- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Wie heeft nooit 'n Oscar gekregen maar wel verdiend
Wie heeft nooit 'n Oscar gekregen maar wel verdiend
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jean Arthur
Ja! Absoluut! Heerlijk mens! 
En Claude Rains. Een van zijn vier (!) nominaties had best verzilverd mogen worden.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Klopt, voor het script van Pulp Fiction
Vergeten..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Walt Disney had ook wel een Oscar mogen krijgen, wat mij betrefd.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
't Is me overigens een raadsel waarom Steve Zahn niet is opgemerkt in Rescue Dawn, zeker een Oscar-waardige perfomance.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Walt Disney had ook wel een Oscar mogen krijgen, wat mij betrefd.
Hij heeft er 22 gewonnen. (Waaronder zelfs 7 kleintjes voor Sneeuwwitje en de 7 Dwergen)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Alsof ik dat niet wist toen ik dat schreef 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Oscar's Greatest Crimes:
http://film.guardian.co.uk/oscars2007/story/0,,2018951,00.html
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Van mij had Leonardo DiCaprio wel een oscar mogen winnen voor zijn rol in What's Eating Gilbert Grape. Johnny Depp had er een verdiend voor the Libertine, maar ja zo'n film wordt toch nooit genomineerd. Kate Winslet heeft er onderhand ook wel een verdiend.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Johnny Depp had er een verdiend voor the Libertine, maar ja zo'n film wordt toch nooit genomineerd.
Komt ook mischien omdat het een van de slechtste film van Johnny Depp is. Van mij had hij in PotC een oscar mogen winnen.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Komt ook mischien omdat het een van de slechtste film van Johnny Depp is. Van mij had hij in PotC een oscar mogen winnen.
In POTC was het ook wel terecht geweest, maar ik kan genoeg andere rollen bedenken die ik beter vind. Ik zeg niet dat ik zijn vertolking van Jack Sparrow niet grappig vind, maar het is een typetje en dat is veel makkelijker dan een rol als die in the Libertine.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Oscar's Greatest Crimes:
http://film.guardian.co.uk/oscars2007/story/0,,2018951,00.html
If this beats The Departed, I expect Martin Scorsese to pull out a machine-gun and fire randomly into the voting members as they run screaming for the exits. And he'd be within his rights, too.

The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ja, dat vond ik ook heel grappig. Al vond ik Little Miss Sunshine leuker dan The Departed.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
Peter Sellers had tijdens zijn leven toch minstens één Oscar moeten winnen. Zo'n briljant acteur!
M. Night Shyamalan en Tom Tykwer hadden een Oscar voor beste regisseur moeten winnen. Shyamalan had de pech dat zijn The Sixth Sense in hetzelfde jaar genomineerd werd als (het al even meesterlijke) American Beauty, anders had hij die Gouden Plekkop mogen winnen (van mij dan toch, maar waarom vragen ze mij nu niet om in de Oscarcommissie te zetelen?).
En Tom Tykwer had in 2006 Beste Regisseur moeten winnen voor het meesterwerk Perfume: the Story of a Murderer. Eén van de beste films ooit, maar hij moest het stellen zonder ook maar één nominatie! Perfume had toch op z'n minst genomineerd moeten zijn voor Beste Decors en Beste Cinematografie, maar nee, niets! (Waarschijnlijk zijn de impotente fossielen van de Academy allemaal schreeuwend naar buiten gelopen tijdens de orgiescène en hebben ze daarom de film nooit uitgekeken...)
En, natuurlijk, Alfred Hitchcock! Die is keer op keer zonder buffetkastdecoratie naar huis moeten gaan na de Oscarceremonie! Hoe schandelijk!
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Samuel l Jackson heeft veel fantastische rollen gespeeld.
Beste bijrol in pulpfiction of beste mannelijke hoofdrol in the negotiator bijvoorbeeld.
Joaquin phoenix voor beste mannelijke bijrol in gladiator.
Edward Norton voor zijn rol in America history X had er ook zeker een moeten krijgen en anders wel voor zijn bijrol in primal fear of zelfs voor fight club.
Jean Reno voor zijn rol in Leon.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Mickey Rourke had zeker de oscar voor mannelijke hoofdrol moeten krijgen. Penn speelde zijn rol goed in Milk, maar Rourke was echt geweldig als worstelaar.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Mickey Rourke had zeker de oscar voor mannelijke hoofdrol moeten krijgen. Penn speelde zijn rol goed in Milk, maar Rourke was echt geweldig als worstelaar.
Ik vond Rourke ook fantastisch en had hem van mij mogen krijgen maar ik heb Milk nog niet gezien.(Kan nog lang duren voordat ik die zie ook)
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Jamie Foxx in Collateral
Joaquin Phoenix in Gladiator.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
Meryl Streep?
Meryl Streep heeft er al 2 gewonnen, voor Kramer vs. Kramer en voor Sophie's Choice.
gukker
-
- 343 messages
- 819 votes
Christopher Nolan had er eigenlijk vier moeten hebben. Voor Memento, the Prestige, Batman Begins, maar vooral voor the Dark Knight en raad eens: Hij is nog geen een keer genomineerd!!!!
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Het duo Sergio Leone/Ennio Morricone.
Peckinpah hadden ze er van mijn part ook wel een paar mogen geven.
gukker
-
- 343 messages
- 819 votes
Het wordt inderdaad eens tijd dat Depp een oscar wint.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Hij was echt meesterlijk in Big Fish.
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
ik heb net gelezen dat Leonardo di Caprio nog nooit een oscar heeft gekregen, wat ik toch 1 van de betere acteurs vind (zoals bijvoorbeeld in The Departed).
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Bruno Ganz voor zijn rol in de film ''Der Untergang'' en Oskar Schindler voor zijn rol in ''Schindler's List''. Volgens mij kreeg hij die Oscar gewoon niet omdat de film al zoveel Oscars had gewonnen..