- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Sciencefiction (2014)
Knock-out: Sciencefiction (2014)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
4-4 eerste is niet eens science fiction
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
De eerste is inderdaad een twijfelgeval. Daarom heb ik ook op Westworld gestemd.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Gravity is science en het is fictie, dus eigenlijk wel SF. Maar Westworld is gewoon een betere film. 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Het gaat er natuurlijk eigenlijk om of de science op zich fictie is (in onze tijd). Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden, je kunt het niet apart bij elkaar optellen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Voor 99.999999% van de mensen op deze Aarde is Gravity gewoon science fiction. Verder is het een genre, geen semantische ontleding.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
99,99% van de mensen kunnen er natuurlijk ook naast zitten, dat zou jij als zelfverklaarde underdog toch moeten weten. Maar ik heb er ook niet zo veel problemen mee om Gravity sci fi te noemen hoor, ik reageer alleen op het argument van Film Pegasus. De fiction verwijst naar de science, anders zou je ook thriller fiction als genre kunnen gaan benoemen.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Als je puur naar de naam sciencefiction zou kijken zou meer dan de helft van de films afvallen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
99,99% van de mensen kunnen er natuurlijk ook naast zitten.
Zij zijn zonder het te weten wél al gaan spacewalken ofzo? 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Als je puur naar de naam sciencefiction zou kijken zou meer dan de helft van de films afvallen.
mwah, dat valt wel mee hoor.
Zij zijn zonder het te weten wél al gaan spacewalken ofzo?
Dat is toch niet het criterium?
Maar goed wil er niet te lang over doorzagen, bij mij staat Gravity geloof ik ook gewoon in de kast bij de sci fi films (al komt dat ook wel door Children of Men).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Voor de meeste mensen (die genres niet analyseren) is SF alles wat zich in de toekomst afspeelt, wandelende robots of in de ruimte. En eventueel een combinatie ervan.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Maar wanneer je het analyseert zijn argumenten dat het geen SF is, zo gek nog niet. Maar mensen die het SF noemen heb ik geen problemen mee, hoor. Die problemen zijn er volgens mij eerder andersom.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Dat is toch niet het criterium?
Meer dan een uitgepuurde semantische omschrijving van het genre. Ondanks dat we in '69 al op de maan stonden zullen alle films met ruimteschepen nog een tijd lang tot het science fiction genre blijven behoren, ongeacht de feitelijke staat van de wetenschap.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Geschiedenis van sciencefiction - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Het sciencefictiongenre is geen vast omlijnd gebied, wat het moeilijk maakt om een beschrijving hiervan te geven. Een vrij algemeen erkende definitie is dat sciencefiction beschrijft hoe een veronderstelde werkelijkheid met (min of meer) wetenschappelijke theorieën mogelijk wordt.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Als we zijn beland op een punt dat men wikipedia voor hen gaat laten spreken, of dat mijn criterium beter is dan die van jou, haak ik af. Met veel succes een in potentie aardige discussie de nek om gedraaid. Nu maar weer stemmen uitdelen voor films waarvan je de tegenstander niet eens zag. Veel plezier ermee.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Als we zijn beland op een punt dat men wikipedia voor hen gaat laten spreken, of dat mijn criterium beter is dan die van jou, haak ik af. Met veel succes een in potentie aardige discussie de nek om gedraaid. Nu maar weer stemmen uitdelen voor films waarvan je de tegenstander niet eens zag. Veel plezier ermee.
Geen idee waarom je zo geagiteerd reageert. Ik wou alleen maar aangeven dat het SF een ruim begrip is.
Daarnaast stem ik alleen als ik beide films heb gezien. Dus die laatste opmerking van je slaat nergens op. (Als die al voor mij bedoeld was
).
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
9. Gravity (2013) vs Westworld (1973)
24 uur zijn inmiddels verstreken.
De stand is 5-5.
Wie geeft de beslissende stem?
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
We gaan in de tussentijd door met battle;
10. The Hidden (1987) vs Twelve Monkeys (1995)
De eerste niet gezien, dus ik pas voorlopig.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
24 uur reeds lang verstreken. De 12 apen door.
11. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) vs Death Race (2008)