Het fabriceren van hersenloos vermaak dat leuk is en lekker wegkijkt is gewoon knap.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
IMDb : 4,8
Algemeen : FTV ( 83 + 8 = 91) Subtotaal 5324 + 91 = 5415 punten
Trash elementen: E(1), N(3), T(5), G(4) Subtotaal : 384 + 13 = 397 punten
Dit is trash van de bovenste plank, alles is zowat verkeerd en belachelijk dat het uiteindelijk nog enigszins vermakelijk en grappig wordt. Het verhaal zelf is hilarisch. Hoe kun je dit soort onzin verzinnen ?
De actiescènes zijn stupide en de effecten zien er lachwekkend uit. Neem nu bv. de man in het apenpak en het eilandje zelf. Als dit geen pulp is, weet ik het ook niet meer. De drie rondborstige dames Melanie Vincz , Raven De La Croix en Angela Aames pronken met hun voorgevels waarbij alleen die laatste naakt te zien is. Er passeren wel andere naakte dames, maar gezien het concept en de hoofdactrices zou je op dat gebied er meer van verwachten. Raven De La Croix zien we wel in een sexy Indianenpakje rondhuppelen. Tja, het is allemaal zeer cheesy , echt een filmpje voor de trash movie challenge. 4/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Spijtig Fransman maar 7,0 op imdb is te hoog, het moet onder dat getal zijn t/m 6,9 dus.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
24. Escape Plan 2: Hades (2018)
IMDB: 3,8
Algemeen klassement: 96 minuten + 10 FTV =106 punten (totaal: 2276)
Trash klassement: 5(T) = 5 punten (totaal: 169)
Black Jack Trash label: nvt (totaal: 3)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119941.jpg?cb=1529228743
Had even een drukke periode dus niet veel tijd om films te zien dus heb het die tijd gehouden op wat betere films. Nu gelukkig weer wat tijd en die trash filmpjes zijn natuurlijk vaak niet heel lang.
Was niet een grote fan van deel 1 maar hij kan er zeker mee door. Deze film was zoals te verwachten een stuk minder maar hij heeft me wel aardig vermaakt. Concept is niet heel bijzonder en er wordt ook niks interessants mee gedaan. Acteerwerk is natuurlijk matig en de Stallone en Bautista doen natuurlijk maar nauwelijks mee. De actie is heel shaky cam en heel snel ge-edit waardoor er weinig van te volgen valt. Pas wanneer het echte escape plannen begint wordt de film interessant maar dit is een te klein deel. Veel plot-holes, saaie personages en slechte actie. 3/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vooruit doe ik mijn registraties ook maar sinds begin van de maand
68. La Novia Ensangrentada (1972) aka The Blood Spattered Bride
Gemiddelde imdb: 6,2
Algemeen: 100 minuten + FTV (100+10=110) Subtotaal: 6057
Trash elementen: full nudity, exploitation, gore (1+4+4=9) Subtotaal: 516
Ik had net als Mac Hammer Fan de link al gelegd met de Mircalla/Carmilla films uit de Hammer stal en moet hem gelijk geven dat deze toch minder zijn dan de Hammers. Ik bedoel daarmee de eerste uit de trilogie wellicht mijn favoriete Hammer maar dat wil natuurlijk niet erg veel zeggen...
Deze is qua sfeer en vooral setting erg goed gedaan maar naar mijn persoonlijke voorkeur blijft deze teveel hangen in dat surrealistische sfeertje met een al een vooraf uitgestippeld pad waar niet van af wordt geweken. Er zijn nauwelijks verrassingen, geen twists en qua shock of grafisch valt er ook niet veel te beleven tenzij je niet veel gewoon bent. Het is jammer ik had deze graag een voldoende willen geven. ook de rol van dat kleine meisje was wel leuk. Eens als de bruid in de greep van Carmilla/Mircalla komt weet je eigenlijk al hoe het verder gaat en is het vooral hopen dat er nog een verrassing komt, helaas niet. Als de meeste (grafische) horror en erotiek uiteindelijk buiten beeld gebeurt is er ook niet veel lol aan. Over de passie tussen Susan en Carmilla wordt vooral over verteld en niet veel getoond. Ja zeg ondertussen zijn we al in 1972 dus laat die preutsheid maar varen. Ook een erg zwak einde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
69. Dr Jekyll & Sister Hyde (1971)
Algemeen: 97 minuten + FTV (97+10=107) Subtotaal: 6164
Trash elementen: exploitation, nudity (1+3=4) Subtotaal: 520
http://www.paginasdeldiariodesatan.com/pdds/wp-content/uploads/2017/03/5112681676_698b250fbc.jpg
Respect voor Hammer eindelijk eens een film die me van begin tot het einde wist te boeien. Bij de meeste van de producties verlies ik meestal halfweg mijn interesse. Ik weet inderdaad dat Hammers succes vaak rond de casting van Cushing en Lee draaide maar dat ze hier totaal niet in voorkomen ik vond het een verademing. Dat wil niet zeggen dat ze slechte acteurs waren, integendeel en ik denk dat het vooral aan de verfilmde verhalen of thema's lag die me niet zo boeiden. Hier krijgen we het verhaal van Jekyll & Hyde maar dan met een interessante twist. Ik heb verschillende verfilmingen van het klassieke verhaal gezien, maar in geen enkel snapte ik precies wat Jekyll nu precies wilde bewijzen met dat elixir van hem. Het was me allemaal wat te oppervlakkig. Hier was het duidelijk niet de bedoeling van Jekyll om voor en transformatie te gaan wel een verjonging de eeuwige jeugd wat wat hij allemaal wilde verwezenlijken zou hij nooit in een mensenleven hebben kunnen doen. En ja de manier om het elixir te brouwen door gebruik te maken van vrouwelijke hormonen het klinkt eigenlijk allemaal heel logisch. Het innerlijke gevecht tussen Dr. jekyll & Sister Hyde gaat omwille van de verschillende geslachten een stuk dieper dan het klassieke verhaal waarin het vooral goede tegen slechte ik was. Sterke vertolkingen van zowel Bates als Beswick die toch een leuke gelijkenis vertoonden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
70. La Via della Prostituzione (1978) aka Emanuelle and the White Slave Trade
Gemiddelde imdb: 4,2
Algemeen: 83 minuten + FTV (83+8=91) Subtotaal: 6255
Trash elementen: exploitation, full nudity, turkey (1+4+5=10) Subtotaal: 530
Na de fijne Emanuelle around the World had ik gehoopt op meer in deze stijl. Helaas is deze weer een stap achteruit op vlak van exploitation. Deze valt erg braaf uit op die ene vechtscène op de bowlingbaan. Dit komt echter eerder komisch over dan spannend. het duurt ook tot over halfweg voordat we uiteindelijk terecht komen in die blanke vrouwenhandel waar de film toch uiteindelijk zou moeten draaien. Uiteindelijk is de regisseur meer geïnteresseerd om Gemser zoveel mogelijk uit de kleren te laten gaan dan voort te gaan op het elan van de film die ik eerder noemde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gemiddelde imdb: 4,6
Algemeen: 51 minuten + FTV (51+5=56) Subtotaal: 6311
Trash elementen: exploitation, full nudity, turkey (1+4+5=10) Subtotaal: 540
https://assets.mubi.com/images/film/217107/image-w1280.jpg?1538312071
Tja een film van Nick Millard daar moet je niet al te veel verhaal bij verwachten. Roxanna is verslaafd aan seks en het maakt niet uit of het nu mannen of vrouwen zijn. Gelukkig voor den deze doet ze het vooral met vrouwen. In de eerste scène is Uschi Digard haar bedpartner dat was ook meteen de leukste. Helaas heb je het na 20 minuten al ruimschoots gezien. Ze proberen nog evenwel wat schock effect in te brengen door Roxanna seks te laten hebben met een travestiet die weliswaar keurig haar lingerie aanhield wellicht om te voorkomen dat de kijker zich zou realiseren dat het geen travestiet was maar gewoon een vrouw die het moest spelen. Maar eigenlijk zag je dat toch meteen dat het geen man was.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
72. Sisters in Leather (1969) - IMDb
Gemiddelde imdb: 4,4
Algemeen: 57 minuten + FTV (57+8=65) Subtotaal: 6376
Trash elementen: exploitation, nudity, turkey (1+3+5=9) Subtotaal: 549
3 lesbische bikers blackmailen een man nadat een van hen hem in de val lokte dmv seksuele avances. Later proberen de dames ook nog de man zijn echtgenote te introduceren in de lesbische liefde. Dit is allemaal wel vrij aardig met zelfs enkele leuke buitenscènes.Twee van de dames gaan zowaar in hun blootje motorrijden. Helaas als er een bende van mannelijke motorrijders zich met het spel jomt moeien op het einde is de pret voorbij. Dankzij het afschuwelijke homofobe einde is het alsnog een draak geworden.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
55 Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks (1976)
IMDb : 5,2
Algemeen : FTV ( 85 + 9 = 94 ) Subtotaal 5415 + 94 = 5509 punten
Trash elementen: E(1), full nudity (4) , G(4) Subtotaal : 397 + 9 = 406 punten
Blackjack Trash label: label 13 voor mij ( Uschi Digard )
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/4/7/2/1002004000082749.jpg
Ik heb heel lang geleden ooit eens een stukje gezien van Ilsa She-Wolf, maar kan daar niks meer van herinneren. Dus eigenlijk is dit pas mijn eerste film van Ilsa. Eerlijk gezegd is deze film veel beter meegevallen dan ik dacht. Ik had toch wel wat vooroordelen bij deze prent, maar de film biedt toch wat meer dan alleen maar naakte dames. Lekker bruut op sommige momenten en de film blijft gewoon vermakelijk in zijn totaliteit. Nu ken ik Uschi Digard ook ( blijkbaar ook een label te verdienen met haar ), maar ik vond Su Ling en Haji leukere verschijningen qua boezems. Dyanne Thorne is nu niet meteen de meest mooiste lady hier, maar haar body kon toch wel tellen. En haar rol vond ik ook wel best vermakelijk : een bitch met toch een hartje. Ben nu toch benieuwd naar die andere films. 6/10
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Noodless is het toeval of heeft het feit dat ik dit de beste Ilsa film vind meegespeeld dat je voor deze had gekozen?