• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Slechtste bioscoop

SmuttWars

• 592 messages
  • 1060 votes

De slechtste bioscoop die ik ooit bezocht heb is; Pathé City Amsterdam!

De meeste zalen zijn smerig (vooral zaal 2), de grond plakt van de cola en de stoelen zijn smerig.

De stoelen zitten vaak los, het zicht op het scherm is zeer slecht in de kleine rot zalen en veel projectie blunders enzo.....

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Foroxity Sittard

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Foroxity is een prima bioscoop, al was 't alleen maar om de bijzonder handige planken waar je je cappuccino op kunt zetten. Beenruimte is okee, projectie & geluid zijn prima en de meiden zijn lief. Dat niet overal vloerbedekking ligt, is wat mij betreft een prima straf voor alle fucking knoeiers. Zodra het licht uitgaat, zie ik dit soort futiliteiten toch niet meer (dat geldt ook voor de 'kille foyer').

Ik nomineer Rivoli in Heerlen.

.. oh, en de kleine zaaltjes in Cinerama Amsterdam, die zijn écht claustrofobie-opwekkend .

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Veel te dure entree (in verhouding tot euroscoop vlak over de grens), volkomen sfeer-loos en lelijk, slechte projectie, glanzende muren die het licht van het scherm weerkaatsen (mijn nachtmerrie in een bioscoop) en veel te veel tuig daar. Ik ga veel liever naar de Euroscoop

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik ga 's vrijwel altijd 's middags. Dan betaal je misschien nog steeds een halve euro (who cares) meer dan in Lanaken/Maasmechelen (voor mij zonder auto niet bereikbaar overigens, maar ik lift wel 's), maar dan is die 'slechte sfeer' totaal afwezig. Natuurlijk zijn er betere biossen. Yep, die vlak over de grens zijn 'beter', toch voelt Foroxity net iets knusser, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met mijn gezellige contact met de meiden daar. Komst van veel tuig kun je een bios zelf niet kwalijk nemen, maar ik snap dat dit filmvoorstellingen volledig kan vergallen. Personeel vertelt regelmatig op maandagmiddag de schrijnende weekend-details .

'Slechte projectie' baseer je wellicht op enkele vervelende ervaringen: ongelukjes gebeuren overal, da's juist menselijk charmant. En wat zijn we met z'n allen toch fucking verwend: slechts een paar jaar terug was Royal Heerlen nog het Mecca, nu is dat zeker qua projectie een kleuterzaaltje vergeleken met ALLE acht Foroxity-zalen. Dan hoor je mij echt niet klagen over die projectie. 'Slecht' is in Foroxity niet aan de orde, hooguit 'niet 100% zo perfect als in de technologisch hoogstaandste zalen'. En zelfs dat valt me niet op, maar ik ben dan misschien ook iets meer bezig met inhoud dan met uiterlijk.

.. overigens heb ik net wél een klaagmail gestuurd met de vraag waarom Before Sunset plotseling toch weer van de releaselijst is gehaald.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Menni wrote:

.. oh, en de kleine zaaltjes in Cinerama Amsterdam, die zijn écht claustrofobie-opwekkend .

Ik hoop dat ze ooit Das Boot daar eens zullen draaien...

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Menni wrote:

Ik ga 's vrijwel altijd 's middags. Dan betaal je misschien nog steeds een halve euro (who cares) meer dan in Lanaken/Maasmechelen (voor mij zonder auto niet bereikbaar overigens, maar ik lift wel 's), maar dan is die 'slechte sfeer' totaal afwezig. Natuurlijk zijn er betere biossen. Yep, die vlak over de grens zijn 'beter', toch voelt Foroxity net iets knusser, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met mijn gezellige contact met de meiden daar. Komst van veel tuig kun je een bios zelf niet kwalijk nemen, maar ik snap dat dit filmvoorstellingen volledig kan vergallen. Personeel vertelt regelmatig op maandagmiddag de schrijnende weekend-details .

'Slechte projectie' baseer je wellicht op enkele vervelende ervaringen: ongelukjes gebeuren overal, da's juist menselijk charmant. En wat zijn we met z'n allen toch fucking verwend: slechts een paar jaar terug was Royal Heerlen nog het Mecca, nu is dat zeker qua projectie een kleuterzaaltje vergeleken met ALLE acht Foroxity-zalen. Dan hoor je mij echt niet klagen over die projectie. 'Slecht' is in Foroxity niet aan de orde, hooguit 'niet 100% zo perfect als in de technologisch hoogstaandste zalen'. En zelfs dat valt me niet op, maar ik ben dan misschien ook iets meer bezig met inhoud dan met uiterlijk.

.. overigens heb ik net wél een klaagmail gestuurd met de vraag waarom Before Sunset plotseling toch weer van de releaselijst is gehaald.

Ik vind juist dat Foroxity totaal geen sfeer heeft, in tegenstelling tot de euroscopen waar ik altijd met een echt "gezellig" gevoel film ga kijken. Waar ze trouwens ook veel beter programma's hebben. Maar op een zaterdagavond tussen de joelende, druk telefonerende en bij-alles-wat-moeten-zeggen tieners (ben er zelf ook een maar niet van deze categorie ), is voor mij echt niet meer leuk. Films in foroxity hebben toch wel meestal problemen met projectie (meestal zie je een stuk nog naast het doek geprojecteerd; zulke zaken), maar voor mij ligt het grootste mispunt in de muren. In andere bioscopen wordt het beton van de wanden bedekt met een niet reflecterende "vloerbedekking" of houten panelen. Maar de muren in foroxity zijn gewoon beton (wat al veel reflecteerd) die geverfd zijn in een glanzende (geen matte) zwarte kleur.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

't Is me nog nooit opgevallen, die muren. Verdorie, nou ga ik daar morgen nog op letten ook .

(gezien je ingevoerde geboortedatum neem jij het begrip 'tiener' erg ruim trouwens )

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Menni wrote:

(gezien je ingevoerde geboortedatum neem jij het begrip 'tiener' erg ruim trouwens )

Of ik ga ruim om met het invullen van profielen

Die muren kan trouwens ook aan mij liggen, maar ik stoor me er iig aan en dat heb ik niet in anderes bioscopen

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

De Bios, Drachten. Slechte service als je wat te eten of drinken wilt halen, alles is er ontzettend duur en ze draaien er haast niks! Big Fish niet, Hellboy niet...

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Heb van de week de nieuwe Utopolis in Almere uitgeprobeerd. Op zich mooie zalen (groot scherm, geluid prima in orde) en de stoelen lijken prima te zitten (veel beenruimte), maar blijken afschuwelijk voor je rug. En alles rook er nog naar nieuw, maar dat gaat natuurlijk wel weer weg.

Programmering is niet zo best en de prijzen zijn belachelijk. 8,50 normaal, maar voor The Aviator moesten we toch 10,- pp neertellen, omdat-ie zo lang duurt ofzo... pf. Op een dinsdagavond! Ik denk niet dat ik er ooit nog kom.

Eigenlijk niet de slechtste bios wat mij betreft (City in Amsterdam), maar dit verhaal paste toch beter hier dan in het topic over de beste bioscoop helaas.

Obiwannes

• 758 messages
  • 898 votes

10 euro dat is wel schandalig veel. Ik betaal zo meestal 4 tot 5.5 euro per film.

Ik vond cinemazed trouwens wel erg leuk. Klein aangenaam zaaltje zonder teveel rumoer enzo (waar ik tegenwoordig in Kinepolis wel last van heb ) maar toch tamelijk groot scherm en geluid lekker hard

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Harmonie in Alkmaar is ook een klotebioscoop... Er draait nooit iets interessants, alleen enorme blockbusters en kinderfilms. Ben je dan eindelijk over de drempel om toch maar een van die films te gaan kijken, kom je in een veel te krappe en te kleine zaal, waar je op elkaars lip zit!

Mijn grootste ergernis is echter dat er altijd van die joelende pubers zijn die de films verpesten met hun irritante geklets, hun mobieltjes die ze niet uitzetten of het schoppen met hun voeten/knieën tegen jouw stoel! Heel naar!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Wow, dat is inderdaad kut, Benicio! Ik heb van mensen die constant tegen mijn stoel schoppen nooit last in de bioscoop, maar wel in de bus. Het is ook zwaar klote om tijdens een film op het onverantwoorde gedrag van anderen te gaan letten, zoals die kutjochies die hun bek maar niet dicht wilden houden tijdens Spider-man 2, ondanks alle vriendelijke verzoeken en bedreigingen (dat laatste is serieus!)! Overigens, Moderators, mijn excuses voor het grove taalgebruik.

Obiwannes wrote:

10 euro dat is wel schandalig veel. Ik betaal zo meestal 4 tot 5.5 euro per film.

1o Euro is inderdaad schandalig veel, maar ergens vind ik 4 tot 5,5 euro weer schandlig weinig, omdat ik altijd ioets van 7, 7,5 of 8 euro neer moet tellen! Nou ja, nog altijd leuk voor jou, Obiwannes, maar ik ben op zo'n prijs best wel een beetje jaloers.

Maar Ingrid, 10 euro voor The Aviator, dan is je avond toch sowieso al verknald?! Ik bedoel, oké, 170 minuten is misschien iets langer dan gemiddeld, maar voor The Fellowship Of The Ring hoefde ik ook maar 7,5 euro te betalen! Nee, voor 10 euro naar één film, dat gaat me echt te ver. Als ik uiteindelijk toch betaald zou hebben, moest de film wel héél goed zijn, wilde ik dan die avond nog glimlachen.

hmm.. wij betalen hier in Oostende voor de moment nog 5€ per keer dat je naar de film gaat.. zo te zien valt dit best heel goed mee als ik de andere berichten lees..

eigenlijk ga ik niet zo graag naar de cinema.. vooral bij ons zit je er echt niet op je gemak.. geen plaats voor je rustig te kunnen neer zetten, enz..

normaal zou hier moeten ne Kinepolis komen maar mja, ze spreken er nu al 3-4 jaar van maar ne staat er dus nog altijd niet.. afwachten dus!

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Gisteren kocht ik een kaartje (7.50) voor she hate me (niet goed) en werd vervolgens naar de verkeerde zaal gestuurd, sta je daar in de zaal te zoeken terwijl iedereen je aankijkt. Toen ik mijn vrienden eindelijk vond in een andere zaal, en in de stoel wilde gaan zitten, had een kneus (achter ons) zijn voet tussen het klapgedeelte van de stoel en de stoel zelf, dus die gilde het uit. Maar daar kan de bios ook niet zoveel aan doen. De film begon en het geluid liep niet synchroon, geen scherpte en een groot gedeelte van de film moest je op het plafond bekijken. De bar is ook vreselijk rommelig, zo betrapte ik wel eens een barkeeper die zijn handen niet wast na het toiletbezoek. en de helft van je koffie op je schoteltje en zo... Bioscoop/filmhuis Kriterion Amsterdam. Gerunt door studenten...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

City in Amsterdam, daar staat het beeld zelden scherp.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

City is de sfeervolste Bioscoop van Amsterdam ..

Dos37

• 14 messages
  • 1630 votes

Die in Almelo Varossieau wat een bagger zeg. Ga veel liever naar cinestar in Enschede.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

De Pathe in Hoog Katrijnen - Utrecht is een bagger bios. (als die er nog is teminste, een keer geweest een hele tijd geleden, en sindsdien gemijd als de pest)

De Harmonie in Alkmaar ben ik ook niet echt over te spreken. Ik hou van zalen die stijl aflopen zodat de mensen voor je niet hinderlijk zijn. Maar deze zalen lopen in banaan form. Als je in het midden zit loopt de zaal voor je niet af maar omhoog???

Ook is de atmosfeer daar veel te bekakt, en wordt het te streng in de gaten gehouden.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

SuperSideSwipe wrote:

De Pathe in Hoog Catharijne - Utrecht

Dat is geen Pathé maar een Wolfftheater.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik nomineer Rembrandt te Eindhoven.

Ook al verkopen ze maar 10 kaartjes voor een voorstelling, worden die 10 mensen nog bij elkaar op de achterste rij gepropt. Wat in principe niet zo erg zou zijn als je wat meer beenruimte had gehad maar mensen die wel eens in zaal 4 of 5 zijn geweest weten dat je daar geen films van langer als anderhalf uur moet gaan kijken. Oh ja, ze hebben ook nog steeds pauzes in films van 70 minuten

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

De bioscoop in Gouda, Arcade. Absoluut een afschuwelijke bioscoop. Slechte stoelen, pauze... Alles is fout aan die bios vind ik.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Rembrant te Eindhoven is inderdaad niet super, maar dan nomineer ik bij deze toch ook de Eurocinema in Eindhoven. Een oud krakkemikkig geval met (en dat is nog het ergste) een wazig beeld.... (dit was ruim 2 jr. geleden, want sindsdien kom ik er niet meer).

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Agony wrote:

Rembrant te Eindhoven is inderdaad niet super, maar dan nomineer ik bij deze toch ook de Eurocinema in Eindhoven. Een oud krakkemikkig geval met (en dat is nog het ergste) een wazig beeld.... (dit was ruim 2 jr. geleden, want sindsdien kom ik er niet meer).

Die hebben sinds enige tijd digitale projectie en daarmee is het beeld stukken beter geworden (wat inderdaad niet zo moeilijk was aangezien het beeld zo onscherp als wat was).

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Of het de slechtse is weet ik natuurlijk niet, maar ik ben er wel achter gekomen dat de oude Luxor in Rotterdam vreselijk weinig beenruimte heeft. Ik kon niet in een normale houding zitten, moest half gedraaid met de knieën naar buiten toe. Vreselijk slecht. Een vliegtuigstoeltje van een goedkope prijsvechter heeft meer comfort.

An Luna

• 41 messages
  • 58 votes

Was gisteren in Camera Studio in Utrecht om naar Walk the Line te kijken. Ik heb één rat en wel 20 muizen door de zaal zien rennen. Tijdens de mooiste momenten tussen Johnny en June lag ik dubbel van het lachen omdat er een muis aan mijn hak zat te knagen en de andere bezoekers in de gordijnen zaten. Echt heel erg goor. Fijn dat mijn filmvoorstelling verkloot is......

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Nou daar word een mens muisstil van

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik wil graag àlle Kinepolisbioscopen nomineren . Ik kom er af en toe wel hoor, maar enkel als ik een gratis ticket heb of zo. Ik vind het er veel te duur (ok, 7.5 euro is blijkbaar de normale prijs maar ik vind het gewoon te veel, in andere cinema's in Antwerpen of Leuven ligt die prijs voor studenten rond de 6 euro) tenzij je een 'kinepolisstudentenkaart' aanvraagt, wat ik uit principe niet doe. Ik bedoel, zeker in Leuven bestaat het grootste deel van hun publiek uit studenten, het is toch niet zoveel gevraagd om dan de gewone studentenkaart van de universiteit te aanvaarden, nee je moet dat per se aanvragen en al je gegevens doorgeven voor hun mooie database. Bovendien plakken de vloeren in de zalen, is het geluid helemaal niet zo schitterend als ze beweren en is de bediening enorm onpersoonlijk (tien keer goedenavond zeggen kunnen ze wel maar daar houdt het op) En de programmering is ook zwaar kut (zie, ik begin al Hollands te praten van opwinding ) maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

PatrickL

• 1586 messages
  • 2398 votes

kijkert wrote:

Of het de slechtse is weet ik natuurlijk niet, maar ik ben er wel achter gekomen dat de oude Luxor in Rotterdam vreselijk weinig beenruimte heeft. Ik kon niet in een normale houding zitten, moest half gedraaid met de knieën naar buiten toe. Vreselijk slecht. Een vliegtuigstoeltje van een goedkope prijsvechter heeft meer comfort.

Dat is echt een verschrikking inderdaad. Ik probeer het Luxor altijd zo veel mogelijk te mijden tijdens het IFFR.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.