- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema (2010)
Knock-Out: Europese Cinema (2010)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
One down, many more to go! Volgende ronde vliegt er in ieder geval weer een Belg uit.
14. Mr. Nobody (2009) - C'est Arrivé près de chez Vous (1992)
1-0
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
3-0 Go Belgie!!!
En maar ontkennen dat er geen sprake is van bias of chauvinisme. Aantal Nederlandse films: 0.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Jammer dat Vinyan en 22 Mei er niet meer bijzijn.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Vinyan was een drol, 22 Mei zal (jouw smaak kennende) niet veel beter zijn. Belangrijkere vraag is: Waar is Soldaat van Oranje, waar zijn überhaupt de Nederlandse films?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Belgische cinema is nu eenmaal vrij sterk de afgelopen jaren. Waar wij niet verder lijken te komen dan Gooise Vrouwen en New Kids hebben zij een aantal goede eigenzinnige regisseurs rondlopen....
SvO is ook een favoriet bij mij, maar doet het hier op MM niet goed. Is misschien ook wel iets gedateerd aan het raken. Andere goede Nederlandse films als Abel en Rent-a-Friend ontbreekt het aan draagvlak, ook onder de Nederlandse users.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Het werk van Van Warmerdam vind ik zelf ook niet verkeerd. Lijkt me artsy fartsy genoeg om bij bepaalde users aan te kunnen slaan. Maar helaas.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Vinyan was een drol, 22 Mei zal (jouw smaak kennende) niet veel beter zijn. Belangrijkere vraag is: Waar is Soldaat van Oranje, waar zijn überhaupt de Nederlandse films?
Soldaat van Oranje is aardig en Karakter is goed. Voor de rest zijn Nederlandse films over het algemeen zeer matig. En als een film van Bresson of Tarkovsky het al moeilijk heeft om te overleven in deze Knock-Out, is het geheel terecht dat er geen Nederlandse films meer meedoen in deze fase van de Knock-Out. Als Nederlander kan ik niet anders concluderen dan dat de Belgen betere films hebben gemaakt. En dan heb ik het niet alleen over films als 22 Mei en Any Way the Wind Blows, maar ook over de films van de gebroeders Dardenne. Met name Le Fils had van mij ver mogen komen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
SvO is ook een favoriet bij mij, maar doet het hier op MM niet goed. I
Toch is er een grote kloof tussen het forum en MM zelf. SvO staat wel gewoon in de Top 250, Zwartboek ook nog steeds geloof ik. Geen enkele van de hier overgebleven Belgische films maakt daar zelfs maar kans op. De enige die in de buurt komt is Nobody Knows, en die heeft het voordeel van Amerikaanse acteurs.
En wat mij betreft behoort de Belgische cinema van de afgelopen 5 jaar inderdaad tot de betere van Europa. Daar spreekt verder weinig chauvinisme uit, want de periode daarvoor durf ik gewoon crap noemen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
15. Valhalla Rising (2009) - Dogville (2003)
0-1