- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
#16. Straight Outta Compton (2015) - Muziek / Drama - 167 minuten - FTV - 11-01-17
46+3= 49 punten
120 tot 179 minuten: 2 punt
FTV- 1 punt
743 stemmen: 0 punten
Dr. Dre is de vijftig gepasseerd en voor hem is dus het perfecte moment aangebroken om rustig achterover te leunen en terug te kijken op zijn carrière. En hoe kan je dat beter doen dan met een biopic? Zeker als je in één van meest controversiële hiphopformaties heb gezeten. In een tijd waarin hiphop nog in de kinderschoenen stond, deed de N.W.A (Niggaz With Attitudes) flink wat stof opwaaien met songteksten gevuld met geweld en aanklachten tegen het politiesysteem, verpakt in een taalgebruik dat allesbehalve radiovriendelijk kon worden genoemd. N.W.A telde vijf leden: Eazy-E, MC Ren, DJ Yella, Dr. Dre en Ice Cube. Laatst twee genoemden, hielpen samen met Tomica Woods (Eazy-E laatste vrouw) ook mee aan de productie van de film. Hierdoor is het misschien verleidelijk om Straight Outta Compton op voorhanden af te doen als een poging tot zelfverheerlijking. Toch wordt hiermee de biopic tekort gedaan. Het is namelijk een sterk scenario, dat niet alleen ego's wil strelen of de fans probeert te bedienen met zoveel mogelijk muziek, maar zich ook concentreert op het vertellen van een sterk verhaal. Een klassieke tragedie over hoe beste vrienden, met de beste intenties, zich tegen elkaar keren en elkaar eigenlijk te laat leren vergeven. Met op de achtergrond ook de problematiek in de V.S. waardoor de groep ook kon ontstaan. Straight Outta Compton is geslaagd omdat de film een mooi beeld laat zien van de invloed die N.W.A. heeft gehad op de hiphop. En een mooie bonus was dat de opnames Dr. Dre inspireerde om eindelijk weer eens een nieuw album uit te brengen.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
Olympus Has Fallen (2013) - MovieMeter.nl - 119 min - rw - 1 punt.
Aardige film waarin de president van Amerika wordt gegijzeld in zijn eigen Witte Huis. Deze Die Hard in het Witte Huis zit bomvol actie, is bij vlagen spannend en kijkt lekker weg. Een ouderwetse actiefilm die ook ouderwets voorspelbaar en ongeloofwaardig is. Een cast met aardig wat bekende namen, maar waarbij niemand er echt uitspringt.
Totaal: 34 punten.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
#17. The Well (2014) - Actie / Thriller - 95 minuten - FTV - 11-01-17
49+3= 52 punten
45 tot 119 minuten: 1 punt
FTV- 1 punt
87 stemmen: 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101384.300.jpg
Zeer mooi geschoten beelden en prachtige aankleding in deze post-apocalyptisch film, maar een mooie visueel wereld creëren betekent nog geen goede film! En helaas valt het verder allemaal nogal tegen. Het apocalyptische verhaal was niet bijster sterk. Het is al tien jaar geleden dat het voor het laatst regende. En na zoveel jaar raakt het water op waardoor het meisje Kendal , om te overleven, de strijd aan moet binden met een hebzuchtige en godsdienstige buurman. Die al het water steelt om een imperium voor zijn dochter op te bouwen? Veel vragen blijven onbeantwoord waardoor ik met een onbevredigend gevoel achterbleef. Haley Lu Richardson acteerde niet eens onaardig alhoewel dat misschien ook niet heel erg moeilijk was met de aanwezig van vooral mindere talent uit de Twilight Saga en een winnares van America's Next Top Model (Nicole Fox) En ondanks dat je op een moment toch gaat afvragen hoe ze er zo goed verzorgt uit kunnen, blijven zien zonder water is het ergste toch wel de manier waarop ze weg proberen te komen. Een vliegtuig repareren en er ook nog mee weg vliegen? Wanneer heeft dat meisje van pakweg 17 jaar haar brevet gehaald? Helaas te onevenwichtig en te zwak om echt goed uit de verf te komen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#12. Just for the Hell of It (1968) - FTV - 81 minuten - 8 stemmen - 11 januari 2017 - 3 punten (Totaal: 35 punten)
De film is vergelijkbaar met She-Devils on Wheels maar dan met meer actie en geweld. Toevallig of niet maar de films komen beide uit 1968 en ik herkende in deze film ook enkele gezichten uit de She-Devils zoals het kleine juffertje dat Honey Pot speelde bij de motorbende. En ondanks dat ik haar te schattig vind voor dit soort rollen hoort ze hier ook weer bij de bende van de troublemakers. Nu is verhaal of diepe karakters nooit het sterke punt van HG Lewis geweest. Zijn films, althans zijn horror, hebben andere kwaliteiten zoals een gek maar toch vrij uniek concept, 1 of meer rare karakters die volledig opgaan in hun rol en de film naar een hoger niveau tillen, luchtigheid zonder het in het belachelijke te trekken. Niets van dit alles zit in deze film. Hier had een verhaal of meer karakterontwikkeling wél meer kunnen helpen. Eigenlijk draait de film enkel over een bende jongeren die kattenkwaad uithalen, vernielingen aanbrengen (hopelijk was het oud meubilair). Het wordt steeds erger want ze gaan tenslotte over op geweld en seksueel misbruik. De politie is te laks om op te treden, enkel een jongen en zijn vriendin lijken er wat aan te willen doen. Het is leuk dat Lewis en zijn crew dergelijke problematiek toen op de kaart wilden zetten (jongeren die voor de kick baldadigheden uithalen), maar na de 4de of 5de vandalenstreek heb je het wel gezien. 80 minuten is dan ook veel te lang voor een film als dit. Het einde was ook helemaal niet bevredigend, ik hoopte op een zekere conclusie maar die kwam er niet. Deze keer waren het wel mooie vrouwen (in tegenstelling tot de She-Devils) of alleszins toch mooi in het vrouwelijke opzicht.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#13. Luca il Contrabbandiere (1980) aka Contraband - FTV - 40 stemmen - 97 minuten - 11 januari 2017 - 3 punten (Totaal: 38 punten)
Het zal wel zijn omdat ik niks heb met gangsterfilms heb of ze nu van Italië of Amerika komen dat ik hier dus geen hol aan vond. De Godfather films heb ik in een ver verleden allemaal wel eens gezien en dacht toen dat ze goede films waren. Mijn filmsmaak is danig gewijzigd door de jaren heen, zodanig dat ik een afkeer heb gekregen van films over de maffia. Waarom ik deze toch een kans heb gegeven ondanks dat dit gegeven? Het was de enige film van Fulci die ik hier nog had liggen en nog niet had gezien en ook las ik over de gore. Nuja de gore was inderdaad wel goed en het vrouwelijk naakt een leuk bonus. Het verhaal is echter saai en de karakters nog saaier. Het was zodoende een lang anderhalf uur.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Breadcrumb Trail (2014) - Muziek - FTV - 90 minuten - <250 stemmen - 3 punten - 11/01/2017 (totaal 16 films, 53 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100644.300.jpg
Wederom een muziekdocu, en deze keer over de band achter een fantastisch (en in indiecirkels ook wel enigszins legendarisch) album - Slint. Het is duidelijk gemaakt door liefhebbers, die er alles aan gedaan hebben om zoveel mogelijk eerste-hand verhalen over de band en hun geschiedenis te achterhalen. Alle betrokkenen komen er uitgebreid aan het woord: de bandleden, familie, Steve Albini, David Yow, Ian MacKaye, producers en vrienden. Ik had het me eerder eigenlijk niet bedacht wat een ontzettende jochies het nog maar waren toen ze Spiderland opnamen. Maar het is allemaal wel een beetje saai gedaan. Ja, er komen wel wat leuke historische beelden voorbij, en de interviews over het verleden en de band zijn best leuk als je in de band geinteresseerd bent. Toch is het uiteindelijk voornamelijk een kwestie van veel pratende hoofden, en zelfs als groot liefhebber van het album was ik het wel een beetje zat op een gegeven moment. En voor een niet-liefhebber van de band zou ik zeggen dat er hier helemaal niets te halen is. 3.5* namens de Spiderland-fanboy in mij.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
Heima (2007) - MovieMeter.nl - 97 min - ftv - 2 punten.
Goeie muziekdocumentaire waarin Sigur Rós wordt gevolgd tijdens een aantal gratis concerten in hun thuisland. Niet direct een concertregistratie daar het om meerdere concerten gaat en waarbij tussendoor de bandleden ook aan het woord komen. Ook wordt tijdens de nummers beelden getoond van het prachtige IJslandse landschap en de bevolking. Als je de muziek van Sigur Rós niet kunt waarderen, kun je deze film beter links laten liggen.
Totaal: 36 punten.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) |Actie |201 minuten | 11 Januari '17 | RW |>250| 3 punten | 47 totaal
http://www.rileybanks.net/wp-content/uploads/2014/02/movies_lotr_return_of_the_king_7.jpg
De film is absoluut een mooi einde van een fantastische trilogie! Ik had van dit laatste deel echter wel iets meer verwacht, geen idee wat ik had verwacht maar het was het allemaal net niet. De eerste twee delen hebben de lat echter ook zo hoog gelegd dat ik misschien wel meer verwachte dan mogelijk is.
In de tweede film begon ik de reis van Frodo al minder interessant te vinden en die ontwikkeling heeft zich gestaag doorgezet, ik was op het eind wel een beetje klaar met Frodo en Sméagol. Gelukkig heeft de film veel ander moois te bieden, het plot werd prettig uitgerold en het hele proces om de verdediging tot stand te krijgen is erg goed geschreven. De film mag dan ruim drie uur duren maar voelde vele malen korter aan. Voor nu vier sterren voor dit afsluitende deel, bij de volgende herziening zijn de extended versies aan de beurt 
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
Ik heb weer eens, geheel toevallig, een film gezien op dezelfde dag als een mede-user
scorsese
Maar jij was eerder, zie ik.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
Falcon Rising (2014) - MovieMeter.nl - 103 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.
Matige film over een ex-marinier die er achter probeert te komen wie zijn zus bijna vermoord heeft. Een dun verhaaltje met slappe personages. De sloppenwijken van Sao Paulo vormen een prima decor. Een aantal goeie, en behoorlijk atletische actiescenes. Maar daar zijn er simpelweg te weinig van voor een actieflm als deze. Ondanks dat Michael Jai White genoeg charisma bevat als de actieheld, slechts 2.5 sterren.
Totaal: 39 punten.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
#18. Jûsan-nin no Shikaku (2010) - Actie - 126 minuten - FTV - 12-01-17
52+3= 55 punten
120 tot 179 minuten: 2 punt
FTV- 1 punt
403 stemmen: 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66812.300.jpg
Takashi Miike maakt met zijn Jûsan-nin no shikaku (13 Assassins) een remake van Eiichi Kudo’s zwart-witfilm uit 1963, die dezelfde titel draagt. Het origineel uit 1963 was op zijn beurt weer gebaseerd op Kurosawa’s Shichinin no samurai. Miike heeft gekozen voor een traditionele stijl van filmen wat dan ook betekent dat het begin met een klassieke opbouw; het eerste uur beslaat en op rustige wijze het bij elkaar halen van de verschillende samoerai's bevat waarna tijdens het tweede uur de strijd losbarst. Dat verhaal is alles behalve origineel maar de manier waarop Miike alles naar het scherm weet te vertalen doet de kijker het gebrek aan originaliteit al gauw vergeven. Zeker met het eindgevecht weet Miike het gevecht boeiend en overzichtelijk te houden en voelt het lange slotstuk niet langdradig aan. Voor de regisseur misschien een wat consistentere film maar nog steeds puik werk! 13 Assassins is zeker een goede aanrader voor liefhebbers van het samoerai-genre.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
#19. Nudo e Selvaggio (1985) - Actie / Avontuur - 88 minuten - FTV - 12-01-17
55+3= 58 punten
FTV- 1 punt
24 stemmen: 1 punt
http://p.coldline.hu/2014/12/30/1695873-20141230-Qk9QUB.jpg
Film die op elk succes van andere films wil meevaren. Dit getuigt alleen al van alle namen die film draagt: Amazonas, Massacre in Dinosaur Valley, Cannibal Ferox 2. Terwijl Michael Sopkiw een soort Indiana jones speelt. Met Cannibal Holocaust of Ferox heeft het ook niet veel van doen. De kannibalen zijn eigenlijk niet meer dan een excuus om de dames uit de kleren te krijgen. Waardoor de originele titel de enige titel is die wel klopt: "Naked and Savage” Want de film heeft redelijk wat naakte vrouwen en erotisch getinte scenes. Verder wat humor en wat "vier vuisten" gevechten. Bloed is er ook en wat onschuldige dieren zonder het leed natuurlijk! Leukste scene was toen er een paar piranha's op bezoek kwamen. Nudo e Selvaggio is charmante genietbare exploitatie-trash film met meer borsten dan dat er kannibalen rondlopen.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
#20. Blood Father (2016) - Actie / Thriller - 88 minuten - FTV - 12-01-17
58+2= 60 punten
FTV- 1 punt
367 stemmen: 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/104000/104836.300.jpg
Een simpele actiefilm die eigenlijk alleen aan de middelmaat weet te ontsnappen doordat Mel Gibson erin aanwezig is. Een kwetsbare dochter (Erin Moriarty) in de ban van een Mexicaanse drugshandelaar en pacifistische vader Link (natuurlijk Mel Gibson) die zichzelf kan omtoveren tot een eenmansleger als dat zijn dochter kan redden. De actie is vrij schaars en de achtervolgingen van de Mexicaanse huurmoordenaars zijn weinig indrukwekkend of memorabel. Toch weet Gibson op sommige momenten te overtuigen! Vooral in de scènes waarin hij met tegenzin en wat cynische humor de criminelen neer knalt en ondertussen tegen zijn dochter preekt. Helaas zijn er bij tijd en wijle ook van die er dik bovenop liggende moraliserende dialogen, deze bederven de kijkervaring en pret. Erin Moriarty doet het verder ook prima als de dochter van. Ik zelfs kreeg het gevoel dat regisseur Jean-François Richet door Gibson aanwezigheid zelf maar weinig had in te brengen. Enfin het is een vermakelijke actiefilm die bij mij niet een blijvende indruk zal achterlaten maar die waarschijnlijk wel de comeback van Mel Gibson aankondig.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Sucker Punch (2011)Ik zou zeggen, ga er blind in en laat het op je afkomen. Weet niet of de film in je straatje past, ben niet meer up-to-date wat betreft je smaak, maar dat je er achteraf EEN beleving op hebt zitten, is een feit. Met voorsprong Snyders beste (en een van zijn weinig goede) gevolgd door de erg aangename Watchmen ("okeje" superheldenfilm, ja, ze bestaan!), weliswaar in een apart jasje.
En oh arno74:
Sorry
, en excuses voor de late reactie. Sucker Punch begon fijn maar sprak me daarna niet meer aan. Watchmen was zelfs erger... daar kon ik al helemaal niet inkomen en maar amper doorkomen.
Mijn "toplijstje" van Zack Snyder laat zien dat ik daar zeker geen fan van ben, op nr. 1 staat een redelijke animatie, en dat beschouw ik zijn "beste werk"
...
1. 3,0* - Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
2. 2,5* - Dawn of the Dead (2004)
3. 2,0* - 300 (2006)
4. 2,0* - Sucker Punch (2011)
5. 2,0* - Watchmen (2009) (met heel veel moeite afgekeken...)
6. 1,0* - Man of Steel (2013)
7. .....* - Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) - geen interesse
8. .....* - Justice League (2017) - geen interesse
't is gewoon niet mijn ding. Geen personages die me aanspreken en me laten meebeleven.
Wil overigens niet zeggen dat je top 10 mij niet aanspreekt, juist vanwege je top 10 heb ik enkele weken geleden The Rover (2014) gezien, 3,5*
.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Klopt, tussen de middag opgezet. DTS op standje maximaal wil de wat oudere buren dan wat minder storen 
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
arno74 Snyder is nu ook totaal niet mijn favoriete regisseur, maakt veel broddelwerk met uitzondering van Sucker Punch en Watchmen: beiden zijn enig in hun soort/genre. Het visuele staat voorop, maar ook het verhaal en psychologie (vnl. tot uiting in SP) zijn ijzersterk. Mijn zwak voor Browning helpt ook mee. Verder begrijp ik goed dat velen deze film maar niets vinden. De uilen, samen met MoS natuurlijk, behoren dan weer tot zijn mindere werk.
Blij om te horen dat je The Rover hebt kunnen appreciëren, zulke kleine films kunnen er niet genoeg zijn. Nu nog Harold & Maude + The Survivalist
(al verwed ik dat laatstgenoemde je niet zal liggen).
Uit jouw top tien staan er nog 3 op mijn lijst (nr. 5, 7 en 8 ), enkel Sophie Scholl is geen prioriteit.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Even inhalen (alleen figuurlijk vermoed ik
).
12. Independence Day: Resurgence (2016) - Actie - 120m.(2p) - FTV(1p) - >250st. (0p) - 9/1/17 - 3p (t: 33p)https://pmcvariety.files.wordpress.com/2016/05/independence-day-resurgence-2.jpgEen tegenvaller, ik vond deze film veel te veel op een beperkte leeftijdscategorie gericht, namelijk pubers en tieners (en op volwassenen die uiteraard van zulke films houden). Dit blijkt uit meerdere scenes, zoals de dialoog tussen leidinggevende die hem verbiedt om te vliegen en de piloot:
- Can I still watch TV?
Ook de aanwezigheid van tieners die auto kunnen rijden zonder rijbewijs en de vele scenes met de schoolbus wijzen daarop. Aliens willen de aarde aanvallen, en wat gaat de alienkoningin doen? Een schoolbus achternazitten, uiteraard...
[ Dat zal een Amerikaanse tiener vast enorm aanspreken, maar het is volstrekt onzinnig. Er is nog meer mis met deze film maar dat is op de filmpagina al ruimschoots besproken. Independence Day was geen geweldige film, maar wel een beetje een icoon, en verdiende daarmee een betere/serieuzere vervolg. 1,5*
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
13. Pete's Dragon (1977) - Muziek (IMdb) - 128m. (2p) - FTV (1p) - 205 st. (1p) - 10/1/17 - 4 punt (tot: 37 punt)http://www.rotoscopers.com/wp-content/uploads/2016/04/Petes-Dragon-1977.jpgNa het zien van de aangename nieuwe Pete's Dragon (2016) (4*) was ik benieuwd naar deze versie. Met de verwachting o.b.v. poster en IMDb dat het om een animatiefilm zou gaan werd ik getrakteerd op een live-action musical, al wist ik dat het die musikale kant op kon gaan aangezien op IMDb Musical als genre staat, reden waarom ik het vanwege deze challenge uitkoos.
Het begin was, mede vanwege de verkeerde verwachtingen, even wennen maar na een kwartiertje zat ik wel in de film. Ik kan niet ontkennen dat het behoorlijk gedateerd is maar de liedjes en het verhaal (dat heel anders gaat dan de versie uit 2016) wisten me wel te pakken. Het is een leuke jeugd/familiefilm geworden die zich wel heel erg genesteld heeft in de periode waarin het is gemaakt. 3*
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
14. Rogue One (2016) - Actie - 134 m. (2p) - FTV (1p) - >250st. (0p) - 11/1/17 - 3 punt (totaal: 40 punten)https://i.blogs.es/989123/rogueone_portada/original.jpg
Star Wars Episode 3½
Lang getwijfeld of ik deze in de bioscoop wou zien. Uiteindelijk heb ik dat wel gedaan, vanwege de teasers en trailers, de berichten dat dit een spin off was en de verwachting dat het niet-fans ook zou aanspreken. Wat een enorme teleurstelling, als ik niet in de bioscoop zat was ik binnen 30 minuten afgehaakt. Spijt dus van deze verkeerde keuze.
Dit is puur een produkt voor de fans en totaal niet geschikt voor niet-fans die hun tienerjaren lang geleden zijn gepasseerd en/of mensen die niet zo gek zijn op actiefilms. De film is rommelig, kinderachtig, doodsaai, met een slappe plot (voorzover je van plot kunt spreken), in feite dient het alleen maar om actiescenes aan elkaar te sluiten.
Teleurstelling 1: de trailers en teasers geven een verkeerd beeld. Achteraf las ik dat die gemaakt zijn voordat de film op z'n kop werd gegooid en men er iets heel anders van maakte. Liefst 17 scenes uit de tralers en teasers ontbreken in de film. De verwachting die de trailers wekken komt totaal niet uit, spanning 0,0. Pure misleiding. Op basis van de trailer had ik de verwachting dat dit best een spannende ruimtescifi kon worden. Helaas zitten alle interessante ruimtescenes in de trailer, de film biedt qua ruimtescenes verder niets behalve wat schepen die laserstralen op elkaar afschieten.
Teleurstelling 2: na de onfortuinlijke dood van Carrie Fisher hoorde ik dat ze in deze film speelde, al was ze met CGI jonger gemaakt. De hele tijd vroeg ik me af waar ze bleef tot we 3 seconden haar rug zien en één seconde haar CGI-gezicht.
Teleurstelling 3: De verjongde Princess Leia blijkt helemaal niet door Carrie Fisher te zijn gespeeld. Een marketingleugen dus om Carrie's dood commercieel uit te buiten. Dat (de rug van) Princess Leia drie seconden in beeld komt wordt ook als marketingtrekpleister misbruikt.
En zo kan ik wel doorgaan. Suspension of disbelief werd voor mij mission impossible. Het tot leven wekken van Peter Cushing was (achteraf) een slechte voorbode, het getuigt van het volstrekte gebrek aan creativiteit en originaliteit die de makers hebben. Zijn CGI-gezicht mist ook menselijke trekken waardoor dit experiment er niet beter op wordt. Disney, laat de doden lekker rusten en gebruik het verstand om een film zonder hen te maken. Alleen de visuals zijn nog wel aardig maar als het zo moet kan ik mijn hoop op een nieuwe Star Wars die me aanspreekt wel afschrijven.
Rogue One is 100% een produkt made for fans. Kennelijk werkt het en is het een melkkoe voor Disney maar ik vraag me af hoe lang dit goed gaat. Een flinterdunne 1*, het komt angstvallig dichtbij de 0,5*.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
arno74 als die still op de poster van IDR had gestaan, had ik het toch niet al te erg gevonden die ergens een plekje te geven 
Jammer trouwens dat je zo op Rogue one afgeeft, maargoed, negatieve geluiden moeten er toch ook zijn. Ik schrok bijna van (mn) de positieve persrecensies.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
arno74 als die still op de poster van IDR had gestaan, had ik het toch niet al te erg gevonden die ergens een plekje te geven 
Jammer trouwens dat je zo op Rogue one afgeeft, maargoed, negatieve geluiden moeten er toch ook zijn. Ik schrok bijna van (mn) de positieve persrecensies.
Als je een keer zin hebt in verstand-op-nul actie en je daarop instelt kan IDR misschien (een beetje) meevallen
.
Rogue One ben ik misschien ietsjes te streng (sowieso zijn pure actiefilms tegenwoordig niet meer mijn ding), mede door de teleurstelling van een dacht ik zorgvuldig uitgekozen maar tegenvallend bioscoopbezoek (ik had een beetje drama en wat thrillerspanning gehoopt, maar ik vond dat geheel afwezig). Ik zou het leuk vinden als ze met Star Wars met een reboot komen met een ander verhaal maar dat zullen ze vermoed ik niet aandurven om de fans niet teleur te stellen.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Blij om te horen dat je The Rover hebt kunnen appreciëren, zulke kleine films kunnen er niet genoeg zijn. Nu nog Harold & Maude + The Survivalist
(al verwed ik dat laatstgenoemde je niet zal liggen).
Uit jouw top tien staan er nog 3 op mijn lijst (nr. 5, 7 en 8 ), enkel Sophie Scholl is geen prioriteit.
. De trailer heb ik trouwens niet gezien. Er zijn weinig scifi's die ik niet gezien heb, dus ook die zal een keertje aan de beurt moeten komen.Ik vermoed dat de nrs. 5, 7 en 8 je wel zullen bevallen, die raad ik jou en iedereen aan die van goede dramafilms houdt. Wat Sophie Scholl betreft, geen idee of je weet waar het over gaat. Zonder spoilers: het is een waargebeurde film over een studentengroep genaamd "Die Weisse Rose", ik was niet bekend met hun verhaal en raakte diep onder de indruk, petje af. Als je er niet van hebt gehoord en je wil 'm een keer toch zien dan raad ik je aan om helemaal niets over hen te lezen. Het is een heftige (studenten)drama die zich in Duitsland op en rond een universiteit tijdens W.O.II afspeelt, op MM staat ie als Drama/Oorlog maar het is geen typische oorlogsfilm waarin gevochten wordt o.i.d.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
#17. The Well (2014) - Actie / Thriller - 95 minuten - FTV
Zeer mooi geschoten beelden en prachtige aankleding in deze post-apocalyptisch film, Helaas te onevenwichtig en te zwak om echt goed uit de verf te komen.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
arno74 The Survivalist is geen sci-fi in de zin van het gebrek aan wetenschap of technologie. Post-apocalyptisch weer wel, maar er wordt een andere draai aan gegeven. Het is maar dat je het weet. 
Ik neem me alvast voor om jouw vier toppers dit jaar te bekijken.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Ondanks mijn negatieve recensie zal ik hem zeker aanraden om te kijken! Ik was niet positief over het toch wel gladde karakter van de film. Echter vond ik de aankleding wel heel erg mooi om te zien! Regisseur Thomas S. Hammock was voor bv. de films You’re Next,” en “All the Boys Love Mandy Lane” al de Production Designer. En dat is goed te zien!
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
, al was ze met CGI jonger gemaakt.... Het tot leven wekken van Peter Cushing was (achteraf) een slechte voorbode, het getuigt van het volstrekte gebrek aan creativiteit en originaliteit die de makers hebben. Zijn CGI-gezicht mist ook menselijke trekken waardoor dit experiment er niet beter op wordt. Disney, laat de doden lekker rusten en gebruik het verstand om een film zonder hen te maken.
Ik vind dat de ontwikkeling van dit soort 'technische mogelijkheden' meer dan een stap te ver is. Het zorgt er voor dat alle charmes die een film kan hebben in een doos opgeborgen worden en in een diepe put ingegraven worden.
Maar dat is natuurlijk maar a matter of personal opinion....
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
The In-Laws (1979) - MovieMeter.nl - 103 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.
Goeie film over een tandarts wiens dochter gaat trouwen, maar hij moet de schoonouders nog ontmoeten. Het verloop van deze film laat zich niet gemakkelijk voorspellen. Meer dan genoeg grappige momenten, die vooral goed werken vanwege Peter Falk en Alan Arkin die hun spel lekker droog houden. Een kleine 3.5 sterren.
Totaal: 42 punten.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
London Has Fallen (2016) - MovieMeter.nl - 99 min - ftv - 2 punten.
Matige film waarin de Amerikaanse president Londen bezoekt om de begrafenis van de Britse premier bij te wonen. Zoals de titel al doet vermoeden is dit vervolg meer van hetzelfde, maar op een andere plek. De geloofwaardigheid is ver te zoeken en aangezien het allemaal vrij serieus gebracht wordt, is het eerder lachwekkend. Hier en daar nog redelijk vermakelijk en uiteraard meer dan genoeg actie.
Totaal: 44 punten.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11077 votes
Crimson Tide (1995) - MovieMeter.nl - 123 min (extenden version) - rw - 2 punten.
Uitstekende film waarin de bemanning van een onderzeeër het bevel krijgt om atoomraketten af te vuren. De strijd tussen de twee botsende karakters van de hoofdpersonages is boeiend en ook zeker spannend neergezet (uiteraard helpt het dat deze worden ingevuld door twee uitstekende acteurs). Verder een aantal goeie dialogen en spanningsverhogende muziek van Hans Zimmer. Wat mij betreft één van de betere onderzeeboot-films.m
Totaal: 46 punten.