- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?
Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Alvast veel plezier feanaro.
Met een beetje goede planning en de willige gezelschap van vrienden / kenissen hoef je geen film meer te missen in de bios 
kimde
-
- 54 messages
- 10 votes
1 keer......
naar cinderella man...
was nog gratis ook 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Volgens mij maar 5 keer dit jaar. Er gaat toch niets boven mijn thuisbioscoopje, dan weet ik zeker dat ik in alle rust een film kan kijken en kan pauzeren wanneer ik dat wil.
Vroeger ging ik wekelijks naar de bioscoop.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Volgens mij maar 5 keer dit jaar.
Maar ga je straks dan ook wat vaker, als eind november die nieuwe grote bioscoop in Emmen open gaat? 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
8 keer deze week
Die Pathé-Unlimited pas is best wel cool 
-Wallace & Gromit in the Curse of the Were-Rabbit
-Lord of War
-Four Brothers
-Doom
-Dark Water
-A History of Violence
-Het Schnitzelparadijs
-The Brothers Grimm
-The Constant Gardener
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Volgens mij maar 5 keer dit jaar. Er gaat toch niets boven mijn thuisbioscoopje, dan weet ik zeker dat ik in alle rust een film kan kijken en kan pauzeren wanneer ik dat wil.
Geen enkele keer, om exact dezelfde redenen als Hannibal. Ik ben zeer tevreden met mijn thuisbioscoop en hoef mij niet te storen aan de popcorn etende en cola slurpende bioscoopgangers rondom mij.

mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Erg schandelijk pas 3 keer.
Star wars
Hooligans
Het Schnitzelparadijs
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik ook Timmy. Helaas is er hier thuis niemand die zoiets wil doen...
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Wat wil doen? Naar de bioscoop gaan? Een thuisbioscoop aanschaffen? Voor bioscoop bezoek hoef je toch niet afhankelijk te zijn van familie? Ga gewoon met vrienden of alleen. Ik ga zelf zo nu en dan alleen maar meestal toch met vrienden. Gemiddeld ga ik zo 3 a 4 keer in de maand naar de bioscoop 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Bij ons geldt alleen de 'traditie' om naar de bioskoop te gaan als de nieuwste Bondfilm draait. In m'n eentje naar de bioskoop gaan lijkt me niks. Sowieso is er altijd kans op luidruchtige en gevaarlijke jongeren. Ik hou totaal niet van drukte en veel mensen om me heen, maar als ik dat dan ook nog 's alleen mee moet maken, dan maar liever op m'n micro-tv een film kijken.
Ik stel het thuis geregeld voor om een met z'n allen naar de bios te gaan, maar ik krijg er weinig uit op "Er draaien toch alleen kutfilms" of "Geen tijd" na.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Tja, als je niet van drukte houdt dan is een bioscoop natuurlijk ook niet echt een plaats voor je. Zeker niet als er een kaskraker draait want dan is het altijd bomvol. Maar maan- en dinsdag is het bij ons hier in de bioscoop erg rustig en dan kan je ook op je gemak film kijken. Het ligt ook aan de film hou het publiek is. Draai je bijvoorbeeld Scary Movie deel zoveel, dan weet je dat ze de tent afbreken. Maar draai je bijvoorbeeld Sophie Scholl, gister naar toe geweest, dan heb je een totaal ander publiek. De keren dat ik de bioscoop het liefst wil mijden is tijdens de Sneak Preview. Iedere keer luidruchtig publiek en behoorlijk vervelend. Maar zo heeft iedereen zijn eigen manier van film beleven. Geef mij maar een rustig zaaltje. Niet dat ik de drukte wil vermijden maar omdat ik dan optimaal kan genieten. U-96, luidruchtige jongeren kan ik dus absoluut begrijpen, zie Sneak Preview, maar gevaarlijk? Leg eens uit. Woon je in een onveilige plaats ofzo? Of wat versta je onder gevaarlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar 
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Moet je eens naar de sneak preview in Nijmegen gaan (Carolus). Daar hebben enkele die hards de 'sneakwave' (zoals in voetbalstadions, alleen dan in een bios) geintroduceerd... Komisch, maar als je rustig een filmpje wil gaan kijken kun je het misschien beter mijden 
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Hier hebben we in de Sneak een tijdje een gast met mondharmonica gehad
Een wave lijkt mij ook erg irritant trouwens 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Tja, als je niet van drukte houdt dan is een bioscoop natuurlijk ook niet echt een plaats voor je.
Als ik de wat mindere dingen van een bioskoopbezoek bekijk, dan klopt dat, maar een bioskoop is gewoon dé ultieme manier om films te kijken. Groot scherm, grote stoel, hard doordringend geluid, meer indruk, en (voor mij dan) het gevoel dat je je in een totaal andere wereld bevind. Het kijken van een film bij mij thuis kan op geen enkel van bovenstaande punten redelijk scoren, maar ik ben wel blij met wat ik heb gelukkig.
Gevaarlijk is een beetje overdreven woord van mij geweest. Ik woon in Oegstgeest, maar de plaatselijke bioskopen liggen in Leiden. Zoals in elke stad hangen daar 's avonds irritante hangjongeren rond. Je kent 't wel, luidruchtig zijn, stoer doen, gevaarlijk doen, zuipen, enzovoort. Ik ben nu wel over één kam aan het scheren, maar dat soort lui bevinden zich ook in de bioskoop. Irritant. (ik ben ook een zeikerd hoor) 
Maar zoals je al zei, het hangt af van de film die draait.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Dank je voor de uitleg, U-96
Ik kan het nu wat beter plaatsen. De bioscoop is zeker een ultieme kijkervaring, en al helemaal als de film zich er goed voor leent. Probeer gewoon nog maar eens jouw familie over te halen en anders gewoon een meeting organiseren. Maar doe dat dan niet in Leiden 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Over sneaks gesproken, bij Pathe de Kuip is het een geheim personeelsuitje van de pathe medewerkers.
Zit je ruim van tevoren te wachten om een mooi plekkie te kunne bemachtigen. Dan gaan ze de achterste rij vrijhouden (voor een zogenaamd gereserveerd clupie). Als je er al zit, wordt je weggestuurd. Daar gaan dan alle Pathe medewerkers zitten die niet hoeven te werken die avond.
Ze proberen het geheim te houden, maar ik herken de gezichten. En je kan horen wat ze zeggen als je er een rij voor zit.
Laatst ging ik gewoon niet weg van de achterste rij, en de volgende keer dien ik een klacht in bij Pathe als ik het weer meemaak.
Schandalige zaken, vind wel dat iedereen dat even mag weten 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik denk dat als je een klacht indient, er niet veel met die klacht word gedaan. Het lijkt me, dat ze heus niet mensen gaan ontslaan. Je bent bovendien dan in je eentje, dan zeggen ze: 'We zullen er wat aan doen,' en vervolgens hoor je er niets meer van.
Als meer mensen een klacht indienen, heb je er veel meer profijt van, dan wanneer je in je eentje staat, dan zal Pathe daar eerder naar luisteren.
Ik ben dit jaar 4 keer naar de film geweest, als ik goed heb geteld.
Ik ben naar Hitch, Alexander, Cinderella Man en Wimbledon geweest.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ze hoeven van mij ook niemand te ontslaan, maar ik hoorde meer mensen zeggen dat ze gingen klagen. Iemand die ik ken had er al over geklaagd en die kreeg serieus responce terug van een Pathe manager regio Rotterdam.
Ben benieuwd of het nu nog gebeurd, binnenkort maar weer eens naar de sneak.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Alleen als Das Boot een keertje zal draaien ergens. 
Maar volgens mij kan ik dan wel wachten totdat pasen en pinksteren op 1 dag vallen...
Ik zag anders op een lijstje van Pathé Das Boot staan bij de klassiekers die ze weer in roulatie gooien, maar pin me er niet op vast.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wow, supertof gek. Was dat een lijstje dat daar hangt of op internet? Dan zal ik er 's regelmatig op kijken.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik ook Timmy. Helaas is er hier thuis niemand die zoiets wil doen...
Geen vrienden die een keer een keer met je mee willen naar de bios ?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vandaag voor de 4e keer en het was weer hartstikke onscherp! (Pathe de Kuip)
Dus ik ga de volgende 100 films maar weer in m'n thuisbios kijken.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Alleen voor uitzonderingen ga ik naar de bios, films die ik echt MOET zien, maar dat zijn er zeer weinig aangezien echt bijna niets me meer aanspreekt van wat er draait. En dan heb ik het vooral over de pathe bioscopen. Allemaal zooi, en dan het publiek nog...telefoontje hier, gegiechel daar, zeer irritant.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Vandaag voor de 4e keer geweest.
Maar waarschijnlijk zal ik nu wel wat meer gaan , omdat ik nu met de klas vaak ga , ook is een maandabbonement maar 17.50 das dat lijkt me wel wat ! , heb je er na 2/3 films al uit 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Vandaag voor de 4e keer geweest.
Maar waarschijnlijk zal ik nu wel wat meer gaan , omdat ik nu met de klas vaak ga , ook is een maandabbonement maar 17.50 das dat lijkt me wel wat ! , heb je er na 2/3 films al uit 
Ik heb in de eerste week al 4 maanden uit die kaart gehaald
Geweldig ding !