- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Draw that movie
Draw that movie
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
https://images.static-bluray.com/reviews/2191_20.jpg
Erg lastig, dat licht / donker effect... 
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
goed werk, de ogen ergens in de schaduw ken ik van (cleopatra, Waterhouse, geen favo schilder van me hoor)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Cleopatra_-_John_William_Waterhouse.jpg
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
Op de een of andere manier moet ik bij mijn poging denken aan iets uit South Park, ik weet zo alleen de scène niet... Waterhouse heeft wel schitterende werken gemaakt (het werk dat jij linkt, vind ik prachtig, al had ik liever gezien dat het een onderdeel van een grotere compositie was geweest), ik zag toevallig onlangs nog een poster (the magic circle) bij een nichtje van me.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
nee, ps het is geen ding of rook maar een donkere regenwolk boven de stad. die geen verdere rol heeft.
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
Hmmm, pittig. Ik herken dat aparte flatgebouw met de punt zo niet...
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
dat is een heel beroemd gebouw, kom je wel vaker in films tegen. een icoon in deze niet te benoemen stad.
de regenwolk heeft ook een spreekwoordelijke betekenis in de film. a dark cloud over.....
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
Het gebouw heb ik weten te vinden: Transamerica Pyramid in San Francisco. Gek, ik ken dat gebouw niet...
Ik denk het al te weten, maar ik ben net geweest... Misschien weet iemand het zo te raden.
-edit- en ik als het goed heb, is het op 2 manieren een SF film. 
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
Doen Theunissen, Kondoro, Flavio en John Milton nog mee...? En meer deelnemers zijn welkom!
Graaf Machine
-
- 9796 messages
- 1412 votes
Ik doe nog wel mee, maar heb wat weinig tijd de laatste dagen, en bovendien ken ik niet genoeg films.
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
nee.. not even close
ik snap de apocalyptische link wel btw
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
hmmmmm nee sorry
leuke poging
dit shot is best een cadeautje voor de film, denk ik. mazzelshot. maar ja geluk dwing je af.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
nee. helaas
het speelt zich niet af in de toekomst.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Volgens mij wel…ruim voldoende denk ik
Remake.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
, is het op 2 manieren een SF film.
ZAP!
-
- 5463 messages
- 3625 votes
Heb ik hem ook gezien?
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Dus de film speelt zich af in San Francisco, is een remake en ik was er enthousiast over 
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
ja met een piramide flat en de film begint met regen, vandaar de regenwolk over. de stad.
die piramide flat is in de film een symbool voor paranoia. metafoor. je gaf hem een 4*
En de film is erg beroemd, zelfs een kleine klassieker uit de 70's.
En is een creepy SF film.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2863 votes
Ik zie dat die uit de 70's is, dan heb ik hem denk ik niet gezien