• 178.093 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.548 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#30. The Sadistic Hypnotist (1969) - 69 minuten - 2 stemmen - FTV - 1 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 90 punten)

Een combinatie van horror en comedy al vond ik bitter weinig van beide genres in terug. Ik vond het eerder een kruising tussen exploitation en nudie. Een verhaal zit er nauwelijks in al zou ik ook niet meteen surrealistisch noemen. De enige reden om deze film te kijken zijn de mening naakte vrouwenlijven die in deze prent rondkronkelen. Beetje flauw allemaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#31. Basket Case (1982) - 91 minuten - 178 stemmen - FTV - 1 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 93 punten)

Film die nogal Lovecraftiaans aanvoelt. Het is best wel vermakelijk, maar het concept is interessanter dan de uitvoering. Na het zien van de trailer waarin regelmatig "what's in the basket" werd gezegd dacht ik dat dit mysterie nog wat langer zou aanslepen. Uiteindelijk krijg je als kijker toch al snel te zien welk geheimzinnig monster de dood van verschillende mensen op zijn geweten heeft. Het deed mij dan ook snel denken aan oudere films met een moordlustig hoofd (want veel meer dan dat is het eigenlijk niet) zoals The Brain that wouldn't die. De film maakt gebruik van nogal zwakke stop motion effecten, belabberd acteerwerk en probeert maar slaagt er niet in om sympathie op te wekken voor het hoofdpersonage. Ook andere personages blijven erg oppervlakkig. Veel drukte en geschreeuw ook. Zonder enige verklaring kon de monsterlijke Belial ook de gedaante van zijn tweelingbroer aannemen op een bepaald momentEn ondanks het einde hebben ze toch een sequel gemaakt die ik wijselijk aan me voorbij ga laten gaan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#32. Parents (1989) - 81 minuten - 18 stemmen - FTV - 1 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 96 punten)

Deze film is zo tergend traag, gewoon niet vooruit te branden. Hoofdfiguur Michael is een zeurderig type die ik de helft van de tijd niet goed verstond met zijn gemompel. De vader was dan wel creepy, maar ik had toch het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Tegen dat er eindelijk eens wat spannend gebeurt zijn we al meer dan een uur ver en is de film bijna afgelopen. Veel gebeurtenissen en dialogen leiden uiteindelijk tot niets. Nevenfiguur Sheila lijkt compleet overbodig en grappig vond ik het ook op geen enkel moment. Totaal geen idee wat eigenlijk de bedoeling was van de film en ik heb ook geen zin om dit dieper te gaan analyseren.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

15. The Silent House (2010) - Mystery (IMDb) - 79 min. - FTV - 95 st. - 01/10/16 - 3 punten (totaal: 41 punten)http://rarefilm.net/wp-content/uploads/2016/03/La-casa-muda-Gustavo-Hernandez-2010-3.jpgLatijns-Amerikaanse mysteryhorror over een vader en zijn dochter die enkele dagen in een afgelegen huis doorbrengen om in opdracht van de eigenaar de tuin op te knappen. Na een fraai en authentiek begin lijken we getracteerd te worden op een spannende en realistische film. Het low budgedgehalte is wel merkbaar al levert de actrice in de hoofdrol een redelijke prestatie af. Het script is echter wel voor verbetering vatbaar, niet alleen bevat het plotfouten die lastig te rijmen zijn met het verloop, ook gaat het heel snel over op het "enge" deel terwijl juist daarna het tempo inzakt. Jammer, want juist de opbouw is sterk. Qua timing konden de scenes dus wel beter verdeeld worden. De film is geïnspireerd door waargebeurde feiten (de vondst van twee lijken) maar veel verder dan die feiten reikt het waargebeurde niet. Zoals zovaak ontspoort ook deze film gaandeweg waardoor de ontknoping niet meer te rijmen valt met het begin. Aardige debuutfillm van deze regisseur maar ook niets meer dan dat. Richting de 2,5*.

scorsese

• 13165 messages
  • 11077 votes

Straight A's - 89 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Redelijke film over een ex-verslaafde die na jaren weer terugkeert naar zijn broer en diens vrouw. Een film met een aangenaam tempo en wel goed neergezette personages. Het verhaal lijkt niet veel om het lijf te hebben, de wending tegen het einde verandert daar ook niet veel aan. Mede door de korte speelduur een kleine 3.0 sterren.

Totaal: 73 punten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#33. Operazione Paura (1966) (Kill Baby Kill) - 85 minuten - 51 stemmen - 1 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 99 punten)

http://photos1.blogger.com/x/blogger/2500/179/1600/389444/_005.jpg

Zo dan toch eindelijk eens een mystery film van mijn kant.

Zeer sfeervolle film in een knappe gothische setting. Het verhaaltje was nu niet geweldig sterk, maar wist wel voldoende te boeien. Een goede opbouw van het mysterie en naar de kills toe. Sterke visuals dus en de verschijningen van Melissa waren bijzonder creepy vooral dan het moment als de burgemeester de kast opent en ze daar verrassend staat. Ik zag er elementen in terug van andere haunted films zoals The Innocents. De settings deden me ook denken aan de Poe verfilmingen van Corman met Vincent Price. De film heeft wel minder sfeer dan Black Sunday al vind ik de karakters in Kill Baby wel wat sterker en wat beter ontwikkeld. Ik vind het bijzonder jammer dat deze niet in zwart/wit is gefilmd. Verschillende malen heb ik gedacht oh die scène zou nog zoveel sterker zijn geweest in zwart/wit.

baspls jij als mede-liefhebber van gothic, dit is wel iets voor jou.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#7 - Amour sur Place ou à Emporter (2014) - Komedie - 85 min - FVT - 2 stemmen - 01/10/2016 - 3 punten (totaal 21)

Zeer povere bedoening.

De humor: daar kan (denk ik) geen enkele volwassene om lachen. Terwijl het eindeloze herhalen van de woorden "borsten" en "billen" en "seks" me niet geschikt lijkt voor wie pakweg -14 is.

De romantiek: hij is alleen in seks geïnteresseerd, terwijl haar koele reactie wanneer de relatie door een stommiteit stuk loopt niet koel maar koud is. Er is meer chemie tussen pakweg Donald Trump en Hillary Clinton.

Enige diepgang: geen sprake van. Met het thema racisme, dat een cruciale rol speelt, wordt helemaal niks gedaan. De dialogen zij een opeenstapeling van inhoudloze zinnen uit het goedkoopste stationsromannetje. Dat zou niet storen wanneer er wat te lachen viel. Maar... niet dus.

Meest grappige is nog het feit dat de twee hoofdacteurs onder hun eigen (voor)naam spelen. Lachen allemaal.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

baspls jij als mede-liefhebber van gothic, dit is wel iets voor jou.

Kill, Baby, Kill staat al even bovenaan mijn Horror-kijklijst. Alle films van Mario Bava die ik nog moet zien trouwens. Alleen zijn ze erg moeilijk te vinden. Ben in ieder geval erg benieuwt na jou bericht.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#12 Mystery - Mulholland Dr. (2001) - 147 min - 250+ stemmen - FTV - 1-10-2016 - 3 punten (31 totaal)
https://i.ytimg.com/vi/PoWUMWHj8PM/maxresdefault.jpg
Een vrouw heeft een verkeersongeluk gehad en kan zich niets meer herinneren over zichzelf. Samen met Betty, een jonge actrice, proberen ze haar identiteit te achterhalen...

Op een of andere manier had ik verwacht dat Mulholland Dr. een van Lynch' meer gangbare films zou zijn. Daar zat ik toch flink naast. Hoewel ik The Elephant Man erg goed vind, ook (het zwaar ondergewaardeerde) Dune kan waarderen en een fan ben van de geweldige tv-serie Twin Peaks, vond ik het hier toch een beetje te apart.

Het schijnt dat Mulholland Dr. eigenlijk was bedoelt als Pilot-aflevering voor een tv-serie, een spin-off van Twin Peaks met een verhaal rond Audrey Horne. Toen die tv-serie niet doorging, riep Lynch de cast weer bij elkaar en filmde een einde. In de editing-room werd dat materiaal tot deze film gevormd.

Ik begreep tijdens het kijken nauwelijks wat van de film. We volgen twee vrouwen en tussendoor zien we verhalen over andere personages die op eerst niet belangrijk lijken te zijn. Vervolgens wordt een doosje geopend en draait het hele verhaal om. Blijkbaar was de hele film een droom van de overleden Diane Selwyn. Betty is eigenlijk Diane Selwyn en Rita is Camilla Rhodes. Alle figuren die een rol in haar droom vervullen, is ze in het echte leven tegengekomen. Volgens Lynch zitten er veel aanwijzingen in het eerste gedeelte van de film dat het om een droom gaat en achteraf klopt dat inderdaad, het heeft iets onwerkelijks en dromerigs. Maar bij een eerste kijkbeurt valt dat niet goed op, waardoor je hoofdpijn krijgt van de bizarre twist.

Het acteerwerk was wel goed. Met name Naomi Watts en Laura Harring speelde goed. Alleen vond ik het wel een beetje vaag af en toe. Veel personages grijnsde voortdurend. Nu begrijp ik dat Lynch hiermee een onwerkelijke sfeer mee op wil wekken. Bij Twin Peaks: Fire Walk With Me lukte dit toch beter.

De vergelijking met Twin Peaks is natuurlijk snel gemaakt. Toch vond ik het erg anders, net als bij Blue Velvet ontbreekt de sfeer die Twin Peaks bezat. Twin Peaks riep wel veel vragen op en was bij vlagen ook best vaag, maar behield een heldere rode draad in het verhaal en de personages kwamen wat beter over. Logisch, want dat is een hele serie en dit is eigenlijk alleen een Pilot. Mulholland Dr. is weer een tegenvaller voor mij, Blue Velvet vond ik veel beter, maar die bezat ook niet wat ik gehoopt had. Mijns inziens had Lynch beter energie kunnen steken in het oplossen van Twin Peaks. Nou lijkt het er op dat hij dat komende jaren ook gaat doen middels een nieuwe tv-serie.

Was de film dan slecht? Dat zeker niet. De film is erg mooi geschoten, prima cinematografie met hier en daar wat experimentele shots. De muziek van Angelo Badalamenti was mooi en onheilspellend. Het acteerwerk zou ik niet slecht willen noemen. De manier waarop jaren '50 muziek en Spaanse muziek in de film is gebruikt is schitterend. En onder die dikke laag van vaagheid zit een prima Drama.

Mulholland Dr was een lange zit en omdat ik een totaal ander soort film had verwacht viel dat bij vlagen zwaar. Ik vind het nu erg moeilijk om de film te beoordelen, wellicht dat ik hem na een tweede kijkbeurt meer kan waarderen. Niemand kan Lynch in ieder geval verwijten dat hij alledaagse films maakt.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The VVitch: A New-England Folktale (2015) - FTV - 92 minuten - 2 punten - 01/10/16 (totaal 10 films, 26 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103152.300.jpg

Ik ben toch best onder de indruk van The VVitch: A New England Folktale. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je van een koude kermis thuis kan komen als je deze film opzet omdat je zin hebt om een horrorfilm te kijken - hoewel het horrorlabel an sich terecht is in mijn ogen, is dit toch voornamelijk een langzaam historisch drama met bovennatuurlijke (horror-)elementen. Meer The Crucible dan Halloween, meer Vredens Dag dan Psycho. Maar buiten de discussie over genreklassificaties en valse verwachtingen die dat op kan roepen (al kan ik niet zo heel veel met dat soort beperkende hokjes): ik vond dit een steengoede film.

The VVitch, zoals de ondertitel al aangeeft, speelt zich af in New England, in de tijd dat de Pilgrims net de overtocht hebben gewaagd. De familie die waar de film om draait valt in dezelfde categorie: zwaar religieus en uit godsdienstige overwegingen gevlucht uit het oude Engeland, geisoleerd levend, met pijn en moeite in staat om te overleven als keuterboertje in een nieuwe omgeving, en had ik al gezegd zwaar religieus? Hoe dan ook, het verhaal draait om de desintegratie van de familie na het verdwijnen van de jongste telg dankzij de duivel, die de leden van de familie langzaam tegen elkaar uitspeelt en verleidt tot het verkopen van hun ziel. Bovennatuurlijke elementen en schrikmomenten zijn zeker aanwezig, maar dat is niet waar de film om draait. Het is met recht een slow burner, en Eggers weet een geweldig overtuigende sfeer op te roepen van een benauwend New England van een eeuw of wat geleden, midden in de donkere, claustrofobische bossen. Ietwat theatraal maar prima acteerwerk ook, waarin eigenlijk iedereen overtuigend overkwam. Het oud-Engelse dialect was ook een fijne finishing touch, samen met de fraaie kostuums toont het een oog voor detail wat ik kan waarderen. Voor mij een van de toppers van dit jaar: 4.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls als je een probleem hebt met iets te vinden, stuur mij gewoon een pm

En het verhaal van Mulholland is vrij simpel alleen is dat niet erg belangrijk in deze film. Het is zo een typische nachtmerrrie Lynch film die hij op zijn kijkers loslaat en ze zelf maar moeten interpreteren want zelf legt hij nooit wat uit. Dit resulteert in velerlei interpretaties en discussies van mensen die er toch wat proberen van te maken. Je bent er voor of niet, zoek er niet te veel achter, want echt het verhaal is zo dun als papier. Mij ligt dat soort films totaal niet, ik wil toch op zijn minst wat dingen waar ik iets mee kan. Het mysterie van de dame met geheugenverlies en de mogelijke romance tussen de 2 vrouwen sprak me aan, maar dat was eerder gedaan om mij destijds de film te doen kijken. Toen had ik er nog geen idee van wat voor films Lynch maakte (ik spreek zeker van meer dan 10 jaar geleden). Er zijn wel surrealistische films die ik kan smaken (The Company of Wolves bijvoorbeeld) maar dan moeten er toch elementen in zitten waar ik iets mee kan. Andere waar ik wel enige symboliek of verwijzingen kon vinden die mij aanspreken:

L'Âge d'Or (1930)

Mondo Trasho (1969)

De laatste heb ik trouwens bekeken voor deze challenge, ik ben trouwens de enige die hier enige vorm van recensie heeft geschreven ervoor

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#34. Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) - 98 minuten - 20 stemmen - RW - 2 oktober 2016 - 2 punten (Totaal: 101 punten)

http://m.iphotoscrap.com/Image/225/1319701495.jpg

Ik zal nooit begrijpen waarom mensen totaal ongrappige flut horror comedies met vreselijke bordkartonnen karakters als Zombieland waarderen met veel punten en een film als Blood Feast 2 de minimum score zullen geven. Wellicht heb ik dan een slecht gevoel voor humor of slechte smaak maar I don't f**ing care. Een revisit van deze opvolger voor het matige maar wel baanbrekende Blood Feast is voor een HG Lewis fan als ik een waar genot. De film is verre van perfect maar het verhaal is simpel, blijft trouw aan het originele concept, werkt het enkel wat beter uit en vooral brengt het op een veel luchtigere manier. Alle karakters zijn perfect gecast, de gore is schitterend, de veelal zwarte humor werkt keer op keer. HG Lewis you truly were a genius. Gory gory hallelujah!!

De bovenstaande afbeelding is de DVD uit mijn collectie.

Miszmi jij plaatst de eindstand van deze challenge na 18 uur? Daarna kondig ik de volgende challenge aan.

joolstein

• 10829 messages
  • 8916 votes

#31. Family Plot (1976) - Misdaad / Komedie - 120 minuten - FTV - 02-10-16

91+3 = 94 punten

120 tot 179 minuten: 2 punt

FTV - 1 punt

267 stemmen - 0 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1125.300.jpg

De laatste film die Alfred Hitchcock maakte en die mag er best wezen! Misschien de beste maar hij steekt toch boven de het gros van andere films uit. Het verhaal zit goed in elkaar. En visueel is het genieten van de looks uit de jaren 70. Helaas is de komische noot wat de film nekt. Vooral de verdere mooie scene met de auto die geen remmen meer heeft was erg flauw. Karen Black kende ik uit Rob Zombies House of 1000 Corpses maar was ook hier niet meer dan een opvallende verschijning. Ik was vooral gecharmeerd door het acteerwwerk van Bruce Dern. Ik heb me met de film heerlijk vermaakt. Family Plot (1976)

joolstein

• 10829 messages
  • 8916 votes

#32. The Trouble with Harry (1955) - Mystery / Komedie- 99 minuten - FTV - 02-10-16

94+2 = 96 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV - 1 punt

353 stemmen - 0 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3186.300.jpg

We kennen allemaal wel de films waar er gezeuld wordt met een dode. Denk aan Weekend at Bernie's (1989) of recentelijker Swiss Army Man (2016)

Hitchcock maakte ook zo'n film. De film zal niet tot de beste behoren maar is zeker het kijken waard. Vooral visueel is het een prachtige film. Alles is in mooie herfstkleuren gefilmd. Shirley MacLaine in de film haar eerste rol voor het grote doek en doet dit zeer overtuigend. Niet alle grappen in de film zijn even geslaagd maar er waren zeker een paar hele leuke. Naar mijn mening gaat het ook net iets te veel door. Ondanks dat de dialogen wat klungelig overkwamen en de cast te houterig speelt. Laat Hitchcock toch zien dat hij ook met andere genres wel iets leuks kan maken. Zijn thrillers zijn overtroffen maar het mag er wezen de Herrie om Harry. The Trouble with Harry (1955)

joolstein

• 10829 messages
  • 8916 votes

#33. To Catch a Thief (1955) - Mystery / Romantiek- 106 minuten - FTV - 02-10-16

96+2 = 98 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV - 1 punt

460 stemmen - 0 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2199.300.jpg

Hier heb ik dus van genoten! Mysterie heeft het niet want al aan het begin wist ik hoe de vork in zijn steel zat. Nee, de kracht van de film zit vooral in de prachtige decors, setting en landschappen. Plus de manier hoe er gefilmd word. Bijvoorbeeld het shot waarbij het oude bloemenvrouwtje van onder in beeld komt. Of de spannende ontknoping op de daken in zeer aparte kleurbeelden. En dan was er nog het speelse en frivole spel tussen Cary Grant en Grace Kelly. Heerlijk! Voor Hitchcocks doen misschien een wat luchtigere film. Wie weet deden het zonnetje en de mooie Franse Riviera ook bij hem zijn werk en was hij in een perfecte vakantiestemming. Daar is er absoluut niets mis mee!

To Catch a Thief (1955)

alexspyforever gefeliciteerd met het behalen van de eerste plaats!

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

The Jerk (1979)| Komedie | 104 minuten | 2 oktober '16 | FTV| <250 stemmen | 3 punten | 34 totaal

https://melgibstein.files.wordpress.com/2011/10/jerk06.jpg

Ik weet eigenlijks niks te schrijven bij deze film, het is allemaal weinig interessant wat er gebeurt. Het verhaal is verschrikkelijk waardeloos maar dat hoeft bij komedies niet te zeggen dat de hele film waardeloos is. Er zaten een aantal leuke grappen en personen in en de koppen die Steve Martin trekt zijn grandioos maar daar blijft het ook bij. De film is geen flop maar aanbevelen zou ik hem zeker niet.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#8 - Ma Femme... S'appelle Maurice (2002) - Komedie - 102 min - FVT - min 250 stemmen (7) - 02/10/2016 - 3 punten (totaal: 24)

Tweede Franse komedie op twee dagen tijd; tweede ontgoocheling.

Grappig wordt het nergens (nooit, nergens !), en de personages worden met het soort overacting ten tonele gezet dat me alleen geschikt lijkt voor een film in de stijl van Bassie en Adriaan.

En daar weet ik verder echt niks aan toe te voegen...

1,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#35. Monster of Camp Sunshine (1964) - 74 minuten - 3 stemmen - FTV - 2 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 104 punten)

In principe is dit een nudie die poogt grappig te zijn en enkele horrorelementen erin stopt om ook dit label te krijgen. Helaas is de horror lachwekkend slecht (en dat was wellicht ook wel de bedoeling van de film). Het monster ziet er ook helemaal niet als een monster uit, geen monsterpak of zichtbare make-up, enkel wat wat brullen, snuiven en met een bijl staan zwaaien. En dan de aanval van de ratten nog zo afschuwelijk slecht. Duidelijk een film zonder veel budget, weinig dialoog, met wat voice over en bordjes tussendoor zoals in de silents. Ik zou nog kunnen zeggen dat de nudisten scènes leuk waren, maar ook die kwamen niet goed uit de verf. Wat wil je de hele film was gefilmd in zwart/wit terwijl zowat elke nudie in die tijd in kleur werd gefilmd.

Bedankt joolstein ondanks dat het eigenlijk niet nodig was geweest om jou te verslaan om een keuze te mogen maken voor challenge 3.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforver, ik zal straks de eindstand plaatsen. Wilde het gelijk doen, maar helaas niet gelukt. Zal proberen hem 20:00 te plaatsen, moet nog even wat dingen doen, voordat ik de laatste punten kan tellen.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#17 Airplane! (1980) - Komedie - 88 minuten - 1104 stemmen - FTV – 30 september 2016 – 2 punten – Tussenstand: 39 punten

http://i.imgur.com/yiAhATW.png

Ik vond de Naked Gun films altijd geweldig toen ik die zag, dus verwachtte hier een beetje hetzelfde van. Ik weet niet of ik er wat minder gevoelig voor ben geworden of dat deze ook echt gewoon wat minder leuk dan die films was, maar ik heb er minder hard bij gelachen. Alsnog flink wat leuke grapjes, waar ik toch zeker bij moet glimlachen en Leslie Nielsen is sowieso een held.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ja ik ben te laat dus deze film telt niet meer mee voor de challenge, al was dat aanvankelijk wel de bedoeling. Wegens bezoek moest ik echter onderbreken. Niet zo erg want het was toch geen geweldige film.

The Pit (1981)

Ik heb geen idee op wat voor doelpubliek deze film mikte. Het is zeker niet voor de die hard horrorfans daarvoor was het me toch te kinderachtig. Ik denk dat ook tieners deze net iets te flauw gaan vinden zodat enkel kinderen rond de 11-12 jaar overblijven. Er is weinig gore en een paar blote borsten, maar niet meteen iets om je als moeder ongerust over te maken. Hoewel, hoofdfiguur Jamie is niet meteen iemand waar ik echt sympathie voor voelde ondanks dat hij werd gepest. Nouja veel van dat pesten werd er niet getoond, op geen enkel moment had ik echt het gevoel dat hij een vreselijk leven had. Bovendien was hij ook een creepy gluurder waardoor ik geen enkel probleem had met het einde. De mosters zagen er nog vrij goed uit, helaas zien we ze te weinig in actie. Als ze dan dankzij Jamie er uiteindelijk toch uitkomen en aan het moorden gaan is de film bijna afgelopen . Het had iets leuks kunnen zijn a la Gremlins, maar uiteindelijk was het een nogal dom filmpje met zwak verhaal, flauwe dialogen en suffe karakters (op de babysitter na) die ik liefst van in het begin allemaal in die put had geduwd, het hoofdpersonage als eerste. Nu goed erg verrast ben ik niet, want kleine jongen in de hoofdrol werkt zelden voor mij, klein meisje bijna altijd.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Ook Gh8st zijn laatste registratie mag ik helaas niet meetellen. Ik ben eindelijk klaar met de puntentelling, was de helft kwijt doordat mijn laptop was gecrasht van de week en ik het weer eens niet had opgeslagen . Ga het nu even op volgorde zeggen en nog twee users nakijken, waarvan ik een andere puntentelling heb dan zijzelf.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

En ik dacht dat we nog een weekje hadden... Net The Sisterhood of the Traveling Pants (2005) gezien. Tegen verwachting in een prima tragikomedie, 3,5*. Review zal ik morgen of zo wel bij die film plaatsen.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

arno74 wrote:

En ik dacht dat we nog een weekje hadden... Net The Sisterhood of the Traveling Pants (2005) gezien. Tegen verwachting in een prima tragikomedie, 3,5*. Review zal ik morgen of zo wel bij die film plaatsen.

Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan, niet aan toegekomen om te kijken. Zal voor mij overigens een RW zijn, maar ik verplaats hem nu naar de Drama challenge. Jammer dat je dacht dat we nog een week hadden, aangezien je hem vandaag al hebt gezien, kan je hem ook nog registreren bij drama, jammer!

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

Miszmi wrote:

Ook Gh8st zijn laatste registratie mag ik helaas niet meetellen. Ik ben eindelijk klaar met de puntentelling, was de helft kwijt doordat mijn laptop was gecrasht van de week en ik het weer eens niet had opgeslagen . Ga het nu even op volgorde zeggen en nog twee users nakijken, waarvan ik een andere puntentelling heb dan zijzelf.

Oh haha, ben ik weer even niet op aan het letten. Maakt ook niet zoveel uit.

Wat is de sluitingstijd normaal gezien?

Edit: oh ik dacht dus 20:00, maar zie dat het 18:00 was.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Bij dezen de einduitslag van de Komedie/Mystery challenge!

https://i.ytimg.com/vi/wE8w26l1QB4/maxresdefault.jpg

alexspyforever: 104

joolstein: 98

scorsese: 73

LuukRamaker: 56

arno74: 41

John Milton: 40

Miszmi: 38

Gh8st: 37

tbouwh: 35

Night's Watch: 34

baspls: 31

Woland: 26

Boenga: 24

wendyvortex: 20

Flat Eric: 14

Gang_Star: 13

leatherhead: 11

TornadoEF5: 10

Zwolle84: 7

U96: 5

EW101: 4

jOERI: 4

Gefeliciteerd alex! Ben benieuwd wel genre jij gaat kiezen voor periode 3. Iedereen alvast veel plezier tijdens de Thriller/Western challenge!

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

Toevallig dat ik zonder die laatste film net onder je kom te staan Miszmi

Thanks voor het bijhouden en plaatsen van de scores

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Proficiat Alex. Ik ben zeker niet ontevreden met een vijfde plaats, had ik eigenlijk niet verwacht en dankzij de challenge toch 15 films van mijn kijklijst kunnen afstrepen. Eens kijken of ik de komende weken wat westerns kan wegstrepen, want daar kijk ik meestal wel tegenop. Thrillers is een ander verhaal.

Qua Westerns staan op mijn lijstje:

Il buono, il brutto, il cattivo

Greed

Dead Man

Legends of the Fall

El topo

Jauja

En daarnaast nog 70 Thrillers op mijn kijklijst . Na de komedie/mysterychallenge heb ik trouwens nog "maar" 90 komedies en 27 mysteryfilms te gaan .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga jou ook blij maken arno74 want ik kies bij challenge 3 de combo

Science-fiction en oorlog.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even een herhaling van de regels, enkele aanvullingen ook

A. Welke films komen in aanmerking?

* Langspeelfilms, dwz van minstens 45 minuten, zowel films die op MovieMeter als op imdb staan

* Miniseries die je op MovieMeter terugvindt (dus geen miniseries die op imdb of een andere filmsite staan)

* moeten beantwoorden aan een van de genres van de challenge die op dat moment actief is

B. Puntensysteem

* Punten volgens speelduur

- 1 punt: 45 tot 119 minuten

- 2 punten: 120 tot 179 minuten

- 3 punten: 180 tot 239 minuten

- 4 punten: 240 tot 299 minuten

- 5 punten: 300 tot 359 minuten

- etc

* 1 extra punt voor een film die je voor de eerste keer bekijkt (FTV)

* 1 extra punt voor een film die 0 tot 249 stemmen heeft op MovieMeter, behalve de films van het huidige en vorige jaar zoals aangegeven op MovieMeter, dit wil dus zeggen dat als je een film registreert die niet op MovieMeter staat maar wel op imdb hier dus geen extra punt kan voor krijgen

* Ieder dient zoveel mogelijk zelf zijn puntentotaal bij te houden

C. De challenges

* Voor elke combinatie van 2 genres wordt een aparte challenge gedaan

* Elke genrecombinatie challenge zal verlopen over 3 weken, de daaropvolgende challenge is reeds op voorhand bekend

* Op het einde van een challenge wordt bepaald welke challenge er binnen 3 weken zal zijn

* Voor iedere aparte genrecombinatie challenge wordt een aparte stand opgemaakt, de winnaar ervan mag bepalen welke de challenge zal zijn over 3 weken, heeft die persoon reeds gekozen, is het voor de volgende op de lijst die nog niet heeft mogen kiezen

* De punten van ieder voor elk van de aparte challenges komen in een eindklassement ook als je slechts aan 1 challenge hebt deelgenomen

D. De genrecombinaties

1. Horror–Familie (Horror-Family)

2. Drama–Avontuur (Drama-Adventure)

3. Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)

4. Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)

5. Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)

6. Actie-Muziek (Action-Music/Musical)

7. Western-Thriller (Western-Thriller)

8. Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)

* Elk van deze combinaties zal worden behandeld (over 3 weken) en kunnen pas terug worden gekozen (of in een andere combinatie) als ze allemaal aan bod zijn gekomen

* Enkel films die op MovieMeter en/of imdb één van de 2 genreaanduidingen hebben van de actieve genrecombinatie challenge kunnen worden bekeken om punten te kunnen scoren. Dit betekent dat er ook geen verplichting is om films te kijken uit beide genres, men mag perfect enkel films uit het ene actieve genre kijken en geen enkele uit het andere.

E. Genrecombinaties challenges overzicht

1e ronde

1. 12/09/2016 - 02/10/2016: Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)

2. 03/10/2016 - 23/10/2016: Western-Thriller

3. 24/10/2016 - 13/11/2016: Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)

4. 14/11/2016 - 04/12/2016: bepaald door winnaar challenge 2

5. 05/12/2016 - 25/12/2016: bepaald door winnaar challenge 3

6. 26/12/2016 - 15/01/2017: bepaald door winnaar challenge 4

7. 16/01/2017 - 05/02/2017: bepaald door winnaar challenge 5

8. 06/02/2017 - 26/02/2017: overblijvende combinatie

2e ronde

Nog te bepalen, evalueren na 1ste ronde

F. Registreren van films

Wat moet er zeker in opgenomen worden?

* Titel: de originele of alternatieve titel op MovieMeter of imdb

* Jaar: levert geen punten op maar aangezien er soms meer films zijn met dezelfde titel kan het jaar uitsluitsel brengen, ook een link naar de filmpagina van MovieMeter kan uitsluitsel brengen

* Speelduur: zoals dit staat op MovieMeter uitgedrukt in minuten, bij films die meerdere speelduren hebben, uiteraard aangeven welke versie je hebt bekeken

* Eerste keer of herkijkbeurt: Indien je een film voor de eerste keer kijkt geef je dit aan met FTV, een herkijkbeurt wordt aangegeven met RW (re-watch). We gaan er van uit dat iedereen hier eerlijk in zal zijn.

* Optioneel mag je ook aangeven of de film meer of minder dan 250 stemmen heeft op Moviemeter

* Datum: de datum waarop je de film hebt gekeken, indien over meerdere dagen de datum waarop je de kijkbeurt volledig hebt beëindigd

* Punten: je maakt zelf de optelsom van het aantal punten dat de kijkbeurt je heeft opgeleverd, we gaan ook proberen dat ieder zelf zijn/haar punten zo goed mogelijk bijhoudt en de organisatie niet teveel te belasten

* Review: een recensie dit vooral als controle of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Hierin moet minstens staan beschreven wat je goed en/of slecht vond aan de film. Bij een herziening is een verwijzing naar een vroegere review niet voldoende. Graag ook de review kopiëren naar de betreffende filmpagina op MovieMeter, daarvoor is de site uiteindelijk bedoeld. Hou er dus ook rekening mee om spoilertags te gebruiken als dat nodig is.

* Het is toegestaan om in 1 bericht meerdere registraties te bundelen

* Een incorrecte registratie mag achteraf worden aangepast, mensen die het systeem al kennen gelieve "nieuwelingen" zoveel mogelijk te helpen

G. Andere regels

* De gewone gedragsregels van MovieMeter blijven uiteraard van toepassing

* Discussies over de films en de genres die aan bod komen alsook aanbevelingen worden gewaardeerd

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.