• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Magnolia (1999)

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

welke precies?

Dat van die kikkers. Dat moet een verrassing zijn. Zorgvuldig opgebouwd in de film

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

die kikkers staan bij mij gewoon op de achterhoes dus om dat hier nou te gaan verbergen?? (tenzij IEDEREEN vind dat dat weg moet?)

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

heb de film nooit gezien (afgezien van misschien 15 minuutjes) maar zelfs ik wist van die kikkers.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

die kikkers staan bij mij gewoon op de achterhoes

Blijft dat het beter is als je het niet weet.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Die kikkers dat vond ik juist een anticlimax. Drie uur lang een serieuze film, en op het einde opeens een regen van kikkers... Ik vond dat persoonlijk bagger!

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik vond dat persoonlijk bagger!

neeee! dat geeft juist perfect het hele thema van de film weer, net als de introductie.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Hmm dan moet ik em nog es kijken. Een thema is mij een beetje ontgaan, en de beginshot staat mij ook niks van bij. Ik weet alleen nog van dat leuke vrouwtje, die verslaafde

Jos2

• 1730 messages
  • 0 votes

Ik vond dat persoonlijk bagger!

Ik vond het ook wat onzinnig.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nee, het was de perfecte eindscene van de perfecte film!!!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Presence-with a double ass meaning

gifts I bestow, with my riff and my flow

but you don't hear me though

think fast, catch me, yo

cause I throw what I know with a

Resonance-fo'yo'trouble-ass fiend in

weenin yo-self off the back of the shelf

Jackass crackas, bodystackas

dicktootin niggas, masturbatin' yo trigga

butcha y'all just fake-ass niggas-

-livin' to get older

with a chip on your shoulder

'cept you think you got a grip,

cause you hip gotta holster?

Ain't no confessor, so busta, you best just

Shut the fuck up, try to listen and learn-

Check that ego-come off it-

I'm the profit-the proffesor

Ima teach you 'bout The Worm,

who eventually turned to catch wreck

with the neck of a long time oppressor

And he's runnin' from the devil, but the

debt is always gaining

And if he's worth being hurt, he's worth

bringin' pain in

When the sunshine don't work, the Good Lord

BRING THE RAIN IN.

Now that shit will help you SOLVE the case.

En nu is het einde van Magnolia toch wel te versmaden mensen......niet dan...???

Jos2

• 1730 messages
  • 0 votes

Tuurlijk niet. Ik zoek nog een reden die intern in de film zit.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Doe niet zo eigenwijs Jos. Deze rap bevat heel veel antwoorden, die rechtstreeks te maken hebben met de hoofdpersonages en de essentie van de film. Ik heb het idee dat je de film absoluut niet begrepen hebt en zelfs niet begrijpen wil. De regen symboliseert besef en inzien. Reken af met je verleden en de spijt alvorens verder te gaan met je leven. Het feit dat het een kikkerregen is doet niets af aan de realiteit en geloofwaardigheid van de film. Sterker nog, het maakt de boodschap alleen maar sterker!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Die kikkers zijn een (al dan niet bewuste) verwijzing naar de 10 plagen in het Oude Testament uit het boek Exodus. God liet zijn macht zien door via Mozes 10 vreselijke plagen over Egypte en het huis van farao te brengen. Bij de tweede plaag komen er overal kikkers.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Klopt, een soort van divine intervention. Dat maakt de inhoud van de gebeurtenissen en gevoelens rond de personages nog sterker en universeler voor mij. Immers de kikkerregen komt van bovenaf en versterkt de impact van de film, of je nu gelovig bent of niet.

Jos2

• 1730 messages
  • 0 votes

De regen symboliseert besef en inzien.

Het probleem is dat ik het nogal weinig subtiel vind. Symboliek die enkel een symbool is, maar geen verder functie heeft in een film vind ik te makkelijk.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nee Jos, de kikkerregen is niet slechts een simpel symbool.

1 de kikkerregen is een bijbelse plaag die op de mensheid is gestuurd door god omdat de mens bepaalde fouten maakte en een straf daarvoor verdiende.

2 de kikkerregen belet de hoofdpersonen van Magnolia om bepaalde dingen te doen of laten.

3 de kikkerregen symboliseert besef, inzien, schuld, liefde, spijt en verleden.

4 de kikkerregen is een voorbeeld van een lottoeval situatie, wat uitvoerig in de openingsscene aan bod komt.

5 de kikkerregen brengt alle verhalen samen, net zoals de aardbeving in Short Cuts.

6 de kikkerregen die besef en inzien symboliseert is iets onnatuurlijks, iets "van hogere hand" en BENADRUKT zo hoe belangrijk het is het verleden te confronteren en je fouten toe te geven alvorens verder te leven.

7 de kikkerregen wordt door ALLE personages meegemaakt en toont zo dat alle mensen in hun leven met de in de film behandelde thema's in aanraking komen en hoe universeel die thema's dus zijn.

8 dixon is een profeet die de KIKKEREGEN voorspelt in zijn rap. Er zijn ook nog andere aanwijzingen in de film te vinden die verwijzen naar de eindscene van de film.

conclusie; de kikkerregen is de perfecte afsluiter van Magnolia en geen zinloos symbool.

rzasa

• 396 messages
  • 159 votes

Bovengenoemd punt 4 moet bovenaan staan! Het hoofdthema van de film is toeval, of toeval nu bestaat of niet. Die openingsscenes zitten er niet voor niets in (alleen waarom springt die jongen die zelfmoord wil plegen juist daar van de flat af, wist hij niet dat daar onder al ja-ren een zonnescherm zat?). Het feit dat ale verhaallijnen weer bij elkaar komen, is weer toeval. Toeval gaat menigmaal het verstand te boven. Zo'n kikkerregen is gewoon niet te bevatten. Mooi toch? Briljant einde.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

wist hij niet dat daar onder al ja-ren een zonnescherm zat

Het was geen zonnescherm, het net was er nog maar pas aangebracht als valscherm voor glazenwassers!

Mr. Rogers

• 51 messages
  • 618 votes

En als die politie agent het nou heeft over vergeven enzo (nadat de kikkers zijn gevallen), is dat nou eigenlijk God die spreekt?

madboy

• 52 messages
  • 625 votes

Ik vond het einde maar niks. Tijdens de film had ik echt het gevoel dat ik iets bijzonders aan het kijken was, die ongewone spanning door die muziek.. Naar het einde toe wist ik dan ook niet te verwachten maar zeker niet dit! Ik vond het persoonlijk een anticlimax -symbolisch of niet-. Het is ook zo abrupt. Er komt heel plots een einde aan al die verhaaltjes, dat vond ik wat goedkoop. De kikkerregen was zo'n groot contrast met de rest van de film. Anders wel een uitstekende film; P.T.Anderson is en blijft een fantastisch regisseur (ik weet niet of iemand die making off op de dvd heeft gezien maar die was soms echt hilarisch)!

DoubleS

• 37 messages
  • 102 votes

Laat die kikkerregen ook niet een beetje zien dat de problemen die iedere personage heeft veel erger is dan iets wat eigenlijk nooit voor komt? De personages zijn veel te druk bezig met hun eigen problemen dat een uniek en vreemd verschijnsel zoals een kikkerregen er bijna bij in het niet valt.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Einde van Magnolia. die heb ik niet eens gezien.... denk in slaap gevallen.

Tom Cruise heeft toch een oscar gekregen (??)..

Beste mannelijke bijrol ofzo iets.

kartoffel

• 2 messages
  • 1 votes

Zoals eerder al werd gezegd en zoals in de film ook geweldig is te zien onderaan het schilderij: 'But it did happen'. Dit zegt voor mij in principe alles.

braambes

• 559 messages
  • 1356 votes

iemand zei bij de film dat het einde de volgende betekenis had : soms gebeuren er heel gekke dingen, maar op het moment in de film dat het gekke gebeurt zijn andere dingen belangrijker, zoals er zijn voor elkaar, elkaar troost geven, dit vond ik goed gezegd en volgens mij is het ook het beoogde einde !

KoKu

• 23 messages
  • 175 votes

De kikkerregen in deze film is niet onverklaarbaar. Dit schijnt echt te kunnen gebeuren (en gebeurt ook af en toe). Het is volgens mij iets van een tornado die een hoop kikkers (kikker plaag of gebied met veel kikkers) meeneemt en kilometers verderop verliest.

Voor de vreemde dingen die in het begin gebeuren/getoond worden zijn toch ook allemaal verklaringen (bijvoorbeeld de duiker die gevonden wordt in een boom na een bosbrand).

Kijk ook hier even: http://paranormal.about.com/li...

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

Wat die kikkerregen bij mij vooral deed was een ... ja, een anti-climax. Alleen ik vond het wel geslaagd: alles is heel serieus en emotioneel en dan in één keer die regen. Dat geeft bij mij ook een ontlading en dat vond ik eigenlijk wel passen in het geheel. Het maakt mij echt niet uit of het verschijnsel wel of niet voorkomt en ja, het staat op het hoesje, maar dat viel me pas op toen ik de film gezien had. Al met al vond ik het een geweldig idee... Waar ik nog wel mee zit: vanwaar die "weersverwachting" (met die luchtvochtigheid enzo) er steeds door?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Het maakt mij echt niet uit of het verschijnsel wel of niet voorkomt en ja, het staat op het hoesje, maar dat viel me pas op toen ik de film gezien had.

Wat staat er op het hoesje?

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Wouter wrote:

Wat staat er op het hoesje?

De kikkerplaag?

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

Yep, als plaatje, voorop nog wel...

sander183

• 20 messages
  • 1608 votes

wie of wat is "the worm" dan?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.