• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

Regisseurs van wie ik graag een western zou zien

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Tim Burton of/en David Lynch. Zou het uberhaubt cool vinden als Lynch en Burton samen een film gingen maken.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Peter jackson lijkt mij cool voor een Western!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ulrich Seidl

Todd Solondz

Alexander Payne

Martin Koolhoven

David Fincher

Julio Medem

Lukas Moodysson

Sam Mendes

Anh Hung Tran

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik zou wel weer een western van Clint Eastwood's hand willen zien.

Zo beter, kappeuter?

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

timburton wrote:

Tim Burton of/en David Lynch. Zou het uberhaubt cool vinden als Lynch en Burton samen een film gingen maken.

Ik vind het jammer dat Tim Burton bijna altijd voor Fantasy kiest.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

timburton wrote:

Dat lijkt me ook wel wat!

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Eigenlijk heb ik geen zin meer in nieuwe westerns. Maar als er toch nog een moet komen, dan zou ik graag een western willen zien van Werner Herzog.

Robert Rodriguez

Mathieu Kassovitz

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Guillermo Del Torro, Terry Gilliam of PT Anderson. Die laatste kwam met There Will Be Blood al een aardig eind in de richting.

Del Torro en Gilliam lijken me wel interessant omdat ze er ongetwijfeld elementen in zouden verwerken die niet vanzelfsprekend zijn.

Lexcoaster

• 1268 messages
  • 1222 votes

Zoals hierboven al wordt gezegt, PT Anderson. Maar ook Burton, Tarantino en Spielberg zou wel wat wezen. Helaas is hij er niet meer, maar ook Kubrick zou wel een interessante Western kunnen hebben gemaakt.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Spike Lee

Michael Haneke

Werner Herzog

Sofia Coppola

Mary Harron

Julie Taymor

Paul Verhoeven

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Denk dat Tarantino nog wel eens met een western gaat komen, Kill Bill 2 was al een heel behoorlijke flirt met het genre.

Een western van Tarantino is wel iets om de filmvingers bij af te likken.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Madecineman wrote:

Denk dat Tarantino nog wel eens met een western gaat komen, Kill Bill 2 was al een heel behoorlijke flirt met het genre.

Een western van Tarantino is wel iets om de filmvingers bij af te likken.

Njah, Inglourious Basterds wordt al een halve western. Volgens Tarantino zijn mix tussen een spaghetti western en een oorlogsfilm.

Ik zou Paul Thomas Anderson erg graag een western zien maken. Kwam met There Will Be Blood idd al aardig in de buurt, maar ik denk dat hij er o.a. met zijn fantastische tracking shots een prachtige film van kan maken.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tarantino lijkt me één van de weinige regisseurs die zo een sfeervolle western zou kunnen maken zoals Leone dat kon.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Hoezo? Ik mag Tarantino wel, maar hij heeft nooit echt blijk gegeven van sfeervolle, epische meesterwerken te maken.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik vind de sfeer in zijn films net een sterk punt. Voor een western zou hij echt de geknipte regisseur zijn. Hij kan een film traag opbouwen, dat vond ik ook bij de films van Leone erg sterk. En Tarantino weet ook wel de juiste muziek te kiezen, wat erg belangrijk is voor een western.

De openingsscéne van Inglourious Basterds heeft me ervan overtuigd dat hij goed zou zijn voor een western.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zie het ook niet zo zitten in Tarantino, op zich al een enorme overschatte director. Als ik iemand moet noemen doe mij dan maar Gilliam.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Kevin Smith. Ik zie Jay en Silent Bob al voor een saloon staan in cowboyoutfit.

Of geflipte montage westerns van Tony Scott

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tony Scott kan je gerust alles laten doen .

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik zie Tony Scott en western dus echt niet zitten. PT Anderson of Tarantino wat mij betreft. Kan zo snel ook geen andere namen bedenken waar ik het echt in zie zitten wat westerns betreft.

- edit - de Coens dan nog wel.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Neuh, allemaal niet.

Een goede western zou ik eerder iemand zien doen als Werner Herzog, Terrence Malick en eerlijk gezegd zie ik de Coens het misschien ook wel presteren.

Echte rauwe gasten zoals vroeger Fuller, Peckinpah, dat soort figuren die echt een westernsfeer kunnen neerzetten en draaien onder invloed van een paar liter whiskey en een ongeschoren kop waarmee ze iedereen verrot schelden, zie ik niet echt meer.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Malick en rauw gaan niet echt samen wat mij betreft.

Zelf zou ik wel een western van de hand van Michael Mann willen zien. Een regisseur die het beste tot zijn recht komt in een moderne setting, maar die me met Public Enemies toch wel heeft verrast. Wie weet wat hij uit een western zou kunnen halen.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Tja, westerns. Een van de meest achterlijke en achterhaalde genres, mmmmm....De sfeer is sowieso altijd vrij verwaarloosbaar. Bij wie zullen we die enge dingen in zijn handen leggen? Weinige regisseurs die het western genre eens een keer een update kunnen geven of het moet Tony Scott zijn die de duffe bende in western films tenminste een keer aan gort schiet. Anderson faalde al in There Will be Blood, dus dank je de koek koek.

Medem lijkt mij wel wat, heeft een goed oog voor mooie vrouwen en hij is altijd heel poëtisch in zijn films, het zou de eerste poëtische western betekenen. Verder zou ik nog wel een western willen zien aan de hand van Boyle, Lynch of Jeunet. Alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dat ik ze liever met andere genres aan zie klooien. De rest lijkt mij allemaal gedoemd te mislukken omdat ze vooral kopiëren uit een ver verleden en geen verfrissende, nieuwe wind kunnen laten waaien.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

dutchtuga wrote:

Malick en rauw gaan niet echt samen wat mij betreft.

Zelf zou ik wel een western van de hand van Michael Mann willen zien. Een regisseur die het beste tot zijn recht komt in een moderne setting, maar die me met Public Enemies toch wel heeft verrast. Wie weet wat hij uit een western zou kunnen halen.

Public Enemies is eigenlijk een soort van western. Gaat over de outlaws begin vorige eeuw. En daarom een soort van natuurlijk vervolg opThe Wild Bunch en Pat Garrett & Billy the Kid die zich eind 19de en ook begin vorige eeuw afspelen. Ik zie John Dillinger als een soort van zoon van Billy the Kid of Pike Bishop uit The Wild Bunch.

Wat mij betreft heeft Michael Mann dus al een western gemaakt. Ik hoop dat hij ooit een oorlogsfilm zal maken. In de traditie van Cross of Iron...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Thematisch heeft Mann misschien al een western gemaakt, maar waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat hij visueel uit een western-setting zou kunnen halen. Ook zo'n typerend schietfestijn (met Smith & Wessons bv ) lijkt mij geniaal om te zien/horen in een dergelijke setting.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

dutchtuga wrote:

Thematisch heeft Mann misschien al een western gemaakt, maar waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat hij visueel uit een western-setting zou kunnen halen. Ook zo'n typerend schietfestijn lijkt mij geniaal om te zien/horen in een dergelijke setting.

Helemaal met je eens. Toch zie ik hem liever een oorlogsfilm of een racefilm (over Ferrari?) maken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

maxcomthrilla wrote:

het zou de eerste poëtische western betekenen.

Niet zulke domme opmerkingen maken over genres die je nauwelijks kent

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Had er overheen gelezen. Inderdaad een rare constatering. Johnny Guitar, Pat Garrett & Billy the Kid, Unforgiven... Hebben elk toch een vorm van poëzie in zich.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

maxcomthrilla wrote:

Anderson faalde al in There Will be Blood...

NOT!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

dutchtuga wrote:

Had er overheen gelezen. Inderdaad een rare constatering. Johnny Guitar, Pat Garrett & Billy the Kid, Unforgiven... Hebben elk toch een vorm van poëzie in zich.

Inderdaad en dat geldt nog meer voor My Darling Clementine en toch ook zeker de Leones.

Ik zou There Will Be Blood overigens nooit een western noemen, maar wie ben ik?

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Inderdaad en dat geldt nog meer voor My Darling Clementine en toch ook zeker de Leones.

En dan vergeet je nog McCabe & Mrs. Miller van ALTMAN!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.