• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Welk einde maakt de film beter?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Het einde van Big Fish vond ik persoonlijk mooi voor een voor de rest tegenvallende film

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

Shrek: dat laatste liedje is echt geweldig

Mister_Pink

• 632 messages
  • 0 votes

Fenomenaal...

- Memento

- The Sixth Sense

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

Mister_Pink wrote:

Fenomenaal...

- Memento

- The Sixth Sense

Maar die films zijn helemaal super, niet alleen het einde!

Mister_Pink

• 632 messages
  • 0 votes

Maar het verschil tussen het einde van de film en de rest, vind ik wel erg groot.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Matchstick Man

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

1 van de beste vond ik nog bij Glory.

poekie

• 29 messages
  • 22 votes

The Sixth Sense vond ik persoonlijk een hele saaie langzame klote film.

het einde maakte hem al met al toch nog de moeite waard om hem te kijken

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Spoorloos. het succes van die film is voor 99% te danken aan het einde.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

jacom wrote:

het einde van existenz maakt de film véél beter. heel onverwacht en origineel.

Ik vond het zeer voorspelbaar en dus allebehalve origineel. Voor mij verpeste het de film.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Spoorloos. het succes van die film is voor 99% te danken aan het einde.

onzin !!!!!

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

Bij hoogspringen zie je wel es een twee meter lange Australische atleet een slome, sukkelige aanloop nemen, met een vreemd tussenpasje en een raar bochtje - om zich dan op een wonderbaarlijke manier over die hoge lat heen te krullen...

Zo is soms een hele film nodig om aan het eind te begrijpen waar iets over gaat. Zal ik maar zeggen.

Ineens begrijp je een soort balans van dingen. Een samenhang. Die ogenblikkelijk weer verdampt bij de aftiteling.

Josie

• 19 messages
  • 73 votes

Chainsaw wrote:

Als ik The Green Mile en The Shawshank Redemption eventjes met elkaar vergelijk (wat volgens mij nog nooit is gebeurd op deze site ) vind ik het einde van The Shawshank stukken beter dan het einde van The Green Mile.

Maar dat natuurlijk omdat er bij The Green Mile een cruciale - typisch Amerikaanse - aanpassing is gedaan tov het boek van Stephen King!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Welke aanpassing?

film obsession

• 42 messages
  • 0 votes

Ik vind de deer hunter een prachtige film maar ik ben van mening dat de einde anders had gemoeten. Meryl streep is erg blij met de komst van deniro maar deniro ziet in dat ze nog veel te veel verdiet heeft vanwege de spoorloze walken. Ze kan deniro niet de liefde geven omdat haar gevoelens te sterk zijn voor walken. Deniro die veel traumatische problemen heeft overgehouden aan vietnam realiseerd zich dat streep het zonder walken niet zal redden en gaat op zoek naar walken om hem te halen ....hij heeft beloofd aan walken dat hij hem terug zou halen wat er ook voor nodig zou zijn.Ik zelf vind dat aan het eind de kogel bij deniro had moeten komen en niet bij walken. Zodra deniro zich door zijn kop schiet pas dan herrinert walken zich wie hij is en dat zijn beste vriend zich zelf heeft opgeoffert om hem terug te brengen bij zijn geliefde. Dan zou het i.p.v. deniro walken zijn die teruggaat naar streep met een doodskist waar zijn held inzit. Dit is een mooier einde want die beter zou blijven hangen omdat het publiek dan niet zou begrijpen hoeveel discipline deniro kan opbrengen om tot het uiterste te gaan om zijn beste vriend bij bewustzijn te laten komen. Velen zouden dan denken aan zelfmoord ec etc....Hij is dan een grotere held dan dat bij het huidige einde het geval is en de film zou nog triester zijn.

film obsession

• 42 messages
  • 0 votes

Daarna zie je walken een hert met 1 schot vermoorden....hij fluisterd in zichzelf : ''Í finally understand why you have to take a deer with one shot'' michael!

Herisson

• 3413 messages
  • 607 votes

Steal (of "riders") heeft ook een geweldig eind.

Het einde van een film is ondergeschikt aan de verhaallijn, en de wendingen in het verhaal. het einde kan nog zo voorspelbaar zijn, als er verrassende verhaalwendingen in zitten maakt dat alles goed. Neem een film als copycat dat de moordenaar gepakt wordt is aan het begin al zeker maar juist de wendingen in het verhaal maken het zo spannend, het zelfde geld voor appocalypse now, dat kurz vermoord zal worden is aan het begin al zeker maar de geestelijke verandering die martin sheen(ik ben de naam van zijn caracter even kwijt) doormaakt zorgt ervoor dat de film meesterlijk wordt. Het eind van een film is als de kers op boven op een sorbet. het maakt de perfectie compleet, maar zal van een goed film nooit een slecht film maken en vice versa.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Het beste einde voor mij is Apocalypse now en the Godfather part III. Zonder twijfel _o_

Tommeh

• 7317 messages
  • 3291 votes

Een einde dat in deze thread niet mag ontbreken is natuurlijk dat van The Usual Suspects (Ook al is de film sowieso geniaal).

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En The Sting. Een gewoon goede film wordt briljant door zijn einde.

Patro88

• 35 messages
  • 196 votes

Wat dacht je van Saw...

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

pascal83 wrote:

Het einde van Big Fish vond ik persoonlijk mooi voor een voor de rest tegenvallende film

Inderdaad.

Verder vond ik dat 'Amores Perros' teleurstellend was totdat de zwerver zich onthulde. Dat tilde de hele film boven het gemiddelde uit.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Over het algemeen vind ik films met een (gedeeltelijk) open einde* of een slechte afloop beter dan films met een happy end, waarbij alle lijntjes bij elkaar komen.

Wat zeker niet werkt is een geforceerd happy end zoals zoveel films krijgen om het amerikaans test publiek te plezieren.

* en dan niet om de optie op deel 2 open te houden....

Goede eindes:

Hana-Bi

The Thing

Spider

Usual Suspects

Lija 4 ever

Bad Timing

Taxi driver

Bitter Moon

Adaptation (omdat hij expres tegen al mijn regels zondigt)

French connnection

scarface

Long Good Friday

Escape from New York

Dead ringers

The killing

Repo Man

Here I am

• 26 messages
  • 0 votes

Batman begins vondt ik een slim einde.

Perfect begin voor de volgende film en laat je meteen weten hoe dat komt dat de Joker vrij is.

erwku

• 529 messages
  • 2482 votes

PLANET OF THE APES!!!!!!

GENIAALSTE EINDE ALLERTIJDEN!!!!

ik vind de truman show ook wel een goed einde hebben de film gaat over truman zelf en hoe hij ontdekt dat hij een tv ster is maar uteindelijk tegen de muur van de studio zeilt en met zijn laatste woorden:" in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

" door de nooduitgang van de studio "ontsnapt ".

Erg mooi einde

Patro88 wrote:

Wat dacht je van Saw...

Saw vond ik trouwens geniaal. Ik keek hem op de com en had het hele verhaal al het idee dat er een happy end komt. Politie pakt slecterik iedereen leeft nog.

Ik vond het ook erg slecht van de film dat de moordenaar (die niet de echte bleek te zijn). De hele film lang al te zien was en ik vond hem niet de juiste persoon voor het vehaal, totdat ik het einde natuurlijk zag

k Stond volgens mij ook met open mond nog bij de aftiteling

geniaal

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Eens met BoordAppel wat DOA1 betreft, maar ook Audition hoort hier genoemd te worden. Film die langzaam opbouwt naar het einde, om dan zwaar uit te pakken.

En ietwat 'onlogischer' misschien, maar Irréversible vind ik ook zeker noemenswaardig. Het contrast maakt de film.

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Saw, rest was niet bepaald sterk...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.