• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.886 votes
Profile

Pulp Fiction (1994)

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

mvdw89 wrote:

ohja tuurlijk Marcellus ziel en op wat voor feiten berust je dat, ik kan er geen één bedenken....

pagina 3, post van nice guy eddie.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Wat allang als een broodje aapverhaal aangeduid kan worden. Wat is dat stomme verhaal toch hardnekkig de wereld uit te krijgen.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Volgens mij zit tarantino verstopt in de koffer. Sorry jongens, heb echt te veel gezopen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Wat allang als een broodje aapverhaal aangeduid kan worden. Wat is dat stomme verhaal toch hardnekkig de wereld uit te krijgen.

Wat zou de wereld saai zijn als er geen broodje aapverhalen in zouden rondwaren.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik vind het vreemd dat dit topic telkens weer opduikt. Einde stelling.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Mensen die denken dat er van allerlei rare dingen in die koffer zitten zijn dezelfde mensen die denken dat de Blair Witch echt heeft bestaan.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Wat maakt dat nou allemaal uit wat mensen er over denken. De film wordt er niet slechter van, en soms kun je leuke verhalen lezen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

ik denk dat er goud in zat

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

kijkert wrote:

Wat maakt dat nou allemaal uit wat mensen er over denken. De film wordt er niet slechter van, en soms kun je leuke verhalen lezen.

Soms ja, maar dit topic lijkt op herhaling te staan. Dan weer een periode goud, dan weer een fase ziel, dan komt de McGuffin weer om de hoek, wat grapjes over gloeilampen tussendoor...etc. etc.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

remorz schreef:

(quote)

Soms ja, maar dit topic lijkt op herhaling te staan. Dan weer een periode goud, dan weer een fase ziel, dan komt de McGuffin weer om de hoek, wat grapjes over gloeilampen tussendoor...etc. etc.

Wat moet je anders met dit topic? Niemand weet wat er in zit, en het is ook helemaal niet relevant wat er in zit. Je kunt dit topic maar het beste negeren eigenlijk.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ja, wat doen we hier eigenlijk

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kijkert wrote:

Niemand weet wat er in zit, en het is ook helemaal niet relevant wat er in zit. Je kunt dit topic maar het beste negeren eigenlijk.

Of er gewoon een keer een slotje op gooien.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Niet meer terugkomen, jullie?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Wouter wrote:

Waarom? Wat een onzin. Ik vind het een hele goede verklaring. Tarantino is er briljant genoeg voor. En omdat jij het er niet mee eens bent moet het topic maar gesloten worden? Ik ben blij dat jij geen moderator bent.

Edit: sorry, dat laatste was voor Emdee bedoeld niet voor Wouter

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik kende dat 'broodjeaap' verhaal niet eens.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Zavo wrote:

Tarantino is er briljant genoeg voor.

En door deze adoratie gaan er zoveel mensen in deze onzin geloven.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

De logica hiervan ontgaat me.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

kijkert schreef:

Niemand weet wat er in zit, en het is ook helemaal niet relevant wat er in zit. Je kunt dit topic maar het beste negeren eigenlijk.

Juist.

EmDee schreef:

(quote)

En door deze adoratie gaan er zoveel mensen in deze onzin geloven.

Ben het met EmDee eens.

De 'vraag' van wat er in dat koffertje zit krijgt gewoon teveel aandacht. Niemand die het weet. Enkel Tarantino en zijn PF-maten zullen het weten, of ze wisten van tevoren al niet wat ze zouden inbeelden. Ook al zit er een vergulde buskaart met reductie in, who cares?

XfofaXX

• 566 messages
  • 1444 votes

nice guy eddy wrote:

in het koffertje beste mense zit de ziel van marcellus want het eerste shot dat we van marcellus krijgen is er 1 van zijn achterhoofd waar pleisters op zitten en de ziel wordt altijd uitgezogen langs het achterhoofd en denk ook hieraan de code van het kofferje was 666--->de duivel dus en de 3 jongens waren de dienaars van de duivel en elke keer als iemand het zag konde ze geen woordne uitbrengen want de ziel is toch het mooiste aan de mens

Dit is het. Het is hetgene wat ene Q. Tarantino ook zelf heeft verklaard. Waarom zo'n drukte maken dat je erover moet zwijgen? Het is toch juist leuk om erover te discussiëren?

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

XfofaXX wrote:

Het is hetgene wat ene Q. Tarantino ook zelf heeft verklaard.

O?

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

XfofaXX schreef:

Dit is het. Het is hetgene wat ene Q. Tarantino ook zelf heeft verklaard. Waarom zo'n drukte maken dat je erover moet zwijgen? Het is toch juist leuk om erover te discussiëren?

Daar gaan we weer...

Wouter schreef:

Totally my thoughts.

XfofaXX

• 566 messages
  • 1444 votes

EmDee schreef:

Daar gaan we weer...

(quote)

Totally my thoughts.

Als het je toch zo ongelukkig maakt, bekijk deze topic dan niet.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Probleem is alleen dat er elke keer weer iemand komt die beweert dat het verhaal waar is en dat QT dat zelf zegt. Terwijl QT allang heeft gezegd van niet. Het verhaal is dan ook te idioot voor woorden.

Dit vind ik nog wel het vreemdst: "de ziel wordt altijd uitgezogen langs het achterhoofd". Dat wordt maar steeds nagepraat. Altijd? Er zijn zelfs mensen die beweren dat het in de Bijbel staat. Helemaal ridicuul.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

het is een grof schandaal allemaal

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ze moesten ze naast de Braveheart fans ophangen en dat in een trek alle stoeltjes wegritselen.

andy_3

• 1 messages
  • 0 votes

Eerlijk gezegd geloof ik ook in de theorie van de ziel, niet omdat de ziel via de nek wordt "uitgezogen" (volgens velen staat dat nergens in de Bijbel), maar als Brett (een van de handlangers in het appartement) wordt neergeschoten zijn er 2 lichtflitsen (goudachtig zoals in de koffer) te zien. Deze komen niet van de schoten want ze lopen niet gelijktijdig met het geluid van de schoten, dit detail heeft me overtuigd, aangezien Brett vermoord wordt en zijn ziel dus zijn lichaam verlaat.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Wat een onzin

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Niemand weet het denk ik. Zelfs Tarantino niet.

Zou het dan niet al ergens bekend zijn gemaakt.

Ik denk dat het effect van de koffer zeker is geslaagd.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Rujar wrote:

Niemand weet het denk ik. Zelfs Tarantino niet.

Natuurlijk weet hij het wel. Er zit een lamp in. Meer niet.

ex_uva

• 156 messages
  • 116 votes

Marcellus heeft in het verleden zijn ziel verkocht of verloren aan de duivel. (Zie pleister op hoofd) Hij heeft zijn ziel op een of andere wijze terugverdiend. Zijn ziel betekent alles voor hem, daarom is de koffer cruciaal voor Marcellus en wil hij de koffer koste wat kost terugkrijgen. Zonder zijn ziel kan Marcellus niet sterven (aanrijding, verkrachting in kelder). Bedenk ook dat als Brett wordt gedood er lichtflitsen verschijnen, die gelijken op het licht van de koffer. Zijn dit nu flitsen van de afgeschoten kogels? Nee, de flitsen zijn afkomstig van de ziel van Brett.

Of...

Marcellus IS de duivel. Hij rekruteert mensen. In de koffer zitten 'hebzucht' en 'slechtheid'. Jules en Vincent zijn beide in dienst van de duivel. Butch is nog niet zeker van zijn zaak en er schuilt nog goedheid in hem. Butch wordt later gered door Grace (de chopper). Jules ziet het licht en besluit met God mee te gaan. Vincent krijgt zijn portie van de duivel, omdat het dienen van de duivel niets dan kwaad voortbrengt.

(Theorieen niet van mijn hand, maar op fora gelezen. Er zit wel een Tarantino-logica achter, nietwaar?)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.