- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De Onderschatte K.O (2011)
De Onderschatte K.O (2011)
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
06. Brainscan (1994) - Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
2-1 Salo is niet onderschat, maar onbegrepen.....
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Salo is lekker walgen, maar als film stelt het niks voor. Ik dacht dat jij dat wel zou zien. Of je moet de goedkope boodschap - kijk eens waar fascisme toe zou kunnen leiden - als diepe wijsheid interpreteren. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind het vooral een esthetisch meesterwerkje. De vereniging van het schone en het walgelijke en het spanningsveld dat dat creëert vind ik erg sterk en boeiend.
Wijzig stem, wordt blijkbaar ook onderschat. 
1-2
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Als 'film' is het juist wel heel sterk, prachtig geschoten vaak. Ik ga alleen niet stemmen, Brainscan lijkt me tof.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Over smaak valt niet te twisten, maar technisch stelt Salo toch geen reet voor? En ik behoor niet eens tot het style-over-substance clubje. Prachtig geschoten zeg je? Ik kan me geen één memorabel shot voor de geest halen. Snap werkelijk niet hoe jullie hierbij komen. Krijg sterk de indruk dat de perversiteiten het weer eens gewonnen hebben van het verstand, zie ook Visitor Q.
Jammer dat je je stem wijzigt, want zo vliegt ook mijn tweede favoriet er snel uit. Brainscan is inderdaad een leuke aanrader. Misschien geef ik je die in het volgende tipspel Jeroen. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Vond de perversiteiten eigenlijk helemaal niks. Qua positionering was het spot on, creëerde een hele nare afstand (soort voorstelling werd het). Snap heel goed waarom vele het niet mooi vinden, nu nog andersom 
Geen slecht idee 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Over smaak valt niet te twisten, maar technisch stelt Salo toch geen reet voor? En ik behoor niet eens tot het style-over-substance clubje. Prachtig geschoten zeg je? Ik kan me geen één memorabel shot voor de geest halen. Snap werkelijk niet hoe jullie hierbij komen. Krijg sterk de indruk dat de perversiteiten het weer eens gewonnen hebben van het verstand, zie ook Visitor Q.
Ik stel ook niet dat het technisch veel voorstelde, maar het waren wel mooie tableaus vivant die doen denken aan de klassieke kunst. Verder kun je niet ontkennen dat de dinertafel prachtig gedekt was......
Misschien lag het aan de transfer die jij zag. Op blu ray ziet het er schitterend uit: http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/salo.htm
the pope
-
- 5380 messages
- 2398 votes
2-2 Salò o Le 120 Giornate di Sodoma is niet echt mijn ding,Brainscan daarentegen wel 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Voor Brainscan heb ik een enorme zwak. Heerlijk retro-filmpje. Salo kent iedereen inmiddels wel.
3-3
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Salo. 
Destijds misschien speciaal, tegenwoordig vooral langdradig, saai en saai.
4-4
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ik vraag me trouwens af hoe er geloot is, want van het hele rijtje van battle 5 t/m 20 is de eerste film door mij aangedragen. En jullie gebrek aan smaak kennende, zullen ze er vast allemaal de eerste ronde uitvliegen. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Had ik jouw films beter tegen elkaar moeten loten, had er tenminste nog één doorgegaan..
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ja, dat had beter gewerkt. Mijn smaak is verre van pretentieus, maar helaas toch onbegrepen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
ik word wel begrepen maar niemand luistert naar me.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik vraag me trouwens af hoe er geloot is, want van het hele rijtje van battle 5 t/m 20 is de eerste film door mij aangedragen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vraag me trouwens af hoe er geloot is, want van het hele rijtje van battle 5 t/m 20 is de eerste film door mij aangedragen. En jullie gebrek aan smaak kennende, zullen ze er vast allemaal de eerste ronde uitvliegen.
We hebben met z'n allen afgesproken jouw film er eerst uit te zetten. Gewoon omdat je anders bent. 
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
07. Critters (1986) - Human Centipede (First Sequence), The (2009)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
0-1 al mag ik Critters wel eens herzien.