- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Coming-of-age films
Coming-of-age films
jtsterkenburg
-
- 153 messages
- 1322 votes
De mooiste Coming of Age films uit mijn 5-sterren lijst:
Boy in the Striped Pyjamas, The (2008)
Prrrauline
-
- 119 messages
- 1713 votes
Ik ben op zoek naar coming of age films. Ik heb er nog maar 3 gezien, maar vind ze allemaal geweldig (2 daarvan vullen ook de beste 2 plaatsen van mijn top 10 in). Ik heb tot nu toe Stand by Me, Transamerica en Now and Then gezien. Kent iemand nog meer titels?
Mijn beschouwing van coming of age films:
Films waarin mensen worstelen met hun gevoelens, proberend om zichzelf te vinden.
edit: oja, liefst ook serieuze films. Dus niet "coming of age" films waarin het ook "onder andere" gebeurt, maar echt een hoofdpunt is.
Recent: Unmade Beds! 100% coming of age en bijzonder leuk!
En Fucking Åmål mag uiteraard ook niet ontbreken.
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Ik wacht met smart op de dag dat Ash Ketchum zich een beetje vermant.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Toevallig heb ik Ghost World en Art School Confidential nu liggen, die ga ik van de week eens kijken.
Edit: ASF was ik al aan begonnen, maar nog niet voorbij het eerste kwartier gekomen door omstandigheden. Vanavond eens zonder gestoord te worden afkijken.
Enigszins:
jtsterkenburg
-
- 153 messages
- 1322 votes
ik heb net König der Diebe gekeken en het is zonder twijfel de allerbeste coming of age film die ik gezien heb. Titel klinkt als een avonturenfilmpje, maar de daadwerkelijke referenties zijn Lilja 4-ever en Idi i Smotri (laatste om het complete verlies van het kind-zijn). Heb een uitgebreide review geschreven, meer mensen zouden de film moeten zien: König der Diebe (2004)

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Houd er wat meer van als een COF wat luchtiger is en nostalgie oproept.
De topper uit 2010:
charrie-1994
-
- 5 messages
- 11 votes
Ik weet er ook nog een paar:
-transamerica
-good will hunting
- the unsaid (ook echt psychologisch drama)
-cold showers (douches froides-->frans)
-A walk to remember
opzich is 17 again ook een coming of age film en op de een of andere manier vind ik dat donnie darko er ook bij hoort...
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
"Beautiful Bitch", Duitse film uit 2007 van Martin Theo Krieger.
Gaat over Oosteuropese zwerfkinderen (tieners) in Duitsland. Zeer de moeite waard.
sacha77
-
- 111 messages
- 198 votes
David Hamilton FTW!
Wil al deze films nog een keer op Blu-ray hebben... ik gok dat dat nooit gaat gebeuren...
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
10 Great Teen-Angst Films You Don’t Know - listverse.com
Tof lijstje. Wat ik zag is heel mooi en wat ik niet zag wil ik heel graag zien.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Thanks, zal een aantal gaan bekijken. Al valt niet alles te pindakazen. Zeldzame films..
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Op A Brighter Summer Day en Deep End na verder niets gezien. Interessante lijst, SB!