- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror (2011)
Knock-Out: Horror (2011)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
017. 28 Weeks Later (2007) - Haute Tension (2003)
0-1
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
018. Hunchback of Notre Dame, The (1939) - Dawn of the Dead (2004)
0-1 die 1e is geen horror, wel een erg mooie film.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
0-2 mijn zwak voor Snyder's remake blijft ongelooflijk groot.
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Maxcomthrilla heeft er geen problemen mee als z'n balletjes in een vaas worden gestopt.
Sterker nog: ik kan er wel om lachen. Planet Terror is wat mij betreft vooral een actie/komedie. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En omdat je er om kunt lachen is het geen horror meer?
Beetje vreemde stelling, vrijwel de meeste horrorfilms zijn om te lachen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Beetje vreemde stelling, vrijwel de meeste horrorfilms zijn om te lachen.
Ook een beetje een vreemde stelling.
Maar ik begrijp maxcom wel een beetje. Gelijkaardig aan 28 Weeks Later vind ik Planet Terror primair eerder een actiefilm. Horror is verder ook wel een groot onderdeel, maar geweldig puur is de film natuurlijk niet.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bad Taste, Braindead, Toxic Avenger, Scream, alles van Troma, Alles van Yuzna, Return of the Living dead, tcm 2, basket case, brain damage, near dark, dellemonte, c'est arrivez, hobo, ichi, Sint, Elmstreet etc. etc.
Ok misschien niet de meerderheid maar een zeer groot deel van de horror is weldegelijk komisch (zwarte humor) bedoeld. En er niet minder horror om.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Het is een lijvig subgenre ja, maar de vaste kern van horror films draait toch nog steeds rond angst, spanning en gore.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vrijwel alle films die ik noem zijn toch vrij pure horrorfilms. Wel meer op gore dan op angst en spanning gericht, maar vaak een ook goede mix.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Het is een lijvig subgenre
Inderdaad. Hierdoor voorspel ik nog een aantal problemen en misverstanden in de aankomende rondes.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
OK, als je aangeeft dat je het horror element matig, zwak of ondergeschikt vind in een film kan ik er in komen, maar om iets te diskwalificeren als horror omdat je erom kunt lachen niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Uiteraard niet, al hoeft voor mij niet echt een horror/comedy met de hoofdprijs weg te lopen, dan liever een film die spannender/grover/enger is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zou Bad Taste een geweldige winnaar vinden, meer horror dan bijv The Shining die wel veel spannender en enger is. Al is The Thing mijn echte favoriet en die voldoet inderdaad op alle vlakken van spanning, eng en gore. Of TCM, hoewel daar de gore weer meevalt.
Anyway, we zullen zien. Effe die 1e ronde door komen en dan worden de battles ook spannend.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iedereen weet toch dat Cannibal Holocaust gewoon gaat winnen?