• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.679 votes
Profile

Trash Movie challenge

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

ok, juist deze leukerd gezien Flight 666 (2018) - MovieMeter.nl

telt deze voor de challenge? Hij is van the asylum maar er zat wel bijna geen gore in.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

sowieso Hollywood007 want het is een Turkey ( IMDb 4,1 )

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

17 Up! (1976)

IMDb : 6,0

Algemeen : 80 min + FTV ( 80+ 8 = 88) Subtotaal : 1646 + 88 = 1734 punten

Trash elementen: Exploitation (1) , Full Frontal Nudity (4 ) + Gore (4) Subtotaal : 112+ 9 = 121 punten

Black Jack Trash label: Russ Meyer ( mijn derde label )

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51a3uSNkc4L._SY445_.jpg

Wat was me dit voor een filmpje ? Dacht ook dat dit een Turkey was, maar blijkbaar een 6/10.

Heel raar. Qua plot stelt het niks voor, maar omdat het allemaal zo stupide is met heel wat naakte dames, geinige ( vaak ook flauwe ) situaties en verrassend wat gore naar het einde, maakt dat de film plots een betere waardering ging krijgen. Wat uiteindelijk ook in de score duidelijk wordt ondanks een saai eerste half uur. Sommige dames zagen er niet zo appetijtelijk uit , maar Janet Wood en Raven De La Croix mogen toch gezien worden. Vooral die eerste was nog een normale dame. Och laten we niet te kritisch zijn bij dit soort werkjes. 5/10

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

wendyvortex wrote:

(quote)

Ik heb toch wel degelijk een aantal piemels gezien! De chocodame is ook full frontal nude, chocolade telt niet als kleding. Exploitation ... vrouwen in koffers proppen, die scene met die kinderen, die vent op die matras ... weet niet helemaal hoe dat bij jullie thuis gaat, maar dat rekenen we bij ons toch als ietwat exploiterend, maar goed dat mag de jury verder beslissen.

Ja, oké Wendy, je hebt wel gelijk, maar hier thuis doen we het ook zo en dan valt het niet meer zo op als abnormaal. Maar heeft, of had, deze film nou ook nog een boodschap, vraag ik me af. Nog los of dat ook voor deze tijd nog een interessante boodschap is. Wat denk jij?

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Razor (2007)

IMDb 5,1

Algemeen klassement: 75 minuten = 75 + FTV 8 = 83

trash-elementen: exploitation (1) + nudity (3) + gore (4) = 8

Jongens, hou nou toch eens op met die Russ Meyer.

Hier, dit is pas exploitation met plenty nudity en gore.

Oké, het is technisch een beetje amateuristisch, maar de diehards kijken daar wel doorheen.

Er valt veel te genieten. Ben natuurlijk razend benieuwd wat jullie hier van vinden. Vooral van jou alexspyforever, want jij hebt deze challenge tenslotte georganiseerd. Dus hoor ik graag reacties. Hij staat nog niet op MovieMeter, daar wordt nog aan gewerkt.

Om jullie een idee te geven:

Iedere nacht wordt Patricia verkracht door haar vader, zonder dat haar moeder iets merkt. Op een nacht besluit Patricia wraak te nemen. Ze stopt een scheermesje in haar vagina voordat haar vader de kamer binnenkomt. Ze gevolgen zijn verschrikkelijk en traumatisch voor iedereen. Als Patricia jaren later met vrienden een feest viert in een kasteel komen haar vrienden één voor één op gruwelijke wijze om het leven. De volgende ochtend neemt Patricia een beslissing waaruit blijkt dat de trauma's van het verleden nog lang niet zijn verwerkt.

Iedereen kijken dus hè!

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Klinkt als verschrikkelijke bagger. Ik ben absoluut geïnteresseerd

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lol Fransman je doet precies of ik nu de expert ben op het vlak van exploitation en dat het mijn favoriete genre is. Horror is mijn genre en dat is heus niet enkel die met gore of exploitatie. Ik hou eigenlijk veel van fantasy of sci-fi elementen in mijn film, fantasy was eigenlijk mijn eerste liefde. Nu sta ik niet meteen te springen met een plot als wordt elke avond verkracht door haar vader, maar als er een soort van revenge komt achteraf dat vind ik dan wel weer fijn.

En Russ Meyer ja, ik heb er hier nog 2 die ik wil gezien hebben al is het maar om er achter te komen of hij blijft volharden in stoffige omgevingen, idiotie, oppervlakkigheid en saaiheid. Met voorsprong de saaiste exploitatie regisseur voor mij.

Oh en moet een film voor jou altijd een boodschap hebben?

Ik heb gisteren geen trash gekeken maar mijn nichtje was op bezoek en het was een uitgelezen kans om deze samen met haar te herbekijken:

A Quiet Place (2018)

https://www.flickfeast.co.uk/wp-content/uploads/2018/08/A-Quiet-Place-Film-Review.jpg

Zij vond het ook een erg goede film. Zoals verwacht een film die bij een herkijkbeurt beter wordt (deze keer ook op blu ray) en ik merkte dingen op die me de eerste keer ontgaan waren. De film gaat eigenlijk toch een stuk dieper en de personages blijven allesbehalve oppervlakkig ondanks hun weinige dialoog en informatie over het gevaar. Ik verhoogde naar 4* en daar zullen oa John Milton, wibro, joolstein en Kondoro0614 wel blij mee zijn. Deze komt vast nog wel in mijn lijst van favorieten. Hoe zit dat trouwens met dat top 1000 project?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

Vette 'pech' voor mij. Ik had deze double bill gepland voor mezelf me niet realiserende dat de oorspronkelijke anime zich niet kwalificeert als zijnde 'trash' volgens de regels van de organisator (7,3 op imdb, en niet genoemd in de 21 opgegeven categorieen). Ben het er niet mee eens natuurlijk, leg me er wel bij neer, maar noem 'm toch even in dit topic:

Begrijp het wel. Als ik had gezegd alles met exploitatie, nudity en gore is toegestaan ongeacht het gemiddelde was de kans vrij groot (denk ik) dat men zoals vaker toch weer voor de hoog gewaardeerde, populaire en bekende films ging gaan. Er zijn eigenlijk al genoeg momenten waarbij 'toppers' onder de aandacht komen hier en het minder gewaardeerde en onbekende werk mag ook eens een kans krijgen. Onbekend is ongeliefd zeg maar, maar soms kunnen er toch wel positieve verrassingen in zitten. Dit is de eerste trash challenge die we doen dus er is zeker ruimte voor verbetering in de toekomst. De bovengrens van 6,9 vind ik niet eens zo laag.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Yes alexspyforever! Zeer goeie film !

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

22. Babes in the Woods (1962) - IMDb

Gemiddelde imdb: 4,8

Algemeen: 68 minuten + FTV (68 +9=77) Subtotaal: 1811

Trash elementen: nudity + turkey (3+5=8) Subtotaal: 167

https://dyn1.heritagestatic.com/lf?set=path%5B1%2F1%2F3%2F8%2F0%2F11380446%5D%2Csizedata%5B850x600%5D&call=url%5Bfile%3Aproduct.chain%5D

Net wanneer je denkt dat je alle nudie cuties hebt gezien, kom je uit op deze. Dit genre was vooral populair in de jaren 1960, simpele verhaaltjes die zich vooral focussen op blote dames die zich soms wel eens in rare bochten moesten wringen zodat hun genitalia niet konden worden gezien want dat was verboden (of het moest van educatief belang zijn). Meestal waren ze ook in kleur op enkele uitzonderingen na. Dit is zo een uitzondering. Het handelt over 3 jonge vrouwen die op weg zijn naar een vakantieoord uitgebaat door een oude weduwe. Enkel deze dame spreekt en verder wordt het gebeuren aan elkaar gepraat door haar overleden echtgenoot die zogezegd alles vanuit de hemel volgt. Elk moment om uit de kleren te gaan voor de dames wordt dus aangegrepen. Dit is leuk voor even maar wordt wel repetitief na een tijd. Hier was kleur wel degelijk een bonus geweest. Bovendien moet je de flauwe grapjes en opmerkingen van de verteller erbij nemen. Deze kijk je met andere woorden beter met een leuk muziekje en zonder de stem van de verteller. De film staat niet op MMM maar denk niet dat het een groot gemis is.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Ik verhoogde naar 4* alexspyforever

ik ben ook blij

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

3. Sharknado (2013)

IMDb : 3.3/10

CGI Gore (2) / Turkey (5)

88 minuten + FTV + 7 = 105 + 215 = totaal: 320 punten

Black Jack Trash label: The Asylum

https://i1.wp.com/www.alcohollywood.com/wp-content/uploads//ep99-sharknado.jpg?resize=625%2C401

Haha, geweldig! Ik heb me helemaal kapot gelachen om de film, want wat kan een film zo ontzettend slecht zijn dat het van zelf wel leuk word. De film valt natuurlijk niet in smaak bij het publiek, en als je er wat serieus in gaat valt hij inderdaad ontzettend vies tegen. Ik kijk nu al een tijdje tegen de reeks van alweer zes delen aan, heb zelfs hier een mini-figure van deze film staan thuis in mijn film collectables die ik ooit heb gekregen. De films staan, hoe verzin je het ook, al een langere tijd boven aan mijn lijstje en wil ik al een hele tijd graag zien. Vandaag is de laatste dag dat ze op Netflix staan, dus wou ik in ieder geval het eerste deel sowieso even mee snoepen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Begrijp het wel. Als ik had gezegd alles met exploitatie, nudity en gore is toegestaan ongeacht het gemiddelde was de kans vrij groot (denk ik) dat men zoals vaker toch weer voor de hoog gewaardeerde, populaire en bekende films ging gaan. Er zijn eigenlijk al genoeg momenten waarbij 'toppers' onder de aandacht komen hier en het minder gewaardeerde en onbekende werk mag ook eens een kans krijgen. Onbekend is ongeliefd zeg maar, maar soms kunnen er toch wel positieve verrassingen in zitten. Dit is de eerste trash challenge die we doen dus er is zeker ruimte voor verbetering in de toekomst. De bovengrens van 6,9 vind ik niet eens zo laag.

Het is te arbitrair. FotNS heeft 110 stemmen op MM en 5600 stemmen op imdb. Day of the Woman (1978) is een beroemde grindhouse titel, telt bijna 300 stemmen op MM en dik 23000 op Imdb en komt wel in aanmerking want scoort slechts 5,7 op imdb. Dan gaat jouw logica niet op (nieuwe dingen ontdekken en zo). Ik had de bovengrens qua stemgemiddelde volledig weg laten vallen.

Bovendien vind ik de categorieen te beperkt. Ik vind dat deze challenge zich teveel richt op sexploitation. En te veel op gore en sex overall. Dit zou ook een mogelijkheid moeten zijn om slechte of onbekende martial arts films of iets dergelijks te zien; alleen scoor je daar geen punten mee. Maar toch is dat ook gewoon trash! Toch; laat je niet van de wijs brengen: het is jouw challenge. Ik leg me er bij neer.

Lang Poot

• 204 messages
  • 0 votes

16. The Trust (2016)

IMDB: 5,4

Algemeen klassement: 92 minuten +9 FTV =101 punten (totaal: 1522)

Trash klassement: 3(N) = 3 punten (totaal: 1011)

Black Jack Trash label: nvt

https://lh3.googleusercontent.com/XYhOeFxIbsaAFo9W5n16BidGSqz_WZ8xreTdPunI0_JKklKOoQ2V70J424579UEZybZc9iBY3htz

Blij verrast door deze leuke Nic Cage film. Had er niet veel van verwacht omdat Nic Cage natuurlijk tegenwoordig niet echt meer vaak in goede films speelt en het cijfer vrij laag is. Maar wat hij wel altijd levert en dus ook in deze film is een vermakelijke performance. De relatie tussen Cage en Elijah Woods personage is ook interessant en het verhaal is prima met een goed einde. Zit een goede pas in de film en heb me dus zeker niet verveeld. 7/10

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26681.300.jpg

17. Night of the Dark Full Moon (1972)

Gemiddelde imdb: 5,4

Mijn stem: 2,5/5*

Algemeen: 85 minuten, FTV (85 + 9 =94) Subtotaal: 1509 + 94 = 1603

Trash elementen: P. Gore (4) Subtotaal: 89 + 4 = 93

Wel een aardig filmpje. Ëén uit een rijtje pre-Halloween films die eigenlijk de basis vormden voor het geliefde slasher genre (zoals ook Torso, Black Friday en Bay of Blood). Wel okay.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Fransman wrote:

Ja, oké Wendy, je hebt wel gelijk, maar hier thuis doen we het ook zo en dan valt het niet meer zo op als abnormaal. Maar heeft, of had, deze film nou ook nog een boodschap, vraag ik me af. Nog los of dat ook voor deze tijd nog een interessante boodschap is. Wat denk jij?

Wij doen boodschappen bij Albert Heijn, Jumbo of de Plus. Ik weet niet wat dat verder met films te maken heeft?

Maar goed regisseur was liefhebber van Wilhelm Reich. Ik ben geen kenner van Reich. (Cloudbusting van Kate Bush gaat over hem!!!). Over het algemeen ben ik niet zo'n liefhebber van zielenknijpers, lichaamsgerichte psycotherapie en hij bouwde allerlei vreemde apparaten om orgon energie (primordiale kosmische energie) op te wekken. Ook geschikt om regen mee op te wekken ... dat apparaat van Donald Sutherland.

Otto Muehl (van de poep en kots commune) die ging in 1991 de bak in vanwege ontucht met minderjarigen en drugstoestanden. Vies mannetje dus.

De regisseur was verbannen uit communistisch Joegoslavië en wilde waarschijnlijk zowel de communisten natrappen (de Katyn massagraven) als kritisch zijn op het kapitalisme (chocolade).

Regisseur wilde waarschijnlijk ook gewoon lekker provoceren (Buñuel, Godard, Pink Flamingos, La Grande Bouffe). Was natuurlijk de tijd van taboes doorbreken en dat werkt ruim 40 jaar later nog steeds.

Sweet Movie anno 2019: was heel lang een nog-eens-zien en leek me een goede kandidaat voor deze challenge, ook omdat ik geen maand lang alleen horror wil gaan doen. Was ongeveer wat ik verwacht had, een herkijk zal er niet zo snel inzitten.

Ik vind The Human Centipede eigenlijk nog viezer en ziekelijker, knap dat je dat in 2009 voor elkaar krijgt bij mij, maar de vervolgen laat ik zitten.

Desperate Living van John Waters vind ik uitermate briljant, maar ik hoef geen travestieten te zien die verse hondenpoep eten of kippen die geplet worden tijdens het neuken, dus Pink Flamingos, prima dat het gemaakt is, maar ik hoef het niet te zien.

Moraal van het verhaal: ik kijk gewoon lekker films, dat mag soms best een beetje brutaal zijn. Is je film heel erg goed en heeft ie nog wat educatieve eigenschappen of een boodschap, prima we krijgen het dan wel mee. Provoceren mag, liever niet te veel met uitwerpselen. Wil ik me echt verdiepen in een onderwerp dan lees ik er wel een boek over. Die Wilhelm Reich gaat de boekenkast niet halen, maar mocht ik me van de week vervelen, ik ben nog wel geïnteresseerd in die Orgon-machines.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

18 Killer Kate! (2018)

IMDb : 3,6

Algemeen : 80 + FTV ( 80+ 8 = 88) Subtotaal : 1734 + 88 = 1822 punten

Trash elementen: Turkey (5) + Gore (4) Subtotaal : 121+9 = 130 punten

https://i.ytimg.com/vi/Ygwk9tnYp44/maxresdefault.jpg

Yes...dit is een vette C-film ! Man man wat slecht ! Dacht een leuk B-horrorwerkje te zien, maar er valt gewoon niks te beleven. Lange saaie aanloop met veel saaie dialogen en de gore weet ook geen indruk te maken. Zwak acteerwerk en van enig verhaal of spanning zullen we maar zwijgen. 1/10

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

19 Pretty When You Cry (2001)

IMDb : 4,1

Algemeen : 90 + FTV ( 90+ 9 = 99) Subtotaal : 1822 + 99 = 1921 punten

Trash elementen: Exploitation (1) + Turkey (5) + Nudity (3) Subtotaal : 130+9 = 139 punten

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/1/9/5/1002004000085917.jpg

Aardige B-film met een degelijk verhaal over een driehoeksverhouding waarin verslaving, misbruik uiteindelijk leiden tot moord. Let ook op de mooie verschijning van Carlton Elizabeth.

Wat een sexy dame ! Verrassend slot overigens. 6,5/10

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122756.300.jpg

18. Polar (2019)

Gemiddelde imdb: 6,3

Mijn stem: 2,5/5*

Algemeen: 118 minuten, FTV (118 + 12 = 130) Subtotaal: 1603 + 130 = 1733

Trash elementen: Exploitation (1) Nudity (3) CGI/P. Gore (4) Subtotaal: 93 + 8 = 101

Aardig. Heel veel geweld, maar leunt te vaak op CGI gore/bloed. Plotje inwisselbaar, veel karakters zijn te gekunsteld of over-the-top; wil niet echt tot leven komen. (web)Comic ken ik verder niet.... film duurt wat lang ook.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

7. Il Boia Scarlatto (1965) aka Bloody Pit of Horror

Algemeen: 88 minuten - FTV (87+9=96) / Subtotaal: 523 + 96 = 619

Trash-elementen: Turkey (5) + Exploitation (1) + Gore (4) =10 / Subtotaal: 38 + 10 = 48

Blackjack Trash label: Something Weird Video (3/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11968.jpg?cb=1471368869

De Crimson Executioner is lachwekkend (die outfit!), het martelen gaat nergens over, de vechtscenes zijn immens knullig en de acteerprestaties slaan nergens op. Ja, dit was erg fijn. 3,5*

8. Sex Madness (1938)

Gemiddelde imdb: 2,5

Algemeen: 57 minuten - FTV (57+6=63) / Subtotaal: 619 + 63 = 682

Trash-elementen: Turkey (5) + Exploitation (1) = 6 / Subtotaal: 48 + 6 = 54

Blackjack Trash label: n.v.t. (3/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/35000/35267.jpg?cb=1366665659

Toch weer aan de cautionary film gegaan. Deze keer niet eentje over wiet maar over syfilis. Natuurlijk weer een ontzettend tragisch verhaal over een meisje dat na een wild avontuur in de grote stad syfilis oploopt, terugkeert naar haar geboortedorp, trouwt met haar jeugdliefde, een kind krijgt dat dood gaat, en uiteindelijk alleen achterblijft als ook haar men sterft door haar ziekte. En ze had d'r dokter nog zo beloofd geen domme dingen te doen. "The truth must be told!" 1*

9. Hotel Inferno (2013)

Algemeen: 80 minuten - FTV (80+8=88) / Subtotaal: 682 + 88 = 770

Trash-elementen: Turkey (5) + Gore (4) = 9 / Subtotaal: 54 + 9 = 63

https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98140.jpg?cb=1444664523

O man, wat was dit gaaf! Ik schurk zelfs een beetje tegen 4,5* aan. Het first-person-perspectief trok ik heel erg goed (waar ik het bijvoorbeeld bij Hardcore Henry best wel irritant vond). Na een rustige eerste vijf minuten gaat het helemaal los en vliegen de lichaamssappen en lichaamsdelen je om de oren. Bij tijd en wijle wordt al het hakken en zagen ook vergezeld door heerlijke synthwave. Meer van dit! Gelukkig is er nog een tweede deel.

10. Mom and Dad (1945)

Gemiddelde imdb: 5,1

Algemeen: 97 minuten - FTV (97 + 10 = 107) / Subtotaal: 770 + 107 = 877

Trash-elementen: Exploitation (1) = 1 / Subtotaal: 63 + 1 = 64

https://www.moviemeter.nl/images/cover/78000/78618.jpg?cb=1367849604

Van de cautionary films die ik tot nu zag heeft deze duidelijk de hoogste amusementswaarde, zie ook het gemiddelde dat beduidend hoger is dan bij vergelijkbare films. De film begint natuurlijk met het Amerikaanse volkslied. Wat volgt is een verhaal over Joan die seks heeft met een piloot. De piloot sterft, maar zij blijkt zwanger te zijn. De ouders krijgen de schuld van dit alles, want zij hebben nagelaten hun dochter voor te lichten. De laatste 20 minuten waarin uitgelegd wordt hoe je zwanger wordt, hoe een foetus zich ontwikkelt en natuurlijk alles over geslachtsziektes zijn echt heel erg oninteressant, maar het eigenlijke verhaal vond ik eigenlijk best wel leuk. 2,5*

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Ramon K wrote:

Bovendien vind ik de categorieen te beperkt. Ik vind dat deze challenge zich teveel richt op sexploitation. En te veel op gore en sex overall. Dit zou ook een mogelijkheid moeten zijn om slechte of onbekende martial arts films of iets dergelijks te zien; alleen scoor je daar geen punten mee.

Ik gooi er morgen een Bruceploitation tegenaan: Exploitation (eender welke vorm) 1 punt.

Dat geldt ook als erkend trash-subgenre: Bruce Le, Bruce Li, Bruce Lai, Bruce Thai.

En iedere martial arts met een IMDB-score onder de 5,0 kan als turkey mee.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

wendyvortex wrote:

(quote)

Wij doen boodschappen bij Albert Heijn, Jumbo of de Plus. Ik weet niet wat dat verder met films te maken heeft?

Maar goed regisseur was liefhebber van Wilhelm Reich. Ik ben geen kenner van Reich. (Cloudbusting van Kate Bush gaat over hem!!!). Over het algemeen ben ik niet zo'n liefhebber van zielenknijpers, lichaamsgerichte psycotherapie en hij bouwde allerlei vreemde apparaten om orgon energie (primordiale kosmische energie) op te wekken. Ook geschikt om regen mee op te wekken ... dat apparaat van Donald Sutherland.

Otto Muehl (van de poep en kots commune) die ging in 1991 de bak in vanwege ontucht met minderjarigen en drugstoestanden. Vies mannetje dus.

De regisseur was verbannen uit communistisch Joegoslavië en wilde waarschijnlijk zowel de communisten natrappen (de Katyn massagraven) als kritisch zijn op het kapitalisme (chocolade).

Regisseur wilde waarschijnlijk ook gewoon lekker provoceren (Buñuel, Godard, Pink Flamingos, La Grande Bouffe). Was natuurlijk de tijd van taboes doorbreken en dat werkt ruim 40 jaar later nog steeds.

Sweet Movie anno 2019: was heel lang een nog-eens-zien en leek me een goede kandidaat voor deze challenge, ook omdat ik geen maand lang alleen horror wil gaan doen. Was ongeveer wat ik verwacht had, een herkijk zal er niet zo snel inzitten.

Ik vind The Human Centipede eigenlijk nog viezer en ziekelijker, knap dat je dat in 2009 voor elkaar krijgt bij mij, maar de vervolgen laat ik zitten.

Desperate Living van John Waters vind ik uitermate briljant, maar ik hoef geen travestieten te zien die verse hondenpoep eten of kippen die geplet worden tijdens het neuken, dus Pink Flamingos, prima dat het gemaakt is, maar ik hoef het niet te zien.

Moraal van het verhaal: ik kijk gewoon lekker films, dat mag soms best een beetje brutaal zijn. Is je film heel erg goed en heeft ie nog wat educatieve eigenschappen of een boodschap, prima we krijgen het dan wel mee. Provoceren mag, liever niet te veel met uitwerpselen. Wil ik me echt verdiepen in een onderwerp dan lees ik er wel een boek over. Die Wilhelm Reich gaat de boekenkast niet halen, maar mocht ik me van de week vervelen, ik ben nog wel geïnteresseerd in die Orgon-machines.

Goed verhaal. Maar wij gaan ook wel eens naar de Lidl hoor.

Maar ik bedoelde, als je met zo'n schip met het portret van Marx door Amsterdam vaart moet je daar toch over nagedacht hebben. Amsterdam was de stad waar (toen ook al) alles kon. Vooral taboe's doorbreken hè. Ik heb die tijd bewust meegemaakt. Ik heb die scène met die kinderen nog eens overgekeken en begrijp eigenlijk niet waarom iedereen daar zo van de leg van is. Ik vond het niet zo bijzonder. Die kinderen lijken het wel leuk te vinden, ze kijken zeer geïnteresseerd. Zou ik ook zijn op die leeftijd.

Ja, die Dusan Makavejev was natuurlijk wel behoorlijk de weg kwijt. Zoals alle Serviërs nu steeds zijn.

De meesten hadden in die jaren zelfs nog tegen de Duitsers gevochten. Ik heb nog Montenegro en The Coca-Cola Kid op de plank liggen. Nog maar even mee wachten. Overigens, ik vond Pink Flamingos toch best een aardige film.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Monique, mein heißer Schoß (1978) - IMDb

IMDb-score: 3,5

Mijn exemplaar duurde toch echt 85 minuten

Algemeen klassement: 85 + 9 = 94

Trash-elementen: exploitation (1), FF nudity (4) en Turkey (5) = 10

Af en toe een Duitse sekskomedie uit de jaren zeventig, ik hou er wel van. Dit is een Oostenrijkse en niet eens zo'n slechte. Gelukkig niet te veel flauwe grappen en Judith Fritsch mag gezien worden. Zelf dacht ze er kennelijk anders over, want na deze film stopte ze subiet met haar filmcarrière. Regisseur Eddy Saller maakte er ook niet zo veel. Aan deze is het kleine budget wel af te zien en er had ook wel wat meer actie in gemogen. Maar ach, voor deze challenge doe je veel...

PS. Plaatjes van MM krijg ik er nu wel bij. Maar van andere sites nog niet. Weet iemand hoe dat moet?

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/44000/44849.jpg

Brigitta (1967)

IMDb-score: 3,9

Algemeen klassement: 61 min. + FTV 6 = 67

Trash-elementen: exploitation (1) + FF nudity (4) + Turkey (5) = 10

Nou, alexspyforever heeft niets te klagen, gezien het tijdstip van mijn bijdrage. Deze had je nog niet gezien hè Johan. Kan hem je zeker aanbevelen. En wat vind je van de poster?

Een nudie cutie van Nick Millard, compleet met kronkelende vrouwen, een irritante jazzscore en een voice-over. Uit de tijd (1967) dat er nog niet zoveel mocht en kon. Zo zijn er velen. Maar deze is toch wel een beetje anders. Waar dat gekronkel voornamelijk nodig was om de schaamstreek uit beeld te houden, hier gaan alle remmen los. Het striptease meisje is in volle glorie te bewonderen. Volgens mij behoorlijk uitzonderlijk.

Het verhaal is ook best te waarderen. Een lief en onervaren meisje wordt verleid door een loverboy, op wie ze verliefd wordt. Ze belandt natuurlijk in de prostitutie maar besluit van de nood een deugd te maken. Ze zet haar loverboy aan de kant en met een vriendin zet ze een goed florerende sexbussiness op en het geld stroomt binnen.

Nog een opmerkelijk feit: deze film is niet opgenomen in de VS zoals je zou verwachten, maar in München, waar we nog behoorlijk veel van te zien krijgen. Het stadsbeeld in de jaren zestig, zelfs met beelden van ruïnes uit de oorlog, maar ook het 'moderne' straatbeeld, de auto's anno jaren zestig, de shoppingcentra en zelfs het Hofbräuhaus in hartje centrum. Voor wie de stad kent is het genieten. Ik doe drie *.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Fransman wrote:

(quote)

Ja, die Dusan Makavejev was natuurlijk wel behoorlijk de weg kwijt. Zoals alle Serviërs nu steeds zijn.

Zoals bij voorbeeld Srdjan Spasojevic met zijn zeer controversiële film Srpski Film (2010). Ik schreef daarover o.a. het volgende:

Het verhaal mag dan volkomen absurd zijn maar vanuit het oogpunt van de cinematografie is dit een uitstekende film. Prachtig camerawerk, mooie visuals en zeer fraai kleurengebruik. Ook op het acteerwerk valt niets aan te merken

En dat is alles wat bij een film zoals Sweet Movie - een oerlelijke film, erbarmelijk acteerwerk, vreselijke muziek - ontbrak.

Wat die Dusan Makavejev verder betreft; Van hem ook Ljubavni Slucaj Ili Tragedija Sluzbenice P.T.T. (1967) gezien en dat vond ik best een goede film.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

13. Les Fruits de la Passion (1981)

IMDb 5,5
83 minuten
Algemeen Klassement: Herziening (83 + 0) - 83 punten
Trash Elementen: Full Frontal Nudity
https://static.cinemagia.ro/img/resize/db/movie/16/84/02/les-fruits-de-la-passion-648641l-imagine.jpg

Niet slecht. Mooie naaktscènes en die "O" met haar droevige blik in haar ogen is toch best wel een mooie vrouw, zeker in haar Eva kostuum. Dat ze zo ongelooflijk verliefd was op die Stephan (Klaus Kinski) kan ik mij moeilijk voorstellen. Ze lachte nooit. Dat deed ze pas toen ze de liefde bedreef met die jonge rebel, die dat uiteindelijk met de dood moest bekopen omdat Stephan dit niet kon verdragen. Verder werd de schrijnende armoede in het China van de jaren twintig van de vorige eeuw in deze best wel sfeervolle film mooi uitgebeeld. Men had er blijkbaar alles voor over om in zijn bestaan te kunnen voorzien, desnoods maar werken in een bordeel waar men zich moest onderwerpen aan de meest absurde perversiteiten als de klant daarom vroeg. Een van de meest hilarische scènes vond ik die van de man die voor hond moest spelen.

3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

handsome_devil I feel your pain. Die cautionary films (heb die ook gezien die je hebt geregistreerd) zijn vaak een beproeving om doorheen te geraken.

Fransman af en toe kom je wel eens een filmpje tegen uit de jaren 60 waar er dan wel eens full frontal te zien is. Ik denk wel dat er zo vanaf 1967 voorzichtig af en toe 'bush' te zien was maar zeker vanaf 1969 was volledig naakt in beeld niet meer vreemd. De film klinkt wel interessant. Maar is het niet eerder sexploitation dan nudie cutie gezien je van sexbusiness and prostitutie spreekt?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

23. Beyond the Valley of the Dolls (1970)

Gemiddelde imdb: 6,2 (wtf dit zou een dikke turkey moeten zijn!)

Algemeen: 109 minuten + FTV (109 +11= 120) Subtotaal: 1931

Trash elementen: Exploitation, nudity, gore (behoorlijk ruk dat er geen full frontal was maar gelukkig dan toch gore 1+3+4=8) Subtotaal: 175

https://www.moma.org/d/assets/W1siZiIsIjIwMTcvMTAvMTAvODZtang1aTJmY19CZXlvbmRfVmFsbGV5X0RvbGxzLmpwZyJdLFsicCIsImNvbnZlcnQiLCItcmVzaXplIDEwMjR4MTAyNFx1MDAzZSJdXQ/Beyond-Valley-Dolls.jpg?sha=ac920d4cb76dd9d9

Volgens wendyvortex zijn de enige leuke Meyer films Up! en deze. Ok Up! vond ik nog wel bij wijlen vermakelijk maar deze is gewoon vreselijk saai ondanks dat het zich deze keer eindelijk eens niet in een hillbilly omgeving afspeelde. Wendy what were you smoking, give me some of that. Net wanneer je denkt dat je het slechtste van Meyer hebt gezien, komt hij met dit gedrocht. Dat hij er in slaagt seks en naakt saai te maken door vreselijke edits wist ik al, maar hier is het wel echt een dieptepunt. Als je niet constant kijkt naar wat er op het scherm gebeurt (dat is een hele opgave) zou je het naakt hier zomaar missen want het is meestal maar enkele seconden in beeld. Dus ja ben best wel fier dat ik deze veel te lange 'film' heb weten uit te kijken en weet een lesbische scène, een verrassende twist en nog wat slashing in de laatste 15 minuten deze te redden van de laagste score. wibro ik kan heel goed begrijpen dat je deze hebt uitgezet na 35 minuten. Ik wist het eigenlijk al vroeger dat het een slechte film ging worden. Misschien volgende keer toch de raad van BBarbie opvolgen. Het script kwam van Roger Ebert, een filmrecensent en Meyer fan. Hij was er niet vies van populaire films als A Clockwork Orange af te breken. Misschien best in eigen boezem kijken Roger en je houden bij het geven van kritiek, dat is altijd makkelijker dan zelf iets creatief te bedenken. Zelfs Ed Wood kon dit beter.

Nu nog enkel Supervixens en dan sluit ik het Meyer hoofdstuk voorgoed af.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

wibro wrote:

(quote)
Zoals bij voorbeeld Srdjan Spasojevic met zijn zeer controversiële film Srpski Film (2010). Ik schreef daarover o.a. het volgende:

Het verhaal mag dan volkomen absurd zijn maar vanuit het oogpunt van de cinematografie is dit een uitstekende film. Prachtig camerawerk, mooie visuals en zeer fraai kleurengebruik. Ook op het acteerwerk valt niets aan te merken

En dat is alles wat bij een film zoals Sweet Movie - een oerlelijke film, erbarmelijk acteerwerk, vreselijke muziek - ontbrak.

Wat die Dusan Makavejev verder betreft; Van hem ook Ljubavni Slucaj Ili Tragedija Sluzbenice P.T.T. (1967) gezien en dat vond ik best een goede film.

Srpski Film lang geleden gezien, weet niet meer zo goed wat ik er van vond. Donker en somber voor zover ik me herinner. Fruit of Passion vond ik heel wat beter.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

24. Emmanuelle (1974)

Gemiddelde imdb: 5,3

Algemeen: 94 minuten + FTV (94 +9=103) Subtotaal: 2034

Trash elementen: full nudity + exploitation (4+1=5) Subtotaal: 180

Blackjack Trash label: 16. Emmanuelle (12 punten)

https://resizing.flixster.com/po8q2EsG7WcVGWaOSwHhLjo8Z_Y=/300x300/v1.bjsxNzU2NjI7ajsxNzk1NzsxMjAwOzIxMDA7MTQ0OA

Ik heb een versie van 94 minuten gezien. Ik veronderstel dat er in die versie nogal flink is geknipt in de seksscènes. Emmanuelle heb ik vroeger als jonge gast wel een aantal films van gezien (meestal opgenomen want die werden laat uitgezonden maar meestal niet die met Sylvia kristel. Je kijkt dit soort films niet voor het verhaal of dialogen dat is gewoon dom. Ja, ik spoelde dus ook meestal door naar de pikante scènes. De seks stelt nu niet erg veel voor, eigenlijk nogal braaf in vergelijking met een aantal tijdgenoten. Ja, je zou het artistiek kunnen noemen. De dames zijn mooi helaas nogal aan magere kant, ik zie toch liever wat vollere modellen. Mooiste vond ik niet Kristel maar wel Christine Boisson. Ja, die scène in de schommelstoel was natuurlijk wel iets hetiger dan de rest maar dan was er ook nog een scène in een strip-tease bar waarbij een dame een sigaret in haar achterste steekt (althans daar leek het toch op) en euh ja even liet zien hoe ass smoking werkt. Ik vond de film wel aardig het eerste uur vooral leuk dat Emmanuelle meer oog had voor vrouwelijk schoon en weinig interesse leek te hebben in mannen. Eens dat voorbij kwam er nog een oude vent met ervaring die haar nog andere vormen van erotiek ging tonen, met mannen dus... boring.

Die andere white Emmanuelle films laat ik voorlopig links liggen, die met de black Emanuelle Laura Gemser wil ik er wel nog een aantal van zien. Die lijken me sowieso boeiender.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.