- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Slechtste bioscoop
Slechtste bioscoop
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ik ook, maar begreep dat-ie juist was vernieuwd (en verbeterd) afgelopen jaar?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik wil graag àlle Kinepolisbioscopen nomineren
. ...En de programmering is ook zwaar kut ...
Vooral daarom ben ik het wel met je eens. Die 7.50€ is hier in A'pen jammer genoeg normaal (hoewel middagvoorstellingen etc wel goedkoper zijn). Ikzelf zit meestal in Cartoons (want goeie films), maar vaak denk ik daar toch "kut, hadden ze hem maar in UGC gespeeld". Zo'n arthousebios is schattig hoor, maar doe mij toch maar een echt groot scherm en goed geluid. Het kost niks meer, maar het kijkt wel veel lekkerder.
Nu moet ik wel zeggen, zelfs als zouden ze in de Kinepolis groep goeie films spelen ... het publiek dat daar rondhangt is vaak van zo'n bedenkelijk niveau dat ze de film zelf vaak verpesten ("huh, wa's da", "wat gebeurt er", "saaaaaai"). Na Elephant en Mulholland Drive kom ik er nooit meer 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb één rat en wel 20 muizen door de zaal zien rennen. Tijdens de mooiste momenten tussen Johnny en June lag ik dubbel van het lachen omdat er een muis aan mijn hak zat te knagen en de andere bezoekers in de gordijnen zaten.
Meen je dit serieus? Echt heel bizar verschijnsel...
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik ook, maar begreep dat-ie juist was vernieuwd (en verbeterd) afgelopen jaar?
Ik heb van verbeteringen anders niets gemerkt dit jaar. Ik zat dit jaar weer net zo beroerd als vorig jaar.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Iemand vertelde mij dat er nieuwe stoelen waren geplaatst en de beenruimte was vergroot, maar dat zal niet kloppen dan.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ikzelf zit meestal in Cartoons (want goeie films)
Wat zou de kans zijn dat we daar al tegelijk gezeten hebben
. Hoewel, de laatste maanden ga ik altijd in Leuven naar de film (de Studio's zijn prachtig, maar mijn lievelingszaal is toch Cinema Zed in het STUK, niet alleen omdat het een ontwerp is van Neutelings Riedijk maar ook omdat ze daar echt een schitterende programmering hebben).
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Iemand vertelde mij dat er nieuwe stoelen waren geplaatst en de beenruimte was vergroot, maar dat zal niet kloppen dan.
De stoelen waren wel vernieuwd, echter van meer beenruimte was geen sprake.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ikzelf zit meestal in Cartoons (want goeie films), maar vaak denk ik daar toch "kut, hadden ze hem maar in UGC gespeeld". Zo'n arthousebios is schattig hoor, maar doe mij toch maar een echt groot scherm en goed geluid. Het kost niks meer, maar het kijkt wel veel lekkerder.
mental_jos
-
- 263 messages
- 770 votes
als ik naar de bioscoop ga is het naar emmeloord, lelystad of soms almere en tot nu toe heb ik niet echt een slechte bioscoop meegemaakt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Wat zou de kans zijn dat we daar al tegelijk gezeten hebben
.
Niet zo groot denk ik, omdat ze nu ook weer niet zoveel goeie films spelen. En aangezien er altijd maar 10 man zit zou ik je wel herkend hebben 
Voor mij blijft de programmering uiteindelijk ook steeds het belangrijkst (al moet ik zeggen dat het al lang geleden is dat ik een "nieuwe" film in een reguliere bios gezien heb), maar ik denk vaak toch met heimwee terug aan Avalon/Innocence is een grote lege UGC zaal (zo goed als) helemaal voor mij alleen. Dat zijn pas volledige filmervaringen (waar het geld dan uiteindelijk ook een beetje voor dient). Nu is het meer "steun de lokale bioscoopindustrie" wat ik doe. Als ik een projecten koop kan ik op m'n kamertje gezelliger naar de film kijken dan in die arthouse biosjes denk ik.
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Ik ga altijd in België naar Kinepolis of Cityscoop en ik vind ze allebei goed. Ik heb nog nooit in een slechte bioscoop gezeten. 
Ronnievb
-
- 602 messages
- 683 votes
Nou de Utopolis in Oss krijgt van mij een stem. Wat erger ik me daar altijd aan de filmkeuze. Kinderfilms, de grootste blockbusters en foute horror, meer durven ze daar niet te vertonen, verder zijn de meeste blockbusters die ik dan wel weer wil zien mét pauze, mét joelende pubers die popcorn naar elkaar gooien en in sommige zalen met oncomfortabele stoelen. Positief is de movie-monday, waar je voor €5,50 lekker kan gaan zitten op schappelijke tijden (ik ga op maandagavond niet meer om 22:00 uur naar de bios).
Ik vind het geen wonder dat het daar niet fatsoenlijk loopt.
latrat
-
- 264 messages
- 580 votes
sowieos kinepolis.
met hun ticketten die 20 keer moeten omgewisseld worden in andere ticketten, hun extra fees voor alles (aan de kassa betalen= geen bancontact, aan zo'n automaat betalen is 20 cent extra handling fee, een digitale film is 2 euro extra, een lange film ook. Ik moet geen digitale film hebben. >:-( ) Daarenbij is het volk dat daar komt soms nogal respectloos. Ik heb eht over die van Gent trouwen, de decascoop.
De ugc in antwerpen krijgt al mijn respect, al is het maar voor hun abbonement service en hun trap-met-lichtjes.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ik had pas college in het City-theater in Utrecht en daar liep een muis door de zaal
.
RobbyT
-
- 215 messages
- 44 votes
De enige goeie bioscoop is voor mij het Filmhuis en de thuisbioscoop. Daar blijf je tenminste verschoond van al die popcornknagers!
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
De H5 in Heerlen. Verschrikkelijk kleine zaaltjes en het is veel te licht daar tijdens de film. Bovendien ziet hij er niet echt uitnodigend uit.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Over elke bioscoop waar ik ben geweest heb ik wel wat te klagen. De perfecte bioscoop is er voor mij niet. Het liefst zou ik de grote schermen en goede zitplaatsen van Pathé Arena hebben, in combinatie met het filmaanbod van Kriterion en het Filmmuseum.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Wat zou dat mooi zijn.
De perfecte bioscoop!
A. Jacobsen
-
- 495 messages
- 104 votes
Zelf heb ik een hekel aan de Kinepolis-machine, erg duur en het filmaanbod maakt hun opvoedende functie niet waar.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Utopolis Emmen krijgt dan toch mijn stem. Goed, wat betreft het grote scherm en de ruime stoelen en beenruimte verdient het misschien nog enigszins wat punten, maar verder is het toch echt een waardeloos ding.
Matige service, het eten en drinken halen- systeem is erg slecht geregeld, er is werkelijk élke keer dat ik er geweest ben wel een technisch mankementje bij het afspelen van de film (half beeld, enkel geluid, beelden door elkaar heen) en als je een beetje een rustige film zonder dialoog of muziek bekijkt kun je soms heerlijk meegenieten van de blockbuster in de zaal naast je. En daar komt bij dat het ding tótaal geen sfeer uitstraalt; het heeft de uitstraling van een kille fabriek.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Klopt, het is net een Drive Inn.
Drinken en popcorn pakken, kaartje kopen, doorlopen, en als de film is afgelopen: wegwezen.
De gehorigheid stoor ik me ook vaak aan: Bijna elke maandagavond zit ik in zaal 2, de Filmhuisavond. Het gedreun van zaal 3 is vaak goed te horen.
De stoelen zijn wel een groot pluspunt, en met de schermen en het geluid is ook niets mis.
Sfeer is er niet, maar dat is Utololis beleid, helaas. De bedrijfsleider is geen liefhebber die van films houdt, maar is gewoon een bedrijfsleider, die moet draaien wat het hoofdkantoor in Almere vindt dat er gedraaid moet worden.
Gelukkig mogen wij als Filmhuis onze eigen films bepalen.

Dit betonblok belemmert het zicht op de skyline van Emmen. (En die is al niet erg hoog) 
btw Chainsaw, wanneer kom je weer eens op maandagavond?
[spam] programma [ /spam]
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
btw Chainsaw, wanneer kom je weer eens op maandagavond?
Oh ja, de maandagavond, toch nog een pluspunt. Ik hou 't programma goed in de gaten en kom binnenkort vast weer eens langs. Maar voor de andere films probeer ik fabriek Utopolis Emmen toch zoveel mogelijk te vermijden. 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Alle Pathe bioscopen. Doodziek van die teringlijers die hun bek niet kunnen houden tijdens een film, met mobiele telefoons (die schijnwerpers) zitten te klooien, tegen stoelen zitten te trappen, vooral komen om grappig proberen te doen (opmerkingen door de film moeten schreeuwen). Heb er pas nog bijna een voor zijn bek moeten slaan. Pathe bioscoop bezoekers zijn veelal sukkels. Ga er niet meer komen. En dan halen ze Cinerama weg (waar Wallee niet draaide, dus ik moest uitwijken). Zou bijna ook gaan starten met downloaden. Het lamlendige personeel dat daar rondloopt, zou kunnen optreden. Maar ze zijn al te beroerd dat ze een sprite voor je halen (duurt gewoon zo lang allemaal) waar je dan 3 euro voor moet betalen. Blijf vooral lekker thuis film kijken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Heb er pas nog bijna een voor zijn bek moeten slaan. Pathe bioscoop bezoekers zijn veelal sukkels.
Vast heel gezellig om met jou een avondje naar de bioscoop te gaan...
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Nee, het ligt aan mij. Ik ben niemand tot last, hoor. Als ik vriendelijk vraag of iemand zijn mond wil houden en hij gaat me zitten jennen, doe ik er wat aan. Of ben jij ook zo iemand die een stand up comedy show opvoert tijdens een film? Ik overdreef uit frustatie een beetje, sla (sowieso nooit als eerste) niet snel iemand voor zijn bek.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Hier kan ik inkomen. Van die lompe klootzakken die de film bewust zitten verpesten voor iedereen, je zou er inderdaad ongelukken door doen. Zelf ook nog nooit effectief fysiek geweld gebruikt in zo'n situatie (uiteindelijk is dat toch geen oplossing), maar ook al op het randje gestaan.
Trouwens hier in België valt dat goed mee gelukkig (tzijn vooral de kleinere bioscopen waar dit voorvalt). Ik zag Onderhond spreken van Kinepolis, maar waar ik vooral ga (het complex in Kortrijk of Gent) kom ik dat eerder zelden tegen in elk geval.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ga nooit meer naar de bioscoop. Ik zit me altijd meer te ergeren aan wat er om me heen gebeurt dan wat er zich op het scherm afspeelt. Tegenwoordig gaan veel mensen naar de bios (en popconcerten ook btw) niet om de film maar als sociale ontmoetingsplek. Dat er dan ook nog filmliefhebbers tussen zitten die de film wel willen zien houden ze geen rekening mee. Bovendien heb ik een enorme tyfushekel aan van die gasten die lollig proberen te doen en domme opmerkingen maken tijdens de film. Nee, ik kijk mijn filmpjes wel thuis op de bank. Geen gezeik om me heen, geen dure snacks, heerlijk.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Precies hoe ik erover denk. Ik ga enkel sporadisch naar de bioscoop. Bij mij draait het puur om gemak. Als ik iets wil drinken of eten dan is er een pause-knop, als ik naar de wc moet idem dito. Dwalen mijn gedachtes af en heb ik een zinnetje dialoog gemist, dan ga ik gewoon terug. Vind ik een scene geweldig poetisch, dan kan ik 'm meteen opnieuw beleven via de remote. Geen irritante stoeltjes, geen mensen die door het beeld lopen etc. Wil ik mijn sokken uitdoen, roken of desnoods een keer 'schakelen' dan kan ik dat gewoon ongegeneerd doen. De optimale filmbeleving is voor mij thuis op de bank.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Kan me vinden in Pastichio Roker's en Ramon's berichten hierboven (behalve dat van het roken dan
). Ik wil zelf de controle hebben en vooral de rust is mij belangrijk. Geen irritaties van mensen om me heen, gewoon de film op mijn eigen tempo, in mijn eigen tijd, in mijn eigen wereld(je) beleven.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Gewoon overdag gaan als je een vrije dag hebt, bioscoop voor je alleen.
. perfect.
Bovendien heeft het toch wel een meerwaarde om op het grote scherm te zien, incl. geluid.