• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.810 votes
Profile

Plex

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Zit nu een filmpje te kijken en het gaat elk reclameblok goed. og niks vastgelopen in een uur tijd. Wel blijft nu na het laatste reclameblok de titel, de poster en de voortgangsaanwijzer in beeld. Beetje irritant.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Voor het eerst in maanden weer eens door "recently added" gebladerd. Weer ruim 60 titels aan mijn lijst toegevoegd. Zou toch fijn zijn om een complete lijst te kunnen exporteren.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ben eigenlijk wel verrast door het aanbod. Veel obscure (en barslechte) horrortitels, right up my alley. Ook al een stel blaxploitation titels gespot. Ik gebruik Plex al een tijdje niet meer als mediaserver (heb iets beters), maar zo'n gratis library is altijd leuk.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Zit weer eens wat films aan de lijst toe te voegen die op Plex te zien zijn. Tot nu toe al 800 titels op MM gevonden. Zou toch leuk zijn als dit ooit eens geautomatiseerd zou kunnen worden.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Er lijkt weer een hoop bijgekomen te zijn. Zelfs een Kurosawa:

Shûbun (1950)

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Oh, ik zie dat er ondertussen al 11 Kurosawa's op Plex staan. Het wordt toch een steeds interessanter aanbod!

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Inmiddels is de lijst boven de 900, maar waarschijnlijk is het totale aanbod op Plex het drievoudige ofzo. Ik stop er weer even mee met handmatig bijhouden, want het is erg vermoeiend. Wel nuttig voor mezelf. Mijn kijklijsten op Netflix en Prime zijn bijna leeg, dus dan ga ik weer eens wat Plex kijken.

Ik zag trouwens dat justwatch al wel Plex in zijn lijst met VODs heeft staan, maar helaas niet als je Nederland als land selecteert. Je kunt je land instellen op Amerika en dan kun je wel plex aanvinken. Helaas bleek al gauw dat dit aanbod verschilt van het aanbod hier.

Maar wat blijkt....... met VPN aan kun je dat Amerikaanse aanbod gewoon bekijken. Toch maar eens justwatch gaan gebruiken voor filmselectie.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Voor het eerst in tijden zit ik een filmpje in Plex te kijken. Ik krijg nu Nederlandse reclame. Voorheen was het allemaal Amerikaans. Lijkt erop dat dit een steeds serieuzere dienst is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

joachimt wrote:

Voor het eerst in tijden zit ik een filmpje in Plex te kijken. Ik krijg nu Nederlandse reclame. Voorheen was het allemaal Amerikaans. Lijkt erop dat dit een steeds serieuzere dienst is.

Voorheen kreeg je ook wel eens geen reclame, een zwart blok, of steeds dezelfde reclame.

Haperde soms ook wat. Maar als de film maar wel goed laadt...

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Het hapert nu helemaal niet. Geen enkel blok vastgelopen tot nu toe.

Ik heb trouwens het idee dat dit het volledige aanbod is:

Plex - app.plex.tv

Ik ga proberen alle links en titels te kopiëren en dan een lijst met IMDb-urls te maken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Laatst ook eens gedaan, maar de reclame was voor mij toch wel een dealbreaker. Speelde verder wel probleemloos af.

Ik blijf Plex wel iedere week gebruiken om mijn eigen films te streamen. Ook 4k en hdr gaat tegenwoordig erg goed.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Oké, het is gelukt de film-urls and titels te kopiëren van al die pagina's. Dupes verwijderd. Nu heb ik een lijst van 4233 beschikbare films. Volgende stap is bij ze allemaal een IMDb-url te plaatsen. Gelukkig heb ik al 900 titels op een MM-lijst staan, dus daar kan ik vast mee beginnen. De rest moet nog één voor één gebeuren. Als iemand zin heeft om te helpen, laat maar weten.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Eerste versie van Plex-lijst 2.0 is online. Alle films beginnend met een teken of cijfer zijn gedaan. Nu de A.

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free/joachimt/

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Mooi werk joachimt, jammer dat zo'n lijst niet op Letterboxd staat. Daar kun je mooi op genre + jaar sorteren bijvoorbeeld. Dat is waar ik zelf een beetje naar zoek (snel zien welke jaren 90 horror er beschikbaar is).

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Tonypulp wrote:

Mooi werk joachimt, jammer dat zo'n lijst niet op Letterboxd staat. Daar kun je mooi op genre + jaar sorteren bijvoorbeeld. Dat is waar ik zelf een beetje naar zoek (snel zien welke jaren 90 horror er beschikbaar is).

Kun je mbv IMDb-urls een lijst maken op Letterboxd? Ik heb daar geen account.

Als hier op MM een lijst te maken zou zijn met IMDb-urls, zou ik hem ook hier plaatsen. Voor lijsten blijf ik echter gebruik maken van iCM. Ik selecteer films vooral door crossreference met andere lijsten. Dus exporteren, filteren en vergelijken in Excel. Daarvoor werkt iCM prettig.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

De A is klaar. Is er niemand die hier gebruik van maakt, die mij zou willen helpen? Het gaat om een Excellijst met drie kolommen. Kolom A is de link naar een filmpagina op Plex. Kolom B is de titel van de film. In kolom C moet de tt-code van de film op IMDb ingevuld worden.

Of misschien ben ik de enige die dit een nuttige bezigheid vindt......

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

B is klaar. Nog 3017 filmpagina's te gaan.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

C is klaar. 2826 te gaan.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

D is klaar. 2624 te gaan. Op dit tempo ben ik rond de jaarwisseling klaar......

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free/joachimt/

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Het gaat al iets sneller, dus die jaarwisseling gaan we halen.

Ik heb t/m de I voltooid. Ondertussen is Fangs me gaan helpen vanaf de Z. V t/m Z heeft hij gedaan.

1879 titels te gaan.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

En toen weer wat langzamer, maar we komen er wel.....

J, K en L voltooid.

1622 te gaan.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

En een ruime maand later is het werk klaar!!!

Met dank aan Fangs voor zijn assistentie. Hij heeft ook een significant deel van de urls verzameld.

Hier dus de eerste volledige versie van deze lijst:

In iCM-termen:

199/4026 official checks

1987/4026 zero checks !!

Ik heb er zelf 151 gezien.

Best een obscuur lijstje.

Ik zal proberen elke twee maanden ofzo een update te doen. Misschien als ik zin heb deze week nog effe een keer, want de verzameling links is alweer een paar maanden oud.......

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Kon het gisteravond niet laten om toch al een nieuwe export van Plex te doen. Er zijn alweer meer dan 800 titels bijgekomen sinds ik hieraan begon. Weer wat te doen dus. Daarna doe ik het wel per maand. Dan is het per keer niet al te veel.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Ik kijk Plex bijna altijd via mijn iPhone gecast naar Chromecast op mijn TV. Nu zit ik effe wat af te kijken op mijn laptop en merk ik dat het eigenlijk best prettig werkt samen met AdBlock.

Vanaf nu denk ik maar casten vanaf mijn laptop. Scheelt heel wat reclameblokken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Sinds kort kan de Plex app van mijn LG TV niet meer bij mijn Plex server op de PC wanneer de VPN op die pc aanstaat (en dat staat hij automatisch), heel irritant.

Dat hij op afstand niet benaderbaar was met VPN aan, dat wist ik al. Maar dat het binnen mijn eigen bekabelde netwerk niet wil, is nieuw. App opnieuw geïnstalleerd, server al meermaal ge-update, maar issue blijft. Hoop opstaan dus om die uit te gaan zetten, en TV uit en aan te zetten (ook een noodzaak gebleken) voordat hij hem eindelijk kan benaderen.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Update:

553 nieuwe titels sinds vorige keer, maar meer titels die verdwenen zijn. Lijst gaat van 4848 naar 4786.

Dank weer aan Fangs voor het helpen verzamelen van IMDb-urls.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.