- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest onder/overschatte acteur/actrice
Meest onder/overschatte acteur/actrice
ItaliaLatinaMche
-
- 104 messages
- 0 votes
Dat klopt Diesel, maarja wat maakt het ook uit.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als je het maar laat. 
ItaliaLatinaMche
-
- 104 messages
- 0 votes
Kan je nu wel mooi zeggen, maar zelf als beargumenteer je dat, dan nog wordt er steeds zwaar afgegeven hier. Het versje verandert dan van je geeft geen argumenten in je geeft verkeerde argumenten, en nog steeds blijf je iemand die enkel maar wat interessantdoenerij verkoopt.
Wordt ongetwijfeld binnekort vervolgd bij Throne of Blood van Kurosawa. Hou de film alvast in het oog
Wat zeg je nou allemaal Onderhond. Wie verkoopt interessant doenerij?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Wel goed lezen, zus. OH neemt het voor je op, en klaagt over hoe discussies over argumenteren hier in zijn beleving vaak lopen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
ItaliaLatinaMche
-
- 104 messages
- 0 votes
Wel goed lezen, zus. OH neemt het voor je op, en klaagt over hoe discussies over argumenteren hier in zijn beleving vaak lopen.
Oh ok broer, dan weet ik dat.
ItaliaLatinaMche
-
- 104 messages
- 0 votes
Was er iets Diesel, zit iets je dwars, meld het dan even.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
T®inity en ItaliaLatinaMche, willen jullie je accounts en meningen even gescheiden houden!
Erg verwarrend en irritant nu.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Was er iets Diesel, zit iets je dwars, meld het dan even.
ItaliaLatinaMche
-
- 104 messages
- 0 votes
T®inity en ItaliaLatinaMche, willen jullie je accounts en meningen even gescheiden houden!
Erg verwarrend en irritant nu.
Vat ik even niet. Dat stukje wat je kopieerde schreef cornelis en niet trinity.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Nou nog even de quote-functie leren gebruiken...
Als je op het pijltje naar rechts klikt (rechts bovenaan een bericht), dan wordt het bericht waarop je reageert gequote, incl naam van de schrijver.
Nu is het een rare verzameling tekst, waarvan de lezers zich voortdurend moeten afvragen wat citaat en wat nieuwe reactie is en van wie.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Als je het maar laat. 
Vrees dat het tijd is dat jij er een weekje tussenknijpt dan Ramon. Ik heb em bijna vast 
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Niger is latijn (heel oud dus) voor zwart.
Sommigen denken dat negeren ook met neger te maken heeft (Raymann suggereerde dat vorig jaar nog in een interview), maar dat komt van negare (lat), ontkennen, niet van niger. Negeren (klemtoon op de eerste e) bestaat ook, is wel afgeleid van neger, en betekent pesten.
ne·ger (de ~ (m.), ~s)
1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika => nikker, roetmop
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nu weer over overschatte acteurs? Of anders verder in het taaltopic.
film obsession
-
- 42 messages
- 0 votes
Ik wil iets kwijt over een acteur die ik op een gekke wijze had onderschat. Mijn kennismaking met Kevin Spacey was heel opmerkelijk. Je kan wel zeggen dat ik hem onderschatte maar op een vreemde wijze die niet echt negatief te noemen is.Wat vreemd is van Kevin spacey is dat ik hem altijd in de meest afwisselende films grandioos vond acteren maar nooit zijn naam bleef hangen. Pas na een aantal films te hebben bekeken van hem realiseerde ik me bijvoorbeeld dat ook hij het was die bijvoorbeeld zo'n goede psychorol in seven speelde. Altijd heeft hij een andere soort rol en die zet hij zo goed neer dat je nooit kan zeggen dat een bepaalde rol hem op de lijf is geschreven.Hij kan alles spelen behalve een held want daar heeft hij de uitsraling niet voor. Hij valt tijdens het film kijken niet echt op, achteraf ga je pas nadenken hoe goed hij daadwerkelijk was. Hij is een van de weinigen waarbij je tijdens het kijken van een film niet het idee hebt dat hij acteert omdat je zo erg met zijn personage en met de film bezig bent. Tim Robbins en de al veel bekendere en Tom Hanks hebben ook zo'n effect vind ik zelf.Het klinkt allemaal gek wat ik nu zeg maar misschien dat enkelen wel begrijpen wat ik bedoel.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Hij kan alles spelen behalve een held want daar heeft hij de uitsraling niet voor.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik denk dat er hier een ander soort held bedoeld wordt. K-PAX is nu niet direct het soort film waar de personages "helden" zijn.
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
Ik vind Spacey's rol in Se7en nou niet echt bijzonder. 
tyleet11
-
- 212 messages
- 461 votes
Ik vind Spacey's rol in Se7en nou niet echt bijzonder. 
Het is geen grote rol, maar bijzonder kan ik hem toch wel noemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het al een tijd geleden is dat ik Se7en heb gezien (effe de DVD aanschaffen). Toch weet ik me te herinneren dat de korte tijd dat Kevin Spacey in beeld was meer indruk op mij maakte, dan Brad Pitt zijn performance in de film. Niet dat ik hiermee Brad Pitt wil afkraken (voordat ik haatmail krijg). Deze man heeft ook geweldige rollen gespeeld (bv. Twelve Monkeys en Fight Club).
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
onderschat : christopher walken
overschat : woody allen
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Onderschat: Susumu Terajima. Honderden bijrollen, zou em zo graag eens in een hoofdrol zien spelen. Hij is die weirde (jongere) goon die altijd in Kitano films rondloopt.
Edit: deze dus (links).

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Erg onderschat:

Ernie Hudson
Jammer dat hij weinig interessants aangeboden krijgt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Overschat: Russel Crowe
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ook weer erg onderschat:
Miguel Ferrer.

Zijn vertolking van Albert Rosenfield behoort zeker samen met Naomi Watts haar vertolking in Mulholland Drive tot mijn favorieten. Wat lijkt hij op Vin Diesel zeg 
Ook onbegrijpelijk dat zijn neef George Clooney het zo ver schopte en hij zelf toch minder succes had.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
I performed the autopsy on (spoiler). Stomach contents revealed, let's see, beer cans, a Maryland license plate, half a bicycle tire, a goat, and a small wooden puppet. Goes by the name of Pinocchio. 
Een legendarisch karakter, die Rosenfeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Heel veel hilarische uitspraken heeft die Albert gehad. Teveel om te citeren. Hier mijn favorieten die altijd een smile op mijn gezicht brengen. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn GE-WEL-DIG!!
Albert over Sherriff Truman: Aw, look. It's trying to think
- What the hell kind of two-bit operation they running out of this treehouse, Cooper? I have seen some slipshod backwater burgs, but the place takes the cake. What are we waiting for? Christmas? We've got work to do dammit! They're putting this girl in the ground tomorrow and we've wasted half the day traveling out here to the middle of nowhere.
- Welcome to amateur hour. Looks like an all-nighter boys
- Well I've had enough of morons and half-wits, dolts, dunces, dullards and dumbbells, and you chowderhead yokel, you blithering hayseed, you've had enough of me?
- Agent Cooper, I am thrilled to pieces that the Dhrama came to King Hohoho, I really am, but right now I am trying hard to focus on the more immediate problems of our own century right here in Twin Peaks
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13401 votes
Onderschat: Jason Lee

Goed hij is dan wel flink bekend onder de Kevin Smith fans, maar daarbuiten krijgt hij nauwelijks iets fatsoenlijks aangeboden.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Onderschat:
* Jeff Bridges, Steve Buscemi, Don Cheadle, Samuel L. Jackson (waarom heeft die man nog geen oscar gewonnen?)
* Laura Linney, Erika Christensen, Marcia Gay-Harden (wel met nominaties e.d. overladen, maar door het grote publiek niet op waarde geschat)
Overschat:
* Tom Cruise, Keanu Reeves, Colin Farrell, Jude Law
* Julia Roberts, Catherine Zeta-Jones, Scarlett Johansson, Penelope Cruz, Halle Berry (deze lijst is eindeloos...)