• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Wie heeft nooit 'n Oscar gekregen maar wel verdiend

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

AHWA wrote:

Jean Arthur

Ja! Absoluut! Heerlijk mens!

En Claude Rains. Een van zijn vier (!) nominaties had best verzilverd mogen worden.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

The Last wrote:

Klopt, voor het script van Pulp Fiction

Vergeten..

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Walt Disney had ook wel een Oscar mogen krijgen, wat mij betrefd.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

't Is me overigens een raadsel waarom Steve Zahn niet is opgemerkt in Rescue Dawn, zeker een Oscar-waardige perfomance.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

The One Ring wrote:

Walt Disney had ook wel een Oscar mogen krijgen, wat mij betrefd.

Hij heeft er 22 gewonnen. (Waaronder zelfs 7 kleintjes voor Sneeuwwitje en de 7 Dwergen)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Alsof ik dat niet wist toen ik dat schreef

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

sangha

• 605 messages
  • 517 votes

Van mij had Leonardo DiCaprio wel een oscar mogen winnen voor zijn rol in What's Eating Gilbert Grape. Johnny Depp had er een verdiend voor the Libertine, maar ja zo'n film wordt toch nooit genomineerd. Kate Winslet heeft er onderhand ook wel een verdiend.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

sangha wrote:

Johnny Depp had er een verdiend voor the Libertine, maar ja zo'n film wordt toch nooit genomineerd.

Komt ook mischien omdat het een van de slechtste film van Johnny Depp is. Van mij had hij in PotC een oscar mogen winnen.

sangha

• 605 messages
  • 517 votes

wyatt earp wrote:

Komt ook mischien omdat het een van de slechtste film van Johnny Depp is. Van mij had hij in PotC een oscar mogen winnen.

In POTC was het ook wel terecht geweest, maar ik kan genoeg andere rollen bedenken die ik beter vind. Ik zeg niet dat ik zijn vertolking van Jack Sparrow niet grappig vind, maar het is een typetje en dat is veel makkelijker dan een rol als die in the Libertine.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Over Little Miss Sunshine:

If this beats The Departed, I expect Martin Scorsese to pull out a machine-gun and fire randomly into the voting members as they run screaming for the exits. And he'd be within his rights, too.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, dat vond ik ook heel grappig. Al vond ik Little Miss Sunshine leuker dan The Departed.

mckiller

• 252 messages
  • 974 votes

Jason Statham

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Voor Woest Kijken en Schieten?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

En welke film?

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Peter Sellers had tijdens zijn leven toch minstens één Oscar moeten winnen. Zo'n briljant acteur!

M. Night Shyamalan en Tom Tykwer hadden een Oscar voor beste regisseur moeten winnen. Shyamalan had de pech dat zijn The Sixth Sense in hetzelfde jaar genomineerd werd als (het al even meesterlijke) American Beauty, anders had hij die Gouden Plekkop mogen winnen (van mij dan toch, maar waarom vragen ze mij nu niet om in de Oscarcommissie te zetelen?).

En Tom Tykwer had in 2006 Beste Regisseur moeten winnen voor het meesterwerk Perfume: the Story of a Murderer. Eén van de beste films ooit, maar hij moest het stellen zonder ook maar één nominatie! Perfume had toch op z'n minst genomineerd moeten zijn voor Beste Decors en Beste Cinematografie, maar nee, niets! (Waarschijnlijk zijn de impotente fossielen van de Academy allemaal schreeuwend naar buiten gelopen tijdens de orgiescène en hebben ze daarom de film nooit uitgekeken...)

En, natuurlijk, Alfred Hitchcock! Die is keer op keer zonder buffetkastdecoratie naar huis moeten gaan na de Oscarceremonie! Hoe schandelijk!

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Samuel l Jackson heeft veel fantastische rollen gespeeld.

Beste bijrol in pulpfiction of beste mannelijke hoofdrol in the negotiator bijvoorbeeld.

Joaquin phoenix voor beste mannelijke bijrol in gladiator.

Edward Norton voor zijn rol in America history X had er ook zeker een moeten krijgen en anders wel voor zijn bijrol in primal fear of zelfs voor fight club.

Jean Reno voor zijn rol in Leon.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Mickey Rourke had zeker de oscar voor mannelijke hoofdrol moeten krijgen. Penn speelde zijn rol goed in Milk, maar Rourke was echt geweldig als worstelaar.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Mickey Rourke had zeker de oscar voor mannelijke hoofdrol moeten krijgen. Penn speelde zijn rol goed in Milk, maar Rourke was echt geweldig als worstelaar.

Ik vond Rourke ook fantastisch en had hem van mij mogen krijgen maar ik heb Milk nog niet gezien.(Kan nog lang duren voordat ik die zie ook)

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Jamie Foxx in Collateral

Joaquin Phoenix in Gladiator.

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Meryl Streep?

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Miron wrote:

Meryl Streep?

Meryl Streep heeft er al 2 gewonnen, voor Kramer vs. Kramer en voor Sophie's Choice.

gukker

• 343 messages
  • 819 votes

Christopher Nolan had er eigenlijk vier moeten hebben. Voor Memento, the Prestige, Batman Begins, maar vooral voor the Dark Knight en raad eens: Hij is nog geen een keer genomineerd!!!!

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Het duo Sergio Leone/Ennio Morricone.

Peckinpah hadden ze er van mijn part ook wel een paar mogen geven.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Johnny Depp & Kevin Bacon

gukker

• 343 messages
  • 819 votes

Het wordt inderdaad eens tijd dat Depp een oscar wint.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Hij was echt meesterlijk in Big Fish.

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Depp's beste rol ooit ja.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

ik heb net gelezen dat Leonardo di Caprio nog nooit een oscar heeft gekregen, wat ik toch 1 van de betere acteurs vind (zoals bijvoorbeeld in The Departed).

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Bruno Ganz voor zijn rol in de film ''Der Untergang'' en Oskar Schindler voor zijn rol in ''Schindler's List''. Volgens mij kreeg hij die Oscar gewoon niet omdat de film al zoveel Oscars had gewonnen..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.