• 177.899 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.987 votes
Profile

Matrix: Revolutions, filosoferen over het einde... (nu met spoilers!)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

neo wrote:

Er zijn zelfs een paar enorme grote Amerikaanse fans, die denk ik dan echt serieus in staat zijn om de regisseurs te vermoorden. Die zijn echt altijd bezig met the matrix en zien denk ik ook niet echt in dat het ''zomaar'' een film is. Nou is het niet zomaar een film natuurlijk, gewoon de beste film die er is!!

Geloven dat we in een matrix leven is eigenlijk ook helemaal niet gekker dan geloven in een god.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Precies beiden zouden we niet kunnen bewijzen dat het bestaat, maar onder de mensen heerst het geloof erin wel. Nou is het ook weer overdreven om te zeggen dat the matrix een geloof is en dat er een matrixdienst is iedere zondag, maar het is een geloof wat nog in ontwikkeling is

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Dr stond laatst een artikel in de Kijk over the matrix. De conclusie was dat we in een matrix leven omdat het om de een of andere rede niet anders kan. Ik weet niet meer precies hoe t zat maar als er interesse voor is wil ik t morgen wel ff opzoeken.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

neo wrote:

Precies beiden zouden we niet kunnen bewijzen dat het bestaat, maar onder de mensen heerst het geloof erin wel. Nou is het ook weer overdreven om te zeggen dat the matrix een geloof is en dat er een matrixdienst is iedere zondag, maar het is een geloof wat nog in ontwikkeling is

Nou, the Matrix zou op zich wel te bewijzen zijn. Zodra ik iemand met een lange zwarte jas en een zonnebril door de lucht zie vliegen, bekeer ik mij tot het "matrixgeloof"

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

BoordAppel wrote:

Dr stond laatst een artikel in de Kijk over the matrix. De conclusie was dat we in een matrix leven omdat het om de een of andere rede niet anders kan. Ik weet niet meer precies hoe t zat maar als er interesse voor is wil ik t morgen wel ff opzoeken.

"De Kijk" neemt de wetenschap altijd met een korreltje zout. Verwacht niet teveel wetenschappelijke hoogstandjes van dat blad...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Phooze wrote:

"De Kijk" neemt de wetenschap altijd met een korreltje zout. Verwacht niet teveel wetenschappelijke hoogstandjes van dat blad...

Alles is wel wetenschappelijk verantwoord en goed onderzocht en voorzien van bronnen. Maar dr staan idd wel veel 'populaire' artikelen in, waar ook dat stuk over de matrix in valt. Ik vind t altijd wel grappig om te lezen.

Ericinho

• 264 messages
  • 626 votes

ik vind het wel grappig om te lezen hoe bijna obsessief sommigen hier de Matrix een plek in hun leven hebben gegeven.

Als niet kenner gebaseerd op slechts 2 x deel 1 en 1 maal deel 2 gezien te hebben, mijn 2 cents...

- als het gebaseerd is op de bijbel met Neo als Jezus figuur dan zal hij in deel 3 sterven, maar dan herrijzen (vanuit het geboorte, leven en dood concept bezien) om de mensheid te bevrijden (ging ie trouwens niet al in deel 1 dood?)

- maar aangezien het toch een holywood film blijft is het risico van een ontzettend soft einde (we are the world, i love you, you love me, happy end) aanwezig... ik vrees voor scenes zoals die in Zion (deel 2)

- het is allemaal een droom: alleen al voor schuimbekkende Matrix adepten (vervanging voor een daadwerkelijk sociaal leven maybe ) vind ik dat het allemaal waard.

- anti-climax: misschien blijkt de Matrix wel niet te vernietigen omdat Neo zelf een programmaatje van de Matrix is om de rebellie te onderdrukken... who knows...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik heb dit hele topic nog niet gelezen, maar als bij het einde van The Matrix Revolutions blijkt dat alles in the Matrix (de film) onderdeel was van the Matrix (dat computergeval)... dan vind ik het wel enorm flauw en vooral doet het dan afbreuk aan de leuke gedachte die deel 1 met zich mee bracht.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Het einde van de Matrix Revolutions gaat het duurste en langste Special Effects Shot ooit worden... IK kan niet wachten het belooft een spektakel te worden en daar heb ik het grootste vertrouwen in...

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

T®inity wrote:

Het einde van de Matrix Revolutions gaat het duurste en langste Special Effects Shot ooit worden...

De duurste aftiteling ooit?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

T®inity wrote:

Het einde van de Matrix Revolutions gaat het duurste en langste Special Effects Shot ooit worden... IK kan niet wachten het belooft een spektakel te worden en daar heb ik het grootste vertrouwen in...

Het kan er nog zo mooi uit zien, maar als het zo gaat eindigen zoals ik het beschreef... dan .. ach gadverdamme!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

T®inity wrote:

Een veldslag van 12 minuten toch? Had ik ergens gelezen...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik krijg LOTR-flashbacks...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik hoop natuurlijk niet op een softerig Hollywood einde (iedereen leeft nog lang en gelukkig in The Matrix die bijv. door Neo 'bestuurd' wordt), maar aangzien de Wachowski broertjes dit softerige ook al in deel 2 leiten zien vrees ik het ergste. Ik denk wel dat er op een einde van deel 3 een grote revolutie komt (dit zou je niet verwachten met zo'n titel ) en ik denk dat dit gebeurd met een grote invasie op Zion door de Agents. Hoe dit af zal open....tja, het zou bijvoorbeeld wel leuk zijn als de Agents winnen....en het zou ook een leuke stunt zijn dat Neo een computerprogramma is die zoals iemand anders ook al zei rebellen er van weerhoudt zich te verzetten tegen de Matrix.

Nog een ander alternatief: Net op het moment dat Neo de stekker van de Matrix er uit wil trekken, nadat hij net 1000 agents en 2 minuten verslagen heeft en daarna uren lang de liefde heeft bedreven met Trinity, schrikt er in een donker kamertje een jongetje wakker. Het blijkt een puisterig, onpopulair, lelijk, puberend kereltje te zijn die dit allemaal gedroomd heeft. Lijkt me ook best wel orgineel.

armitage

• 74 messages
  • 642 votes

Ericinho wrote:

- als het gebaseerd is op de bijbel met Neo als Jezus figuur dan zal hij in deel 3 sterven, maar dan herrijzen (vanuit het geboorte, leven en dood concept bezien) om de mensheid te bevrijden (ging ie trouwens niet al in deel 1 dood?)

Neo ging toch al dood aan het einde van deel 2, waarna Trinity hem terughaalde? Dus hebben we de dood en wederopstanding van de verlosser al achter de rug. Wat we nog krijgen zou dan de verbreiding van het geloof zijn (vergelijking Handelingen? ), dus iets in de trand van het overtuigen van de een na de ander, om het oude geloof van de matrix uiteindelijk te vervangen door het nieuwe geloof buiten de matrix. Ergo, de matrix omver te werpen. Maar een gewelddadige eindscene, zoals het vast gaat worden, zou hierin weer niet zo goed passen ....

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Neo ging niet dood in Reloaded hoor.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

neo wrote:

Neo ging niet dood in Reloaded hoor.

Haha, dat je nog reageert... dr klopt helemaal niks van bovenstaand verhaal

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ja ach je denkt dat je ooit de jeugd van tegenwoordig wat bij kan brengen maar nee

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Hmm, nou snap ik niks meer van Meneer Armitage. Hij twijfelt aan al z'n stellingen, maar zet wel ff Deel 1 op nr. 1 en Deel 2 op nr. 9 in zn top 10

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nou bij jou staat geen van beide anders in je top 10 dus wat zeur je

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Dat is alleen om jou te pesten

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Ik denk niet dat de Matrix aan het einde van Revolutions vernietigd wordt want het verhaal van The Matrix Online speelt zich af na de gebeurtenissen in Revolutions en je speelt de hele tijd in de Matrix. Dus ....

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Melkor wrote:

Ik denk niet dat de Matrix aan het einde van Revolutions vernietigd wordt want het verhaal van The Matrix Online speelt zich af na de gebeurtenissen in Revolutions en je speelt de hele tijd in de Matrix. Dus ....

Denk dat ze daar maling aan hebben.

Net las Star Wars en Indiana Jones maling hebben aan de boeken en spelen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Precies.

armitage

• 74 messages
  • 642 votes

Phooze wrote:

Hmm, nou snap ik niks meer van Meneer Armitage. Hij twijfelt aan al z'n stellingen, maar zet wel ff Deel 1 op nr. 1 en Deel 2 op nr. 9 in zn top 10

Ze zij meneer tegen me . Hoeft echt niet hoor, zo oud ben ik nu ook weer niet! Ik was twee weekjes in Zweden, dus de reactie heeft wat op zich laten wachten.

Het klopt dat ik wat vraagtekentjes bij mijn post heb staan. The Matrix 1 heb ik misschien een keer of 5 gezien, Reloaded pas 1 keer, dus echt een kenner ben ik in dit gezelschap niet! En mijn bijbelkennis is ook niet bepaald geweldig, vandaar het vraagtekentje achter handelingen. Wat ik gepost heb is zomaar een gedachtengang. Je kunt natuurlijk twisten over of Neo al dan niet dood was/is, de suggestie werd in mijn beleving toch gewekt. Dood IS hij natuurlijk niet (lastig een deel 3 maken als je je hoofdpersoon omgebracht hebt ). We zullen zien wat de heren van het derde deel gemaakt hebben, ik ben wel benieuwd. En ik geloof dat ik voor die tijd maar beter delen 1 en 2 nog een keertje kan kijken, want anders kom ik weer met helemaal foute interpretaties

De reden dat desalniettemin beide films hoog scoren bij mij is dat het twee films zijn die bij mij blijven hangen. Vermaak, actie en toch ook een verhaal. En als ik een film 5 keer kijk uit vrije wil, dan is dat voor mij erg, heel erg vaak. Ik kijk nu eenmaal liever weer wat anders, wat nieuws.

Mijn top10 zal ook nog wel een keer veranderen. De beleving van een film is nu eenmaal afhankelijk van sfeer, humeur, publiek etc. En Reloaded landde bij mij erg goed in een Franse bioscoop tijdens een kort stukje vakantie!

Nu hoop ik niet dat ik de hele moviemeter-clan over me heen krijg vanwege onzorgvuldige beoordeling van films. In mijn opinie bestaat "mijn nummer 1 aller tijden film" niet. Het is net als met muziek; als je je vrolijk voelt wil je vrolijke muziek, maar als je sentimenteel bent is ABBA wellicht toch niet zo geweldig als je eerder dacht. Zo werkt het voor mij met films ook.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

armitage wrote:

Ze zij meneer tegen me .

*kuch* hij *kuch*

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Wouter schreef:

(quote)

Denk dat ze daar maling aan hebben.

Net las Star Wars en Indiana Jones maling hebben aan de boeken en spelen.

Twee dingen staan vast: De Matrix bestaat nog en het verzet bestaat nog.

PS:Ik snap je zin niet echt maar als je bedoelt dat de spellen er niet toedoen moet ik zeggen dat het script geschreven werd door the Wachowski Brothers en het officiële vervolg op Revolutions is.

armitage

• 74 messages
  • 642 votes

Phooze schreef:

(quote)
*kuch* hij *kuch*

Ja, ik weet, maar de reclame is nu eenmaal met ze .

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

The Matrix Revolutions betekent voor mij ook een revolutie van in wat ik geloof, ik geloof heilig in waar The Matrix voor staat, The Matrix betekent voor mij zeker een revolutie in hoe ik denk over de wereld, ik geloofde er voor The Matrix al in maar door The Matrix kom je ook in contact komen met mensen die hetzelfde geloven, daarvoor was er alleen maar twijfel over; is dit geen waanzin waar ik in geloof? Door de komst van The Matrix ben ik overtuigt dat het geen waanzin is maar dat het "echt" is. Waar we aan moeten gaan denken met de komst van Revolutions is: Wat is het motief van de machines om mensen te gebruiken? Wat als ze elk mens onder controle hebben wat dan? Waarom worden mensen gebruikt als batterijen en geen dieren of welke bron mogelijk? De machines laten heel wat steekjes vallen waarom worden ze niet verbeterd op hun bugs wat meestal gedaan word met machines die niet goed functioneren? Waarom zijn de bewoners van Zion bijna alleen maar zwart?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.