• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

KO van Horrorfilm personages

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

[quote=4628554Hollywood007 Christine is inderdaad bad ass maar de film was dat helaas niet. [/quote]

Ik kon me wel verliezen in deze film, maar ik heb dan ook een voorliefde voor dit soort films.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

5-3

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Battle 47:

Ghoul Baron Sardonicus-Marek Toleslawski (Mr. Sardonicus):

https://s25.postimg.org/4chmxaojj/Ghoul_Baron_Sardonicus-_Marek_Toleslawski_Mr._S.jpg

vs.

Torok (Troll):

https://s25.postimg.org/vkaca9pz3/Torok_Troll.jpg

t/m 5, 1 verschil

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

1-0 Alleen alvoor die `rictus sardonicus` van Baron Sardonicus

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1-1

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Troll is verre van horror, de legende van de ghoul wordt nergens zo goed verklaard als in Sardonicus

2-1 Sardonicus

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

3-1

UmbraVitae

• 4319 messages
  • 4025 votes

3-2

UmbraVitae

• 4319 messages
  • 4025 votes

alexspyforever wrote:

Troll is verre van horror

Dat is King Kong nog minder, veel stemmers zijn niet consequent ?

3-3 troll

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

4-3

Ik vind dat velen hier op de films stemmen en niet op de personages. Mijn favorieten liggen er allemaal uit.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

UmbraVitae wrote:

(quote)

Dat is King Kong nog minder, veel stemmers zijn niet consequent ?

Dan heb ik mij slecht uitgedrukt, sowieso vind ik Kong interessanter dan the Tooth Fairy en als filmmonster vind ik hem degelijk horror. Sardonicus vind ik als karakter ook veel sterker dan Troll. Troll is ook horror maar zie het nog iets meer als fantasy.

Friday the 13 th

jouw favorieten zijn misschien niet de favorieten van een ander? Ik heb soms ook gestemd op personages waarbij ik de andere film beter vond. Trouwens Jason is door, dus al je favorieten eruit, dacht het niet.

Ik denk dat er mensen soms ook wel stemmen als ze niet beide films hebben gezien. Maar zoals ik al zei ik ga geen controleur spelen, dan is de spelvreugde weg. Het moet leuk blijven en niet zo vreselijk ernstig worden genomen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Warme oproep tot stemmers

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Warme oproep tot stemmers

In het weekend is het meestal rustiger en denk ook dat Sardonicus niet door zo veel mensen is gezien.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

Klopt, zegt me volslagen niets

Dus snel een vijfde stemmer dat we door kunnen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Boeikens wrote:

Klopt, zegt me volslagen niets

Dus snel een vijfde stemmer dat we door kunnen

Vraag me toch af hoe het komt dat bepaalde films totaal niet bekend zijn in onze regio's. Denk dat deze film nooit in regio 2 is uitgebracht. Het is nochtans van William Castle oa bekend van HOuse on Haunted Hill. Eigenlijk wel jammer dat meeste films van deze regisseur hier zo weinig bekend zijn, nochtans master van de gimmicks. Op een Engelstalige facebook horror groep startte ik eens een topic over deze man en het aantal reacties was ongelooflijk groot, hier zie ik dat niet gebeuren. Nu goed dat joolstein deze films ook kan waarderen zodanig dat ik niet meer zo een eenzame Castle liefhebber ben hier

Er is genoeg waardering voor oudere horror maar daarvoor moest ik toch buiten de grenzen van MovieMeter gaan om dat te ontdekken. Een horror challenge kan hier een beetje verandering in brengen maar doorgaans blijven de meeste toch kiezen voor wat ze kennen: recentere films, klassiekers, films die op makkelijke manier te verkrijgen zijn. Mijn toplijst had er wellicht heel anders uitgezien als ik me beperkte tot wat hier verkrijgbaar is.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Boeikens

Mocht je interesse hebben in William Castle kan ik je wel een link sturen naar een streaming-site waar een groot aantal van zijn films op staan. Laat het maar even weten in een PM. Voor een ieder ander die geïnteresseerd is geraakt geldt het natuurlijk ook! Ik had eerst alleen House on Haunted Hill gezien, tot Alex opeens in de challenge een paar prachtige stills postte, die direct op zoek gegaan en ik moet zeggen die man heeft prachtige dingen gemaakt! Hij maakte rond zijn films er een compleet spektakel van, echter zijn ze ook zonder die poespas goed te kijken. Trouwens is de rictus sardonicus ook in meerdere andere films terug te zien (Wel steeds in iets andere vorm) maar zover ik kan beoordelen was Castle dus de eerste.

Volgens mij heb jij alexspyforever alle (horror) films van Castle al gezien? Anders kan ik ook jou die link sturen!

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Vraag me toch af hoe het komt dat bepaalde films totaal niet bekend zijn in onze regio's.

Hopelijk brengt deze KO hier inderdaad verandering in!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Hopelijk brengt deze KO hier inderdaad verandering in!

De KO misschien niet zozeer de challenge volgende maand misschien wel. joolstein er zijn nog 3 of 4 Castle films die ik nog moet zien en die heb ik allemaal teruggevonden dus die link is niet nodig, toch bedankt

Of Boeikens veel interesse heeft in die oudere horror, ik weet het niet. Ik dacht altijd dat hij meer de gorehound was maar na al die aanbevelingen via de lijst van karakters die hij heeft opgesteld twijfel ik toch of hij een beetje softer is geworden . De meeste vond ik vrij mak op het vlak van gore (daarom niet slecht maar een House of 1000 Corpses heeft de naam ziek te zijn, maar ik vond het zwak of ben ik ik het allemaal te gewoon geworden?). Of is men bewust die weg op aan het gaan om een groter publiek aan te spreken. Dat is vooral mijn grootste kritiek op moderne horror, formulewerk, braaf en op mainstream publiek gericht.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

Of Boeikens veel interesse heeft in die oudere horror, ik weet het niet. Ik dacht altijd dat hij meer de gorehound was maar na al die aanbevelingen via de lijst van karakters die hij heeft opgesteld twijfel ik toch of hij een beetje softer is geworden .

Mijn grote voorkeur gaat uiteraard uit naar de brute gore, hoe meer en gedetailleerder slachtwerk hoe liever En in dit genre heb ik wel al heel zieke dingen gezien, House of 1000 Corpses hoort hier zeker niet in thuis

Echter stopt het hier niet en hou ik wel van zowat het hele horrorgamma en al wat er wel ergens mee raakt. Zelfs 'af en toe' eens een wat ouder werkje, daar die qua sfeer toch altijd weer sterk uit de hoek komen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

24 u eindelijk voorbij Sardonicus toch door, bij deze zal dat wellicht niet nodig zijn

Battle 48:

Dracula (Dracula movies):

https://s25.postimg.org/wqih3fmpr/Dracula_Dracula_movies.jpg

vs.

Toshio Saeki (The Grudge):

https://s25.postimg.org/6feqj414v/Toshio_Saeki_The_Grudge.jpg

t/m 5, 1 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

1-0 Dracula

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2045 votes

2-0

UmbraVitae

• 4319 messages
  • 4025 votes

2-1

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

3-1 Chrisoper Lee

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

4-1 Dracula zowel Bela Lugosi als Christopher Lee

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

5-1 het is dat ie tegen een zwakke tegenstander speelt

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

6-1 overduidelijk!

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Battle 49:

Oberst Herzog (Død Snø):

https://s25.postimg.org/ej40lid33/Oberst_Herzog_D_d_Sn.jpg

vs.

Ash (Evil Dead):

https://s25.postimg.org/3qaai7zy7/Ash_Evil_Dead.jpg

t/m 5, 1 verschil

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.