• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

De Onderschatte K.O (2011)

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

4-9

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Ik denk dat Rocky belangrijker was, toevallig (?) ook een film met Stallone. Die wordt vaak genoemd als de film die de American Dream weer terugbracht in de Amerikaanse film, nadat een zeker pessimisme de boventoon voerde in Hollywood van pakweg 1967 tot 1976 (en eigenlijk nog iets erna). Van de herwinning van het gevoel voor de American Dream is het een stap naar het verslaan van het Vietnamtrauma. Ik zou geen van beide films meteen de eer willen geven een compleet therapeutische werking te hebben gehad op de Amerikaanse samenleving, maar ze hebben vast geholpen. Bedankt voor de uitleg in ieder geval..

Rocky 1 heeft geen presidenten dusdanig geinspireerd, dat zij 'm zelfs in zijn speeches noemde. Maar Rocky 4 is absoluut een vervolg van Rambo 2. Nu Vietnam alsnog gewonnen had, was het tijd om de Russen aan te pakken. Wederom een enorm succes, maar de sociale impact was veel minder.

En ik heb de tijd van Rambo (en Rocky 4) vrij bewust meegemaakt en ik kan je vertellen dat het een enorm therapeutische werking had op Amerika. Dat stuk dat ik aanhaalde bevestigd dat. De film was maanden lang in het nieuws en dan bedoel ik niet het filmnieuws.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik kan me dit niet voorstellen. Maar het was toen wel een hit om vietnam films te maken die door USA gewonnen werd. Ik denk eerder dat het iets van doen heeft met het concept post traumatische stress (waar heel veel mannen aan leden/lijden) dan met het idee dat USA als land een oorlog heeft verloren. En daarnaast ben ik niet overtuigd dat Rambo 2 dat syndroom heeft opgelost.

En dat reagan daar allemaal fantasieën over had, zegt veel over die man.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Maar al die andere films speelde zich af in de marge, dit was de blockbusterhit van de zomer die maanden lang in het nieuws bleef. En kreeg een enorme follow up van gelijksoortige films (Invasion USA, Rocky 4, Delta Force, etc)

Hier nog een artikel dat mijn mening bevestigd. (Op een na laatste alinea)

Action Films in the 1980s: How the Presidency of Ronald Reagan Influenced Hollywood Cinema | Suite101.com - michael-peters.suite101.com

Hier nog een artikel dat aantoont dat Rambo meer is dan enkel hersenloos vermaak.

Rambo as America: An (Over-the-top) Inter-textual Analysis of America?s Greatest/Worst Film Series - On Violence - onviolence.com

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

04. Cannibal Holocaust - Alligator

Alligator ken ik niet maar verwacht ik ook niks van, Cannibal Holocaust is crap.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1-0

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1-1

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1-2

Een van de grappigste monsterfilms/ satires.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

2-2

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

3-2

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

4-2 winnaar

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

1-1

CH al herzien?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

5-2 winnaar

Alligator is overigens wel de moeite waard.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik heb altijd het idee dat men de cultstatus interessanter vinden dan de film CH zelf.. zoals OH, terecht overigens, al zei tamelijk crappy is.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bij gebrek aan een beter woord: Bullshit. En dan kan ik wel voor iedereen spreken

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

6-2

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

CH al herzien?

Nee. Maar ken de film goed genoeg om te stellen dat ik Alligator veel leuker vind.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

7-2

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

8-2

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

8-3

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Nee. Maar ken de film goed genoeg om te stellen dat ik Alligator veel leuker vind.

Maar toch een beetje unfair om een film die potentie heeft 4* of meer te groeien een tegenstem te geven.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

9-3, mag winnen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Maar toch een beetje unfair om een film die potentie heeft 4* of meer te groeien een tegenstem te geven.

Ik geef toch helemaal geen tegenstem. Ik stem voor Alligator, die ik op een vette 5* heb staan.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Snap ik ook niet helemaal.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Had het idee dat je Alligator op 4* had staan.

Alligator laatst herzien op de Anchor Bay dvd. Vond de film er niet beter op worden. 4* blijven wel staan. Benieuwd wat deel 2 te bieden heeft.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Deel 2???

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ja, dvd-uitgave heeft beide delen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

dutchtuga wrote:

Had het idee dat je Alligator op 4* had staan. .

Dat ben ik.

Ik wist niets van een deel 2 trouwens.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Deel 2 is vreselijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.