• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

Immortals (2011) - MovieMeter.nl - 110 min - ftv - 2 punten.

Aardige film over een koning die in het bezit wil komen van een wapen dat de mensheid kan vernietigen. Het duurt even voordat het verhaal goed op gang komt, maar het blijft hierna wel onderhoudend. Helaas blijft het mbt de Griekse mythologie wel wat oppervlakkig. Wel ziet de film er prachtig uit (mooie kostuums en CGI-decors, duidelijk in de stijl van Tarsem Singh's eerdere films). Een bloederig en actievolle finale. Net geen 3.5 sterren.

Totaal: 71 punten.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#10 - Muppet Treasure Island (1996) - Actie/Komedie - 185 stemmen - 99 min - FTV - 19/01/2017 - 3 punten (subtotaal: 30 - totaal 144)

"Is he dying ? And I thought this was a kids movie ??"

Deze ene quote uit het begin van de film zegt meteen helemaal waarom ik er niks aan vond.
Ik ben al heel m'n leven lang fan van The Muppet Show. Hier is helaas weinig van de klassieke Muppethumor in terug te vinden. Als er al eens een glimlach op m'n lippen kwam, was dat wanneer Sam The Eagle, de Zweedse Kok, Gonzo even hun herkenbare zelf waren.

Tim Curry (met z'n eindeloos weerkerende piratenlach) en Steve Bishop zetten met hun personages de toon van deze film. En die leunt dichter aan bij Kabouter Plop (die kennen jullie toch ook in Nederland ?) dan bij The Muppet Show.
Genre: neen, geen Actie/Komedie. Wel Familie/Muziek.

Laatste zin was misschien wel de grappigste uit heel de film: Gonzo met z'n "Let's go to Zanzibar and meet the Zanzibabarians !"

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

The Sorcerer's Apprentice (2010) - IMDb 109 minuten - 1374 stemmen - 16 januari 2017 - FTV - 2 punten - subtotaal 12 punten - totaal alle challenges bij elkaar 20 punten

Leuke film om eens gezien te hebben, maar echt goed is de film niet.

Wat vooral de moeite waard is zijn de goede special effects en de leuke actie scenes. De gevechten tussen de verschillende tovenaars zijn erg vermakelijk. Het verhaal is niet hoogstaand, maar kan er wel mee door.

Wat de film echter een beetje de das omdoet is het hele slechte acteerwerk. Nicolas Cage komt totaal niet geloofwaardig over als tovenaar en het acteerwerk van Jay Baruchel is ook niet om naar huis te schrijven. De rest van het acteerwerk is eigenlijk ook niet al te best. Enigste die een beetje goed uit de verf kwam was Alfred Molina als Maxim Horvath.

Muziek van Trevor Rabin was wat te bombastisch en verder ook niet zo bijzonder, toch zijn muziek is niet slecht past wel aardig bij de film.

De film kijkt wel vlot weg en is nog best vermakelijk, maar echt goed is het niet.

2,0*

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

http://watchesinmovies.info/img/f2/Rush-TAGHeuer1.jpg

Filmtitel, jaartal: Rush (2013)

Speelduur: 123 min.

Genre: Actie, Drama, Bio

Eigen score/beoordeling: 4.5*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 15e (137e )

Datum van kijken: 18-1

Aantal punten: 3 (ftv)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 36 (340)

Recensie:

Ik heb niets met Formule 1. Misschien is dat ook wel de reden dat ik deze film nog nooit opgezet had, ondanks de hoge scores hier. Ik kon er niet verder naast zitten…

Rush gaat m’n herinnering in als een film met een nagenoeg perfecte pacing en een excellerende main cast. De speelduur van twee uur vliegt voorbij, mede omdat ik volledig meeleefde met zowel Hemsworth als Brühl. En dat verbaasde me haast, want twee grotere tegenpolen zul je niet snel tegenkomen. De macho, de womanizer en de levensgenieter die zichzelf geconfronteerd ziet met een bedachtzame streber, die bijna antisociaal lijkt, maar daardoor wel grootse ambities kan koesteren. Het personage van Hemsworth sluit naadloos aan bij het imago dat hij als acteur ook heeft, waardoor hij als geen ander in staat is een rol als deze te vertolken. Brühl verraste met zijn intense, krachtige acteerprestatie. Dit is de eerste keer dat ik hem écht zag uitblinken.

Verder verraste Ron Howard enorm. De man had een beetje een suf imago in mijn perceptie, zeker nadat ik afgelopen jaar Inferno en een matige Beatles-docu van hem zag. Hier acht ik hem echter hoofdverantwoordelijk voor de heerlijke pacing. Op technisch vlak ontbreekt het Rush verder aan niets. Het camerawerk is sterk, met prachtige shots tijdens de races zelf, en de cinematografie rust qua vormgeving wat op een documentaire-stijl, die hier goed tot haar recht komt. De muziek van Hans Zimmer is afwisselend episch en sfeervol, sluimerend en alomvattend. De montage tenslotte is spot-on, en draagt ook weer bij aan de prettige pacing.

Een meeslepende film. Pakkend als het gaat om de acteerprestaties en het script, maar ook in de representatie van de autosport. Trefzekerder dan ooit is Rush in het overbrengen van de gevaren die aan de Formule 1 verbonden zijn. Als leek in dat wereldje zal ik, vermoed ik, toch altijd met andere ogen kijken.

4.5*

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

http://cdn3-www.comingsoon.net/assets/uploads/2016/02/xxxrelease.jpg

Filmtitel, jaartal: xXx: Retuen of Xander Cage (2017)
Speelduur: 107 min.
Genre: Actie, Avontuur
Eigen score/beoordeling: 1*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 16e (138e )
Datum van kijken: 19-1
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 38 (342)
Recensie:

Hondsberoerd.

Eigenlijk alleen nog leuk als Ice Cube ineens komt opdagen, of als Rory McCann (was hij dat nu echt, of heb ik de verkeerde acteur voor ogen?) Oh Happy Day meebrult in een kerk. Maargoed, ik had ook niet heel veel anders verwacht. Een gevalletje cashen voor Vin 'ik praat wat moeilijk' Diesel in de aanloop naar F&F 8, die inderdaad niet veel anders doet dan proberen cool te zijn en er ondertussen dope uit te zien. Zei waarde Samuel L.Jackson, die een kopie van zijn rol in Kingsman neerzet en vervolgens weer verdwijnt. Om als de opgestane heer weer terug te keren in - ja, precies - een kerk. En dan is er nog Neymar, die een paar ton komt opstrijken via een kleine cameo.

En verder... tsja, actie en lekkere wijven. Een tenenkrommend slecht script. Een overdosis te snel aaneen gemonteerde beelden, die van de actie on screen af en toe niet meer dan een vage schim maakt. En dan nog wat acteurs die hier niet hadden moeten zijn. Omdat ze niet kunnen acteren (Toni Colette), omdat ze wel knap zijn maar niet kunnen acteren (bijna alle andere dames), of omdat ze zichzelf degraderen (Donnie Yen). Degraderen ja; Rogue One was nog wel aardig, maar oh wat voelde ik een weemoed toen ik terugdacht aan Yip Man (2008). Yen lijkt dan eindelijk gekaapt te zijn door Hollywood.

Een niemendalletje dus. De minimale score blijft Xander Cage wel bespaard; de film poogt zichzelf niet serieus te nemen, en kent daardoor paradoxaal genoeg juist nog wel wat leuke momentjes. Via de cast welteverstaan, want deze scriptschrijvers zou ik voor Ron Goossens nog niet aannemen.

1*

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

Jason Bourne (2016) - MovieMeter.nl - 123 min - ftv - 3 punten.

Goeie film waarin het verleden van Jason Bourne opnieuw opgerakeld wordt. Een onverwacht vierde deel uit de Bourne-reeks (Legacy niet meegeteld dan). De ontwikkeling die het hoofdpersonage hier doormaakt is minder boeiend vergeleken met de eerste drie delen (ook zeker omdat alles al netjes was afgerond). Wel weer een aaneenschakeling van uitstekende en ook wel spannende achtervolgingsscenes. Nog net 3.5 sterren.

Totaal: 74 punten.

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

In the Blood (2014) - MovieMeter.nl - 108 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Matige film over een echtpaar op huwelijksreis waarvan de man vermist wordt na een ongeval. Een simpel plot voor een simpele wraakfilm als deze. Alhoewel het niet echt vervelend wordt, had het met gemak wat korter gekund. Ook hadden er best wat meer vechtscenes mogen zijn (zeker met een vechtersbaas als Gina Carano in de hoofdrol).

Totaal: 77 punten.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

20. Love (2011) - Muziek (IMDb ) - 84m. (1p) - FTV (1p) - 112st. (1p) - 19/1/17 - 3 punt (totaal: 54 punten)http://www.scifi-movies.com/images/contenu/data/0001413/photo-love-space-time-2011-7.jpgTijdens het kijken begon ik me af te vragen waarom deze voor deze challenge voldoet, ik bekeek het omdat ik zin had in een scifi en het kwam op mijn kijklijst voor deze challenge voor, maar actie 0,0 en muziek 0,0. Halverwege maar gechekt en volgens IMDb is het weldegelijk een muziekfilm (snel checken want ik denk niet dat die genre daar lang zal blijven staan) maar het enige musicale eraan is dat het (tegen het einde) een soundtrack heeft.... als dat de voorwaarde is dan valt elke film onder de muziekgenre, maar goed...

Het is een minimalistische film, wat mij betreft een randgeval waarbij het de twee ster net niet haalt. Het verhaal (over een astronaut in een ruimtestation (de ISS) die het contact met de aarde kwijtraat) heeft veel weg van 400 Days (2015) (3*) maar is in deze film te klein om de hele duur van de film te vullen. Op den duur weet de regisseur ook niet meer hoe hij de band vol moet schieten en krijgen we wat beelden van een astronaut die zijn hand in sterrenstelsels steekt. Weg realisme (de zwaartekracht in de ruimte zie ik maar over het hoofd)... Overigens heeft 400 Days hetzelfde euvel maar het verhaal is wel stukken rijker dan hier.

Het levert visueel wel enkele mooie shots op maar daarvoor ga je niet deze film uitzitten. Het begint aardig, en het idee spreekt ook wel aan, maar de uitwerking is veel te karig, ook de boodschap ("love") is bij de haren gegrepen, zo simpel en gezocht dat het zelfs een dooddoener is. 1,5*

Artistiek, ja, een goede film, helaas niet. Ik zag pas achteraf dat dit van de regisseur is van The Signal (2014) (1*), Love is wel stukken beter (veel slechter dan The Signal is haast niet mogelijk) maar nog steeds een behoorlijke onvoldoende.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

21. Muppets from Space (1999) - Muziek (IMDb) - 87m. (1p) - FTV (1p) - 197st. (1p) - 19/1/17 - 3p (tot: 57p)http://oi67.tinypic.com/14kb2nd.jpgOok hier is muziek een groot woord, maar goed. Ontdekt danzij de recensie van Boenga van afgelopen maand, waarvoor dank, hoewel zijn recensie negatief was sprak het me aan en is het mij, als scifi-liefhebber, wel goed bevallen. Wat mij betreft toch wel van de betere muppetfilms waarbij de topper A Muppet Family Christmas (1987) (4*) zeker niet overtroffen wordt, maar van de stuk of vijf muppetfilms die ik heb gezien komt deze wel op een tweede plaats. Wel had ik graag gehad dat ze de muppets echt de ruimte in hadden geschoten, vrijwel het gehele verhaal speelt zich op de aarde af (Gonzo denkt dat hij een alien is omdat hij op geen enkel diersoort lijkt, en dat zijn soortgenoten hem komen zoeken). Achteraf geeft de titel dat ook wel aan, het is "Muppets from Space", terwijl ik op een "Muppets in Space" had gehoopt. Buiten die persoonlijke voorkeur blijft dit een leuke en aangename muppetfilm waar de muppets niet worden weggespeeld door (een overdaad aan) menselijke personages, dat is hier gelukkig niet het geval. Vermakelijk. 3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#17. Galaxy of Terror (1981) - FTV - 81 minuten - 44 stemmen - 20 januari 2017 - 3 punten (Totaal: 53 punten)

Het is inderdaad wel een Alien rip-off maar dan wel met lege karakters, suffe dialogen en zit er niet echt een boeiend verhaal in. De gebeurtenissen doen zoals iemand al eerder opmerkte er niet zo erg toe, logica is volgens mij ook ver te zoeken. Een van de bemanningsleden leek trouwens nogal op Ripley van Alien. Dus wat blijft er dan nog over? De effecten zijn vrij goed, ook de gore is goed te doen, maar ook weer niet om echt blij van te worden. De enige scène die met wellicht zal bijblijven is die waar een vrouwelijke bemanningslid wordt verkracht door een van de wormachtige aliens.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

#27. Zoku Zatôichi Monogatari (1962) - Actie / Avontuur - 72 minuten - FTV - 19-01-17

77+3= 80 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

26 stemmen: 1punt

http://fs2.directupload.net/images/150702/i8sw2chz.jpg

Tweede film in de Zatoichi -serie en de laatste zwart-wit film. Deze film is ook een directe opvolger van het eerste deel. Zatoichi keert na een jaar terug naar Sasagawa om eer te bewijzen aan Hirate Miki in de Joshoji-Tempel. Hij krijg het aan de stok met een doorgedraaide lord van de Kuroda-familie. En tot overmaat van ramp komt ook Sukegoro, de Yakuza gangster uit het vorige deel langs. Ditmaal is het regisseur Kazuo Mori die achter de camera kroop en dat is duidelijk te zien. Helaas niet in positieve zin, de film lijkt dan ook veel chaotischer dan zijn voorganger. Wel zijn er meer gevechten maar aangezien het zwart-wit zich niet goed leent om ook bloed te tonen en er van gore ook niets is te zien, blijft het bij een beeetje neervallen van samoerai's. We komen echter wel weer iets meer te weten over Zatoichi.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

#28. Jack Reacher: Never Go Back (2016) - Actie / Misdaad - 118 minuten - FTV - 19-01-17

80+2= 82 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

229 stemmen: Te jong voor punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/482000/482536.300.jpg

Doe het niet zei dat stemmetje maar tja, ik deed het toch! En het was niet zo slecht als ik verwachtte maar met een ster als Tom Cruise verwacht je ook meer dan een standaard-verhaaltje waarvan je al ver van te voren duidelijk weet hoe het gaat aflopen. Nu is dit de tweede film waar Jack Reacher in komt opdraven (1e niet gezien) maar het is bijna knap dat Jack Reacher als personage zo vlak mogelijk is gemaakt en elke vorm van emotie, karakterfouten of plot drijvers alleen maar wordt op/aangevuld door bij-personages. Cobie Smulders en Danika Yarosh zijn de drijfveer van de verhaalontwikkelingen, Jack Reacher is slechts aanwezig als een soort supercoole hybride van Holmes, Bond en Bourne. Die alledrie een stuk meer overtuigen. Hij is emotieloos, weet zich zonder kleerscheuren uit elke situatie te (bek)vechten en schudt voortdurend handige plot-holes uit zijn mouwen om zich te redden, zonder een enkel zweetdruppeltje op zijn voorhoofd. De actiescènes zijn uitermate zwak, personages worden gemakzuchtig aan Jack Reacher verbonden en locaties worden slordig in plaats van stijlvol in beeld gebracht. Het camerawerk is prima maar met dit simpele verhaal over militaire complotten en de slappe actiescènes, is Jack Reacher: Never Go Back verder het toppunt van middelmatigheid. Tom Cruise is met zijn leeftijd sowieso ook nog eens ongeloofwaardig en alleen maar (veelvuldig) aanwezig doordat hij dit werkje zelf heeft gefinancierd. En doet zelfs verlangen naar iemand die dit beter doet.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Begint na dit weekend niet de volgende challenge? En kan iemand me vertellen wat het thema is? Zoals uit mijn activiteit dezer dagen wel blijkt, hangt die actie/muziek me aardig de keel uit.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Drama avontuur vanaf de 23e:)

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

joolstein ik kan me nog vaag herinneren dat ik, toen ik mijn recensie van Never Go Back postte tijdens de misdaad-challenge, dacht: 'zo, das wel negatief genoeg, die gaat niemand hier meer kijken'...

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Mooi zo, ik kijk er naar uit

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik niet, want ik heb zo'n enorme kijklijst voor drama dat ik me non-stop moet gaan bedwingen en in de eerste week heb ik twee deadlines en opnames waarvoor ik ook nog wat films moet/wil kijken (voor beide dingen)...

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

tbouwh wrote:

joolstein ik kan me nog vaag herinneren dat ik, toen ik mijn recensie van Never Go Back postte tijdens de misdaad-challenge, dacht: 'zo, das wel negatief genoeg, die gaat niemand hier meer kijken'...

Dat eigenwijze stemmetje hé? Plus de aantrekkingskracht van Cobie Smulders.

Zij speelt Maria Hill in Agents of S.H.I.E.L.D. en the Avengers en vond haar hier wederom zeer sterk. Ik hoop er stiekem op dat de volgende film Susan Reacher gaat heten!

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

tbouwh wrote:

Ik niet, want ik heb zo'n enorme kijklijst voor drama dat ik me non-stop moet gaan bedwingen en in de eerste week heb ik twee deadlines en opnames waarvoor ik ook nog wat films moet/wil kijken (voor beide dingen)...

Nou, echt veel tijd heb ik ook niet, en ik heb ook een enorme drama-lijst nog te gaan. Met veel zware jongens waar ik al tijden tegenop kijk, dat wel, maar in ieder geval, nog genoeg goeds te gaan. En dat kan ik van de huidige genres nou niet zeggen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Woland wrote:

(quote)

Nou, echt veel tijd heb ik ook niet, en ik heb ook een enorme drama-lijst nog te gaan. Met veel zware jongens waar ik al tijden tegenop kijk, dat wel, maar in ieder geval, nog genoeg goeds te gaan. En dat kan ik van de huidige genres nou niet zeggen.

Ik haal uit alle genres toevoegingen voor m'n kijklijst, maar mijn kijklijst drama is verreweg het langst. Al moet dan ook gezegd dat verreweg de meeste films dat label hebben, zeker als je imdb meetelt

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

joolstein wrote:

(quote)

Dat eigenwijze stemmetje hé? Plus de aantrekkingskracht van Cobie Smulders.

Zij speelt Maria Hill in Agents of S.H.I.E.L.D. en the Avengers en vond haar hier wederom zeer sterk. Ik hoop er stiekem op dat de volgende film Susan Reacher gaat heten!

Ik heb ook van haar genoten ja. Maar dat is nu niet zozeer omdat ze zo'n fantastische actrice is die serie heb ik (nog) niet gezien. M'n ouders volgden het trouw, maar ik zag niet genoeg potentie tov de films om aan te haken.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Qua dramafilms heb ik een kijklijst met 497 titels . Ik ben ook al een weekje uitgekeken op actie/muziek al kan ik nog wel wat vinden doordat IMDb de genres zo breed ziet.

Voor wie inspiratie zoekt, dit zijn mijn 200 (!) drama-tips, het zijn allen films die ik 4* of meer heb gegeven en ook nog eens een MM-gemiddelde van boven de 3,5* hebben...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

22. That Darn Cat (1997) - Actie (IMDb) - 88m. (1p) - FTV (1p) - 28st. (1p) - 20/1/17 - 3 punt (tot: 60 punten)http://www.asset1.net/tv/pictures/movie/that-darn-cat-1997/That-Darn-Cat-05-DI.jpg

alexspyforever tipte me de versie uit 1965 maar dat is volgens IMDb geen actiefilm en de remake toevallig wel, dus heb ik nu deze maar gekeken en blijft de andere nog even op mijn kijklijst. Deze versie uit 1997, met Christina Ricci in de hoofdrol i.p.v. Hayley Mills, heeft niet heel veel te bieden, het is een typische kinderfilm. Het verhaal, over een meisje dat samen met haar kat zeg maar detective speelt, is wel aardig maar zoals gezegd 100% een kinderfilm. Ik vermoed dat de versie uit 1965 veel meer te bieden heeft. 2*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

23. La Tourneuse de Pages (2006) - Muz. (Imdb) - 85m. (1p) - FTV (1p) - >250st. (0p) - 20/1/17 - 2p (tot: 62p)http://www.kinowar.com/wp-content/uploads/2016/04/Ассистентка-La-tourneuse-de-pages-отзывы-о-фильме.jpg

Wraak wordt koud geserveerd

Een dochter uit een slagersgezin wordt in haar jeugd een groot onrecht aangedaan, jaren later gaat ze babyzitten bij de vrouw die ze haat en wiens kind een kip als huisdier heeft. Dat belooft dus bloed, ware het niet dat dit geen slasher maar een musicale wraakfilm is (of de kip het overleeft, en de musicus die zich aan deze jongedame op de still vergrijpt, laat ik in het midden ). De dame in kwestie is namelijk als kind voor het conservatorium afgewezen door de vrouw bij wie ze nu haar wraak komt halen. Het is een kille jongedame die rustig al die jaren haar psychologische wraak gepland heeft. De film heeft daardoor steeds een unheimliche sfeer waar de dubbele bedoelingen en de spanning tussen haar en het gezin waar ze oppast constant voelbaar zijn. Dit alles is geen spoiler aangezien de film begint met het onrecht dat de hoofdrolspeelster in haar jeugd is aangedaan en het toont ook haar niet zo onschuldige karakter en hoe slecht ze tegen verlies kan. Aan de ene kant jammer want de reden had best een mysterie mogen blijven, maar aan de andere kant ligt nu de focus volledig op haar kille houding, op die kromme relatie met het gezin waar ze oppast, en op wat de wraak nu eigenlijk voor de diverse gezinsleden gaat inhouden. Een soort variant op The Hand that Rocks the Cradle, zonder horror, maar erg unheimlich sfeervol. Ruim 3*.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

Qua dramafilms heb ik een kijklijst met 497 titels . Ik ben ook al een weekje uitgekeken op actie/muziek al kan ik nog wel wat vinden doordat IMDb de genres zo breed ziet.

Voor wie inspiratie zoekt, dit zijn mijn 200 (!) drama-tips, het zijn allen films die ik 4* of meer heb gegeven en ook nog eens een MM-gemiddelde van boven de 3,5* hebben...

Ik had het ergens wel verwacht dat deze challenge me het minst ging liggen. Zelfs met goede wil en verstand op nul vind ik het erg moeilijk om mij op te laden voor actiefilms. En dat is hier dus weer bevestigd zelfs als ik de pure actiefilms heb gemeden.

En blijkbaar ben ik niet de enige die deze genres snel moe wordt als ik bovenstaande reacties lees.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

tot hoelang heb ik nog om een film te kijken?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

TornadoEF5 wrote:

tot hoelang heb ik nog om een film te kijken?

Lees maar paar berichten terug, het is maar een keer of 5 gezegd denk ik.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

#1 - The Incredibles (2004) - Actie - 2977 stemmen - 115 min - FTV - 7/01/2017 - 2 punten (tot: 2 ptn)

#2 - Gladiator (2000) - Actie - 10071 stemmen - 155 min - FTV - 11/01/2017 - 3 punten (tot: 5 ptn)

Nog een klassieker die ik gezien heb, en ook hier kan ik vrij kort en duidelijk zijn. Ook dit zal geen favoriet van me worden. Redelijk verhaal maar de actiechoreografie is slecht, en verder ligt de aandacht ook te veel op actie. Echt realistisch zal dit ook niet geweest zijn. Ik vond het eigenlijk niet boeiend genoeg, terwijl ik normaal wel een interesse heb voor geschiedenis.

#3 - Next (2000) - Actie - 1974 stemmen - 96 min - FTV - 12/01/2017 - 2 punten (tot: 7 ptn)

#4 - Non-Stop (2014) - Actie - 1607 stemmen - 106 min - FTV - 12/01/2017 - 2 punten (tot: 9 ptn)

Heel erg spannend, en wat zie ik Liam Neeson toch graag bezig. Helaas een beetje een dom einde en onvermijdelijk ook de vele gaten/plotfouten. Heeft veel weg van Unknown eigenlijk.

#5 - Taken 2 (2012) - Actie - 1869 stemmen - 92 min - FTV - 20/01/2017 - 2 punten (tot: 11 ptn)

Erg zwak, veel te ongeloofwaardig bvb. dochter die haar rijbewijs nog moet halen die dan plots beter rijdt dan max verstappen?. Verder te veel van hetzelfde, te weinig hoogtepunten en een te zwak/niet genuanceerd verhaal, maar dat kon ik wel verwachten en daar was ik op voorbereid. En konden ze geen betere actrice vinden om de mama te spelen?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Lees maar paar berichten terug, het is maar een keer of 5 gezegd denk ik.

Ik ga geen tientallen pagina's gaan vissen naar een antwoord... tussen al de registraties heen.

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

Seven Psychopaths (2012) - MovieMeter.nl - 110 min - ftv - 2 punten.

Aardige film waarin een scenarioschrijver moeite heeft met zijn nieuwe script, totdat hij hulp krijgt van zijn vriend. Zeker wel een origineel verhaal, en ondanks dat het zelfbewuste karakter van de film een aantal vermakelijke scenes en dialogen oplevert, had daar wel wat meer in gezeten. Op het begin doet de montage nogal rommelig aan, waardoor het even duurt voordat je door hebt welke richting het verhaal op gaat.

Totaal: 79 punten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.