- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: persoonlijke top tien
Knock-out: persoonlijke top tien
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Yakuza eiga ja. Een puur JAPANS filmgenre. Niet te betweterig aub
Toei (een japanse productiemaatschappij) produceerde er op een gegeven moment 104 per jaar! Allemaal met dezelfde structuur en dezelfde elementen.
Dan nog is het op z'n hoogst een subgenre in tegenstelling tot de Western.
En wat mij betreft is het gewoon een variant op de gangsterfilm. Of zullen we voor elk land maar verschillende genres aanmaken? Engeland, Italië, VS? Onzinnig
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Finale, Tot de 15, 2 verschil
. http://www.moviemeter.nl/user/10353 - http://www.moviemeter.nl/user/70190
1-0 Ga toch absoluut voor meer veelzijdigheid (en de betere films natuurlijk
), maar beide erg mooie top 10's, al heb ik niks met olifanten en verliefde buren.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
5-1!
Een western en Star Wars
in een Top 10 gaat hem dus echt niet worden.
Verder heeft Madecineman wel een mooie Top 10.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
5-2 dan maar, beetje jammer van Elephant en Pi.
2,83* (Serpico niet gezien) gem vs 3,05..
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Die Star Wars en Western kies ik nog altijd boven het overgewaardeerde Magnolia en Elephant.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
6-3
Zeker weer niets gezien van die 1e. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
6-4 teveel knalharde onvoldoendes in de eerste. Zou ook echt een matige winnaar zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En wat mij betreft is het gewoon een variant op de gangsterfilm. Of zullen we voor elk land maar verschillende genres aanmaken? Engeland, Italië, VS? Onzinnig
Nee. Het is simpelweg een genre. De yakuza-film zelf is juist weer opgedeeld in verschillende subgenres. Samoeraifilm (jidai geki) is toch ook een specifiek genre? Maar als jij enkel van 5 genrelabels in Hollywood uit wil gaan, dan is mij dat best hoor. Dan heb je gelijk: de western (waar een setting aan verbonden is) is gelimiteerder dan de komedie (waar je elke kant mee op kan). Het is alleen geen faire vergelijking.