• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Spider-Man (2002)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ik vond het einde niet zo erg... er moet natuurlijk nog wat over blijven voor de vervolgen

Mich

• 24 messages
  • 92 votes

Heb de film nog niet gezien, maar wel net het boek gelezen, en het einde is dus precies het zelfde. Was ook zeer teleurgesteld.

Vond het ook niet echt goed beredeneerd. Ik bedoel hij zei dat het was omdat hij de dingen "right" wilde doen. Maar er was volgens mij geen reden om niet de mensheid te redden en met MJ te hebben, zeker omdat Harry haar toch niet meer wilde.

RTC

• 19 messages
  • 11 votes

And a sequel is born...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

had ik al gezegd dat ik het einde vreselijk slecht vond

hans vd togt

• 336 messages
  • 630 votes

And a sequel is born...
...helaas, weer een film waar niemand op zit te wachten

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

huh wat is dit voor raar topic dit ben ik echt niet gestart

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Jaja, dat zeggen ze allemaal

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

niet liegen heh Jordy

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

Het einde was zo open dat er wel een spiderman2 moet komen.

Janneke

• 10 messages
  • 1 votes

ik vond het een rot einde

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Niks mis met een open einde, maar dat uiteindelijke gevecht tussen Green Goblin en Spider-Man viel erg tegen. Sowieso kun je er de donder op zeggen dat Harrie Osborn terugkeert in één van de vervolgen.

Simba

• 18 messages
  • 0 votes

Nu moet ge eerlijk zijn hé,

als het einde zo was, dat spider-man en dat meisje, Kirsten Dunst, een koppel waren, dan zouden jullie het ook niet goed gevonden hebben want dat was dan te voorspelbaar. Ik vind het einde goed, alhoewel het wel met wat meer tactiek had mogen eindigen. Maar nee, hij dumpt haar gewoon.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Het einde van spiderman vond ik erg goed ( ik had het ook wel verwacht dat het zo ging aflopen). Een uitzonderlijk einde in Hollywood en dat maakt het des te beter.

Nannel

• 9 messages
  • 1 votes

heb um gezien en kan me er niet van herinneren... dat zegt genoeg dacht ik zo

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Spider-man is geen film, dat is een videoclip .

Overigens was die film voor mij alleen interessant, omdat Spidey toch een van de coolste superhelden uit mijn fragiele kinderjaartjes was.

Tegenwoordig komen al die verfilmingen van comics me een beetje de neus uit. Lekker gegarandeerd scoren zonder al teveel moeite, denk ik dan.

Nanda

• 7 messages
  • 1 votes

aangezien er een deel 2 van spiderman in de zomer in de bios is, had ie niet zo een raar eind.

knabobaR

• 36 messages
  • 911 votes

Het einde van spiderman komt omdat ze proberen de orginele strip zo veel mogelijk te volgen, ze kunnen nog wel 20 delen maken. Waarschijnlijk zullen alle (komende delen) zo eindigen (open dus)...

Ik vind het einde helemaal niet gek. Het was al de bedoeling om een deel 2 te maken en nu er ook plannen zijn voor deel 3 is een einde waarbij iemand wraak wil nemen volkomen normaal. Ik snap eigenlijk niet waarover je bij deze film KAN discussieren

Xenite

• 4 messages
  • 7 votes

Thanks Sam Raimi!!

Vette film! Einde is idd logisch i.v.m. deel 2.. (Wat zeuren jullie nou?!)

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Mooie film. Ik vond het wel raar dat hij zn gezicht liet zien in de metro, maar volgens mij had hij dat ook niet door. Daarna ook nog aan Harry wat niet had gehoeven en toen aan MJ wat wel weer logisch was.

Spider-man 3: lizard en green goblin

Spider-man 4: jameson gaat nar de ruimte krijgt iets mee terug en wordt Venom

dat denk ik ten minste

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Er komt geen Spider-man 4! Bij Marvel maken ze van elke serie niet meer dan drie films, heb ik begrepen. Dus Trinity is de laatste Blade-film, op Spidey 3 komt geen vervolg en ook van X-Men hoeven we geen vijfde deel te verwachten. Laat staan een vierde.

Ik heb iets verontrustends gehoord: Jameson Jr. gaat de ruimte in en neemt die Venom symbioot mee en wordt zelf Venom! Maar Eddie Brock is Venom! Als Jameson werkelijk Venom wordt ga ik deel 3 boycotten!

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Flipman wrote:

Er komt geen Spider-man 4!

Dat is goed nieuws!!! Deel 2 was al waardeloos. Dit soort films worden dus alleen maar gemaakt om ff snel geld te verdienen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Vond deel 2 erg goed. Een blockbuster met hart en ziel en zeker geen snelle cash in.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Nou, er komt wel goed in naar voren hoeveel problemen Peter heeft met twee identiteiten. Dat is dan ook de grootste kwaliltiet van de film. Ook de scène warin de Tentakels van Doc Ock die chirurgen aanvallen is erg cool. Doet denken aan die boomwortels uit The Evil Dead.

nathan_666

• 274 messages
  • 0 votes

aryan schreef:

Spider-man 3: lizard en green goblin

Spider-man 4: jameson gaat nar de ruimte krijgt iets mee terug en wordt Venom

dat denk ik tenminste

neenee, in deel 3 is het weer (!) de green goblin en in de 4de mischen de lizard. iedereen zit hiet te wachten op de lizard

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

nathan_666 wrote:

neenee, in deel 3 is het weer (!) de green goblin en in de 4de mischen de lizard. iedereen zit hiet te wachten op de lizard

Nee, volgens mij komt er geen vierde deel, want ze maken niet meer dan drie delen van de Marvelfilms. Blade 3, X-Men 3, Spider-man 3, dat zijn de laatste delen van die reeksen.

Bart Tönjann

• 344 messages
  • 79 votes

Bij Spider-Man 3 (2007):

Denk dat Spider-man 4 zoiets word:

Peter Parker krijgt allemaal problemen. Iemand speelt een mind spelletje met hem. May en MJ worden bedreigd. Iemand die van zijn identiteit weet speelt met hem. Alles wat hij doet, heeft gevolgen. Hierdoor word Peter zeg maar 'gemanupileerd' en daar word hij onzeker van. In korte scenes zie je een mysterieuze man waarvan je alleen de hand ziet, die dit alles regelt. Inmiddels is Dr. Conners bezig met een project. Midden in de nacht verandert hij in The Lizard. Terwijl hij verandert slaat hij wild om zich heen. De hele kamer is een ravage, en in zijn woede slaat Conners het flesje met de symbiont die hij nog had kapot. De symbiont ontsnapt. Lizard wil weggaan, als Peter net aankomt (om een werkstuk in te leveren ofzo). Als Spider-man volgt hij Lizard. Ze vechten maar Lizard ontsnapt. Inmiddels vormt de Symbiont met Cletus Cassidy, die verandert in Carnage. Peter raakt verder in de problemen, red May een keer van ontvoering (ze zit vastgeplakt aan een bom) en word langzamerhand gek. Een paar keer vecht hij nog met Lizard, maar verliest constant omdat Peter zwaar verzwakt is (Hij kan niet meer slapen). Met een ubergevecht dat van de riolen tot de hele stad leidt. Nu wint Spider-man wél en Lizard is verslagen, verandert terug in Conners. Gaat naar ziekenhuis. Peter en MJ willen trouwen, en ondanks dat Peter doodmoe en zwak is doen ze het toch. Maar op het altaar komt hij niet opdagen. MJ weer boos natuurlijk. Peter zoekt steun bij Gwen Stacy. Een dag later gaat hij weer naar haar (na een nacht vol nachtmerries en dode familieleden enzo) maar ze is ontvoerd! Ze is op de brug van New York, waar het eindgevecht van Spiderman 1 ook plaatsvond. Hier komt hij in aanraking met.... Een nieuwe Goblin! Deze heeft bijna het zelfde pak als die in Spiderman 1, iets hipper en moderner. Spiderman denkt dat deze Goblin de pak en krachten gejat heeft, en de Goblin, die met stemvervormer praat, geeft dit toe. Zijn naam zou Roderick Kingsley zijn, oftewel de Hobgoblin. Hij dood Gwen Stacey. Spiderman word woedend en vecht als een gek tegen de Hobgoblin, hij vecht al zijn woede eruit. Maar Hobbie is sterk. Inmiddels in het ziekenhuis verandert Conners terug in Lizard....

Het vervolg stuur ik een andere keer. Is het goed? Wel met Tobey Maguire en de oude acteurs.

Bart Tönjann

• 344 messages
  • 79 votes

Mijn vervolg op Spider-man 4:

Spiderman slaat de Hobgoblin helemaal kapot. Al zijn woede eruit. De laatste slag is op de het hoogste gebouw. Spider-man slaat in zijn woede de Hob neer die naar beneden valt. Spider schrikt hiervan. Hij gaat terug naar Gwen's lijk. Mooie muziek terwijl hij in dezelfde houding staat als in de strip. Vervolgens steunt MJ hem en gaan ze verder. Allemaal erg emotioneel.
Inmiddels is Lizard terug in het riool. Hier komt hij iemand tegen: Carnage. Carnage en Lizard willen alletwee Spiderman dood hebben. Want Cletus Cassidey is meerdere malen door hem opgepakt. Op een treurige nacht staat Peter in zijn spider pak aan het graf van Gwen Stacey. Een mysterieuze man kijkt naar hem. Opeens valt Lizard hem aan. Hij lokt hem naar het riool, waar Carnage de boel afmaakt. Maar Spiderman weet te winnen. Als hij Lizard tegen een stale buis beukt stort de boel in. Door de herrie gaat de symbiont van Carnage af. Cletus sterft als er een buis op hem valt. Lizard is ernstig geraakt door een muur en verandert terug in Dr. Conners. Peter doet zijn masker af. Terwijl Conners sterft vraagt hij Peter Stacey te wreken, en Peter zegt dat al gedaan te hebben.
De film schiet een paar weken voorruit. Peter en MJ willen opnieuw gaan trouwen, maar Peter rouwt nog steeds om Gwen. Net als Peter het "ja" woord wil geven, horen ze een maniakale lach. Een pompoenbommetje valt en een explosie. Iedereen in paniek. MJ word gepakt en de Hobgoblin, die blijkbaar dus nog leeft (zijn Glider redde hem) gaat ervandoor. In zijn Spider pak gaat Peter er achteraan. Zijn spoor leidt naar de Osborn villa. Spiderman gaat naar binnen. Een grote stoel draait naar hem. En in die stoel zit..... NORMAN OSBORN! Spiderman schrikt en valt achterover terwijl het Goblin muziek theme is te horen. "Dat... dat kan niet.... nee!" Norman lacht. "Verassing, Peter?". Norman legt uit hoe hij het overleeft heeft en hoe hij vanachter de schermen aan de touwtjes trok van Peter's ondergang. EN hoe hij Gwen Stacey vermoordde. Peter word woedend en dit resulteerd in een clichematig laatste eindegevecht. Op het eind is Osborn zwaar verslagen maar weet hij toch nog te ontsnappen. Peter heeft MJ gered, en ze trouwen alsnog. Aan het eind weer een preek van Peter, over Gwen's dood ofzo, en hij slingert weer door de stad. Einde.... denk je.

Net als het afgelopen lijkt, zie je Norman een oud gebouw inlopen. Het regent en onweert. Norman loopt een oude kamer in, waar een oude bekende zit..... EDDIE BROCK, oftewel VENOM! Osborn vraagt Venom om hulp. Eddie verandert dan weer in Venom, meer de stripversie van Venom. Osborn lacht. Einde.

Wat denken jullie? Vonden jullie het goed? Of juist slecht? In deel 1 werd Peter Spiderman, in deel 2 wou Peter het niet meer zijn, in deel 3 werd Peter evil en in deel 4 raakt hij emotioneel en geestelijk in de problemen. Goed idee?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Bij Spider-Man 3 (2007):

Bart Tönjann wrote:
Mijn vervolg op Spider-man 4:

Spiderman slaat de Hobgoblin helemaal kapot. Al zijn woede eruit. De laatste slag is op de het hoogste gebouw. Spider-man slaat in zijn woede de Hob neer die naar beneden valt. Spider schrikt hiervan. Hij gaat terug naar Gwen's lijk. Mooie muziek terwijl hij in dezelfde houding staat als in de strip. Vervolgens steunt MJ hem en gaan ze verder. Allemaal erg emotioneel.
Inmiddels is Lizard terug in het riool. Hier komt hij iemand tegen: Carnage. Carnage en Lizard willen alletwee Spiderman dood hebben. Want Cletus Cassidey is meerdere malen door hem opgepakt. Op een treurige nacht staat Peter in zijn spider pak aan het graf van Gwen Stacey. Een mysterieuze man kijkt naar hem. Opeens valt Lizard hem aan. Hij lokt hem naar het riool, waar Carnage de boel afmaakt. Maar Spiderman weet te winnen. Als hij Lizard tegen een stale buis beukt stort de boel in. Door de herrie gaat de symbiont van Carnage af. Cletus sterft als er een buis op hem valt. Lizard is ernstig geraakt door een muur en verandert terug in Dr. Conners. Peter doet zijn masker af. Terwijl Conners sterft vraagt hij Peter Stacey te wreken, en Peter zegt dat al gedaan te hebben.
De film schiet een paar weken voorruit. Peter en MJ willen opnieuw gaan trouwen, maar Peter rouwt nog steeds om Gwen. Net als Peter het "ja" woord wil geven, horen ze een maniakale lach. Een pompoenbommetje valt en een explosie. Iedereen in paniek. MJ word gepakt en de Hobgoblin, die blijkbaar dus nog leeft (zijn Glider redde hem) gaat ervandoor. In zijn Spider pak gaat Peter er achteraan. Zijn spoor leidt naar de Osborn villa. Spiderman gaat naar binnen. Een grote stoel draait naar hem. En in die stoel zit..... NORMAN OSBORN! Spiderman schrikt en valt achterover terwijl het Goblin muziek theme is te horen. "Dat... dat kan niet.... nee!" Norman lacht. "Verassing, Peter?". Norman legt uit hoe hij het overleeft heeft en hoe hij vanachter de schermen aan de touwtjes trok van Peter's ondergang. EN hoe hij Gwen Stacey vermoordde. Peter word woedend en dit resulteerd in een clichematig laatste eindegevecht. Op het eind is Osborn zwaar verslagen maar weet hij toch nog te ontsnappen. Peter heeft MJ gered, en ze trouwen alsnog. Aan het eind weer een preek van Peter, over Gwen's dood ofzo, en hij slingert weer door de stad. Einde.... denk je.

Net als het afgelopen lijkt, zie je Norman een oud gebouw inlopen. Het regent en onweert. Norman loopt een oude kamer in, waar een oude bekende zit..... EDDIE BROCK, oftewel VENOM! Osborn vraagt Venom om hulp. Eddie verandert dan weer in Venom, meer de stripversie van Venom. Osborn lacht. Einde.

Wat denken jullie? Vonden jullie het goed? Of juist slecht? In deel 1 werd Peter Spiderman, in deel 2 wou Peter het niet meer zijn, in deel 3 werd Peter evil en in deel 4 raakt hij emotioneel en geestelijk in de problemen. Goed idee?

Leuk bedacht!!
Waar heb je dit nou op gebaseerd? Op de strips/tekenfilms, die ik zelf verder niet ken. Is wel een erg druk scenario, maar dat zijn we nu ook wel gewend van de Spider-Manfilms, maar zo zou het best spectaculair en spannend kunnen zijn. In ieder geval vond ik het leuk om te lezen (was nog een vervolg verhaal ook! )
Groet Thunderball.

First Angelus

• 127 messages
  • 317 votes

inderdaad, is het gebaseerd op de strips of is het zelfs de verhaallijn van de strips?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.