• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.968 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.889 votes
Profile

Bioscoopblunders

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ‘bioscoopblunders’ hebben meegemaakt.

Ik ging met een vriendin naar de bios, ik weet niet meer welke film, maar de grootste waarschijnlijkheid is dat het een thriller is geweest. Eerst komt dus de reclame, vervolgens voorstukjes van andere films. Nou is het meestal zo dat als je naar een thriller gaat dat je dan voorstukjes van thrillers te zien krijgt en zo gaat dat bij ieder genre (slimme marketingstrategie ). Het viel al op dat we allemaal voorstukjes voorgeschoteld kregen van komedies. De voorstukjes waren afgelopen en toen kwam de hoofdfilm: Road Trip; hadden ze de verkeerde film erin gestopt, haha. Maar uiteindelijk heeft iemand gewaarschuwd en kregen we dan toch waar we voor kwamen.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Tja, blunders is een groot woord.

Ben ooit eens bij de verkeerde film naar binnen gegaan. Ik weet niet meer precies naar welke ik wilde gaan, een best populaire in ieder geval. We verbaasden ons dus al dat het zo rustig was.

Bleek na de reclames dat het een heel andere film was, Johnny Mnemonic nota bene

En die andere film was al 10 minuten bezig.

De Vries

• 97 messages
  • 1778 votes

Eerst zeggen dat je het niet zo op Nederlandse films hebt en dat je dat zeker niet wil zien in een bios.

Dan loop je een Bios binnen ziet weinig leuks kiest Baby Blue...klinkt toch redelijk engelstalig...en binnen 5 min zie je zo Almere voorbij komen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

De Vries wrote:

Eerst zeggen dat je het niet zo op Nederlandse films hebt en dat je dat zeker niet wil zien in een bios.

Dan loop je een Bios binnen ziet weinig leuks kiest Baby Blue...klinkt toch redelijk engelstalig...en binnen 5 min zie je zo Almere voorbij komen.

Die blunders zijn te voorkomen door je beter in te lezen (hier bijvoorbeeld).

Dan weet je namelijk dat er A. ook goede NL films bestaan, die het waard zijn in de bioscoop te worden bekeken, en B. welke films (zowel NL als buitenlandse) je beter kan vermijden.

De Vries

• 97 messages
  • 1778 votes

tja... idd nu wel maar in 2001 dus nog nie....

was een spontane reactie

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Bij mij is de film van Shrek 1 eens doorgebrand. Moesten we 20 minuten wachten.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik heb ooit op een premiere-avond meegemaakt dat ze twee aktes verwisseld hadden.....ik dacht al dat er iets niet klopte....:)

Gelukkig kregen we achteraf wel een vrijkaartje aangeboden....

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik ben ook al een paar keer de verkeerde zaal ingegaan. De meeste keren had ik het al door voordat de film begon, maar toen ik net die ene keer Scream wou zien en per ongeluk in de zaal van Free Willy 3 zat, moest ik toch wel even heel erg schrikken. En hard lopen om het begin van de film niet te missen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Omgewisselde aktes, verkeerde film, trailers op zijn koop, films die van scherp ineens naar onscherp gaan... De ergste waar ik altijd een naar gevoel bij heb is als de paarse strepen links of rechts meestal aan de zijkant te zien zijn. Even met de tandenborstel (tenminste zo ben ik het gewend) en hatsikidee. Blijkbaar zijn er mensen die dat niet doen

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

2 weken geleden "Butterfly Effect" gekeken bij een alternatieve bios in Leiden, met Franse ondertiteling......Na de pauze werd dit "al" hersteld...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

GFM wrote:

2 weken geleden "Butterfly Effect" gekeken bij een alternatieve bios in Leiden, met Franse ondertiteling......Na de pauze werd dit "al" hersteld...

Klinkt meer als een illegale dan als een alternatieve bios. Ondertiteling wisselen kan prima op een DVDtje, op een filmkopie is dat heel andere koek.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ja, vandaar ook het woord ''alternatief'' . Wat je wel ziet zo af en toe zijn kopieen met zowel Franse als Nederlandse ondertitels. Wat het natuurlijk makkelijk draaien maakt in meerdere landen.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

GFM wrote:

Bedoel je Het Filmhuis?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

neo wrote:

Ja, vandaar ook het woord ''alternatief'' . Wat je wel ziet zo af en toe zijn kopieen met zowel Franse als Nederlandse ondertitels. Wat het natuurlijk makkelijk draaien maakt in meerdere landen.

Voor zover ik weet zijn dat immer Belgische kopieën.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In ieder geval, die worden dus ook in Nederland in gebruik genomen. Ik kan even niet op een voorbeeld komen maar ik heb er toch zeker wel een stuk of 10 zo gezien denk ik. Pas ook nog met Basos de Baile; NL en Franse ondertiteling, maar met tevens Spaans ingesproken stemmen.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

FX wrote:

Bedoel je Het Filmhuis?

Neen, Trianon, Breestraat

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

een marokkaan in de City bioscoop die tijdens een film zit te bellen

dat is voor mij een blunder

(dit gebeurt trouwens niet 1x maar altijd)

tip: vermijd de City

redjina

• 96 messages
  • 43 votes

Of een nederlander die zit te bellen tijdens de Film!!! Ook erg Irritant

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Hoe kun je nou de verkeerde zaal binnnen lopen?,er staat toch altijd op het kaartje welke zaal je moet hebben. En meestal staat er ook iemand van de bioscoop zelf, bij onze bioscoop tenminste.

PoMeLo

• 46 messages
  • 40 votes

tjah enigste blunder die ik kan herinneren was, dat een vriend van mij aangelopen met z'n doosje popcorn op z'n bek ging.... schaamte was groot, overal lag popcorn, mijn vriend ging naast me zitten alsof er nix gebeurt was... dat was wel dom jah...

Justice4All

• 2152 messages
  • 457 votes

Ik heb twee keer meegemaakt:

1ste keer was het bij IMAX theater in Rotterdam. Ik zag de gehele set van de film "Waterworld", om de schip in de film zag ik kleine witte bootjes .(volgens mij waren het jachten) en ook toen Kevin Costner onderwater aan het zwemmen was zag ik een andere cameraman achter hem aan zwemmen. Film was voor mij volledig verpest. Logisch dat Imax failliet gaat

2de was het met de film "Lord of Illusions" van Clive Barker. Ik zag gewoon dat het een set was. In de film zag ik geen platfond.

Ik heb nog meer van zulke bloober maar dat waren meestal gelijk verholpen door de medewerker van de bios.

Maar wat ik meegemaakt heb in de IMAX theater, nou ik moest lachen en huilen te gelijk, rampzalig.

Darius

• 18 messages
  • 56 votes

Tijdens IFFR 2003 in Cinerama zat ik zeker 20 minuten te wachten tot de film begon. Nadat zeker de helft van de zaal opgestapt was kregen we ineens een gortdroog blauw windows-bureaublad te zien. De 'film' daarna was overigens ook te erg voor woorden, waardoor iedereen uiteindelijk opgestapt is. Schande.

SKY

• 14 messages
  • 15 votes

Niet zo'n grote blooper maar bij ons stond het geluid van de film eens oorverdovend luid! Na 10minutjes was het opgelost.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Nou, 10 minuten takkeherrie lijkt mij toch wel een enorme blunder

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

SKY wrote:

Niet zo'n grote blooper maar bij ons stond het geluid van de film eens oorverdovend luid!

In Nederland? Te Hard? Dat mag wel in de krant. Veruit de meeste bioscopen draaien hun films VER onder de Dolby-norm, die ze zouden moeten aanhouden om de film te vertonen zoals de makers 'm bedoelen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Met piepende oren de bios uitkomen is anders ook niet fijn, zag de Mummy II ooit in Pathe Arena 14 op een volume waar ik 3 dagen later nog last van had.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Ja goed man.

Het geluid moet je niet horen maar die moet je voelen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Jordy wrote:

Met piepende oren de bios uitkomen is anders ook niet fijn

De kans is groot dat je The Mummy II nou juist op de officiële standaard hebt gehoord (standje 7 op de Dolby-doos).

Het probleem is de luidheidswedloop die is ontstaan. Sommige actiefilms werden ZO hard gemixed (er zijn verhalen van mixers die hun werk met oordopjes deden), dat theaters aan de knoppen zijn gaan draaien (veel theaters draaien op standje 5 en soms zelfs nog lager).

Daardoor worden steeds meer films steeds luider gemixed (omdat die luidheid in de theaters toch weer wordt teruggeschroefd). Een vicieuze cirkel, waarbij niemand zich meer aan de (85dB-)standaard houdt en iedereen verliest.

Obiwannes

• 758 messages
  • 898 votes

De strafste blunder die ik al heb meegemaakt was tijdens de Lord of the Rings trilogie de avond dat Return of the King uitkwam.

Na al een uurtje of 3 kijken waren we denk ik in The Two Towers aan het stuk dat faramir erin komt voor de eerste keer. En plots gaat er iets mis, er komt een ander stuk van de film tevoorschijn ondersteboven en achterstevoren afgespeeld, was best wel humoristisch.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik vond het een blunder vorig jaar bij de cinemarathon. We hadden het record al maar moesten persé die 70 uur volmaken en toen hebben ze Noi Albinio aangezet. Een aantal mensen waaronder ik hadden deze film nog niet gezien en wilden hem wel erg graag zien maar toch werd er na 5 minuten een hoop kabaal gemaakt omdat die 70 uur vol waren gemaakt. In de tussentijd lieten ze de film gewoon doorlopen en zaten er een paar mensen gedurende een half uur naar die film te kijken zonder geluid

Ik snap het wel, maar toch : zet hem dan even op pauze of zo ! Er waren namelijk ook mensen die speciaal voor die film gekomen !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.