- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik denk dat er nul rechten worden geregeld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'Bioscopen weerstaan concurrentie Netflix' - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Zo gebruikt Pathé speciale 4DX-technologie bij de nieuwe Star Wars-film in vestigingen in Amsterdam en Rotterdam, compleet met weersimulaties, geuren en bewegende stoelen in de zaal.
Meer bioscoopketens zijn met technologische snufjes gekomen om de beleving van een filmavondje te verbeteren. Dit heeft de branche geen windeieren gelegd, staat in een rapport van de bank. In de afgelopen tien jaar steeg het bioscoopbezoek in Nederland in totaal met 56 procent.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Met eigen stoel naar Filmhuis Gouda | AD.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pappa- en mammabioscopen: Kind zijn tussen de bioscoopstoelen - hollandfilmnieuws.nl
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Begrijp ik het goed dat er weinig tot geen concurrentie meer is (waardoor de prijzen mogelijk zullen stijgen)?
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Nee, dat begrijp je niet goed.
Er zijn nog steeds in elke regio bioscopen van verschillende eigenaren, alleen zijn die eigenaren nu vaker grote ketens ipv onafhankelijke uitbaters.
Er zijn nu drie grote ketens in Nederland: Pathé, Vue en Kinepolis. Vue en Kinepolis zijn nu groter dan de voormalige concurrenten van Pathé (JT, Wolff en Utopolis) waren, dus serieuzere concurrenten.
Tenslotte is de grootste concurrentie van de bioscopen indirect: andere vormen van film kijken en andere vormen van vrijetijdsbesteding. Die blijft even hard bestaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
CinemaCon: cultureplex is de cinema van de toekomst - hollandfilmnieuws.nl
Vraag me af wat dit concreet inhoudt.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Blijkbaar een soort plek waar je kan winkelen, dineren en een vorm van entertainment aanwezig is. Het doet me aan een verkapt winkelcentrum denken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Voor Fithian komt de toekomst van de bioscoop slechts op een ding neer: de kwaliteit van de films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
AJ... eeuwig zonde...
Ik heb vele goede herinneringen aan het filmtheater gebouw en de locatie / inrichting van de bioscoop.
Het knusse / kleinschalige was juist de charme, met soort van huiskamer bioscoopjes, maar toch met doeken die groot genoeg waren. En een behoorlijke zaal van normaal formaat waar ik bijv. Good Bye Lenin! nog heb gezien.
Werkspoorkwartier kan mooi worden maar (misschien zoiets als De Hallen / Westergasfabriek dat ik enkel ken via internet), maar het is wel wat uit het centrum, dat is voor bezoekers uit andere steden weer onhandig.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als t door gaat - dat is geloof ik ook niet zeker. En nog te ontwikkelen - dat is ene meerjarenplan... En het is echt een enorm end uit de richting - daar zal ik denk niet zomaar even naar toe gaan.
Zaal 1 van t huidige Hoogt (hoewel soms een beetje warm) vind ik nog steeds een van de fijnste filmzalen die er is.
Hoogt wilde eerst naar de City bioscoop, maar dat wilde Wolff/Kinepolis niet. Net of dat concurrerend zou zijn. Ik zou liever gezien hebben dat ze Springhaver hadden opgedoekt, dat is echt een vreselijke plek om films te kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Movies begint pop-up bioscoop in gevangenis - Filmkrant
De initiatiefnemers van De Filmkoepel nemen komende maand een voorschot op de opening die media 2020 zal plaatsvinden. Van 19 tot en met 21 oktober is er, als onderdeel van de kunstmanifestatie Architectual Healing, een pop-up bioscoop.
Er worden voorpremières vertoond van festivalfavorieten: Leave no Trace, Beautiful Boy, Cold War, Suspiria, Shoplifters en Wildlife.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Rotterdamse Pathé eerste IMAX met laser | Rotterdam | AD.nl
De laser is een uitbreiding op het bestaande IMAX die scherper beeld moet opleveren. Bij IMAX is het scherm groter en al scherper dan bij een normaal bioscoopscherm met de bedoeling de kijker meer mee te voeren in de film. Volgend jaar komt er ook nog een vernieuwd geluidsysteem in de laserzalen.
Shadowed
-
- 11345 messages
- 6677 votes
Halloween Horror bij Pathe. De volgende films gaan worden gedraaid:
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De datum komt steeds dichterbij voor t oudste filmhuis van Nederland... Nieuws - Hoogt.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe manieren om mensen naar de bioscoop te trekken | BNR Nieuwsradio
Om de klap op te vangen moeten bioscopen op nieuwe manieren bezoekers trekken. Ron Sterk, directeur van Vue Nederland, vertelt hoe hij dat doet.
Interview begint na ongeveer 10 minuten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
In Hengelo gaat op 15 maart in de Pathe een film draaien van de Hengeloër Jelle Berlijn.
Ik ken zijn vorige film niet, en de trailer van deze doet me ook geen groot wereldtalent vermoeden, maar toch leuk dat een amateur (lijkt mij toch) een film kan maken die dan op groot doek vertoont wordt.
Ik zou er graag heen gaan, maar van de komende ongeveer 10.000 dagen, of meer, is net vrijdag 15 maart een dag dat ik een andere afspraak heb.
Jammer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kinepolis Antwerpen test ‘familiezetels’ voor vier personen | Binnenland | Nieuws | HLN
Nu weet ik ook eindelijk hoe je Kinépolis uitspreekt. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Samsung Onyx: LED-display, geoptimaliseerd voor bioscoop | Homecinema Magazine
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe bios Meppel trekt 25.000 mensen in proefperiode - RTV Drenthe - rtvdrenthe.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Next level filmbeleving: ScreenX - Filmkrant
De concurrentiestrijd tussen de bioscoopketens spitst zich steeds meer toe op de ‘immersieve beleving’ van film. Na IMAX, 3D en 4DX is er nu het panoramische beeld van ScreenX. Kinepolis is het eerste bedrijf om deze technologie te introduceren in Nederland. Dit jaar openen zes bioscopen met extra brede schermen.
ScreenX is een product van het Koreaanse technologiebedrijf CJ 4DPLEX. In plaats van één projector wordt gebruik gemaakt van vijf projectoren. Het scherm is extreem verbreed en kan tot achterin de zaal doorlopen. Dat zorgt voor een beeld rondom en de ervaring alsof je middenin de film zit.
De introductie van ScreenX past bij de tweede fase van de grote concurrentiestrijd tussen Nederlandse bioscoopketens. Tot 2017, toen de bioscoopmarkt nog groeide, werd vooral ingezet op capaciteit.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Of heeft dit met weggevallen subsidies te maken oid, ipv afnemende interesse? arno74 of voskat misschien een idee?