- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films met de hand gefilmd
Films met de hand gefilmd
M1kee
-
- 64 messages
- 348 votes
Ik ben erg fan van films waarin een personage uit het verhaal zelf filmd, tot nu to ken ik:
- The Blair Witch Project
- The Blair Witch Project 2
- [Rec]
- Cloverfield
Wie kent er meer?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Diary of the Dead (wel erg slecht trouwens maar goed)
Zusje
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik dacht dat de Blair witch project 2 juist wel gewoon was gefilmd, en niet meer zo'n hand cam film was.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Probeer 'Guy', 'The Last Broadcast', 'Cannibal Holocaust', 'Diary of the Dead' en 'The Zombie Diaries' ook eens.
En 'C'est Arrivé près de chez Vous' is ook wel zo'n soort film.
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
Irréversible mag zeker niet onvermeld blijven. Trouwens wel een film waarin misselijkheid op de loer ligt; is het niet vanwege de gruwelijke taferelen danwel vanwege het vaak onmogelijk te volgen camerawerk.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Uit den boze!
Ik bekijk geen films om er kotsmisselijk van te worden
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Het recente, toch niet recente Paranormal Activity.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het wordt wel bijna alleen maar voor horror gebruikt. Ik hoop toch dat ze er weer eens iets anders mee gaan doen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik hoop het niet want filmen uit de losse pols als in first person is kwalitatief gezien hoogt bedenkelijk.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vind het ook niet de meest interessante techniek, laat staan de mooiste. Maar ik kan me niet voorstellen dat alleen horror er iets leuks mee zou kunnen doen. Die horrorfilms boeien mij verder ook niet zo. The Blair Witch Project, Diary of the Dead, Cannibal Holocaust en soortgenoten zal ik waarschijnlijk nooit zien. REC en Paranormal Activity heel misschien.
Ik kan alleen Festen noemen waarin op een non-griezelmanier gebruik gemaakt werd van zo'n losse filmstijl, maar eigenlijk telt die niet mee met de eis dat het gefilmt moest zijn door een personage.