- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Acteurs van Lord of the Rings
Acteurs van Lord of the Rings
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Ligt het aan mij, of zijn die acteurs van de Lord of the Rings-films niet zo heel erg bekend...
Ik heb net wat op imdb gekeken naar die acteurs, en in erg bekende films hebben ze niet gespeeld.
Zijn deze acteurs gecast omdat ze juist niet zo bekend waren, om zodoende de aandacht te leggen op het verhaal en niet op de acteurs (komt wel vaker voor)?
Of ligt het aan mij- en zijn deze acteurs wel degelijk bekend...
Alleen Wood ken ik van Paradise (al wist ik niet dat HIJ dat was...) en van North. En Rhys-Davies (Gimli) heeft in een aantal spannende actie/ avonturenfilms gespeeld, waaronder King Solomon's mines en The raiders of the lost ark...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
er ziten toch echt aardig wat bekende acteurs in: elijah wood,christopher lee, viggio mortensen,liv tyler, brad dourif, ian mckellen, cate blanchett,hugo weaving...
allemaal bekend.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Dat komt dan omdat ik nog niet zoveel films heb gezien...
Ian McKellen en Christopher Lee waren mij van naam wel bekend, maar voor de rest...
Maar geeft nou toe: is het niet vreemd dat voor zo'n grote film eigenlijk niet de echte top (wat je daar nu ook onder mag verstaan) werd gevraagd?
Persoonlijk vind ik dat niet erg; al die grotere acteurs zouden de balans doen omslaan naar de individuele personen, en niet zozeer naar het verhaal...
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Cate Blanchett ken ik natuurlijk ook wel (Elizabeth). Maar van Ian Holm, Liv Tyler (van naam natuurlijk wel, maar nog nergens gezien), Orlando Bloom, Dominic Monaghan, Billy Boyd e.d. had ik echt nog nooit gehoord.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
billy boyd kende ik dan al van een klein rolletje in john woo's M:I-2,maar die andere twee kende ik zelf ook nog niet.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wat had je in gedachten?
Leonardo di Caprio als Frodo
Jack Nicholson als Gandalf
Al Pacino als Boromir
Julia Roberts als die fee
Robert de Nro als Saruman
en Robin Williams als Bilbo?
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Da's inderdaad een indrukwekkend lijstje....
Maar nee, ik schreef ook dat ik er geen problemen mee heb dat de acteurs iets minder bekend/ groot zijn...
Maar ik vroeg me af hoe een regisseur nou tot die beslissing komt?
Wolkenmeter
-
- 640 messages
- 1448 votes
Heeft het er misschien niet mee te maken dat de acteurs zich voor een relatief lange periode moesten kunnen vrijmaken. De meeste grote sterren zullen wel moeilijk een plaatsje in hun agenda vinden om de opnamens van een hele trilogie in te passen
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Is ook aannemelijk ja...
Maar dacht Jackson ook niet: met ietwat kleinere acteurs zal er meer aandacht zijn voor het verhaal...?
Ik heb Jackson ergens horen zeggen dat het hem vooral om het verhaal ging (logisch), en niet om individuele karakters. Daar is het het boek ook niet naar.
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
Als het verhaal goed is heb je geen grote filmsterren nodig maar goeie acteurs en een top regisseur.
Het maakt dan geen bal uit wie er in de film speelt.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Niet helemaal waar. In het geval van LOTR is er natuurlijk al een gigantisch selling point. Andere films hebben wel degelijk sterren nodig om publiek te bereiken, het is niet anders.
Het is ook maar de vraag of dat wel zo erg is.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
George Lucas liet zien dat 't niet nodig is om megasterren te hebben om zwaar succes te hebben. ik denk dat ze o.a. daar aan gedaht hebben. persoonlijk ben ik wel blij met zo'n keuzen.
broes
-
- 54 messages
- 59 votes
de enege echte onbekende acteur uit lotr is orlando bloom. speelt elf legolas is zo van de toneel school gehaald.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik weet enkel dat Ian Holm een mooie rol heeft in ExistenZ van David Cronenberg, maar dat hij vooral toneel heeft gespeeld (schitterende rol in tLotR trouwens) En Elijah Wood is per slot van rekening nog maar twintig, niet?
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Wat dacht je van Ian Holm als Ash in Alien ?.....
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ian Holm was ook leuk als "Priest Vito Cornelius" in the Fifht Element.
[Zorg is choking on a cherry.]
Priest Vito Cornelius: Where's the robot to pat you on the back? Or the engineer? Or the children, maybe? There, you see now, how all your so-called power counts for absolutely nothing now, how your entire empire can come crashing down because of one... little... cherry.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ian Holm is ook goed in From Hell. In All Quiet on the Western Front vond ik m wat minder.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Liv Tyler, Ian McKellen, Ian Holm, Viggo Mortensen en Christopher Lee zijn toch wel behoorlijk bekend. Sommige zijn wat misschien wat minder bekend, maar daarom niet minder goed. Brad Dourif bijvoorbeeld zou eigenlijk veel bekender moeten zijn bij het grote publiek, zo'n geweldige acteur!
Simba
-
- 18 messages
- 0 votes
wood is toch bekend en Liv Tyler van Armageddon en Viggo Mortensen. Liveke is toch de dochter van Aerosmithzanger hé?
ParisofTroy
-
- 8 messages
- 0 votes
Ik heb net wat op imdb gekeken naar die acteurs, en in erg bekende films hebben ze niet gespeeld.
Zijn deze acteurs gecast omdat ze juist niet zo bekend waren, om zodoende de aandacht te leggen op het verhaal en niet op de acteurs (komt wel vaker voor)?
Of ligt het aan mij- en zijn deze acteurs wel degelijk bekend...
Alleen Wood ken ik van Paradise (al wist ik niet dat HIJ dat was...) en van North. En Rhys-Davies (Gimli) heeft in een aantal spannende actie/ avonturenfilms gespeeld, waaronder King Solomon's mines en The raiders of the lost ark...
Ze zijn misschien niet bij jou bekend. Ze zijn zeker bekend (behalve dan voorheen) Orlando Bloom. McKellen, Hugo en Ian zijn echte (Shakespeare) Theater spelers en E. Wood tja, wat oudere films maar zeker niet onbekend en mr. Samwise is ook al in meerdere indies opgedoken voordat hij bij Lotr kwam. Waarschijnlijk heb je gewoon net niet de goede films gezien.
Er is ook een reden waarom niet gekozen is voor Giga Hollywood sterren en die lijkt mij duidelijk.
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
WOW, dat is waarschijnlijk het oudste bericht in een quote.
Miss_Sparrow
-
- 4 messages
- 1 votes
hmm, ik denk dat de acteurs best bekend waren...sommige of hen dan.....
Elijah Wood kende ik al, hij heb in zo'n 26 films gespeeld, die ik ook bijna allemaal heb gezien....
nou, wie heeft nou niet van christopher lee of Sir Ian Mc Kellen(ik vergeet altijd hoe je die naam schrijft..sorry) gehoord, Billy Boyd..die naam komt me ook bekend voor en Sean Astin ken ik ook van een paar andere films...(ik vergeet altijd de namen daarvan....)
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
...en Robin Williams als Bilbo?...
Wie?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
1) De naam van de boeken was zo bekend, dat men inzag dat dat groter was dan welke acteur dan ook. De eerste LOTR was niet voor niets de meest gedownloade trailer ooit. de ster van de film is dus geen acteur, maar Tolkien.
2) Geloof het of niet maar niet iedereen geloofde vooraf in het succes. Wat als de eerste niet zo goed werd? Of men niet zat te wachten op een onaf verhaal van drie uur? Zat je met twee zekere flops in de toekomst! Het zal niet makkelijk zijn geweest échte sterren te krijgen.
3) De hoofdrol wordt gespeeld door een jonge hobbit die begint als een onbeduidend wezen in de wereld. Daar cast je bij voorkeur geen ster voor. De keuze om de rest ook relatieve unknowns te laten zijn is gezien het bovenstaande dan ook snel gemaakt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een aanrader hierbij is om de oude berichten over deze films op aintitcool.com te bekijken. Vooral mooi: Peter Jackson die in '99 (ofzo) tientallen vragen van ongeruste fans beantwoord 
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Die Elijah Wood heeft zichzelf gecast. Stuurde videoband op naar Jackson. (met zichzelf erop uiteraard...)
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ik kende Viggo Mortensen overigens als familielid van Leatherface in TCM 3. 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Die Elijah Wood heeft zichzelf gecast. Stuurde videoband op naar Jackson. (met zichzelf erop uiteraard...)
En hij had het boek nog geeneens gelezen!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wie?