- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: persoonlijke top tien
Knock-out: persoonlijke top tien
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Toch gek die afkeer tegen een heel genre? Indiaans bloed?
Sommige westerns hebben onderling wel accentverschillen, maar er is bijna geen ander genre te bespeuren waar de accentverschillen zo marginaal zijn, waardoor de films gelijk voorspelbaar overkomen qua setting, actie etc. Kortom, als je 10 uiteenlopende westerns hebt gezien ( als die er al zijn?! ) mis je verder helemaal niets van het westerngenre. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Gangsterfilms, yakuzafilms, wraakfilms, martial-arts films, musicals. Gewoon grote kul. Verdedigen van je eigen vooringenomenheid noemen ze dat.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Sukiyaki Western Django .
Hé hé, daar noem je eindelijk eens iets wat dan weer wel te pruimen is. Miike
Samen met The Good the Bad and the Weird wél de moeite waard als western zijnde.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toevallig twee van de slechtste die ik ken. Over wannabe stoer gesproken. 
Probeer El Topo maar eens.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Toevallig twee van de slechtste die ik ken. Over wannabe stoer gesproken.
Verschil daarin is uiteraard hoe serieus de films zichzelf nemen, of kun je mij garanderen dat Leone ook zo tongue-in-cheek is
... Want anders laat ik 't alsnog links liggen 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En leg daar High Noon langs, Django, Kill, Four of the Apocalypse, Rio Bravo, McCabe and Mrs Miller, The Assassination of Jesse James....,
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
wel op mijn top10 stemde terwijl hij daar ook niet alles van heeft gezien
of kun je mij garanderen dat Leone ook zo tongue-in-cheek is
...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hoef ook geen betoog van jou, als er één iemand is met de tegenovergestelde smaak...hé
. Dovemansoren? Ligt eraan wie het zegt, als iemand wiens smaak ik waardeer mij 't aan zou raden om het tóch te proberen: sure!
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het gemiddelde zou alleen maar gaan dalen, dus laat ze lekker liggen. Je maakt er niemand blij mee.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Gangsterfilms, yakuzafilms, wraakfilms, martial-arts films, musicals. Gewoon grote kul. Verdedigen van je eigen vooringenomenheid noemen ze dat.
Eerdergenoemde zijn de accentverschillen overduidelijk veel groter dan bij het gros van de westerns
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Maar je kunt onmogelijk stellen dat het geen Westerns zijn, dat betekent Cowboys, (voor mij) walgelijke soundtrack (wel bekend mee overigens) en ga zo maar door. Nee, ik pas.

Dan maar bevooroordeeld,
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Eerdergenoemde zijn de accentverschillen overduidelijk veel groter dan bij het gros van de westerns
De genres die ik hierboven noem? Hoe kom je daar nou bij? (de wraakfilm is trouwens geen genre realiseer ik me nu, ik had beter de vigilante kunnen noemen). Een genre wordt niet voor niets gedefinieerd naar codering (een set van regels of clichées). Daar heeft ELK genre op dezelfde manier last van, en binnen elk genre opereren regisseurs die die regels oprekken. Ook binnen de western.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
En Yakuzafilms zijn wel een genre?

Kan je gerust onder gangsterfilms plaatsen, hoor.
Als JIJ alle genres in 30 stukjes gaat hakken en de westerns vervolgens als één geheel benoemt, dan inderdaad ja, dan zijn er geen verschillen.
Zoniet, dan ben ik het niet met je eens.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Yakuza eiga ja. Een puur JAPANS filmgenre. Niet te betweterig aub
Toei (een japanse productiemaatschappij) produceerde er op een gegeven moment 104 per jaar! Allemaal met dezelfde structuur en dezelfde elementen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het gemiddelde zou alleen maar gaan dalen, dus laat ze lekker liggen. Je maakt er niemand blij mee.

Ga iemand anders vervelen met je irritante reacties.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Jaah, er mag weer gestemd worden.
4. http://www.moviemeter.nl/user/70190 - http://www.moviemeter.nl/user/18796
1-0
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
1e is goed en degelijk, de 2e bevat een mooi aantal toppers. 
1-1
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zou jij eens moeten doen
Ga iemand anders vervelen met je irritante reacties.