- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Filmposter van de dag
Filmposter van de dag
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Vrolijk kleurrijk plaatje maar lelijk die 'afhaalchinees kalender'-rand eromheen.
2
Rodajc
-
- 11537 messages
- 1435 votes
1 Tyrannosaur (2011) - 3,54 (13)
2 Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007) - 3,47 (15)
3 Apocalypse Now (1979) - 3,31 (16)
4 Perfume: The Story of a Murderer (2006) - 3,21 (14)
5 Ivanovo Detstvo (1962) - 2,93 (15)
6 Amadeus (1984) - 2,90 (10)
7 Amer (2009) - 2,88 (17)
8 Enemy (2013) - 2,69 (16)
9 A View to a Kill (1985) - 2,50 (14)
10 Kimyô na Sakâsu (2005) - 1,50 (14)
Rodajc
-
- 11537 messages
- 1435 votes
Rodajc
-
- 11537 messages
- 1435 votes
Iconisch. De totale hulpeloosheid van de zwemster vind ik nog altijd creepy.
Een opvallend wrede poster voor zo'n enorme blockbuster. Beetje onhandige letters, dat wel.
Daarom geen maximale score.
4
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
De koele kleur blauw die onderaan de poster donkerder wordt en de peilloze diepte accentueert alwaar de vraatzucht wacht. Een prachtig kil monster dat razendsnel vanuit de diepte omhoog raast. De bubbeltjes ernaast. De imposante opengesperde kaak vol verschrikkelijke tanden. De sexy zwemster zich veilig wanend in het witte licht. Het is een mooie compositie.
De rode letters 'JAWS' vind ik minder. Liever zag ik ze in de kleur blauw en verscholen in het water. Subtieler en meer deel van het geheel.
Prachtige poster en film.
Ongelooflijk dikke 4
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Ik vind dit dan ook weer helemaal niks.
2
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
3
Niet slecht, maar redelijk simpel uitgewerkt. De namen bovenaan op de spierwitte hemel en "nr. 1 bestseller" zijn niet zo heel mooi. Een klein visje als detail had de poster ook niet misstaan.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Toen ik acht was, en deze film in de bioscoop draaide, bleef ik wel eens voor de ingang staan kijken naar de poster. De film had een magische klank, want scheen wel heel eng te zijn, en dan zo'n grote haai met van die woeste tanden.
Later ga je het allemaal wat relativeren, en blijft er een overdreven en bijna komische spanningsloze poster over.
2
Edit: even over nagedacht, en dacht dat een poster van een stille zee, met een daar doorheensnijdende haaievin, al spannender zou zijn, en toen bedacht ik me nog iets. Iets wat misschien fundamenteler is. Filmposters zijn natuurlijk altijd staand formaat. Dat is eigenlijk best een grote moeilijkheid/handicap voor filmposters, zeker gezien films altijd liggend formaat zijn. Daar had ik eigenlijk nooit bij stil gestaan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het is natuurlijk een iconische poster en nog steeds indrukwekkend al ben ik niet echt fan van bewoordingen als most terrifying en bestseller. Jammer dat de film voor mij niet hetzelfde effect had als de poster.
Graaf Machine dat is inderdaad wel zo filmposters staand en films zelf liggend formaat. Toch gebruikte men vroeger en dan moeten we echt al meer dan 50 jaar terug in de tijd ook wel liggende posterformaten. Ik vind liggend formaat trouwens fijner om het aan de muur hangen.
En ondertussen weet ik ook dat je niet verplicht bent om de filmposter van MovieMeter te nemen, want dit is een andere. Gek genoeg vind ik die van MM nu wel beter, kleiner tekenvlak maar geen lelijke tekst over de haai en de namen van de acteurs niet zo nadrukkelijk aanwezig.
3
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Enorme drukte in het middenstuk van de poster.
Je blijft daardoor wel kijken.
3
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Mij te druk. Te veel overloop tussen de verschillende onderdelen. Dat gefriemel van die handen. Lelijke handen ook nog eens. En daaromheen de ogen en tanden van de kat die het centrale stuk van de poster nog onoverzichtelijker maken. Chaos is het.
Mooi is de angstige gelaatsuitdrukking van de vrouw. Ook mooi is het kleurgebruik. Veel zwart. Dat kijkt prettig en brengt nog wat rust in de plaat. Het stukje blauw tussen het zwart en achter de opvallende rode letters is misschien wel het mooiste stukje van de poster.
2
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
4
Fraaie poster, twee plaatjes bij elkaar gevoegd; een knappe oude vrouw en een enge kat. Het rood van de letters komt terug op de tanden. Anders dan anders, en intigrerend.