- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Descent (2005) vs Orphan (2009)
The Descent vind ik nog zo iets overgewaardeerd, cliché tegenover verrassend
3-3
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Klopt Glacius en ik denk dat ik op ieders lijst wel films zie waar ik zoiets van heb waar zit de horror, bij de een al wat meer dan de ander. Aan die lijst van jou en Onderhond heb ik bijvoorbeeld niet zo veel plezier beleefd. Dat ligt dan eerder aan jullie voorkeuren die nogal afwijken van de mijne.
Ik kan er natuurlijk wel in komen dat die ouwe meuk en trashy films op mijn lijst ook maar door een minderheid wordt gewaardeerd. Oude horror is vooral sfeerschepping althans zo ervaar ik het toch. Focus ligt niet zop op het grafische hetgeen trouwens erg aan banden werd gelegd door de censuur destijds. Maar ik verwacht niet dat mensen ze daarom moeten waarderen. Ik ga ook niet een klassieker als Halloween de hemel in prijzen omwille van zijn invloed of omdat het technisch goed is gemaakt. Ik ervoer het als een trage, saaie spanningsloze, tamme en voorspelbare zit.
Bij mij gaat het puur om de ervaring. Ik wil angst en een sterk gevoel van twijfel ervaren. Existentiele angst vooral. Het niet kunnen bevatten, omdat het zo bizar of grotesque is. Vervormd, of het nou om ruimtetijd gaat of creaturen. Psychologische horror doet het bij mij daarom vrij goed (because imagination is boundless). Maar ik kan daarnaast ook erg genieten van (semi-)slashers, zoals Ghostland en Don't Breath. Bij voorkeur dus wel met een mysterieus tintje. Komedie en gore doen het bij mij het minst goed, wanneer het horror betreft.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Eerste matig tegenover degelijk 2,5* - 3*
Dus 1-3
Zou wel eens heel ver kunnen komen gezien het feit dat er toch heel wat deelnemers hier deze film prijzen.
Kan ook komen omdat de loting nogal onfortuinlijk is geweest? Deze twee zijn beide niet sterk genoeg pm door te gaan toch moet er één verder en visa versa ook! Enfin het is de randomizer die bepaald oftewel het lot 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Beide 3 sterren. Ik stem niet. Conjuring 2 kan ik mij niet goed genoeg herinneren. Demon Seed is een pak origineler, maar ook niet overmatig indrukwekkend.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
The Descent (2005) vs Orphan (2009)
Ben het eens met Shaky alweer 2 hele fijne tegenover elkaar. Zet deze films tegenover de vorige battle en dan winnen deze denk ik beide met gemak!
Enfin voor de voortgang en omdat beide evengoed zijn 5-3
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Nieuwe battle: The Exorcist (1973) vs The Abominable Dr. Phibes (1971)
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Linda Blair is iconisch in the Exorcist. Om daarvan te verliezen is niet erg maar je bent Vincent Price fan of niet
dus... 0-1
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Demon Seed (1977) vs The Conjuring 2 (2016)
Kan ook komen omdat de loting nogal onfortuinlijk is geweest? Deze twee zijn beide niet sterk genoeg pm door te gaan toch moet er één verder en visa versa ook! Enfin het is de randomizer die bepaald oftewel het lot
Speak for yourself guys, ik vind het beide prima films! Snap niet wat er mis is met Demon Seed, voor zijn tijd ver vooruit naar mijn mening. The Conjuring 2 is erg sfeervol deed alles goed waar deel 1 voor mij de mist in ging.
Ik zie dan weer niet wat er zo bijzonder aan The Descent is. Een te donker gefilmd monsterfilmpje dat psychologisch poogt te zijn op basis van vage gebeurtenissen (en veronderstellingen) die zich voor de ontdekkingstocht hebben afgespeeld. Vervelende personages ook. Beetje zoals The Thing geen interessante personages maar dan volledige mannencast versus volledige vrouwencast.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Exorcist (1973) vs The Abominable Dr. Phibes (1971)
2-1
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
tja dat is idem... maar ik ben ook niet degene die bij de films opmerkingen plaats als overgewaardeerd, cliché, ik zie dat geniale, speciale of schokkende niet of matige bagger?
Beide films hebben bij mij gewoon nette beoordelingscijfer hóór maar door gaan naar een volgende ronde... Ook vind ik die twee achter The Conjuring al voldoende zegt... (dezelfde opzet en met 130 min nog te lang ook) en Demon Seed is helemaal niet zijn tijd ver vooruit eerder tien jaar te laat. Kan ook niet anders als Dean Koontz (nu niet meteen de briljante schrijver) voor het verhaal zorgde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bij mij gaat het puur om de ervaring. Ik wil angst en een sterk gevoel van twijfel ervaren. Existentiele angst vooral. Het niet kunnen bevatten, omdat het zo bizar of grotesque is. Vervormd, of het nou om ruimtetijd gaat of creaturen. Psychologische horror doet het bij mij daarom vrij goed (because imagination is boundless). Maar ik kan daarnaast ook erg genieten van (semi-)slashers, zoals Ghostland en Don't Breath. Bij voorkeur dus wel met een mysterieus tintje. Komedie en gore doen het bij mij het minst goed, wanneer het horror betreft.
Ik heb het wellicht al vaker gezegd maar bij mij is het in de loop van de jaren eigenlijk omgedraaid. Ik was als twintiger helemaal gek op die psychologische horror maar nu vind ik het eerder storend. Er zijn altijd wel uitzonderingen maar ik vind het vaak een afknapper vooral als de horror meer symbolisch, psychologisch (it's only in the head) is.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tja dat is idem... maar ik ben ook niet degene die bij de films opmerkingen plaats als overgewaardeerd, cliché, ik zie dat geniale, speciale of schokkende niet of matige bagger?
Beide films hebben bij mij gewoon nette beoordelingscijfer hóór maar door gaan naar een volgende ronde... Ook vind ik die twee achter The Conjuring al voldoende zegt... (dezelfde opzet en met 130 min nog te lang ook) en Demon Seed is helemaal niet zijn tijd ver vooruit eerder tien jaar te laat. Kan ook niet anders als Dean Koontz (nu niet meteen de briljante schrijver) voor het verhaal zorgde.
Als Demon Seed in 1977 achterhaald was, dan wil ik graag weten welke films uit de jaren 60 al een dergelijk concept hadden? Die wil ik wel graag zien.
Goed dat jij het mooier kan omschrijven al denk ik dat je ook wel eens woorden als clichés of clichématig gebruikt hoor 
ik ben blijkbaar niet zo subtiel in mijn uitspraken maar wel eerlijk. Als ik mensen woorden als geniaal, schokkend zie gebruiken en ik vind van niet dan denk ik en zeg ook wel ik zie het er niet in. Moest jij ook zeggen ik vind het rommel omdat het je niet aanspreekt of voor god welke reden ik zal het ook wel (moeten) aanvaarden.
Maar zoals altijd komt het weer vooral neer op een kwestie van smaak.
Maar klagen over de randomizer die 2 goede films (oh neen die moeten allebei door), 2 matige (buh I don't care) of een goede en een slechte film tegenover elkaar zet (maar kennelijk stemmen de mensen dan toch voor de slechte). Mensen die plots een slechte smaak krijgen. Wat een matige en poepfilms worden er plots doorgestemd! Het is maar een greep uit de 'klachten' en opmerkingen die ik de laatste tijd zie. Dan denk ik ook een beetje van hallo mensen tis maar een spelletje hé.
Ik denk dat het misschien tijd wordt voor wat anders? Ik sta altijd open voor ideeën 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
tis maar een spelletje hé.
And that's the bottom line.
Bij een spelletje horen echter ook frustraties en uitingen daarvan, anders hadden we het saaiste spel ooit.
Gedver, stel je voor dat we hier met 20 vrijwel identieke individuen elkaars en onze eigen smaak zaten te bevestigen. Op zo'n soort sekte-vorming zitten we toch zeker ook niet te wachten? Lekker laten mopperen Alexspyforever; hoort erbij en jij kan er ook wat van hoor 
En nu: hoppa, doorstemmen allemaal.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Als Demon Seed in 1977 achterhaald was, dan wil ik graag weten welke films uit de jaren 60 al een dergelijk concept hadden? Die wil ik wel graag zien.
Ik zeg niet dar het achterhaald is. Kan ook bijna niet uit die tijd want computers waar een nieuw fenomeen. Maar zijn tijd ver voor uit ? Het concept van een kunstmatig brein (computer) die de leiding overneemt bestond al wel. De film 2001: A Space Odyssey (1968) is (ongeacht hoe slecht of goed je de film vind) denk de eerste die van dit concept gebruik maakt. Bij mij bestaat zelfs het vermoeden dat Demon Seed dit ook als voorbeeld heeft genomen. Daarnaast had je ook al Westworld (1973) waar de computer op hol sloeg. In Billion Dollar Brain (1967) is de computer een meesterbrein en in Welt am Draht (1973) is de computer die een hele realiteit naboots.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Euh.. Linda Blair versus Vincent Price is volgens mij nog niet afgelopen
Ga voor the excorcist...al vond ik die tweede vorig jaar echt een leuke ontdekking in de horrorchallenge.
Dus 3-1
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
26. The Wizard of Gore (1970) vs Eden Lake (2008)
1-1
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zeg niet dar het achterhaald is. Kan ook bijna niet uit die tijd want computers waar een nieuw fenomeen. Maar zijn tijd ver voor uit ? Het concept van een kunstmatig brein (computer) die de leiding overneemt bestond al wel. De film 2001: A Space Odyssey (1968) is (ongeacht hoe slecht of goed je de film vind) denk de eerste die van dit concept gebruik maakt. Bij mij bestaat zelfs het vermoeden dat Demon Seed dit ook als voorbeeld heeft genomen. Daarnaast had je ook al Westworld (1973) waar de computer op hol sloeg. In Billion Dollar Brain (1967) is de computer een meesterbrein en in Welt am Draht (1973) is de computer die een hele realiteit naboots.
Thx voor de voorbeelden. Het ging mij vooral om het concept dat een computer zich echt wel bijna als een mens ging gedragen en zelfs zo ver wilde gaan om zelfs voor nageslacht te gaan zorgen bij een menselijke vrouw. Denk niet dat dit al aan bod kwam in de genoemde films?
Hoe matig je de film mag vinden je moet toch toegeven dat Demon Seed een lekker fucked up concept heeft
In die zin denk ik wel dat het zijn tijd vooruit was. Het was ook pas eind jaren 70 begin jaren 80 dat de computer ook zijn weg vond in de huiskamers van de gewone mens. De Apple I was er in 1975-1976. Voor die tijd was het enkel voor de mensen die het gebruikten voor hun werk of echte hobbyisten die de computer nog helemaal zelf in mekaar moesten knutselen. Voor veel mensen was een computer in 1977 een ver van mijn bed show. Vanuit dat opzicht heb ik het bekeken.
ja ik mopper natuurlijk ook wel veel maar dan meestal op activiteiten van echte mensen niet op abstracte dingen zoals een randomizer. Dat is zoals ruzie maken met je computer omdat die niet doet wat je wil (terwijl dat 9/10 komt omdat je het verkeerde commando hebt gegeven) 
Maar iedereen vloekt wel eens op technologie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
1-2
Ach Wizard is ver gekomen maar dat ie tegen deze film er uit zou gaan zou ik niet zo leuk vinden. Ik zie soms nog die oude avatar van jou opdoemen 
26. The Wizard of Gore (1970) vs Eden Lake (2008)
2-2
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
The descent vs orphan
7-4
4-1
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
(3,5*) - (2,5*)
5-1
The Wizard of Gore (1970) vs Eden Lake (2008)
(3,0*) - (3,0*)
WoG was een leuk trashfilmpje, een van de weinige die ik echt kan waarderen. Eden Lake is echter als geheel toch beter.
2-3
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ondertussen zijn er al meer dan 12 uur gepasseerd
27 The Entity (1982) vs Trauma (2017)
Zie nu sta ik voor een lastige, die mogen van mij allebei door, maar goed ik ga niet zagen 
0-1