- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Se7en (1995)
Se7en (1995)
Tom74
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik heb lang geleden Seven in de bios gezien en ik meen me te herinneren dat op het moment dat Morgan Freeman de doos oppakt met het hoofd van Paltrow, je ook heel even de inhoud van de doos ziet.
Een blond hoofd van boven met wapperende haren.
Ik heb het daarna nooit meer gezien. Zou het eruit geknipt zijn of heeft het er nooit ingezeten?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik denk dat dat stukje er dan uitgeknipt is, want toen hij elke keer op tv kwam, zag ik niet dat hoofd van Mills' vrouw. 
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Ik kan me ook niet herinneren dat je het hoofd werkelijk te zien krijgt,dat wordt gesuggereerd.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Dat kan ook helemaal niet, want dat is nooit gefilmd.
Maar roddels zijn via het internet natuurlijk snel verspreid.
Tom74
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik heb het aan een paar vrienden gevraagd en die bevestigen het.
Heeft iemand de dvd met commentaar? Als het goed is wordt er over gesproken.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Het enige wat je kan hebben gezien, is een enkel frameshot van Gwyneth Paltrow die te zien is na aflevering van de doos.
Angela
-
- 8 messages
- 600 votes
Dat is vreemd.. Ik had precies hetzelfde. Laatst zag ik Seven voor de tweede keer op tv en had ik op het einde precies hetzelfde: Ik dacht dat de camera in de doos werd gericht zodat je haar hoofd even zag, maar dat kwam maar niet...
Waarschijnlijk iets raars in je hersenen dat je je zelf zo gaat inbeelden hoe dat hoofd er uit ziet, dat je de volgende keer ook denkt dat je het echt gezien hebt.
Vaag...
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Op de DVD is geen shot van een hoofd in de doos. Misschien zaten er wel muizen in ! 
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Nog een vraagje over se7en:
Loopt de film volgens jullie goed af, of loopt de film slecht af?
Goed: De film loopt goed af, omdat de seriemoordenaar uiteindelijk dood gaat.
Slecht: De film loopt slecht af, omdat de moordenaar alles wat hij wou doen, ongestraft heeft kunnen doen.
Goed: De film loopt goed af, omdat de moordenaar wel zijn punt heeft kunnen maken: Lang niet iedereen is zo onschuldig als hij eruitziet, er gebeuren een hoop misdaden, die niet als zodanig gezien worden.
Slecht: Die arme vrouw van David Mills gaat wel dood, die heeft toch niks misdaan?
Welk gevoel overheerst bij jullie?
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Bij mij slecht omdat de bad guy zijn missie heeft voltooid. Anders had hij zichzelf nl ook niet aangegeven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor mij goed want had veel respect voor de bad guy. Hij had zijn principes. Al was bijvoorbeeld zijn argument voor zijn eerste slachtoffer een heel slecht motief. Maar voor derest was ik het wel grotendeels met hem eens.
Ten tweede een goed gevoel omdat David zijn wraak neemt. Wie zou dat niet willen nadat je gehoord hebt dat je vrouw is vermoord e nze een kind droeg wat jij niet wist.
En aan een kant slecht omdat ik me in het personage Mills verplaatste. Zijn dood van zijn vrouw die vermoord werd terwijl ze zijn kind droeg was wel even een bad feeling effect.
Voor mij een beetje gemengd dus.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Zijn wraak was veel zoeter geweest als hij de moordenaar had laten leven. Dan was zijn plannetje mislukt.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Zijn wraak was veel zoeter geweest als hij de moordenaar had laten leven. Dan was zijn plannetje mislukt.
Helemaal mee eens. Dit is juist wat Doe wilde. Mills gaf daar aan toe.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Helemaal mee eens. Dit is juist wat Doe wilde. Mills gaf daar aan toe.
Natuurlijk geeft het Mills een voldoening om de moordenaar dood te schieten, vooral nadat hij zijn vrouw heeft vermoord. Mills had hem naar mijn idee beter kunnen verwonden, zonder te vermoorden. Zo kan hij nog op korte termijn wraak nemen, terwijl de moordenaar (voor de rest van zijn leven) opgesloten zou zitten. Dat is in mijn ogen een betere wraak...
Wat zouden jullie hebben gedaan als je in de situatie van Mills zat ?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Doe laten leven natuurlijk. Meer voldoening kan je niet krijgen. Doe's plan is dan mislukt en hij rot voor de rest van zn leven in de gevangenis weg. Zag je trouwens het gezicht van Mills op t eind? Wat een voldoening zeg...
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Het hele plan van John Doe is gewoon gelukt. Mills heeft aan zijn wraakgevoelens toegegeven, maar John Doe heeft aan zijn afgunste gevoelens toegegeven. Dus wat dat betreft is John Doe net zo zwak als David Mills.
Doe laten leven natuurlijk. Meer voldoening kan je niet krijgen. Doe's plan is dan mislukt en hij rot voor de rest van zn leven in de gevangenis weg.
Zag je trouwens het gezicht van Mills op t eind? Wat een voldoening zeg...
Het is een echt Mind-F@!k movie!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Zo zou ik het niet willen noemen, toch vrij duidelijk deze film.
Wat ik met mijn opmerking bedoelde was dat Mills helemaal geen voldoening heeft aan het vermoorden van Doe. Hij kijkt best wel sip op het eind.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Zo zou ik het niet willen noemen, toch vrij duidelijk deze film.
Wat zouden jullie hebben gedaan als je in de situatie van Mills zat ?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Er is natuurlijk bij lange na geen voorstelling te maken wat je zou doen in zo'n situatie. Een copper mag natuurlijk nooit een verdachte door z'n hoofd schieten, maar als je er net achter bent gekomen dat hij je vrouw heeft onthoofd en je ongeboren zoon heeft vermoord dan denk ik niet dat je ethisch kunt handelen. Die laatste blik is totale wanhoop en chaos veroorzaakt door de tweestrijd die Mills net heeft gevoerd.
Ik voelde trouwens meer sympathie voor Doe dan voor de naïeve Mills.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ook een goeie. Punt is dat hij iig geen voldoening heeft gekregen door Doe te vermoorden.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Denk ook niet dat je meteen met een voldane glimlach wegloopt terwijl het hoofd van je vrouw in een doos nog geen 30 meter van je vandaan weg ligt te rotten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het blijft moeilijk. Maar ik denk in mijn situatie dat ik hetzelfde had gedaan als Mills. Het is moeilijk om je in zo een situatie te beheersen.
Nee het geeft hem geen voldoening omdat zijn vrouw en ongeboren kind toch niet meer tot leven zouden komen. Maar of hij zich beter had gevoelt als hij hem had laten leven? Ik denk het niet.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Maar of hij zich beter had gevoelt als hij hem had laten leven? Ik denk het niet.
Ik denk op de lange termijn wel. Maar het is natuurlijk niet verwonderlijk als je wel direct schiet na de gegeven feiten.
Fiend
-
- 295 messages
- 1700 votes
Se7en loopt slecht af.
Zwart/wit gezegd: de "bad guy"wint.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk op de lange termijn wel. Maar het is natuurlijk niet verwonderlijk als je wel direct schiet na de gegeven feiten.
Op lange termijn denk ik ook wel. Maar op dat moment moet je spiritueel wel sterk in je schoenen staan.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Maar is het wel zo'n hele erge bad-guy? De boodschap waar hij voor staat is niet verkeerd, toch?
Strikt genomen is het natuurlijk een dogmatische fatsoensrakker.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maar is het wel zo'n hele erge bad-guy? De boodschap waar hij voor staat is niet verkeerd, toch?
Ik had veel respect voor hem in ieder geval.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Respect voor Doe
.
Kom laten we dan maar allemaal alle dikke mensen, hoeren, rijke mensen en weet ik wie nog meer afmaken. Een sadistische klootzak is meneer Doe, hoe kan je daar nu respect voor hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik praat het niet goed. Maar hij kwam op voor zijn principes. Hij kwam misschien met de verkeerde manier op voor zijn principes maar kon mij goed vinden in zijn argumenten (op die van de dikkerd na). Vermoorden van Mills' gezin was ook absurd natuurlijk.