• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Biopics

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik ga voor Wu Qingyuan.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Heb een groot zwak voor de afwijkende biopics van Todd Haynes: I'm Not There. (2007) en Velvet Goldmine (1998)

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

starbright boy wrote:

Heb een groot zwak voor de afwijkende biopics van Todd Haynes: I'm Not There. (2007) en Velvet Goldmine (1998)

Wat bedoel je precies met afwijkend?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Geen van tweeén volgen ze het letterlijke verhaal van de hoofdpersoon. In I'm Not There worden verschillende kanten van Dylans persoonlijkheid verbeeld dooor verschillende fragmentarische verhalen met verschillnde hoofdrolspelers. En Velvet Goldmine is een mix tussen een biopic van Bowie en Ziggy Stardust (een personage van 'm op een album uit de jaren '70, maar dan anders.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Serpico en Into the Wild, beidde erg verschillend maar ook bijzonder fraai.

ErickZonderK

• 84 messages
  • 0 votes

In Film > Nieuws > Freddy Mercury biopic:

Ik wil even een update doen over een film die ik zeker ga kijken. Het gaat over de Freddy Mercury biopic. Het heeft nog geen titel dus ik noem het maar gewoon de Freddy Mercury biopic. De acteur die Freddy Mercury gaat spelen is....... Sacha Baron Cohen. Ik weet wat je denkt: Borat? Kijk naar beiden Borat en Freddy Mercury. Ze lijken precies hetzelfde. En sowieso: Sacha Baron Cohen is een goede acteur dus ik denk dat hij dit zeker wel iets gaat worden. Het nieuws is echter dat ze dit jaar al beginnen met filmen. Het wordt waarschijnlijk in 2012 uitgebracht. Ook al ben ik niet de grootste fan van Freddy Mercury: ik heb jaren gewacht op de biopic van hem. En nu komt hij er eindelijk aan! En ik heb geloof in Cohen dat hij dit super kan gaan doen.

In Film > Nieuws > 2Pac Biopic:

De acteur is gekozen voor de rol van 2Pac, voor in de film die over hem gemaakt wordt! De keuze is gevallen op Preston Douglass! Het is te zien op de IMDb-pagina van de Tupac biopic: Tupac Biopic IMDb en dit is zijn auditie: Preston Douglass YouTube

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Cloclo (2012)

Bekend van Comme d'habitude, het nummer waarop My Way gebaseerd is.

Benoît Poelvoorde speelde een Claude François dubbelganger in Podium (2004)

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

In Film > Nieuws > Wu-Tang Clan coming at ya:

Er komt een Ol' Dirty Bastard biopic waar ODB gespeeld gaat worden door Michael K. Williams, ook wel bekend als Omar van The Wire.

Wu-Tang Clan to Play Themselves in ODB Biopic | News | Pitchfork

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

oh jee

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hannah Arendt (2012) - vanaf 2 mei 2013 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Leven Maarten van der Weijden verfilmd | Neerlands Filmdoek | NLfilmdoek.nl

Monique van de Ven, die eerder Zomerhitte (2008) regisseerde, is benaderd om de film te regisseren.

Filmkriebel

• 9955 messages
  • 4647 votes

In de metro vandaag : de blitzcarrière van Susan Boyle zal aanleiding geven tot een (hollywood)film. Wordt vervolgd...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Norma wrote:

Ik ben op zoek naar films die het leven (of een periode er uit) van bekendheden laten zien. Als voorbeeld:The Aviator, De-lovely, Beyond the Sea. Hebben jullie suggesties?

Hilde (2009)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Leven van Sylvia Kristel wordt verfilmd - AD

Het project wordt geregisseerd door Pim van Hoeve, die eerder de succesvolle series Bernhard, Schavuit van Oranje (2010) en Beatrix, Oranje onder Vuur (2012) maakte.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Dat wordt dus weinig bijzonders, maar wel degelijk en goed gemaakt en nog belangrijker: vermakelijk.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Vrijdag a.s. op tv: Marlene (2000)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Get on Up (2014) - vanaf 27 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

All Is by My Side (2013) - vanaf 19 maart 2015 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jamie Foxx gaat Mike Tyson spelen - AD.nl

Het script wordt geschreven door Terence Winter, die ook de filmversie van 'The Wolf Of Wall Street' schreef.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Meryl Streep speelt operazangeres Florence Foster Jenkins | nu.nl/film

De Amerikaanse socialite deed in de vorige eeuw wanhopige pogingen een beroemde zangeres te worden en liet zich daarbij niet hinderen door gebrek aan talent. Hugh Grant speelt haar manager.

Florence Foster Jenkins - Wikipedia - nl.wikipedia.org

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Seth Rogen in film over Steve Jobs - AD.nl

Volgens Variety gaat Rogen mede-oprichter Steve Wozniak gestalte geven. Jobs zelf wordt gespeeld door Christian Bale.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.