- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Western (2016)
Knock-Out: Western (2016)
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
2 - 3
Even een vraagje is er bij jullie ook nog verschil tussen favorieten westerns en de beste westerns ?
Stel je mag maar 50 westerns in je bezit hebben dan ga ik ervan uit dat je kiest voor je favorieten westerns en niet voor de beste.
Graag jullie mening hierover.
Brix zelfs na 70 jaar is Lucky luke blijkbaar nog niks van zijn snelheid verloren 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Wat mij betreft zou je dat wel min of meer mogen stellen, wat beste en favoriete westerns betreft.
Om een voorbeeld te noemen, Once upon a time in the West, een alom geroemde film, met grote status.
Als ik de keuze moest maken om die te houden, of een goede western met pak weg Rory Calhoun of Audie Murphy, Glenn Ford etc., dan zou ik voor de laatsten kiezen, omdat ik die regelmatig bekijk en Once upon a Time... zelden, ook al is die echt goed.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Will Penny niet gezien en Dances with Wolves is na mijn laatste herziening blijven steken op een karige 3,0*. Dus, dat wordt weer passen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Hè, jammer wibro, anders konden we weer door 
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
15. Heaven's Gate (1980) vs Buchanan rides Alone ((1958)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
1-1
Boetticher ook altijd sympathiek
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
3-3
(Heaven's Gate: een van de grootste echecs uit de filmgeschiedenis; bracht United Artists destijds aan de rand van de afgrond)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Maar toch een bere-goede film!!!
Heb je 'm überhaupt gezien - zie geen stem. Volgens mij ging UA volledig over de afgrond met de film.
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
Heren dank voor jullie reactie.
Dat van Brix komt mij zelfs heel bekend voor Once upon a time in the west.
Dit vind ik zelf ook een zeer sterke western maar behoort niet tot mijn favorieten.
Overigens moet ik deze ronde passen .
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Maar toch een bere-goede film!!!
Heb je 'm überhaupt gezien - zie geen stem. Volgens mij ging UA volledig over de afgrond met de film.
Ja, ik heb de aangepaste versie van Heaven's Gate (die toch nog een kleine 3 uur duurde) zo'n dertig jaar geleden gezien. Het origineel van meer dan 5 uur heb ik nooit gezien.
De film van Randolph Scott is mij minder bijgebleven, maar veel slechter dan het warrige Heaven's Gate kan hij nooit zijn.
Mijn "filmleven" is niet begonnen toen ik in 2009 lid werd van MM. Ik heb in de periode van pakweg 1951/52 tot aan 2009 vele duizenden films gezien (jeugdsoos, bioscoop, tv, huur- en koopvideo's en later dvd's). Van de meeste herinner ik mij enkel nog de (Nederlandse) titel, maar de inhoud is mij te weinig bijgebleven om die met * te kunnen waarderen. Dat zou trouwens een enorme klus zijn, want volgens een extrapolatie die ik ooit gemaakt heb gaat het om zo'n 9 à 10.000 titels.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Wat een comeback van Dances with Wolves. 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Heaven's Gate (1980) door naar de volgende ronde.
16. The Man Who Shot Liberty Valance (1962) vs Broken Lance (1954)
T/m 4, 1 verschil
24uurs regel
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Eén van mijn absolute favorieten, 3-1
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Een van mijn absolute niet-favorieten
(daar verhelpt zelfs de aanwezigheid van Woody Strode niets aan)
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
hoewel er een paar van mijn favorieten acteurs Marvin en Stewart in de The Man Who Shot Liberty Valance zitten .
Is het niet een western mijn type western.
3 - 2
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Eén van mijn absolute favorieten, 3-1
De mijne ook. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
4-2
Staat bij mij in de top 5 van beste westerns ooit.