• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#10. Girl Gang (1954) - FTV - 62 minuten - 1 stem - 9 januari 2017 - 3 punten (Totaal: 29 punten)

De titel van deze film is nogal misleidend. Je zou denken dat het om een bende gaat van meisjes alleen. De momenten dat ze gezamenlijk in actie komen voor hun baas-dealer zijn nogal schaars. Het begon nochtans veelbelovend met een groep meisjes die een man overvallen in zijn auto en zijn geld en wagen stelen. Voor de rest is er een meisje dat haar tijdelijke werkgever verleidt om zo toegang te krijgen tot de inhoud van diens brandkast en nog een overval op een tankstation en een eindsscène tussen de gang en de poitie. Achteraf bekeken is dat toch wel vrij veel aangezien de film niet veel langer duurt dan een uur. De film focust zich ook vooral op drugsgebruik met bijhorende feestjes en gevrij. Voor een film uit 1954 vond ik het wel opvallend hoe graag de dames hun kousenbandjes toonden. Beter dan de voorgaande waarschuwingsfilmpjes die ik zag over drugsgebruik eigenlijk. Er werd zelfs haarfijn uitgelegd hoe heroïne wordt gebruikt. De spuit wordt zelfs getoond maar het moment waarop de drug wordt ingespoten hebben ze er toch maar uitgelaten (dat zal niet gemogen hebben veronderstel ik). Het is uiteindelijk vrij braaf maar men moet het binnen de tijdsgeest zien waarin zo een thema toch veel gevoeliger lag dan nu. De tijd te kort en het budget te klein om een behoorlijk verhaal met uitgediepte karakters te maken. Ik vond het goed gedaan.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever leuk om zo uitgebreid een inkijkje in je smaak te krijgen. Veel van het oudere werk dat je noemt heb ik nooit gezien, maar wellicht komt dat nog. Ik blijf juist wel heel erg op de hoogte van recent werk, vanwege mijn abonnement, blogsite en recensiewerk. Tussendoor werk ik dan geleidelijk mijn kijklijst van oudere films weg (al zal die denk ik nooit echt 'weggewerkt' zijn). It Follows kan je qua concept natuurlijk niet liggen, maar voor mij was er meer te halen. Cinematografie met een fijne sfeervoorziening, prachtige wide-angle shots en veel aandacht voor stijl en details. Of je toch wel of niet opzet, moet je natuurlijk zelf weten:) grappig dat je del Toro zo duidelijk noemt. Ik vind El Laberinto een heerlijke film, Crimson Peak vond ik al stukken minder. Qua sfeer en acteerwerk sterk maar qua verhaal niet zo goed, en de ghost-stukken waren ook te verwaarlozen. Echter, ik zou del Toro gewoon niet zo snel aan Horror lieren. Het heeft wel wat trekjes ervan, maar dat geldt ook voor The Neon Demon. En dat blijft toch ook een thriller voor mij. Ik zou zeggen dat El Laberinto een atypisch sprookje is, maar nog wel steeds in de fantasy-verpakking. Zou je del Toro wel onder de horrorregisseurs scharen, dan komt hij wel in m'n lijstje van beloftevolle namen terecht. Pan's Labyrinth belooft veel goeds, maar van daarna heb ik eigenlijk niets gezien dat bij dat niveau in de buurt komt.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

tbouwh wrote:

Night's Watch goed zo, ik moet me nog steeds soms verdedigen tegen een stel vrienden dat dit (Yuma) een draak van een film vond voor mij staat nu het origineel uit '57 nog op de lijst.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad maar erg veel haast heb ik er nog niet mee. Hopen dat de film een keer op Netflix verschijnt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik denk dat ik tegen het eind van de week door mijn lijst van actie-muziek heen ga zijn. Ik merkte dat ik deze ooit eens had aangekruist (ik denk dankzij Dying Rose en toen iemand het over Babydoll had herinnerde ik het me weer. Waarom de film dan van mijn lijst is verdwenen geen idee:

Sucker Punch (2011)

Dus indien anderen deze hebben gezien, wat opninies zouden welkom zijn. Het concept spreekt me wel aan en Emily Browning is altijd wel een bonus.

tbouwh ik zei het al eerder dat jij zeker op heel andere dingen let als recensieschrijver. Jij zal ook meer kennen van al die technieken en veel sneller herkennen wat goed en wat niet goed is gedaan. Ik ga gewoon maar af op hoe ik het als liefhebber bekijk. Ik kijk nu wel nogal wat films die achteraf gezien niet erg best vind, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik ook nogal wat genres aangrijp (door deze challenge) die me minder liggen dan mijn favorieten horror en fantasy. Vroeger zou ik een 'slechte' film sneller hebben afgezet, maar de challenge motiveert me meer om toch door te gaan tot het eind. En dat we na 4 maanden nog steeds een enthousiaste kern hebben aan deelnemers doet me veel plezier. Ik vind het enkel jammer dat John Milton nog weinig bijdraagt al weet ik heel zeker dat hij dit actief blijft volgen. Ook Gang_Star mis ik hier wel, zeker omdat zijn favoriete genre aan bod komt. Valt voor hem misschien juist op het slechte moment?

En ja zijn er nog echt regisseurs die hoofdzakelijk horror regisseren. Wan heeft volgens mij ook meer actie dan horror geregisseerd?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Sucker Punch (2011) Dus indien anderen deze hebben gezien, wat opninies zouden welkom zijn. Het concept spreekt me wel aan en Emily Browning is altijd wel een bonus.

Mijn mening staat bij die film. Als je 'm wil zien dan wel met lage verwachtingen .

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Ook Gang_Star mis ik hier wel, zeker omdat zijn favoriete genre aan bod komt. Valt voor hem misschien juist op het slechte moment?

Je krijgt zo een pm van mij.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

The Lone Ranger (2013) |Actie |149 minuten | 9 Januari '17 | RW |>250| 2 punten | 37 totaal

http://www.nerdist.com/wp-content/uploads/2013/07/lone1.jpg

The Lone Ranger eindelijk herzien, de eerste kijkbeurt de film maar half half bekeken. Van de vier sterren die ik had staan heb ik er een halve afgehaald, het is een vermakelijk film maar echt goed wordt het nergens helaas.

Het enorme budget voor de film speelt een grote rol in de vermakelijkheid, alles en iedereen zien er prima uit. Armie Hammer en Johnny Depp spelen goed, vooral met Depp als indiaan heb ik mij vermaakt. '

Het verhaal/plot is niet interessant om tweeënhalf uur te vullen. De acteurs, de aankleding, mooie beelden en bij vlagen leuke humor compenseert dit echter redelijk. Er zal echter niet snel nog een herziening volgen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

10. M.I. 5: Rogue Nation (2015) - Actie - 131 m. (2p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 7/1/17 - 3 punt (tot: 28 punt)http://cdn.highdefdigest.com/uploads/2015/11/24/mission-impossible-rogue-nation-rebecca-ferguson-review.jpgJames Bond crossover made by Mission Impossible. Een film die met wat naamswijzigingen zo in de James Bondreeks zou kunnen passen. Veel afgekeken uit die reeks maar dan met meer nadruk op actie. Prima plot, veel actie, weinig origineel, maar wel vermakelijk. Verder valt er eigenlijk weinig over te zeggen, popcorn erbij, verstand op nul en kijken maar! 3*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

11. Sweeney Todd (2007) - Muziek - 116 m. (1p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 8/1/17 - 2 punt (tot: 30 punt)https://static01.nyt.com/images/2007/11/04/arts/04gold-600.jpg

Aan deze was ik al tijdens de horrorchallenge begonnen. Het werd een hele bevalling, na twee keer afzetten eindelijk kunnen afkijken. De eerste helft van de film was het moeizaam doorkomen, daarna verandert het letterlijk en figuurlijk in een simpele slasher. Het plot is flinterdun en ondanks dat ook wazig. De nadruk ligt duidelijk op de duistere beelden en Johnny Depp zingend op het scherm krijgen, aan plot en samenhang wordt geen aandacht besteed, maar wat maakt het uit als de naam Tim Burton maar op de poster staat, toch? Tijdens de tweede helft krijgt het eindelijk wat richting, maar dan blijft niets over dan een oppervlakkige slasher met kills waarbij gezongen wordt. Goede musicals kan ik best waarderen maar van deze film zou ik niet weten welk liedje leuk of goed is. Misschien zijn dit soort duistere musicals niet aan mij besteed, Into the Woods (2014) (2*) vond ik ook niks. Ik ben iemand die nooit sterren geeft omdat x erin speelt of het door y gemaakt is, dus 0 gratis sterren omdat het een film van Tim Burton is en 0 gratis sterren omdat Johnny Depp erin speelt, kom ik uit op 1,5*.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

alexspyforever wrote:

Ik denk dat ik tegen het eind van de week door mijn lijst van actie-muziek heen ga zijn. Ik merkte dat ik deze ooit eens had aangekruist (ik denk dankzij Dying Rose en toen iemand het over Babydoll had herinnerde ik het me weer. Waarom de film dan van mijn lijst is verdwenen geen idee:

Sucker Punch (2011)

Dus indien anderen deze hebben gezien, wat opninies zouden welkom zijn. Het concept spreekt me wel aan en Emily Browning is altijd wel een bonus.

Ik zou zeggen, ga er blind in en laat het op je afkomen. Weet niet of de film in je straatje past, ben niet meer up-to-date wat betreft je smaak, maar dat je er achteraf EEN beleving op hebt zitten, is een feit. Met voorsprong Snyders beste (en een van zijn weinig goede) gevolgd door de erg aangename Watchmen ("okeje" superheldenfilm, ja, ze bestaan!), weliswaar in een apart jasje.

En oh arno74:

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Necessary Roughness (1991)|Actie |108 minuten | 9 Januari '17 | FTW |<250| 3 punten | 40 totaal

http://a.fssta.com/content/dam/fsdigital/fscom/ncaa-fb/images/2016/02/24/16447_5.jpg

Veel valt hier niet over te vertellen. Zonder de film te zien weet je namelijk al exact wat er gaat gebeuren, het acteerwerk is niet noemenswaardig, de beelden weinig imposant en het einde kon geen groter cliché zijn. Toch kan ik het niet laten dit soort slechte en vergeten komedies uit de Verenigde Staten zo nu en dan eens een kans te geven en ik vermaak mee er vaak prima mee. Zo ook deze film waarin er weer een lading aan vreemde types inzit. De flauwe humor en geinige commentator maken het geheel compleet. tweeënhalve ster.

scorsese

• 13165 messages
  • 11077 votes

Knockin' On Heaven's Door (1997) - MovieMeter.nl - 87 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Aardige film over twee mannen die gelijktijdig het nieuws krijgen dat ze nog maar een paar dagen te leven hebben. Een leuk verhaaltje met een vlot tempo en redelijk korte speelduur. Hier en daar wel grappig. Wellicht wat eenzijdige, maar toch vermakelijke personages. Verder nog een prima Nederlansde inbreng in de vorm van Huub Stapel en Rutger Hauer.

Totaal: 28 punten.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Mercury Rising (1998) - 111 minuten - 1014 stemmen - 7 januari 2017 - RW - 1 punt - subtotaal 7 punten - totaal alle challenges bij elkaar 15 punten.

Mercury Rising vind ik een redelijk goede film.

Wat vooral veel indruk maakte was het acteerwerk van Miko Hughes als de negenjarige autistische Simon. Ik ken een jongen van ongeveer dezelfde leeftijd die ook autisme heeft. Het gedrag van Simon vind ik (inclusief de irritante schreeuw momenten) behoorlijk herkenbaar. Al is het gedrag van Simon wel wat extremer, maar de ene persoon met autisme is de andere niet.

Hoogtepunt van de film zijn de scenes tussen Art en Simon. Hughes en Willes hebben een goede chemie. Ik had eigenlijk gewild dat die twee nog meer scenes met elkaar hadden. Ik vind Bruce Willis in deze film erg sterk acteren. Dat geld ook voor Alec Baldwin die een goede bad guy neerzet. De rol van Kim Dickens kwam wat overbodig over, maar ook zij acteerde wel goed. Eigenlijk is het acteerwerk van de gehele cast behoorlijk sterk.

Het hele thriller verhaaltje over de gekraakte geheime code vind ik eigenlijk niet bijster spannend. Toch is het verhaal niet saai te noemen en weet de film in combinatie met de scenes tussen Art en Simon de aandacht toch goed vast te houden. Echt spannend wordt de film helaas nooit. De paar actie scenes stellen niet veel voor, maar zorgen toch wel voor een beetje vermaak.

Voor de muziek kozen de filmmakers voor mijn favoriete componist John Barry. Het thema wat Barry schreef voor het hoofdpersonage Simon vind ik echt prachtig in zijn eenvoud. Het thema past perfect bij Simon. Ook de rest van de muziek van Barry vind ik behoorlijk sterk. Helaas is een deel van de muziek van Barry op het laatste moment vervangen door muziek van Carter Burwell. De muziek van Burwell is vooral te horen onder de actie scenes. John Barry zelf componeerde voor de finale actie scene in de film ook een erg goede actie track (Simon On The Edge-Death Of Kudrow).Ik vind het echt heel jammer dat een groot deel van de muziek uit de finale actie scene is vervangen door muziek van Burwell. John Barry, s muziek zou er volgens mij prima onder hebben gepast. Bij andere scenes vind ik de vervanging van Barry ook onnodig.

Los van feit dat ik het jammer vind dat de muziek van John Barry is vervangen moet ik wel zeggen dat ik de muziek van Burwell ook behoorlijk sterk vind. De muziek Burwell past voor een groot deel in het verlengde van wat Barry heeft geschreven. In de film gaat de muziek van Barry soms erg mooi over in de muziek van Burwell. De twee componisten zorgen er in ieder geval voor dat in Mercury Rising uitstekende muziek is te horen.

De laatste scene tussen Art en Simon zie je van ver aankomen, maar toch vind ik het een erg mooie afsluiting van de film.

Al met al een film die het vooral moet hebben van het erg goede acteerwerk, de sterke scenes met Simon (en Art) en de erg goede muziek. De rest is wel wat minder, maar ook weer niet slecht. Ik kom uit op een solide voldoende.

3,5*

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever wrote:

ik zei het al eerder dat jij zeker op heel andere dingen let als recensieschrijver. Jij zal ook meer kennen van al die technieken en veel sneller herkennen wat goed en wat niet goed is gedaan. Ik ga gewoon maar af op hoe ik het als liefhebber bekijk. Ik kijk nu wel nogal wat films die achteraf gezien niet erg best vind, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik ook nogal wat genres aangrijp (door deze challenge) die me minder liggen dan mijn favorieten horror en fantasy. Vroeger zou ik een 'slechte' film sneller hebben afgezet, maar de challenge motiveert me meer om toch door te gaan tot het eind. En dat we na 4 maanden nog steeds een enthousiaste kern hebben aan deelnemers doet me veel plezier. En ja zijn er nog echt regisseurs die hoofdzakelijk horror regisseren. Wan heeft volgens mij ook meer actie dan horror geregisseerd?

Dat klopt wel ja, maar dat is ook niet erg. Geldt in bijna alle gevallen dat iedereen weer op een andere, net iets meer eigen wijze kijkt. Inherent ook aan het hele begrip subjectiviteit.

Bij je stukje over de challenge kan ik me enkel aansluiten. Ik vind en vond het tipper-spel ook erg leuk trouwens, dus ik hoop dat daar wellicht nog wat users willen gaan aansluiten straks als deze ronde ten einde is. Over je laatste punt, uiteraard, dat heb ik nergens willen ontkennen ook (toch?)

Wan lieer ik toch met name aan horror, al is 'ie nu inderdaad bezig geweest met actie (Star Trek, F&F). Inderdaad, geen 'pure' horror-regisseur dus. Gaat het om dit decennium, dan ken ik er zelf toch niet al te veel. Eén van de laatste genres waarin ik (wat dit decennium betreft) een aantal namen zou kunnen opratelen, denk ik

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

The Mask (1994) - Actie - 97 minuten – FTV – 9 januari 2017– 2 punten – Tussenstand: 7 punten – Totaal: 113 punten - Netflix
http://static.comicvine.com/uploads/original/14/149681/3784658-movies_money_screenshots_the_mask_jim_carrey_1920x1080_65497.jpg
Review: Deze film met hoge verwachtingen ingegaan, maar het viel toch wel een beetje tegen. Niet dat het slecht was, verre van, maar ik had gewoon totaal iets anders verwacht.

Carrey speelt zijn rol voortreffelijk, maar mogelijk ben ik daarin wat bevooroordeeld, in het komedie genre staat hij zeker in mijn top 3 qua favorieten acteurs/actrices. Diaz in haar beginjaren, volgens mij zelfs haar debuut en ook zij zet haar rol prima neer. Ik ken zeker betere rollen van haar, maar ik kan ze ook wel een heel stuk slechter noemen. Van Greene was ik niet zo’n fan, ergerde mij op de één of andere manier alsmaar aan hem.

Het verhaal vond ik ook nergens echt interessant. Carrey in het masker was op sommige momenten hilarisch, maar daar moet de film het dan ook echt van hebben. Het hele gebeuren eromheen vond ik totaal niet boeiend. Ik was graag meer over het masker zelf te weten gekomen. Slechts één gebeurtenis die ik niet had verwacht, voor de rest allemaal redelijk voorspelbaar. Dorian als The Mask was totaal overbodig, saai en zeer slecht. De hond was een zeer leuke en verrassende toevoeging. Van mijlenver zag je al wel aankomen dat hij uiteindelijk het masker zou dragen, maar de uitwerking daarvan vond ik geniaal!

Best leuk om eens gezien te hebben en het is zeker geen film die ik over een half jaar compleet ben vergeten. Het verhaal had echter wel een heel stuk interessanter gekund. 3*.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#11. Moonshine Mountain (1964) - FTV - 90 minuten - 1 stem - 9 januari 2017 - 3 punten (Totaal: 32 punten)

http://www.movpins.com/big/MV5BMTUzOTcxMDMwM15BMl5BanBnXkFtZTgwNjk5Nzk1MDE/jeffrey-allen,-bonnie-hinson,-and-carmen-sotir-in-moonshine-mountain-(1964).jpg

Hoewel het geen horror is, zijn de vergelijkingen met Two Thousand Maniacs! (1964) toch onvermijdelijk. Ze komen immers van dezelfde regisseur, beide uit 1964, spelen zich allebei af in de countryside en met een hele boel van dezelfde cast, waaronder ook Jeffrey Allen die de rol van de burgemeester speelde bij de Maniacs (en zoals altijd zich volledig geeft). Om het nu de brave versie van 2000 Maniacs te noemen, zo ver wil ik niet gaan. De film focust zich namelijk niet op het offeren van onwetende bezoekers. Het kent een ander verhaal waarin de hillbillies (hoewel er bij de meeste een hoekje af is) gastvrij zijn naar de bezoekende countryzanger toe. Er is eigenlijk maar één echte slechterik, maar gevaarlijk en niets ontziend is hij wel. Die kerel gaat letterlijk over lijken, en de vreselijke dingen die hij doet, blijven vooral bij suggestie of gebeuren dan net buiten beeld. Ik denk dat er ook maar een keertje een erg toegetakelde persoon expliciet in beeld komt, voor heel eventjes maar. Hoewel ik persoonlijk het liever had dat het een echte horrorfilm was, heb ik er toch van genoten. Eigenlijk hoort deze film als double feature op een DVD met 2000 Maniacs. Ik ga dit toch nader onderzoeken.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The Filth and the Fury (2000) - Muziek - FTV - 108 minuten - <250 stemmen - 3 punten - 09/01/2016 (totaal 15 films, 50 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12949.300.jpg

Ever get the feeling you've been cheated?

Interessante documentaire over de originele punkband: de Sex Pistols. Niet de beste of origineelste muzikanten, niet de meest interessante of werkelijk revolutionaire punkband, en ze zijn ook zeker niet de eerste band die een recalcitrante bak herrie produceerden. Maar ze hadden de attitude, en zijn uiteindelijk wel de katalysator geweest van de punk in Engeland. The Filth and the Fury geeft een overzicht van het wel en wee van de Sex Pistols: voornamelijk via interviews met Johnny Rotten, Glen Matlock, Paul Cook, Steve Jones en vele historische beelden. En The Filth and the Fury doet dat overtuigend. Het begin is nog het minste, waarin de Sex Pistols een beetje overkomen als ouwe opa's die pochen over alle stoere en stoute dingen die ze vroeger hadden gedaan. Ook daar waren een paar gimmicks waar ik me aan stoorde: alle interviews met de bandleden zijn met heel veel tegenlicht gefilmd zodat je de gezichten niet kan zien, en ook de stukjes Shakespeare die overal tussen gewurmd werden gingen me een beetje tegenstaan.

Maar daarna is het zeker de moeite waard. Dat wil zeggen, zodra de Sex Pistols eenmaal een punkrage hebben veroorzaakt en een stoffig establishment grondig hebben geschokt door vloeken op TV en op singles, provocerende kleding en aso-gedrag, en natuurlijk als klap op de vuurpijl de populaire koningin hebben lopen rellen met hun jubileumbijdrage God Save The Queen. De oorlog van fatsoenlijk Engeland tegen punk, de instroom van commercie en kuddegedrag in punk, en het manipulatieve ge-etter van Malcolm McLaren die de compleet amuzikale en zelfdestructieve Sid Vicious de band inwerkt: het is allemaal boeiend kijkwerk en er zijn ook vele gave historische beelden. En op een gegeven moment begint de neerwaartse spiraal die je wist dat zou komen. Nancy Spungen komt in beeld, en dat is het begin van het einde: junkie en dealster (volgens iedereen), amateurhoertje (volgens haarzelf) en algeheel secreet (volgens alle nog levende Sex Pistols). Wat volgt is een treurigmakende toer door de VS als novelty act, waarin Sid steeds verder naar de klote gaat en uiteindelijk Nancy vermoordt en daarna zelfmoord pleegt. Een behoorlijke downer van een einde, die me toch wel pakte, ook door de manier waarop het gepresenteerd werd. 4.5*

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

alexspyforever

Sucker Punch (2011)

Natuurlijk moet je de film zelf meemaken om een oordeel te kunnen geven maar dit was mijn ervaring:

Goede video- clip hoor! Oooh wacht, het was een film ja dat had ik niet door. Er zaten ook zoveel schaars geklede vrouwen in. Sorry grapje, maar nee niet wat ik verwachtte zag toevallig de trailer en was enthousiast maar nu ik de film zie zit ik met een kater vond het enorm tegenvallen Helaas. 2*

In tegenstelling tot Gang_Star vond ik dat deze film het begin was van een dalende lijn voor Zack Snyder. Ik vind Watchmen (misschien wel de beste superhelden film) en Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole zijn twee beste films. Naast dan Dawn of the Dead.

Nu is de beste man vooral visueel goed en met wat je heb uitgelegd over jou film beleving ben ik bang dat het hem misschien niet gaat worden.

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

#13.https://www.moviemeter.nl/film/47772 - Actie - 110 / 92 minuten - FTV- 09/10-01-17

35+2= 37 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

259 stemmen: 0 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/47000/47772.300.jpg

Aardige Thaise material-arts film. De film is niet over de gehele lengte even evenwichtig, meerdere keren zijn er vluchtige scenes waarvan later pas duidelijk word wat de bedoeling ervan was. Dat neemt niet weg dat het verder wel een zeer leuke film was over het autistische meisje Zen dat door naar martial arts te kijken een expert erin wordt. Denk aan een soort combinatie van Rain man met Leon maar met de nadruk op de gevechten ala zeg: Jackie Chan. Maar die gevechten zijn dan ook werkelijk waar zeer strak gechoreografeerd. Echter de geloofwaardigheid dat het meisje autistische is, wordt hiermee wel zwaar op de proef gesteld maar dat mag de pret niet drukken! Gruwelijke acrobatische material-arts verpakt met een leuk verhaaltje en een lief en goed vechtend meisje maken dat deze film net iets meer is dan dertien in een dozijn.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) |Actie |178 minuten | 9 Januari '17 | RW |>250| 2 punten | 42 totaal

http://www.minesofmoria.co.uk/images/fellowship-of-ring/screenshot-lord-of-the-rings-the-fellowship-of-the-ring-film-5.jpg

Het is jaren geleden dat ik de Lord of the Rings trilogie gezien dus ik vond het eens tijd worden om te kijken of de vierenhalve ster dat elk deel gekregen heeft terecht is.

Naar mijn idee werd er veel meer gevochten in de films maar ik verwacht dat dit in de volgende delen zeker komt. De film is zodoende een stuk rustiger dan verwacht maar dit is zeker geen nadeel. De tocht van Frodo en zijn excentrieke reisgenoten gaat door allerlei interessante gebieden. The Mines of Moria, het elfenbos en de Gouw zijn enkele voorbeelden van de mooie fantasie wereld van Tolkien en Jackson heeft kosten nog moeite gespaard om dit alles fantastisch weer te geven.

Daarnaast zit er gelukkig een vleugje humor in de film, altijd fijn als er wat te lachen valt. Al moest ik het hardste lachen toen ineens na ruim een uur speeltijd Sean Bean door de poorten kwam rijden, voor mij volledig onverwacht.

De vierenhalve ster blijft staan maar ik hoop voor deel twee op iets meer actie nu de introductie voorbij is en ze dichterbij komen

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

#14. Suicide Squad (2016) - Actie / Avontuur- 123 minuten - FTV- 10-01-17

37+3= 40 punten

120 tot 179 minuten: 2 punt

FTV- 1 punt

882 stemmen: 0 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/142000/142890.300.jpg

Laat ik met het positieve beginnen, tussen de slechteriken zitten een paar heerlijke karakters. Tja en dat was het dan? Het script is verder een puinhoop van mini-verhaaltjes en background stories. Om de zoveelste minuut horen we een personage zeggen dat ze 'bad' zijn, ging de film daar dan niet ook over? Super-Criminelen? Verder blinkt de film uit in nog veel meer onnozele dialogen, stapelt het cliché-scène op cliché-scène. Is er een nevenplot in de film met The Joker (Jared Leto) die nooit echt van de grond komt en vooral geforceerd overkwam. Die vertolking van de Joker was trouwens schrijnend, een Gangster Joker? Inclusief kettingen en tandenset? De regisseur heeft absoluut geen gevoel voor humor en timing. Zit er geen enkel knap uitgevoerde actie-scène in waarin alle figuren kunnen uitblinken. Is er opeens een Meta-crimineel om niet anders te doen dan te sterven (opeens was daar Slipknot?) En dan het dramatische tranentrekkende einde op muziek van het meest uitgekauwde nummer wat ik ken. Trouwens het leek soms alsof er beelden in de film waren gestopt juist om de muziek? Terwijl de soundtrack was doorspekt met van die veilige overbekende top 2000 en top 40 liedjes. Kortom, de hele film is een gemiste kans!

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

#15. Jesus Christ Vampire Hunter (2001) - Actie / Komedie - 85 minuten - FTV- 10-01-17

40+3= 43 punten

FTV- 1 punt

10 stemmen: 1 punt

https://enciclopediadelhorror.files.wordpress.com/2009/07/peliculas-4661-imagen1.jpg

Grappige en aardig Troma look-a-like. Echter waar diezelfde Troma vaak bloederig, geniaal en ontblote dames laat zien is dat hier niet aanwezig. Jezus is teruggekeerd en bindt de strijd aan met vampieren om de lesbiennes te redden. Hij krijg hierbij de hulp van Mary Magnum en later van de Mexicaanse worstelaar " El Santos." Alles ziet er uit als een 70’s grindhouse film en ergens in de film zien we Dr Praetorious een ongelukkig meisje opensnijden. Wat de man verder in de film doet heb ik geen idee van maar het moet bijna wel een soort van homage zijn aan H.G. Lewis' splatter-classics? En net als zijn films moet zehet niet hebben van goed acteerwerk. Nu is deze film ook geen Lewis en afgezien van een leuke dosis humor is het verder ook geen noemenswaardig werkje. Redelijke goede charmante low-budget film voor de liefhebbers.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

alexspyforever

(quote)

Natuurlijk moet je de film zelf meemaken om een oordeel te kunnen geven maar dit was mijn ervaring:

(quote)

In tegenstelling tot Gang_Star vond ik dat deze film het begin was van een dalende lijn voor Zack Snyder. Ik vind Watchmen (misschien wel de beste superhelden film) en Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole zijn twee beste films. Naast dan Dawn of the Dead.

Nu is de beste man vooral visueel goed en met wat je heb uitgelegd over jou film beleving ben ik bang dat het hem misschien niet gaat worden.

Om eerlijk te zijn, zijn het die schaars geklede vrouwen ook wel die mijn aandacht hebben getrokken. Ik ben dan ook geen fan van de pure actiefilm dus als het geen superhelden film zou zijn maar eerder psychologisch (wat ik ook wel verwacht) zou ik helemaal niet erg vinden. Maar moest ook dat verhaal niks worden heb ik in elk geval toch nog de eye candy gehad

Oh en Moonshine Mountain is enkel apart op DVD verkrijgbaar (en schandelijk duur) helaas geen double bill met 2000 Maniacs. Maar moest je em willen zien en je vindt em niet, geef maar een seintje.

Dank ook aan Dying Rose, arno74 en Gang_Star voor hun opinies van Sucker Punch.

scorsese

• 13165 messages
  • 11077 votes

Race to Witch Mountain (2009) - MovieMeter.nl - 98 min - ftv - 2 punten.

Matige film over een taxichauffeur die twee vreemde passagiers in zijn taxi krijgt. Toch wel een redelijk avontuurlijk verhaal, maar het valt wel in herhaling en is ook aan de brave kant (wellicht leuker voor het jongere publiek). Behoorlijk wat actie, maar de special effects vallen wat tegen. Dwayne Johnson doet niets verkeerd.

Totaal: 30 punten.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) |Actie |179 minuten | 10 Januari '17 | RW |>250| 2 punten | 44 totaal

https://didyouseethatone.files.wordpress.com/2015/04/the-lord-of-the-rings-the-two-towers-6.jpg

Night's Watch wrote:

De vierenhalve ster blijft staan maar ik hoop voor deel twee op iets meer actie nu de introductie voorbij is en ze dichterbij komen

De hoop op actie heeft een goed antwoord gekregen, wat een episch gevecht bij Helms Deep! Dit is het grote werk waarvan ik hoopte dat het zo indrukwekkend zou zijn als dat ik mij kon herinneren en er kwam maar geen einde aan

Dat de gevechten in dit deel zo prominent aanwezig zijn zwakt wel de gehele tocht van Frodo af en van smeagol ben ik ook niet zo'n fan. De reis had in het eerste deel mooiere locaties en het gezelschap was beter, vooral Gimli begin ik steeds leuker te vinden.

De combinatie tussen de boom/bomen en de broertjes vind ik daarin tegen wel erg leuk, mooie scene ook op het einde bij de toren van Saruman.

Ook bij dit tweede deel blijft de vierenhalve ster staan en ben ontzettend benieuwd naar deel drie alleen helaas moet dat nog een dag wachten.

Rodajc

• 11537 messages
  • 1436 votes

# 3 - The Accountant (2016) - Action - 128 minuten - FTV - 573 stemmen - 10 januari 2017 - 3 punten - Totaal: 8 punten

http://www.imfdb.org/images/thumb/d/d9/Accountant_203.jpg/600px-Accountant_203.jpg

Bij het kijken naar The Accountant had ik het gevoel elke scène al eens eerder te hebben gezien. Met andere woorden, regisseur Gavin O'Connor bedient zich van het betere jatwerk.

Dat neemt niet weg dat ik mij uitstekend heb vermaakt met deze film. Dat is voornamelijk te danken aan het bijzonder interessante hoofdpersonage. Een autistische superheld, een soort Rain Man meets Batman. Verrassend goed gespeeld door Ben Affleck. Dat vind ik normaal gesproken een uiterst middelmatig acteur, maar hier hoeft hij maar een gezichtsuitdrukking te laten zien. Dat kan hij goed. Waarschijnlijk is hij daarom zeer geschikt voor het spelen van een autist. Het zou mij niet verbazen, wanneer er ooit nog eens een vervolg komt. Ik geef The Accountant een acht.

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

#16. Shogun Assassin (1980) - Actie / Avontuur - 86 minuten - FTV- 10-01-17

43+3= 46 punten

FTV- 1 punt

120 stemmen: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9484.300.jpg

Na eerst de zes delen van Kozure Ôkami (Lone Wolf and Cub) te hebben gekeken, kon ik natuurlijk deze niet laten liggen. Deze film is een gemaakt voor de Amerikaanse en Engels markt en bevat een samenvatting van de eerste twee delen. Het laten samensmelten van die twee films is zeer netjes en goed gedaan. Nu is deze film natuurlijk het bekendst geworden door de Engelse dub. Vooral de stem van het jongetje die de hele film aan elkaar praat. De audio van verschillende van zijn teksten zijn terug te horen op het album Liquid Swords van Wu-tang-clan rapper GZA en wat geproduceerd is door RZA. Ook is er een sample te horen in de iets minder bekende single "Agent Orange" van rapper Cage. En dan is er natuurlijk de film Kill Bill Volume 2, waarin bij de laatste scene de protagonist samen met haar vier jaar oude dochter naar de film kijken als verhaal voor het slapen gaan. Mensen die houden van Jidaigeki-films raadt ik aan om de gehele serie te kijken, maar mensen die minder tijd of zin hebben kunnen met deze goede samenvatting toch genoeg plezier beleven.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102500.jpg

San Andreas (2015) – actie – 114min – FTV – 963stem – 11jan2017 – 2pt – play-more

film van Brad Peyton, eerst de pluspunten aan deze film, de special effects benaderen de perfectie alles is prachtig in beeld gebracht decor de natuurverschijnselen tot hoe de aardbeving in beeld is gebracht echt super sterk!! maar daar stopt het.....voor de rest is deze film heel wat minder, gebeurtenissen die zo ongeloofwaardig zijn dat het lachwekkend word....echt lachwekkend, acteerprestaties zijn bij sommige rollen ok, andere wederom om te lachen, kortweg één groot popcorn specktakel, verstand op nul en kijken maar, 3* voor de sterke special effects

9films:19punten

scorsese

• 13165 messages
  • 11077 votes

10 to Midnight (1983) - MovieMeter.nl - 101 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Matige film over een seksueel gefrustreerde man die het liefst naakt vrouwen van het leven beroofd. Een vrij typische jaren '80 serial killer-cop-movie die nergens spannend wordt (voornamelijk omdat het allemaal nogal voorspelbaar is en ook verre van origineel). Hier en daar redelijk bruut. Het acteerwerk is van een wisselend niveau.

Totaal: 33 punten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.