- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Blijf je tijdens de aftiteling van een film in de bioscoop zitten?
Blijf je tijdens de aftiteling van een film in de bioscoop zitten?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
In De Site > Gebruikers > Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?:
Na de film stormen de meeste mensen toch de zaal uit en gaan naar huis? De meeste mensen staan al op voordat het licht überhaupt aan is. 
Spirou
-
- 254 messages
- 0 votes
Na de film stormen de meeste mensen toch de zaal uit en gaan naar huis? De meeste mensen staan al op voordat het licht überhaupt aan is.
Soms heb je ook nog een pauze.
Een uitgelezen kans om gelijkgezinden te ontmoeten! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ah ja, die benut ik dan om even snel naar 't toilet te gaan.
(Of om snoepies te kopen, hehe.)
Spirou
-
- 254 messages
- 0 votes
Ik heb op die manier er ooit eens een date aan over gehouden. 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
genietende van de aftiteling.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
genietende van de aftiteling. Dan hebben wij nog nooit samen bij een film gezeten. Ik blijf altijd gezellig zitten tot het einde. Wil meestal sowieso iets weten over de muziek of opnamelocatie. En dat staat altijd ergens achteraan.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Same here, je hebt er immers voor betaald, al telt kwaliteit ook mee natuurlijk! Alleen is dat bij een festival of de grote blockbusters in de pathe bijna geen doen, de mensen lijken dan echt door je heen te willen en dus valt er ook nog maar weinig na te genieten. Gelukkig komt dat in de kleinere zaaltjes, waar ik dan meestal ga, maar zelden voor...
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Goh, dan ben ik dus niet de enige. Ik ben meestal ook de laatste die de zaal verlaat. Tenzij ik met vrienden ben, want die stieren meestal in het begin al naar beneden. Kan ik moeilijk blijven zitten natuurlijk. Maar ik vind het altijd wel leuk om bij de aftiteling naar de muziek te luisteren.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik blijf meestal ook nog even zitten, anders loop je elkaar toch alleen maar voor de voeten. Maar zodra je meeste weg zijn ga ik ook wel. Blijf niet zitten totdat de muziek afgelopen is.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik 'treuzel' zelf ook na afloop, maar gegevens over de film zijn tegenwoordig ook elders te vinden.
Daarbij komt dat de aftitelingen tegenwoordig zó lang duren dat je die gewoon niet helemaal kán afkijken, want het bioscooppersoneel staat te trappelen om je buiten te krijgen.
N.B.
Bij Amerikaanse films zit er vaak een vreselijk ontoepasselijke (melige) song aan 't eind, tijdens de aftiteling (voorbeeld: 'Avatar') die afbreuk aan de film doet.
Wanneer ik die eraan hoor komen ben ik een van de eersten die naar buiten gaat.
Spirou
-
- 254 messages
- 0 votes
Ik blijf nooit zitten. Of ik moet met een leuke date zijn, dan boeit het me niet zoveel. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ben ook eerder een zitteblijver. Helemaal als ik echt geraakt ben door een film. Dan zit ik de aftiteling makkelijk uit om even los te komen van de film.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Juist. Zeker omdat veel mensen toch wedstrijdje doen wie het eerst buiten is, laat de rest maar lekker voor gaan, kun jij daarna op je gemak nagenietend van de film naar buiten lopen zonder dan gedring.
Spirou
-
- 254 messages
- 0 votes
Dat hoeft ook niet wanneer je de eerste bent die naar buiten loopt. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Na de film moet ik altijd mn biertje nog leegdrinken en ik hoop altijd op een verassing na de aftiteling. 99 van de 100x zit ik voor jan lul te wachten, maar dat is opzich niet zo heel schokkend.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Shutter Island is zo'n film waar je toch nog een minuutje moet blijven zitten en alles op een rijtje zetten. Natuurlijk lopen er ook velen halverwege de film al weg.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1736 votes
Ik blijf altijd gewoon nog effe zitten anders is het zo druk bij kapstokken.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Goh, ik dacht dat ik de enige was die bleef zitten na de aftiteling, maar dat doet dus zo'n beetje iedereen hier. En je heb natuurlijk films waar je gewoon ff moet blijven zitten omdat het zeer indrukwekkend is, of omdat je nog even moet nakomen van de onverwachte plotwending.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Goh, ik dacht dat ik de enige was die bleef zitten na de aftiteling.
Valt dat even tegen 
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
Ik wacht in ieder geval altijd even tot de lampen zijn aangegaan voordat ik opsta. Soms blijf ik nog wel een paar minuten zitten, maar zelden de hele aftiteling. Dat heb ik trouwens één keer geprobeerd, bij Pirates Of The Carribean 2 omdat ik wist dat er aan het eind nog een of ander iets zou komen, maar de aftiteling werd halverwege ruw afgekapt 
Spirou
-
- 254 messages
- 0 votes
Na de film moet ik altijd mn biertje nog leegdrinken en ik hoop altijd op een verassing na de aftiteling. 99 van de 100x zit ik voor jan lul te wachten, maar dat is opzich niet zo heel schokkend.
Ik vind het anders heel schokkend dat jij na de film een verassing verwacht. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ga wel altijd lopen bij de aftiteling 
Beetje zinloos naar een lijst met tekst te kijken. En bij 99/100 komt er niks meer in beeld na afloop.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
De soundtrack kan wel gaaf zijn en dan is het wel mooi om dat door de bios-speakers nog effies te horen vind ik.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Ik had het bij Final Destination 4. De film was best wel ruk, maar de muziek bij de aftiteling was geweldig. Groot en deels metal
. En dat door de speakers van de bios, geweldig
.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Ik blijf bij alles nog een tijdje, haat de drukte die mensen hebben bij verlaten van cinemas,zelfde met vliegtuigen of busritten.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik ga wel altijd lopen bij de aftiteling 
Beetje zinloos naar een lijst met tekst te kijken. En bij 99/100 komt er niks meer in beeld na afloop.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Hangt er een beetje van af Knisper. Als de film me echt ontroerd heeft blijf ik zitten, beetje nagenieten. Maar bij een of andere kutfilm (Predators laatst nog) kan ik niet snel genoeg de zaal uitsprinten. Dan is m'n respect voor de makers redelijk ver te zoeken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zouden de makers er nou echt van wakker liggen als mensen die waslijst aan namen niet helemaal gaan lezen?
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Nee, hoor! Al ga je de zaal niet eens in, zolang je maar een ticket voor hun film koopt. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Meen je dit? Ik betaal toch gewoon een kaartje dus ik toon genoeg respect naar de makers. En daarbij, ze merken het toch niet als ik wegloop. Het is wat anders als je naar bv een muziekconcert gaat. Dan sta je tegenover de makers/bedenkers/uitvoerders van waar je voor komt kijken.
Ik vind aftitelingen kijken zonde van mijn tijd, tenzij ik weet dat er na de laatste credits nog een kleine scene komt. En ik denk later op de avond ofzo nog wel even na over de film, mocht ik hem leuk hebben gevonden.