- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- K.O. Topfilms (3000+ stemmen)
K.O. Topfilms (3000+ stemmen)
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Al was het maar om tijdens dit soort battles te kunnen stemmen zou ik Schindler's List eens moeten kijken...
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
zeer waarschijnlijk dat het dan wel nu 4-7 zou zijn.. Ik vind American History X wel heel goed...
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Beetje vergelijkbaar met The Pianist, in de zin dat ze allebei een persoon volgen, en op basis daarvan de ontwikkeling van de Holocaust doorheen de tweede wereldoorlog verfilmd hebben. Bij Schinder's List via het perspectief van een Duitser. Bij The Pianist via het perspectief van een welvarende Jood uit Polen.
Dan heb ik ook nog The Boy in the Striped Pyjama's gezien, welke ook niet slecht is, maar al iets meliger en meer een verhaal is dat zich afspeelt tijdens de holocaust. Hetzelfde geldt voor het Italiaanse La vita é bella, maar ik kan die humor / sfeer niet echt uitstaan, en ik vind het echt een onnozele en hyperactieve film (+ overschat omwille van thema). En dan heb ik nog Son of Saul gezien, maar dat is meer ervaringscinema, iets dat je over je heen moet laat komen, en welke ik ook eens moet herzien.
Er zullen nog bekende holocaustfilms zijn, maar dat zijn de vijf die nu in mijn hoofd schieten, die ik heb gezien.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
5-7
4. Alien (1979) vs. Twelve Monkeys (1995)
1-0
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
5. Der Untergang (2004) vs. Million Dollar Baby (2004)
1-0
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
5-1 Schindler en Reservoir Dogs eruit? ‘There’s some weird stuff happening in the night’. Gelukkig is Alien door.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
7-1
6. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) vs. Heat (1995)
0-1