• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Knock-out: persoonlijke top tien

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Reinbo wrote:

Toch gek die afkeer tegen een heel genre? Indiaans bloed?

Sommige westerns hebben onderling wel accentverschillen, maar er is bijna geen ander genre te bespeuren waar de accentverschillen zo marginaal zijn, waardoor de films gelijk voorspelbaar overkomen qua setting, actie etc. Kortom, als je 10 uiteenlopende westerns hebt gezien ( als die er al zijn?! ) mis je verder helemaal niets van het westerngenre.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

maar er is bijna geen ander genre te bespeuren waar de accentverschillen zo marginaal zijn,

Gangsterfilms, yakuzafilms, wraakfilms, martial-arts films, musicals. Gewoon grote kul. Verdedigen van je eigen vooringenomenheid noemen ze dat.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Reinbo wrote:

Sukiyaki Western Django .

Hé hé, daar noem je eindelijk eens iets wat dan weer wel te pruimen is. Miike Samen met The Good the Bad and the Weird wél de moeite waard als western zijnde.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Toevallig twee van de slechtste die ik ken. Over wannabe stoer gesproken.

Probeer El Topo maar eens.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

10-6

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Reinbo wrote:

Toevallig twee van de slechtste die ik ken. Over wannabe stoer gesproken.

Verschil daarin is uiteraard hoe serieus de films zichzelf nemen, of kun je mij garanderen dat Leone ook zo tongue-in-cheek is ... Want anders laat ik 't alsnog links liggen

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Probeer El Topo maar eens

En leg daar High Noon langs, Django, Kill, Four of the Apocalypse, Rio Bravo, McCabe and Mrs Miller, The Assassination of Jesse James....,

rensie32

• 4359 messages
  • 1768 votes

10-7

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

wel op mijn top10 stemde terwijl hij daar ook niet alles van heeft gezien

Ik stemde niet op/tegen jouw top 10, maar voor die andere.

jeroentjuhhhhh wrote:

of kun je mij garanderen dat Leone ook zo tongue-in-cheek is ...

Het is maar net wat je er zelf uithaalt en wat je er zelf van maakt. Ik kan nu wel een heel betoog gaan houden over wat er wel of niet serieus van is, maar ik heb het toch tegen dovemansoren..

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hoef ook geen betoog van jou, als er één iemand is met de tegenovergestelde smaak...hé . Dovemansoren? Ligt eraan wie het zegt, als iemand wiens smaak ik waardeer mij 't aan zou raden om het tóch te proberen: sure!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Het gemiddelde zou alleen maar gaan dalen, dus laat ze lekker liggen. Je maakt er niemand blij mee.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Gangsterfilms, yakuzafilms, wraakfilms, martial-arts films, musicals. Gewoon grote kul. Verdedigen van je eigen vooringenomenheid noemen ze dat.

Eerdergenoemde zijn de accentverschillen overduidelijk veel groter dan bij het gros van de westerns

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Maar je kunt onmogelijk stellen dat het geen Westerns zijn, dat betekent Cowboys, (voor mij) walgelijke soundtrack (wel bekend mee overigens) en ga zo maar door. Nee, ik pas.

Westerns staan gelijk aan cowboys en een walgelijke soundtrack.

jeroentjuhhhhh wrote:

Dan maar bevooroordeeld,

En niet zo'n beetje ook.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Glacius wrote:

(quote)

Eerdergenoemde zijn de accentverschillen overduidelijk veel groter dan bij het gros van de westerns

De genres die ik hierboven noem? Hoe kom je daar nou bij? (de wraakfilm is trouwens geen genre realiseer ik me nu, ik had beter de vigilante kunnen noemen). Een genre wordt niet voor niets gedefinieerd naar codering (een set van regels of clichées). Daar heeft ELK genre op dezelfde manier last van, en binnen elk genre opereren regisseurs die die regels oprekken. Ook binnen de western.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

En Yakuzafilms zijn wel een genre?

Kan je gerust onder gangsterfilms plaatsen, hoor.

Als JIJ alle genres in 30 stukjes gaat hakken en de westerns vervolgens als één geheel benoemt, dan inderdaad ja, dan zijn er geen verschillen.

Zoniet, dan ben ik het niet met je eens.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En Yakuzafilms zijn wel een genre?

Yakuza eiga ja. Een puur JAPANS filmgenre. Niet te betweterig aub

Toei (een japanse productiemaatschappij) produceerde er op een gegeven moment 104 per jaar! Allemaal met dezelfde structuur en dezelfde elementen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

chevy93 wrote:

Het gemiddelde zou alleen maar gaan dalen, dus laat ze lekker liggen. Je maakt er niemand blij mee.

Zou jij eens moeten doen

en een walgelijke soundtrack.

Ga iemand anders vervelen met je irritante reacties.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

10-8

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Sfeer zit er weer lekker in.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

11-9

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

1e is goed en degelijk, de 2e bevat een mooi aantal toppers.

1-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

2-1

rensie32

• 4359 messages
  • 1768 votes

3-1

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Zou jij eens moeten doen

Anders dan jij ben ik wél geïnteresseerd in films die niet in mijn straatje liggen. Ik zie niet in hoe je mij dit kunt verwijten. Erg kinderachtig.

jeroentjuhhhhhhhhhhhhhhh wrote:

Ga iemand anders vervelen met je irritante reacties.

Je roept het wel over je af met dit soort uitspraken... Je hebt volledig recht op je bevooroordeelde mening. Maar als je die hier openbaar gaat maken, moet je niet raar opkijken als daar commentaar op komt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

3-2

Clueless

• 1085 messages
  • 2030 votes

4-2

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

5-2

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

6-2 ondanks elephant

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.