- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Cineville
Cineville
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
HDMI kabel vanuit een iPad, Hvitur?
Heb je dan een Lightning of USB-C naar HDMI verloopkabel? Ik gok dat je nog wel eens een eerst zou kunnen zijn die dat met Cineville probeert 
Maar ik heb het even voor je geprobeerd met de iPad Pro en dat verloopstukje en zowel Netflix als Mubi spelen in uitstekende kwaliteit af, met dito geluid.
https://i.imgur.com/s7VaQ7O.jpg
iPad start scherm (je bureaublad zal ik maar zeggen) is in 4:3, maar zodra je een stream start gaat hij netjes full screen. Je kunt die ipad ook op standby zetten heb ik geprobeerd dat het scherm zwart wordt, stream gaat door, dus je kunt hem rustig onder of achter de tv moffelen met beeldscherm uit. 
Hvitur
-
- 4 messages
- 0 votes
Bedankt voor je reactie, John Milton. Je hebt het niet toevallig ook met Cineville geprobeerd met de Lightning naar HDMI kabel?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Neuh, ik heb Cineville uiteindelijk toch opgezegd na een lange donateurperiode zonder daadwerkelijk te gaan, Hvitur. Dus geen toegang tot Cineville vitamientjes. Eerst een vaccin in mijn mik en lege IC's, dan ga ik wel weer mijn CV heractiveren en tussen de oudjes zitten in een filmhuis. 
Maar dat zou niet uit moeten maken dat ik die niet kon proberen, ik kan me niet voorstellen dat hij dát niet zou doen en Netflix en Mubi wel. Het is denkbaar over HDMI, maar het lijkt me stug.
Als maatje Woland bereid is even zijn inloggegevens af te staan wil ik het best voor je testen 
Anders iPad meenemen naar de winkel en vragen of je daar ter plekke mag testen of dat kabeltje doet wat je wilt op een tv, je kunt die niet voor een paar euro bij de action scoren, dus ik snap dat je het liever zeker wilt weten.
N.B. dit was usb-c naar hdmi (niet lightning want iPad Pro (2018), lightning-HDMI voor mijn antieke iPad Air heb ik ook niet), maar ook dat zou niet veel uit moeten maken; beide kabels bakken het uitgaande beeld om met het doel over hdmi aan beeldscherm of projector te voeren. Ik kan me wél voor stellen dat nepperds van Wish of Ali het evt niet goed zouden doen. Altijd maar afwachten, dus bij voorkeur niet doen tenzij het echt geen bal kost.
Weet je zeker dat je niet liever een (nieuwe) Chromecast of Apple tv kastje koopt? evt gelijk met 4k ondersteuning en een afstandsbediening? Dit is prima voor een keertje als noodoplossing als je die kabel toch hebt liggen, maar het lijkt me allesbehalve praktisch films afspelen. Ik lijkt dat lightning zijn beste tijd gehad heeft, de iPads krijgen steeds vaker USB-C en Apple lijkt ook op de iphone van een fysieke poort af te willen gaan stappen. Ik zou dan liever geen 50 euro voor een lightning adapter willen betalen, liever investeren in iets wat nog langer compatibel is en wat gebruiksvriendelijker tijdens filmkijken vanaf de bank.
Hvitur
-
- 4 messages
- 0 votes
Wederom bedankt voor de info. Ik denk dat ik het erop ga wagen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Geen probleem, graag gedaan. Laat maar horen hoe het is gegaan 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Mooi man, geen probleem. Blij dat het gelukt is! 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Heeft iemand nog aanraders op vitamine cineville. Iets van de Buitencategorie?
Er staan er erg veel op dus tips zijn welkom. Genre maakt niet uit. Bedankt 
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Dit zijn mijn 4*+ films op Vitamine Cineville:
Manta Ray, Her, Mommy, The Killing of a Sacred Deer, Good Time, Beoning, Grave, American Honey, Climax, Thelma, Idi i smotri, The Handmaiden, Minding the Gap, Mustang, Monos, Babyteeth, Ema, Vuelven en Nuestro tiempo.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
⠀
1. Mysterious Object at Noon (2000) - Apichatpong Weerasethakul⠀
2. Iles flottantes (2001) - Nanouk Leopold⠀
3. Happiness of the Katakuris (2002) - Miike Takashi⠀
4. De bruit et de fureur (2003) - Jean-Claude Brisseau⠀
5. Goodbye, Dragon Inn (2004) - Tsai Ming-liang⠀
6. A Fugitive from the Past (2005) - Uchida Tomu⠀
7. Old Joy (2006) - Kelly Reichardt⠀
8. Red Road (2007) - Andrea Arnold⠀
9. Limite (2008) - Mário Peixoto⠀
10. Los herederos (2009) - Eugenio Polgovsky
Gedeeld op Instagram door Cineville.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Cineville op zomertour met buitenvertoningen - Filmkrant
Cineville verenigt deze zomer the best of both worlds: film kijken en lekker buiten zijn. Tijdens de Zomertour worden buitenvertoningen georganiseerd op tien avontuurlijke locaties, variërend van strand tot parkeerplaats. Houders van een Cineville-pas hebben gratis toegang of krijgen korting.
De Zomertour vindt plaats van juli tot september, begint in Leiden en eindigt in Bloemendaal.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe Cineville promo, sinds eind augustus:
Cineville viert jubileum met nieuwe promo - hollandfilmnieuws.nl
Op het reclamebureau KesselsKramer.
KesselsKramer: 'Wat is Cineville nou eigenlijk voor iets, is het zoiets als Pathé Unlimited maar dan net effe anders?'
Cineville: 'Nee, je mag ons niet vergelijken met Pathé. Via Cineville kijk je de betere film in de filmhuizen, we richten ons op de wat serieuzere filmliefhebber van 20-50 jaar.
KesselsKramer: Ja duidelijk, ik voel al waar we naartoe moeten. We gaan het helemaal anders doen. We gaan de 20-30 ers aanspreken, waar jullie je primair op richten, op een ludieke manier. Zoals men van ons gewend is. Over 2 maanden zullen wij de pitch presenteren.
2 maanden later:
'Goeie Films, voor mensen die van goeie films houden'
Cineville: 'Oh ja, het zegt wel heel kort en krachtig, maar precies wat het is he. Moet er toch even aan wennen, maar hij begint bij mij ook steeds beter in de oren te klinken. Niet goede films, maar goeie, dat is toch wel knap, het lijkt simpel maar dit is toch wel een sterk staaltje slogan schrijven. Wij waren er zelf niet opgekomen.'
KesselsKramer: We hebben op ons bureau altijd het fameuze Mand-interview van Maxim Hartman erbij. In het begin hebben we altijd een te lange slogan en dan drukt Fritsy op de 'nog korter' knop, en dan gooien we er nog wat sessies achteraan, net zolang tot we tot de essentie zijn doorgedrongen. Goed he!
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik zie dus best wel veel stemmen bij Cineville (regelmatig nog veel meer dan op MovieMeter), maar toch vraag ik me af: is er ergens een overzicht van die cijfers? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vitamine Cineville heropend - hollandfilmnieuws.nl
Met deze streamingdienst kunnen Cineville-abonnees gratis films uit het Cineville-aanbod thuis bekijken.
Ook heeft Cineville de mogelijkheid weer ingesteld om het lidmaatschap tijdelijk te pauzeren. De abonnee betaalt niet zolang de verkorte openingstijden gelden. Zodra de filmtheaters ook weer ’s avonds open mogen wordt het lidmaatschap automatisch geheractiveerd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gordel om, blik op oneindig en gaan: nu de filmtheaters weer open mogen kijken we samen vooruit naar (een deel van) de goeie films die onderweg zijn dit jaar, van Licorice Pizza tot C’mon C’mon en van The Worst Person in the World tot Drive My Car. Vrrrooom!
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Mijn Cinevillepas weer geactiveerd. De afgelopen maanden gestopt want door drukte op werk nauwelijks mogelijkheid gehad om te gaan. Maar ik miste het naar de bios gaan wel en er draaien nu heel mooie dingen. Ook met mijn nieuwe baan altijd al na donderdag weekend, dus dat zorgt voor genoeg ruimte om een of twee dagen per week lekker weer naar de film te gaan. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, ben je zo vriendelijk om gedurende 6 weken gewoon door te betalen, omdat ze de inkomsten nodig hebben, zie je dat er gewoon met geld gesmeten wordt.
Nou, dan ga ik ook maar een paar drankjes extra... eh, een paar filmpjes extra pakken, in april.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Sigaar uit eigen doos, Graaf Machine. Maar die kunnen ook smaken 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Sigaar uit eigen doos, graafmachine. Maar die kunnen ook smaken
Maar die sigaar heb ik dus al betaald.
Ach, we zien wel weer. Zo erg verlegen om een drankje zit ik ook nooit bij een film. Meestal flesje water.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In 2021 won Cineville de Entrepreneur of the Year Award van Europa Cinemas. Deze week mochten we die eindelijk in ontvangst nemen. Wij blij! Voor de gelegenheid en voor de filmliefde maakten we dit video essay met ons verhaal, in filmbeelden en onze eigen campagnes. Met de grootste dank aan onze vrienden, collega’s en natuurlijk jullie, lieve Cinevillers.
✂️ Edit door Stanisław Liguziński.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Cineville ontvangt prestigieuze prijs Europa Cinemas - hollandfilmnieuws.nl
Entrepreneur of the Year 2021: dat is de eretitel die Cineville een jaar lang mag dragen. De bioscooppas voor de betere film ontving vorig jaar al deze onderscheiding van Europa Cinemas, het orgaan van EU dat de Europese kwaliteitsfilm ondersteunt. Donderdagavond was dan eindelijk de feestelijke uitreiking in het Ketelhuis.
Dertien jaar na oprichting is Cineville uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers in de Nederlandse bioscoopwereld. Met 55.000 leden en 1,5 miljoen tickets per jaar weet Cineville een enorm publiek te bedienen. En niet onbelangrijk, Cineville heeft distributeurs, bioscopen en festivals dichter bij elkaar gebracht en daarmee de kwaliteitsfilm een grote impuls gegeven in Nederland.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Cineville gaat naar België!
Cinema à volonté? Het kan in Brussel | De Standaard
Met het Cineville-abonnement kun je onbeperkt naar de film in alle deelnemende arthousebioscopen. Brussel is de eerste stad die het Nederlandse concept kopieert. De rest van België volgt in 2023.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Flauwekulberekening natuurlijk.
Als die Cineville er niet zou zijn zou ik minder dan twee keer per maand naar een voorstelling in, enkel, Concordia (Enschede) gaan. Dan krijgt dat filmhuis twee keer 7 euro (want dan pik ik de premières er uit).
Nu met Cineville zit ik zo'n 15 keer er maand in een filmhuis (niet alleen Concordia), altijd op een stoel die anders toch leeg is, en betaal ik 21 euro per maand. Voor films die toch hoe dan ook draaien. En vaak hebben de filmhuizen dan ook nog een beetje baromzet aan mij.
Ik denk dat dit voor velen geldt, hoewel ik natuurlijk alleen voor mezelf kan praten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als je het artikel leest wordt dat ook juist benadrukt.