- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Western (2016)
Knock-Out: Western (2016)
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Wat begrijp je niet ?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dat het er een met John Wayne is, en geen met een spaghetti wester ster
(let op de knipoog s.v.p.!)
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Hoe bestaat het? 
Een 1-5 voorsprong uit handen geven!
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
En zo loopt deze halve finale uit op een anti-climax waarbij inhoud het moet afleggen tegen spaghetti vermaak om het zo maar eens uit te drukken. 
Maar goed, het zij zo.
FINALE
t/m 10 (1 verschil)

vs

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
2-2 (Once upon a time...) (met frisse tegenzin, de spaghetti komt me de neus uit zo langzamerhand
)
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Once upon a time heeft anders meer inhoud dan de meeste Amerikaanse westerns Wibro 2-3
mr rumson
-
- 2170 messages
- 2995 votes
3-3
Zoals het misschien wel te verwachten was twee Spaghetti westerns in de finale.
Ik begrijp dat sommige gebruikers dit minder vinden ondanks dat er Amerikaanse acteurs inzitten.
Misschien is het dan ook een idee om een Amerikaanse western knock - out te maken ?
Of een knock - out met de laatste tien Amerikaanse westerns uit deze battle te maken ?
Ook het idee van Roger Thornhill lijkt mij leuk om een battle te maken met de beste western muziek.
Dit zou kunnen met behulp van you-tube zodat ook wie niet thuis is in westerns toch de muziek kan luisteren en er vervolgens op te stemmen.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Tja heren, ook ik vind het jammer dat er geen andere films in de finale zitten, en "familiarity (en voorspelbaarheid) breeds contempt", maar zó slecht zijn deze films toch niet, The good the bad and the ugly vind ik nog steeds fris en monter en Once upon a time in the West heeft jarenlang in mijn film-top-10 aller tijden gestaan, dus dat is voor mij toch een indrukwekkende film. En bovendien, ik hoor hier nu alleen de mensen die de Amerikaanse westerns prefereren, maar uiteindelijk hebben de meeste deelnemers aan deze battle toch voor de spaghetti's gekozen, en hun inbreng kan en wil ik niet afkraken. Dus, let's face it, het is geen High noon versus The searchers, maar we hebben het hier toch ook niet over Abbott & Costello versus de Three Stooges. En anders is het idee van mr rumson over een puur Amerikaanse knock-out ook bepaald niet slecht.
The good the bad and the ugly -- Once upon a time in the West (schrijf ik de titels lekker op z'n Amerikaans) : 3-4
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Mijn persoonlijke mening hierover:
Natuurlijk vind ik beide spaghetti's die de finale gehaald hebben niet slecht, anders zou ik ze niet ieder 4* gegeven hebben, al wringt dat wel een beetje, want Once upon a time is m.i. toch de betere productie.
Misschien eens herzien die waardering.
Er zijn wel meer Amerikaanse westerns die bij mij hoger scoren, en in feite vind ik de spaghetti toch een sub-genre.
In het geval van Once upon a time is het nog een serieuze benadering, en in de US opgenomen, beide pluspunten wat mij betreft.
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen western uit het land van oorsprong beter scoort.
Maar het zij zo.
Vreemd overigens dat we uit Italië helemaal niets vernemen nu de western weer zo in zwang is geraakt.
Niet dat ik erop zit te wachten 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
6-4 Vind het wel een prachtige finale. Mijn favoriet spreekt voor zich 
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens, Brix, zoals ook moge blijken uit mijn recente western-top-20. Maar wat de spaghetti's betreft, laten we niet vergeten dat alle overige niet-Amerikaanse westerns al vrij snel uit de battle zijn gekegeld. Misschien moeten we constateren dat deze twee finalisten, getuige het feit dat ze een halve eeuw later nog zó populair zijn en ook onder niet-western-liefhebbers nog zo goed scoren, vanwege hun evidente kwaliteiten eigenlijk min of meer hun herkomst hebben overstegen en gewoon totaal unieke en niet voor het spaghetti-genre representatieve films zijn "geworden".
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
6-5
Toch wel met afstand. Het is misschien jammer dat deze films niet eerder elkaar zijn tegengekomen om plaats te maken voor een Amerikaanse topper (persoonlijk zou ik voor Red River of The Searchers gaan ipv The good). Echter toont het stemgedrag wel aan dat dit volgens moviemeter de beste twee zijn. Een Western-filmmuziek battle zou ik geweldig vinden overigens.
Verder wil ik de organisatie bedanken. Want het heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen maand(en) veel mooie westerns heb gekeken. Het genre is bij mij in ieder geval weer tot bloei gekomen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens, Brix, zoals ook moge blijken uit mijn recente western-top-20. Maar wat de spaghetti's betreft, laten we niet vergeten dat alle overige niet-Amerikaanse westerns al vrij snel uit de battle zijn gekegeld. Misschien moeten we constateren dat deze twee finalisten, getuige het feit dat ze een halve eeuw later nog zó populair zijn en ook onder niet-western-liefhebbers nog zo goed scoren, vanwege hun evidente kwaliteiten eigenlijk min of meer hun herkomst hebben overstegen en gewoon totaal unieke en niet voor het spaghetti-genre representatieve films zijn "geworden".
O.K., maar vergeet niet dat de meeste spaghetti western liefhebbers helemaal niks hebben met Amerikaanse westerns, dat is mij tenminste op MM gebleken via berichten, al geldt dat niet zo zeer voor deze groep hier bij de battles.
Ik heb het over de grotere groep MM stemmers.
Vaak kennen ze zelfs alleen maar de spaghetti toppers.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Vind het een mooie en sterke finale. (als iemand 5 top westerns moet noemen worden deze twee waarschijnlijk ook genoemd)
Mijn (lichtelijke) voorkeur gaat in deze battle ook naar 'Once upon a time in the West'.
6-6
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Wat we wel kunnen doen is een battle Red River vs High Noon om uit te maken wat de beste Amerikaanse western is in deze western K.O.