- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Minder bekende gangster/maffia films
Minder bekende gangster/maffia films
Vetje
-
- 14 messages
- 77 votes
films als the godfather, goodfellas, scarface en pulp fiction kunnen we ondertussen wel dromen.
maar wat zijn jullie favoriete onbekendere films in het genre van misdaad/maffia/ganster-films, die een liefhebber zeker gezien moet hebben???
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
niet dat de filmliefhebber deze gezien moet hebben maar hier heb je toch al een klein lijstje van minder bekende mafiafilms :
Bella Mafia
Falcone
The funeral
bekender maar stonden niet in jouw lijstje :
Donnie Brasco
The Untouchables
verder vind ik dit toch wel een tamelijk onnodig topic aangezien er al een mafiatopic bestaat waar je alle, bekende en niet bekende, mafiafilms kan zetten.
boerenpummel
-
- 1012 messages
- 3636 votes
Angels with Dirty Faces
Public Enemy
Roaring Twenties
White Heat
High Sierra
marzuq
-
- 155 messages
- 188 votes
films als the godfather, goodfellas, scarface en pulp fiction kunnen we ondertussen wel dromen.
maar wat zijn jullie favoriete onbekendere films in het genre van misdaad/maffia/ganster-films, die een liefhebber zeker gezien moet hebben???
Die een liefhebber zeker gezien moet hebben. Betekent dat niet, dat het goede film dient te zijn. Laat the Last DOn en Bella Maffia dan maar weg...
marzuq
-
- 155 messages
- 188 votes
Redelijk bekend maar niet zo bekend is MillersCrossing, helemaal niet zo bekend is State of Grace in het mafia genre, mischien Once upon a time in america. Verder Witness to the Mob en A Bronx tale.
Misdaad is natuurlijk erg breed.
De al eerder genoemde King of New york, brengt me dan op True Romance (laat de titel je niet misleiden) door Chris Walken. En Fresh is een onbekende topper, dan nog Clockers en dan weet ik het zo uit mijn hoofd even niet meer.....
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
- dead or alive trilogy
- versus
- sonatine
- hana-bi
- ichi: the killer
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
King of New York
Long Good Friday 
Sexy Beast
Sonatine
Brother
The Limey
Biyeolhan Geori (Koreaanse Scarface)
Total Western
The Cook, the Thief, his Wife and her Lover
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
The Narrow Road (1912)
Hij staat zelfs niet op de site, deze film.
(Of ik kan hem niet vinden)
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
El Padrino is een goede, maar helaas wat ondergewaardeerd.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
El Padrino is een goede, maar helaas wat ondergewaardeerd.
zeker wel is een hele goede film
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
zeker wel is een hele goede film
juist

N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Met itchi the killer in jou lijst neem in die andere 3 ook niet serieus.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
The Killing of a Chinese Bookie (1976) Ik heb alleen nog de korte versie gezien (1978)
Voor zover onbekend:
Miller's Crossing (1990) (redelijk onderschat, mogen wel wat tienden bij)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
En vergeet de tv-serie niet, toendertijd in NL uitgezonden door de VPRO:
"The Untouchables" met Robert Stack als Al Capone-hunter Eliot Ness: Klik hier.
Inmiddels alweer 2 DVDbox-sets. 

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Gangster No. 1 vind ik zeker een goede film! Niet zo bekend volgens mij? Of wel?
SLK
-
- 107 messages
- 44 votes
Black Ceasar, State of Grace, Dillinger (1972), Bluehill Avenue, King of New York. Kom even niet op meer. El Padrino is een ongelooflijke k*tfilm. Kijk die films die ik opnoemde maar, die zijn vele malen beter.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Gangster No. 1 vind ik zeker een goede film! Niet zo bekend volgens mij? Of wel?
Die wilde ik net op gaan noemen
Goede film.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
The Cotton Club is een sterke film over het begin van het gangster-tijdperk, waarvan de DVD bij vrijwel iedere winkel voor een drol en drie knikkers te koop is. Ook nog van Francis Ford Coppola en dan nog maar 118 stemmen op MM hebben... 
SLK
-
- 107 messages
- 44 votes
Bugsy en Dick Tracy. Laten we Warren Beaty niet vergeten
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
De originele Scarface (1932) is ook geweldig (redelijk onbekend, Dogie Hogan noemde 'm al, maar mag best nog een keer).
Verder: Where The Sidewalk Ends (1950) (gangster/ juten-film), Get Carter (1971)
The Cotton Club is een sterke film over het begin van het gangster-tijdperk, waarvan de DVD bij vrijwel iedere winkel voor een drol en drie knikkers te koop is. Ook nog van Francis Ford Coppola en dan nog maar 118 stemmen op MM hebben... 
Bij Budisque is die 6,99. Heb je nog een concretere tip (goedkoper)?
Long Good Friday 
Bedankt voor de tip, klinkt erg interessant.
zinulzki
-
- 126 messages
- 639 votes
Nog een paar:
Point Blank
Get Carter (het origineel met Michael Caine)
Mean Streets
Tokyo Drifter
Gun Crazy
A Better Tomorrow