- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror (2011)
Knock-Out: Horror (2011)
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Want voor mij is een KO puur om tips op te doen, niet om gewoon blind te stemmen op de beste film.
Ik heb ook een paar tips opgedaan ja (Dellamorte Dellamore bv verwacht ik veel van), maar het is toch niet zo opmerkelijk dat bepaalde stromingen me echt gewoon niet aanstaan? Er is qua film veel te veel dat me wel interesseert om daar m'n tijd in te gaan steken.
En zeg nou zelf, mensen die enkel psycho en The shining hebben gezien (en op stemmen) kunnen zich toch moeilijk horrorliefhebber noemen.
Eens, maar jij hebt het voordeel dat jouw persoonlijke voorkeur door velen in de contest gedeeld wordt. Genoeg minder bekende horrorcineasten die ik geweldig vind, maar nauwelijks of niet in deze contest voorkomen: Mario Bava, Jesus Franco, Jean Rollin, Roger Corman.. Ik noem toch ook niemand 'kortzichtig' omdat hun films geen aandacht krijgen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
het is toch niet zo opmerkelijk dat bepaalde stromingen me echt gewoon niet aanstaan?
Tot welke stroming behoort Dream Home dan volgens jou. De "recente stroming" of de "Hong Kong stroming"? Slashers kan je duidelijk wel waarderen, dus met stromingen an sich zal het niet zoveel te maken hebben vermoed ik.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Tot welke stroming behoort Dream Home dan volgens jou. De "recente stroming" of de "Hong Kong stroming"? Slashers kan je duidelijk wel waarderen, dus met stromingen an sich zal het niet zoveel te maken hebben vermoed ik.
Je gaat me niet vertellen dat die film stilistisch en vormelijk ook maar enigszins gelijkaardig is met slashers die ik wel kan waarderen.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
2. Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) - Shining, The (1980)
11-11
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik snap de trailer niet helemaal. maar het lijkt me gaan over een vrouw die doorslaat? Volgens mij niet al te veel nieuws onde de zon.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Daarom dat je op een film stemt over een man die doorslaat ... (vast ook compleet revolutionair in de jaren '80).
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja maar dat was 30 jaar eerder.. toen was het nog origineel. 
Lijkt deze ergens op ms. 45??
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Had ik goed geanticipeerd blijkbaar 
The Shining lijkt trouwens erg op dat boek van King. Redelijk gelijkaardig plot.
Nog een mooie quote van Reinbo trouwens, bij The Shining:
Hij had eerder de thriller moeten winnen waar nu de misdaadfilm Resevoir dogs heeft gezegenviert.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Het enige wat ik probeerde was de stroming te duiden. Nou de vrouw die doorslaat dus. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
20 jaar daarvoor deed Psycho dat al
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Eens, maar jij hebt het voordeel dat jouw persoonlijke voorkeur door velen in de contest gedeeld wordt. Genoeg minder bekende horrorcineasten die ik geweldig vind, maar nauwelijks of niet in deze contest voorkomen: Mario Bava, Jesus Franco, Jean Rollin, Roger Corman.. Ik noem toch ook niemand 'kortzichtig' omdat hun films geen aandacht krijgen?
Maar wat als die er wel tussen zouden staan, en mensen zouden niet eens de moeite nemen om de moviemeter pagina op te zoeken? Zou je toch wel enigszins jammer vinden lijkt me. All I'm saying: Ik hoop dat mensen niet alleen maar naar de halve finale en finale kijken, want het geeft nogal een eenzijdig beeld van het horror genre. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Gaat het om originaliteit? Het gaat om de betere film. Beetje onzin om een zelfde soort film te prijzen omdat ie ouder is en dus origineler. (tenzij het rechtstreekse remake is, dan kan ik het me enigszins voorstellen.)
Geef dan maar de nummer 1 spot aan Nosferatu...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wijze opmerking. Horrorthriller 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Hmmm, de mensen die weten waarop ze stemmen zijn op vrees ik 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Duidelijke anti klassieker stemmen, die van Dream Home. Beetje treurig.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Mwa duidelijk niet (allemaal). Niet iedereen is fan van The Shining, zeker als horrorfilm niet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
lol, 't zal dat zijn ja 
The Shining is verder een fijne film, maar heeft gewoon bitter weinig te zoeken in de laatste fases van een horror KO. Zie je ook aan de stemmers die plots vanonder allerlei stenen komen gekropen, maar die je verder in de KO amper gezien hebt.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Binnenkort die film maar eens opzetten. Benieuwd of het tot de vier beste horrorfilms ooit behoort... 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
lol, 't zal dat zijn ja 
The Shining is verder een fijne film, maar heeft gewoon bitter weinig te zoeken in de laatste fases van een horror KO. Zie je ook aan de stemmers die plots vanonder allerlei stenen komen gekropen, maar die je verder in de KO amper gezien hebt.
Zal om die reden in de finale dan ook voor The Thing stemmen. Maar Dream Home heeft hier wel wat te zoeken wil je zeggen? Een der grootste horrors ooit? Yeah right.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Geen enkele van de overblijvers behoort daar wat mij betreft toe.
Dream Home heeft itt The Shining qua genrefilm in deze KO veel te zoeken ja. Ken maar weinig betere slashers, kan zich qua stijl en horror best meten met een film als Haute Tension en heeft geen twist die het verder zou kunnen verpesten.