- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Jammer van The killing moon. Eén van de beste openingsscènes ooit.
6-4
99. The Pixies – Where Is My Mind (Mr. Nobody) - 100. Thomas Bangalter – Club Rectum (Irréversible)
0-1
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
2-2 Teveel DD haters hier. Om de één of andere reden roept die film altijd veel antipathie op. Maar Nas is wel door. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
Om de één of andere reden
De film heeft een irritante, ontzettend overdreven neergezette puber als een hoofdpersonage, muziek die tussen matig en verschrikkelijk balanceert en weet in visueel opzicht geen moment indruk te maken (op mij dan). Het verhaal is op zich wel oké (niet slecht), maar de uitwerking spreekt me absoluut niet aan.
Wat mij dan weer verbaast is dat Making of Cyborg verliest van een matige dansscène waarin dat nummer vervangen had kunnen worden door eenieder populair hiphopnummer. Wat dat betreft kan ik niet anders dan instemmen met Onderhond's stelling dat er heel verschillende criteria worden gehanteerd door de deelnemers aan deze KO, wat de KO behoorlijk warrig maakt. Maar soit, het is maar een spelletje natuurlijk.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Wat dat betreft kan ik niet anders dan instemmen met Onderhond's stelling dat er heel verschillende criteria worden gehanteerd door de deelnemers aan deze KO, wat de KO behoorlijk warrig maakt. Maar soit, het is maar een spelletje natuurlijk.
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
Context is essentieel om een scène op waarde te kunnen schatten
Om een scène op waarde te schatten misschien wel (al zijn dat in deze KO volgens mij uitzonderingen), maar ook om het muziekgebruik in een scène goed te kunnen beoordelen? Misschien wel een beetje, en meer in sommige scènes dan in andere, maar naar mijn visie is context bij veruit de meeste scènes niet nodig (of in ieder geval niet essentieel) om het muziekgebruik goed te kunnen beoordelen. Integendeel, zulke inhoudelijke factoren kunnen je meer esthetische oordelen juist infiltreren en doen verwateren.
Edit: mijn commentaar op de scène uit Fish Tank was trouwens gericht op de vorm (het muziekgebruik) van de scène, niet op haar inhoud (hoe goed de scène past in de rest van de film).)
Onderhond
-
- 87625 messages
- 12894 votes
Ik heb FIsh Tank wel gezien, soundtrack vond ik één van de minpuntjes. Film zien helpt de scene niet veel wat mij betreft.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3576 votes
101. My Bloody Valentine - Sometimes (Lost in translation) - 102. Beethoven - 7th Symphony (Irréversible) (vanaf 7:12)
0-1 wel muziek, in tegenstelling met vorige scene uit irréversible.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
0-2
Waar beeld en geluid perfect samenkomen.
Onderhond
-
- 87625 messages
- 12894 votes
0-3 maar véél minder interessant dan de vorige scene.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
2-4
Ik heb FIsh Tank wel gezien, soundtrack vond ik één van de minpuntjes. Film zien helpt de scene niet veel wat mij betreft.