• 178.144 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.596 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#22. The Neon Demon (2016) Horror / Thriller - 118 minuten - FTV - 15-10-16
64+2 = 66 punten
45 tot 119 minuten: 1 punt
FTV - 1 punt
388 stemmen - 0 punten en te jong
https://1.bp.blogspot.com/-aCD3AYiMFp8/VzllhUZkjUI/AAAAAAAAAE8/85WtsQZNB9s0o2W8NeCX3NsI9ngJ3vV9QCLcB/s640/9.jpg
Oef, wat een film? Hyper-Stilistische, surrealistisch, eigenzinnig en toch net zoals in het grootstengedeelte van de modewereld oppervlakkig. "Beauty is only kin deep." De film toont oogverblindende plaatjes maar veel verhaal heeft deze koude neonverlichte film over de LA-modewereld niet om het lijf. En toch hangt er een constante onderhuidse spanning in deze zeer intrigerende klinische beeldenvloed. Echter de creatieve beelden zelf laten een verhaal zien dat me deed denken aan een soort vrouwelijke versie van de Griekse Narcissus. En narcistisch is de film zeker! De ziekelijke interesse voor zichzelf wordt subliem vertolkt door Elle Fanning en consorten. Maar Jane Malone stal voor mij de show liefelijk, charismatisch en misschien wel knettergek. De horror borrelt langzaam omhoog bijna onmerkbaar maar de eruptie is provocerend met lesbische necrofiele- en kannibalistische-elementen.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#08. The Expendables 2 (2012) – Thriller (imdb) - 102 minuten – 15 oktober 2016 – FTV - 2 punten

Totaal: 16 punten

Het was niet mijn keus om deze film te gaan kijken. Ik heb het eerste deel wel gezien, dus ik wist waar ik aan begon. Het eerste deel was aardig. Ik ben niet zo van die standaard actie, maar het hele concept met al die oude actiehelden is tof en ik snap dat veel fans het heel erg mooi vinden. Ik vond het eerste deel van The Expendables al niet echt goed, maar dit is een pure herhaling van zetten. En omdat het concept niet meer speciaal is, is de charme voor mij grotendeels ook weg.

De eerste helft van de film is gewoon een hoop geknal, veel van hetzelfde en daardoor niet boeiend, maar de tweede helft zorgt toch wel een aantal leuke momenten, zoals Chuck Norris en het samenspel tussen Willis en Schwarzenegger.

Het was ook eigenlijk niet de bedoeling om deze voor de challenge te kijken, maar toen zag ik opeens dat hij op IMDB ook thriller (oke whut?) als genre had. Toch maar even puntjes mee pakken hier, haha.

*2

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#9 Thriller - Spellbound (1945) - 111 min - 250+ stemmen - FTV - 15-10-2016 - 2 punten (20 totaal)

http://dl9fvu4r30qs1.cloudfront.net/25/9ee190072511e2914b22000a1d0930/file/spellbound-1945-dream-salvador-dali.jpg

"Good night and sweet dreams... which we'll analyze at breakfast."

Een psycho-analiste wordt verliefd op de nieuwe directeur van de psychiatrische instelling waar ze werkt. Als blijkt dat hij lijd aan amnesia ontfermt ze zich over hem.

Ingrid Bergman speelde een prima rol als Dr. Petersen, in ieder geval beter als haar rol in Notorious. De (hier nog erg jonge) Gregory Peck speelde ook een prima rol, alleen ben ik het wel met Hitchcock eens dat zijn gezichtsuitdrukkingen te wensen over laten.

De film komt langzaam opgang met een soort romance tussen de psycho-analiste en haar directeur. Als eenmaal blijkt dat er iets aan de hand is met de directeur ontstaat een mysterieuze zoektocht naar zijn ware identiteit en het lot van de echte directeur. Oude films over psychologie zijn altijd moeilijk serieus te nemen omdat het zo fantastisch overkomt, ook hier moest ik vaak denken aan het werk van Edgar Allen Poe als Peck weer een aanval kreeg (nu deed Hitchcock dat als Poe-fan natuurlijk met opzet).

Spellbound is geschoten in Hitchcock's mooie zwart-wit fotografie. De film bevat een aantal leuke symbolische verwijzingen naar het psychologische, het openen van deuren bijvoorbeeld. De briljante droomscène is ontworpen door Salvador Dali, helaas duurde die vrij kort. Er zat ook een geniaal shot in de film van een geweer dat zich op het publiek richt en dan voor een milliseconde rode vonken laat zien, dat moet veel hartverzakkingen hebben opgeleverd destijds.

Componist Miklos Rozsa gebruikt hier voor het eerst de Themerin, een instrument dat later veel in Sciencefiction-films gebruikt zou gaan worden.

Hitchcock heeft zijn cameo halverwege de film als een man die uit een lift komt. Spellbound is een van de eerste keren dat Hitchcock zijn interesse voor psychologie en Freud toont, later zou hij deze onderwerpen veel vaker in zijn films naar voren laten komen. Het zou me niets verbazen als Argento en Bava het scheermes uit deze film van Hitchcock hebben overgenomen, al is het natuurlijk ook eerder gebruikt in film.

Ik had mischien iets te hoge verwachtingen voor deze film, terwijl veel mensen het als een van Hitchcock's 'mislukkingen' beschouwen. Door het scheermes op de poster had ik in ieder geval een iets spannendere film verwacht. Toch was de film wel vermakelijk, met name de zoektocht en de cryptische droom vond ik toch wel erg leuk gedaan. De uiteindelijke ontknoping was ook geslaagd.

Weet niet zo goed hoe ik deze film van de meester moet beoordelen. Vind het niet een van zijn beste, maar zoals alle Hitchcock is de film wel erg vermakelijk en alles behalve slecht.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

13. Elle (2016) - Thriller - 130 min. (2p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 15 okt. - 3 punten (totaal: 33 punten)
http://static.metacritic.com/images/features/2016movies/ellewide.jpg
Gezien de professionele recensies is dit zo ongeveer de beste Verhoeven ooit. Helaas komt dat niet overeen met hoe ik de film heb ervaren. De film mengt twee genres, drama en thriller, niets ongebruikelijks, maar dat mengsel wil hier maar niet lukken. Daardoor heb je eerst een langdradig en stuurloos drama, en daarna een niet onaardige thriller, de laatste drie kwartier vond ik het beste wat de film te bieden heeft. Als het eerste anderhalf uur ook tot drie kwartier was teruggebracht dan had dat denk ik een betere film opgeleverd, ook al haalt het dan niet de oneindige lengte die oscarfilms lijken te vereisen.

Het begin probeert te choqueren, maar dat botst direct met de monotone vertoning zonder richting dat het wordt. We zien het alledaags leven van een zogenaamd succesvolle zakenvrouw (want ze heeft één computerspel verkocht!) die ook nog als bitch wordt neergezet. Hopelijk waren er meer redenen om het computerspelverhaal erbij te halen dan alleen het promoten van de PS4, want het voelde behoorlijk misplaatst aan. Even (2 minuten) deed het me qua stijl, sfeer en decors aan Haneke denken, maar Verhoeven is geen Haneke (hoeft ook niet) en dan krijg je dus een heel ander resultaat. Het rustige voortkabbelende wat Haneke kan tonen wordt hier saai en langdradig.

Het personage van Michèle wordt door Isabelle Huppert gered, zij slaagt erin om dit eendimensionale (oké, vooruit dan, tweedimensionale) personage tot leven te brengen. Daar hapert het al, want Michèle is erg onnatuurlijk, maar gelukkig kan Huppert er toch nog wat van maken. Met een mindere actrice had dit een enorme flop kunnen worden. Net als de andere relevante personages in de film wordt ook zij door lust gedreven, veel meer is er niet. Zwarte humor kan ik wel waarderen, maar hier voelt het vaak erg misplaatst aan, wat bijdraagt aan het onnatuurlijke van Michèle, neem bijvoorbeeld die scene aan het sterfbed van haar moeder waar Michèle aan de TV gaat sleutelen omdat ze de alarms van de medische apparatuur hoort afgaan, grappig! (niet dus). Ik mag hopen dat het publiek waar deze film op is gericht dit soort puberale humor is ontgroeid.

De personages (en de film) missen wat mij betreft de diepgang die ze aan de oppervlakte lijken te tonen, er zit niet veel onder die oppervlakte. Overigens geldt dit evengoed voor La Pianiste (2001) die ik met 2* ook niet bepaald geslaagd vond. Die misplaatste zwarte humor en de absurde personages (dochter van seriemoordenaar en excentrieke botoxmoeder die het lekker vindt om door mannen neergeslagen en verkracht te worden) passen meer in een parodie op The Addams Family dan in een serieus bedoelde thriller.

Bijna anderhalf uur later, wanneer eenmaal alle kaarten op tafel liggen, kan de thriller eindelijk beginnen. De film krijgt dan de vaart, richting en spanning die je van een thriller mag verwachten. De bijgesleepte zijplotjes en de misplaatste humor gaan grotendeels aan de kant en dan krijg je een idee van wat de film zonder dat had kunnen zijn geweest.

Maar het geheel lijdt onder een kunstmatig en eendimensionaal script dat aangedikt is met wat saaie zijplotjes en misplaatste humor. Dankzij Isabelle Huppert, de Franse setting en de laatste drie kwartier weet het nog nipt de 2,5* te bereiken. Verhoeven kan veel betere films maken dan dit.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#23. Elephant Song (2014) - Thriller - 110 minuten - FTV - 16-10-16

66+3 = 69 punten

FTV - 1 punt

25 stemmen - 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/104000/104881.300.jpg

Intrigerende film die klaarblijkelijk gebaseerd is op een theaterstuk van Nicolas Billon. Helaas laat de film nogal wat steekjes vallen. Als eerste verraden de interviews van Green en zuster Peterson met dokter Jones wat er tijdens de flashbacks tussen het dialoog van psychiater Green en patient Michael Aleen voor een groot gedeelte wat er met Michael is gebeurd. Verder had ik graag wat meer voorgeschiedenis gekregen over Aleen en hoe hij de man is geworden die hij in de film is. En dan was er nog het kleinere minpuntje in de vorm van Carrie-Ann Moss. Een fantastische actrice en mooie vrouw. Ze roept echter eerder nog meer vragen op of is een stoorzender dan dat ze bijdraagt aan het verhaal. Charles Binamés regie is weinig opvallend maar de interactie tussen de personages maakt veel goed. Dankzij Xavier Dolan die de uitdagende rol van Michael tot in perfectie vertolkt weet de film toch voorzichtig te ontroeren.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#09. Grand Piano (2013) – Thriller - 90 minuten - 159 stemmen – 16 oktober 2016 – FTV - 3 punten

Totaal: 19 punten

Ik weet niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. De vergelijking met Phone Booth wordt veel gemaakt en ik kan me daar ook wel in vinden. Ik vond het allemaal best vermakelijk en de setting in samenwerking met de klassieke muziek vind ik best goed werken bij dit verhaal. De scenes op het toneel zijn daarmee ook het beste. Het is minder boeiend wanneer Elijah Wood rond gaat wandelen. De uiteindelijke climax dat hij oog in oog staat met Cusack is ook totaal niet indrukwekkend.

En dat is misschien wel het grootste probleem van de film. Het is nergens indrukwekkend en wordt nergens spannend wanneer het dit wel moet zijn. Zo'n moment wanneer er twee mensen vermoord worden zou iets met je moeten doen, maar dat doet het niet. Toch vond ik het op de één of andere manier heel vermakelijk voor een keer en dat is ook belangrijk.

*2.5

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#24. Se Sei Vivo Spara (1967) Django, Kill... If You Live, Shoot!, - Western / Horror

- 100 minuten - FTV - 16-10-16

69+3 = 72 punten

FTV - 1 punt

39 stemmen - 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23613.300.jpg

Zeer goedkope film die gebruik maak van de naam Django maar waar verder elke vergelijking dan ook direct ophoud. Mijn interesse voor deze film was gewekt toen ik het tweede genre zag. Het is leuk als iemand buiten de geijkte paden probeert te filmen. Helaas is de film te rommelig, zijn de teksten van de acteurs te simpel en hoofdrolspeler Tomas Milian te nietszeggend. Het enige wat rest zijn de bloederige scene's voor zijn tijd misschien schokkend, nu vooral aandoenlijk, net als de rest van de film.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

#01- thriller - Collateral (2004) -120 minuten- 3586 stemmen- FTV - 16 oktober 2016 - 3 punten ( totaal 3 punten )

Erg spannende film met sterk acteerwerk. Cruise komt in de film erg overtuigend over als een meedogenloze moordenaar, maar de show wordt gestolen door Jamie Foxx die ik geweldig opdreef vindt als de sympathieke en iets wat onzekere taxichauffeur Max. Ook mooi uitgewerkt in de film is hoe Max geleidelijk aan steeds meer zelfvertrouwen krijgt. Bijna de hele film speelt zich af in de nacht. Dit levert een paar erg mooie beelden op. Het camerawerk vind ik dan ook behoorlijk sterk. De muziek vind ik een beetje standaard en niet echt bijzonder, maar kan er op zich wel mee door.

4,0 *

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

welkom John Barry

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://images.popmatters.com/misc_art/d/dvd-conjuring-650.jpg

Filmtitel, jaartal: The Conjuring (2013)
Speelduur: 112 min.
Genre: Horror, Thriller
Eigen score/beoordeling: 4*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 13e (28e )
Datum van kijken: 15-10
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 31 (66)
Recensie:

Vooroordelen moeten even snel ingeslikt worden na het zien van de twee Conjuring-films van James Wan. Anders dan de trailers doen vermoeden, draait het in deze werken niet alleen om shock value en jumpscares, maar is er ook sprake van intrigerende verhalen, die veel ruimte krijgen en sterk worden uitgewerkt.

Met name in dit eerste deel is het genieten geblazen, want Wan weet de spanning zo goed te doseren dat ik daar bijna meer van genoot dan van de spanning zelf. Ook het camerawerk is echt fantastisch, met mooie standpunten en vooral fijne camerabewegingen, waarbij de camera de personages volgt en nog meer betrokkenheid creëert.

De engste momenten bevinden zich met stip in het eerste stuk van de film. Zeker dat hide and clap is echt angstaanjagend, maar tegelijk heel goed gevonden. Ook dat hele sfeertje eromheen stond me aan, met dat prachtige landhuis, de boom bij het water en de maar al te toepasselijke soundtrack (The Zombies met Time of the Season!).

Als de Warrens erbij komen wordt het (mijns inziens) narratief gezien interessanter, maar zakt de spanning wat weg, omdat al snel duidelijk wordt dat de climax gaat draaien om de exorcisme. Echt erg is dat overigens niet, maar het niveau van het eerste stuk film evenaart Wan niet meer.

The Conjuring is één van de beste horrors die ik ooit gezien heb (nu zijn dat er nog niet zo ontzettend veel hoor), en haalt met gemak 4*.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

https://pmcvariety.files.wordpress.com/2016/06/the-conjuring-2-6.jpg?w=670&h=377&crop=1

Filmtitel, jaartal: The Conjuring 2 (2016)
Speelduur: 133 min.
Genre: Horror, Thriller
Eigen score/beoordeling: 4*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 14e (29e )
Datum van kijken: 15-10
Aantal punten: 3 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 34 (69)
Recensie:

The Conjuring 2 is misschien nét iets minder goed dan zijn voorganger. Toch kom ik qua score gelijk uit, wat maar aangeeft dat Wan een uitstekende prestatie heeft geleverd met deze vervolgfilm.

Qua locatie is dit deel er wat mij betreft wat op achteruit gegaan. Het sferische landhuis is vervangen voor een klam, onguur rijtjeshuis in een schijnbaar vredige Londense woonwijk. Dat maakt dat de gebeurtenissen je als kijker nog iets meer benauwen, maar qua sfeer en setting levert dit tweede deel wel wat in.

The Conjuring 2 duurt een minuut of twintig langer dan het eerste deel, met als gevolg dat er nog iets meer ruimte is om het narratief van de Enfield poltergeist, de rol van de Warrens en de media-ophef eromheen goed uit te werken. Ook was de spanningsboog over een langere periode uitgesponnen, en had ik meer echte schrikmomenten dan in deel één.

Dat is niet per se positief, want waar Wan me in the Conjuring nog in extase bracht met perfect gedoseerde spanning, voelde een en ander hier allemaal wat meer gehaast en gemakkelijk aan. die oude man vond ik maar zo-zo en de demonische non werd te snel zichtbaar gemaakt, waardoor de shock value in de laatste scène eigenlijk nauwelijks nog aanwezig was. Dan misschien eerder die onzichtbare angst in the Conjuring, dat sluimerende kwaad dat overduidelijk aanwezig, maar toch niet tastbaar is.

Filmtechnisch is het dus allemaal iets minder dan het in 2013 was, maar het narratief krijgt hier meer aandacht en wekte inhoudelijk net iets meer mijn interesse. Ook zou ik bijna nog de score vergeten, die al even beklemmend is als bij deel één.

Jaarlijst-kandidaat, 4*.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Le Moine (2011)|Thriller | 101 minuten | 16 oktober '16 | FTV| <250 stemmen | 3 punten | 42 subtotaal 73 totaal

http://soniaunleashed.files.wordpress.com/2012/02/movie-le-moine-dominik-moll-2011.png

Ik heb deze film helaas in twee delen gekeken en dit heef de kracht eruit gehaald denk ik. Het plot greep mij minder dan dat ik had gehoopt maar ik moet de film nog eens in één keer zien om dit met zekerheid te kunnen.

Het klooster en en toebehoren word mooi in beeld gebracht wat zorgt voor een fijne sfeer. Vincent Cassel doet het goed als hoofdrolspeler en alle acteurs zagen er 'mooi' uit. Drie sterren voor nu met de intentie om de film snel eens te herzien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#19. Linda and Abilene (1969) - 93 minuten - 2 stemmen - FTV - 16 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 55 punten)

Ook HG Lewis heeft zich aan het western genre gewaagd. De setting voelt dan wel aan als de klassieke western, het speelt zich grotendeels op een handvol locaties af: in en rond het huisje van Linda en Tod, de rivier, en in en vlak buiten de saloon. Het eerste half uur is dan bedoeld als opbouw waarbij broer en zus hun best doen om niet aan hun seksuele aantrekking tot elkaar toe te geven. Het onvermijdelijk gebeurt toch en daarmee wordt het volgende half uur gevuld. Het is dan na bijna 2/3 van de speelduur dat we eindelijk "Linda" te zien krijgen (nochtans begint de titekl met haar naam). Daar waar het eerste uur zich focuste op seks- en vrijscènes tussen broer en zus met veel focus op het mooie lichaam van Abilene, wordt de rest van het simpele verhaaltje in een ijltempo afgewerkt. Tod ontmoet Linda in de aloon, ze worden meteen verliefd, hebben seks terwijl wordt Abilene alleen thuis door een ongure cow-boy verkracht. Nog steeds is er niet meer gebeurt dan er in de premise staat. Tod gaat meteen op zoek naar de verkrachter om hem te vermoorden, terwijl LInda Abilene gaat "troosten". Ja al snel duiken de dames met elkaar in bed. Tod en de gemene cow-boy leggen in een amateuristisch gevecht beide het loodje. Linda en Abilene leefden nog lang en gelukkig lijkt de film op het einde te zeggen. Jammer van de borstvergroting van de actrice die Linda speelde. In 1969 was dat al mogelijk, maar als de film zich afspeelt in de 19de eeuw is dit natuurlijk erg belachelijk. Een film die lang onbekend bleef en eigenlijk mag dit ook zo blijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even een top 5 tussenstand doorgeven:

1. joolstein 72 (zijn we een beetje eergierig? )

2. scorsese 68

3. alexspyforever 55

4. Night's Watch 42

5. tbouwh 34

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#15 Touch of Evil (1958) - Thriller - 112 minuten - 587 stemmen - FTV – 15 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 33 punten

http://i.imgur.com/Wd1vceX.png

De film heeft een geweldige opening, maar weet daarna helaas niet meer dat niveau te halen. Het thema is wel leuk en het filmwerk is prima maar ik vond het geheel toch te weinig boeiend. Hoewel de sfeer aardig is neergezet gebeurde er te weinig interessants in het verhaal. Het acteerwerk was wel aardig. Vooral de hoofdrollen werden wel goed vertolkt, al is aan het personage van Mike Vargas alleen te merken dat hij een Mexicaan is doordat anderen hem daar steeds aan herinneren.

Voor die tijd wellicht een topper deze film, maar voor mij nu maar met momenten overtuigend.

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

alexspyforever wrote:

Even een top 5 tussenstand doorgeven:

1. joolstein 72 (zijn we een beetje eergierig? )

2. scorsese 68

3. alexspyforever 55

4. Night's Watch 42

5. tbouwh 34

Ik had 73 punten.

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

The hateful eight - 167 min - ftv - 3 punten.

Uitstekende film over twee premiejagers die besluiten elkaar te helpen tijdens een zware sneeuwstorm. Een origineel verhaal met een goeie opbouw waarbij de spanning langzaam stijgt. Ondanks de lange speelduur blijft het onderhoudend en vermakelijk vanwege de scherpe en vaak grappige dialogen zoals gewend van Quentin Tarantino. Mooi gefilmd en een sterke cast maken het plaatje verder af.

Totaal: 76 punten.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

De juiste tussenstand:

1. scorsese 73

2. joolstein 72

3. alexspyforever 55

4. Night's Watch 42

5. tbouwh 34

Ik blijf natuurlijk wel de Joop zoetemelk van de challege hé, eeuwige tweede

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#25. The Duel (2016) - Western / Thriller - 110 minuten - FTV - 16-10-16

72+2 = 74 punten

FTV - 1 punt

74 stemmen - Te jong voor punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101719.300.jpg

Prima film over een Texas Ranger (Liam Hemsworth) die in een mysterieus, klein dorp onderzoek doet naar een reeks moorden. Hier krijgt hij te maken met een charismatische priester. Prachtige rol van een kale Woody Harrelson. Op zich een mooi gegeven dat voor wat spanning kan zorgen, toch blijft het allemaal wat oppervlakkig. Ook de rest van de cast spelen hun rol met verve, waardoor er wel iets van lichte onderhuidse spanning ontstaat. Het onderzoek komt uit bij een wat bravere Hostel. En mondt uiteindelijk uit in een mooie bloederige persoonlijke wraakmissie. Alhoewel je dat einde wel zie aankomen natuurlijk.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Per Qualche Dollaro in Più (1965)|Western | 132 minuten | 16 oktober '16 | FTV| >250 stemmen | 3 punten | 45 subtotaal 76 totaal

http://www.taxidrivers.it/wp-content/uploads/2014/12/per-qualche-dollaro-in-pi%C3%B91.jpg

Na van de week Per un Pugno di Dollari gezien te hebben kon ik het niet laten om ook de tweede western van Sergio Leone te kijken. De derde volgt vast ook nog deze challenge, zeer interessante regisseur.

Dit was wederom een genot om naar te kijken. Ten eerste door Clint Eastwood, ik blijf het fantastisch vinden om hem deze rol te zien spelen. Daar komt Lee Van Cleef dan nog eens bij, die een geweldig duo met Clint vormt. Het sterkste punt naast de cast is de muziek, deze is prominent aanwezig en geeft de film echt iets extra's. Ontzettend knap hoe de film/muziek op elkaar zijn afgesteld dat het één mooi geheel wordt.

Ik vind de film echter net iets minder dan Per un Pugno di Dollari en dan met name het plot. Ik miste hier de 'slimme zetten' van Clint die voor leuke scenes zorgden zoals bijvoorbeeld de scene op het kerkhof. Per Qualche Dollaro in Più voelt iets strakker aan en dat vind ik jammer maar desondanks blijft het een prima film.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/14000/14415.jpg

De Zaak Alzheimer (2003) – Thriller – 120min – 1430stemmen – RW – 17oktober2016 – 2punten

thriller van Eric Van Looy, film naar de gelijknamig boek van Jef Geeraerts, Het verhaal verteld over een huurmoordenaar die de opdracht krijgt 2 mensen te vermoorden de één geen probleem de andere wel hij weigerd en zo komt hij te weten wat de bedoeling was van deze opdracht met gevolg dat er 6 moorden plaats vinden, het recherche-duo Vincke en Verstuyft krijgen de opdracht om alles uit te zoeken, hun spoor leid zo naar de huurmoordenaar Angelo Ledda, de film is heel goed opgebouwd na deze herkijkbeurt, het is spannend van begin tot het einde geen moment verveelt de film, een film vol topacteurs van vlaamse bodem met als absolute topprestatie van Jan Decleir als de vertolker van de huurmoordenaar, hij is en blijft één van de allerbeste acteurs van de lage landen voor mij, verder zie je nog Koen De Bouw en Werner De Smedt als het politie-duo, een film die het herbekijken waard is, voor mij een 4,5*

(3films-5punten)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

De juiste tussenstand:

1. scorsese 73

2. joolstein 72

3. alexspyforever 55

4. Night's Watch 42

5. tbouwh 34

Ik blijf natuurlijk wel de Joop zoetemelk van de challege hé, eeuwige tweede

Excuses aan scorsese voor die registraties te missen en dank aan passieve medewerker maar actieve deelnemer joolstein voor de correctie.

Ach Zoetemelk won uiteindelijk ook wel de Tour, het was Poulidor die eerder de eeuwige 2de was in Frankrijk (hetgeen hem geliefder maakte dan de meeste tourwinnaars) maar wel andere grote ronden heeft gewonnen.

Consistentie is wel een goede manier om het eindklassement te winnen dus daar tip ik je wel als een van de favorieten zeker omdat je wel van alle genres lijkt te houden

Ik maak het mezelf ook moeilijk om deze challenge te combineren met de horrorchallenge op imdb Gelukkig moet ik er nog maar 6 voor 1 november zien om deze te voltooien en heb ik ze toch regelmatig met deze challenge kunnen combineren.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Play Misty for Me (1971) Thriller - 16-10-2016

FTV: 1 punt

100min: 1 punt

Totaal Play Misty for Me: 2 punten

Het regiedebuut van Clint Eastwood, een film die zonder meer niet tot zijn sterkste werk behoort. Een thriller over een radio-dj die gestalkt wordt door een geobsedeerde fan. Een film die traag verloopt en op enkele momenten na maar weinig elementen van een goede thriller bevat. Kent weinig spanning en is eveneens ook niet mysterieus of bijvoorbeeld sfeervol te noemen. Acteerwerk was wel redelijk, maar dat was voor mij ook één van de weinige dingen wat deze film nog enigszins interessant maakte.

Totaal 32 punten

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

High Plains Drifter (1973) Western/Thriller - 16-10-2016
FTV: 1 punt
105min: 1 punt
Totaal High Plains Drifter: 2 punten

Sterke western. Clint Eastwood is goed op dreef als 'The Stranger' die een stadje binnenkomt en besluit te helpen wanneer 3 mannen wraak willen op de mensen uit het stadje. De film gaat al gauw behoorlijk los wanneer na een minuut of 15 3 mannen vermoord worden(waarvan één man door zijn voorhoofd wordt geknald) en een vrouw verkracht wordt. Het stadje ziet er mooi uit en de omgeving ziet er eveneens mooi uit. Er hangt een grimmige sfeer in het stadje mede dankzij Clint Eastwood, die een sterk personage neerzet, en een aantal fijne oneliners laat horen. Qua actiescènes is het ook prima in orde, er zitten een aantal vermakelijke shootouts in.

Totaal 34 punten

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Ten Who Dared (1960)|Western | 92 minuten | 17 oktober '16 | FTV| <250 stemmen | 3 punten | 48 subtotaal 79 totaal

http://thewesterndesk.com/wp-content/uploads/2016/03/Ten-Who-Dared2.jpg

Een disney film over de avonturen Majoor John Wesley Powell, hij is samen met zijn crew de eerste die de Colorado-rivier weet te bedwingen.

Het is allemaal niet erg interessant, na een aantal keer: Varen, aan land, discussie, zingen hoop je dat je eens wat anders te zien krijgt. De beelden op het water vond ik op sommige momenten wel knap gemaakt maar daar bleef het helaas ook bij. Tweeënhalve ster is het geheel wel waard maar een aanrader is het niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#20. The Red House (1947) - 100 minuten - 20 stemmen - FTV - 17 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 58 punten)

Goede film noir, maar als thriller vond ik het toch een gemiste kans. Vooral de eerste keer dat Nathan door het bos tijdens de duisternis naar huis poogde te gaan was zo sfeervol balancerend op de horrorgrens. Helaas wordt deze schitterende sfeerschepping niet doorgetrokken en wordt het meer en meer een psychologisch spel waarbij het mij al snel duidelijk werd hoe de vork aan de steel zat. Nevenplotjes die er niet echt toe deden waren er ook enkel om wat tijd te vullen. Het mysterie wordt uiteindelijk onthuld door dialoog, hetgeen eigenlijk via flash backs had gekund als je zo een setting hebt. Helaas krijg je het mysterieuze Red House weinig te zien en beetje gek want de film is in zwart/wit dus je kan als kijker toch niet weten of het huis daadwerkelijk rood was. Toch wel ontgoocheld want de acteerprestaties waren erg goed.

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

Cruising - 102 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Redelijke film over een agent die undercover gaat om een seriemoordenaar te vinden die het op homo's gemunt heeft. Het plot en de opbouw is nogal rommelig. Voornamelijk boeiend vanwege het tijdsbeeld (de gay scene van voor het aids-tijdperk). Redelijk rauw in beeld gebracht en destijds ongetwijfeld controversieel.

Totaal: 79 punten.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#16 Goksung (2016) - Thriller - 156 minuten - 45 stemmen - FTV – 16 oktober 2016 – 3 punten – Tussenstand: 36 punten

http://i.imgur.com/DewCicA.png

Visueel een goed verzorgde film die een beetje een mengeling van verschillende genres en themas bevat. In eerste instantie leek het een zombie-film te worden, maar vervolgens komen er meer exorcist achtige praktijken bij kijken. Hoewel er niet echt schrikmomenten in zitten komen er wel wat lugubere momenten langs die ook redelijk expliciet in beeld gebracht worden. Tijdens en ook na het zien van de film is me echter nog steeds niet helemaal duidelijk wat, hoe en waarom de dingen die gebeuren nou precies gebeuren. Het verhaal is daar een beetje rommelig in.

Qua acteerwerk weet je van tevoren wel dat het soms wat hysterisch overkomt hier. Op zich stoor ik me daar dan ook niet heel erg aan, al komt het vaak ook meer komisch over. Er word echter ook gewoon goed serieus in geacteerd. Vooral het dochtertje was overtuigend en veelzijdig.

Een intrigerende film uiteindelijk die ik helaas niet helemaal goed kon volgen en dus ook niet helemaal bevredigend vond.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#26. Don't Breathe (2016) - Horror / Misdaad/Thriller (IDMB) - 88 minuten - FTV - 17-10-16

74+2 = 76 punten

FTV - 1 punt

186 stemmen - Te jong voor punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/408000/408562.300.jpg

Redelijk spannende film maar niet zo spannend als ik aan de hand van de recensie mocht verwachten. Het verhaal zit dicht tegen het eerder dit jaar uitgebrachte Hush van Mike Flanagan. Nu zijn Home Invasion films van alle tijden en komen in alle vormen voor in films. En deze kan zich dan ook redelijk overeind houden tussen die films. Zeg een goede middenmoter. Mede door de fijne soundtrack die de spanning aardig weet te verhogen. Ook de jonge cast deed het redelijk goed, maar lagen het wel af tegen Stephen Lang, die de imponeerde blinde man speelde. Echter doordat de karakters weinig diepgang kende was meeleven met de slachtoffers er eigenlijk niet bij. Kortom een prima film die ook nog wat eigens wist toe te voegen. De op de poster vermeldde tekst "The best American Horrorfilm in twenty years" is in ieder geval zwaar overtrokken.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Kijklijst voor de challenge (klik hier) begint inmiddels ietwat angstvallige vormen aan te nemen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.