- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Kostuumdrama
Kostuumdrama
Buska
-
- 14 messages
- 29 votes
Het mooiste kostuumdrama is Pride and Prejudice 2005.
Toch ?

Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik zou zeggen dat Barry Lyndon toch ook niet de minste is..
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Pride and Prejudice is inderdaad prachtig 
Nog andere aanraders:
-Gosford park
-Amadeus
-La Reine Margot
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Naast Amadeus, mijn absolute topper: Le Comte de Monte Cristo(1998)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En vergeet Dangerous Liaisons niet.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
-Elizabeth
-The Merchant of Venice
-Immortal Beloved
Zijn andere nog niet genoemde die mij erg bevallen. Ben kostuumdrama's wel steeds meer gaan waarderen op een gegeven moment. Er was een periode waarin ik er niet van kon genieten, en het meestal vrij saai vond.
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
En vergeet Dangerous Liaisons niet.
Zeker, samen met Howards End, The Remains of the Day, A Room with a View en het hier op MM zwaar ongewaardeerde The Wings of the Dove.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
The Remains of the Day is niet echt een kostuumdrama, toch? Onder kostuumdrama's versta ik toch films over een bepaalde periode.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Alle merchant/ivory films! En Marie-Antoinette is ook een hele eigenzinnige film.
little_angel
-
- 5 messages
- 26 votes
Is de film Marie Antoinette leuk? Is ook een kostuumdrama toch!
Destroy-x
-
- 1 messages
- 1 votes
In Film > Genres en landen > 18e gebasseerde films:
Ik ben een groot liefhebben van flims die zijn geinspireerd op de 17e/18e/19e eeuw. Vooral de drama`s en de romantische films.
Maar ik vind geen nieuwe films in deze genre.
Weten jullie enige titels, denk hier bijvoorbeeld aan Marie Antoinette, The Duchess, Tess D'ubberville. Het liefst dus wel drama`s en romantische, oorlog kan je ook posten maar hier heb ik wat minder intresse in.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
The Railway Children, met Jenny Agutter.
The Remains of the Day, met Anhony Hopkins
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Barry Lyndon is mijn favoriet in dit genre.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Is de film Marie Antoinette leuk? Is ook een kostuumdrama toch!
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Il Gattopardo is met afstand mijn favoriete film in dit subgenre.
Deerect2007
-
- 127 messages
- 1178 votes
wat een opmerkelijk stem gedag heb je buska. of een 0,5 of een 5?
kostuum drama's vind ik vreselijk overigens
M. Krekt
-
- 3 messages
- 0 votes
Hoi! Ik ben een Media & Entertainment studente. Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar kostuumdrama-fans!
Ben jij zo iemand, of ken jij zo iemand? Neem dan contact met mij op!
Groetjes Marij
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is er ook een definitie van kostuumdrama. Ik ben er geen liefhebber van. Ik heb er wel een paar gezien maar dan vanwege een andere reden. Deze bijvoorbeeld,
en
Cartouche (1962). Maar zijn dat nou kostuumdrama's ??
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is er ook een definitie van kostuumdrama. Ik ben er geen liefhebber van. Ik heb er wel een paar gezien maar dan vanwege een andere reden. Deze bijvoorbeeld,
en
M. Krekt
-
- 3 messages
- 0 votes
en
De term kostuumdrama (of in het Engels ook wel period drama) wordt vooral gebruikt voor voor films over de 18e en 19e eeuw.
Een goed voorbeeld zijn de verfilmingen van de boeken van Jane Austen, zoals Sense & Sensibility, Persuasion en Emma.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
En naast de kostuums ligt de nadruk op drama?? Vandaar dus de naam.
Wat ik heb genoemd zijn avontuurlijke (actie) films dus die vallen er niet onder denk ik.
Succes met je scriptie. Ik zou gewoon de films nalopen en mensen, die recentelijk hebben gestemd/berichtje hebben geplaatst vragen of ze een liefhebber zijn van dit genre en mee willen werken.
k.grubs
-
- 180 messages
- 341 votes
Ik kwam de term een paar keer tegen en vroeg me af wat mensen nou bedoelen met kostuumdrama. Meestal wordt het negatief gebruikt, als een verkleedpartij om een slecht verhaal of gebrekkig acteertalent te maskeren. In die zin kun je LOTR ook een kostuumdrama noemen.
Zoals een science fictionfilm gedateerd raakt, wordt een historisch kostuumdrama dat misschien ook wel? En is elke historische film een kostuumdrama?
En een film als The cook, the thief, his wife and her lover? met kleding van Jean Paul Gaultier?
Ik hou niet zo van die negentiende eeuwse engelse verhalen en films, maar wel van bijvoorbeeld:
Marie Antoinette
Le nuit de Varenne
Dangerous liaisons
Barry Lyndon
Amadeus
Elizabeth
jeuletaxi
-
- 328 messages
- 322 votes
Amadeus is voor mijn de beste maar the duchess en the other boley girl komen er vlak achter.
Échte aanraders
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Deze mag er ook bij: The Man in the Iron Mask