- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Gay films
Gay films
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Get Real & Beautiful Thing zijn ook leuke gay films
Madeliefje
-
- 180 messages
- 705 votes
Staan hele goeie tussen!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Mwah... Enige die er echt uitspringt is Milk.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Kijk dat zijn de betere titels. Sud Pralad moet ik nog zien, maar Weerasethakul kan na 1 film van hem gezien te hebben al niks meer fout doen bij mij.
astridjeh
-
- 1 messages
- 0 votes
house of boys (gaat over een onmogelijke liefde)
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Velvet Goldmine kun je ook wel een sterke gayfilm noemen. Neigt misschien iets meer naar bi, maar toch.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ben niet homoseksueel maar zelfs ik zou met een betere lijst op de proppen kunnen komen. Dat films als Velvet Goldmine en The Boys in the Band onderaan staan is natuurlijk belachelijk maar dat Querelle, Breakfast on Pluto en Faustrecht der Freiheit volledig ontbreken is onbegrijpelijk. Weinig filmkennis daar, me dunkt.
puckb96
-
- 1849 messages
- 0 votes
De beste gayfilm ever is mysterious skin en daar blijf ik bij. Prachtige film, ook al is ie zo heftig
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Eigenlijk is Gregg Araki zn hele oeuvre wel flink bi. The Living End steekt er wel bovenuit als zijnde een echte gay film. Wat lomp gezegd, maar het is een redelijke film.
daviddoelen
-
- 663 messages
- 6589 votes
Eén, voor mij, speciale film over homoseksualiteit is Prayers for Bobby. Een andere favoriet van mij is Far from Heaven
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kyss Mig (2011) Vanaf 14 juni in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Voor alweer het zesde jaar op rij organiseert ABC Cinemien deze zomer het Gay and Lesbian Summer Festival.
Vanaf 21 juni zullen er door heel Nederland 11 nieuwe gay and lesbian films te zien zijn. Van Teddy Award-winnaar Keep the Lights On (2012) , het op Sundance bekroonde Young & Wild (2012) tot het hilarische Let My People Go! (2011) . De nieuwe lesbische klassieker Kiss Me (2011) zal vanaf 14 juni te zien zijn in een aantal steden.
Voor het volledige programma en filmbeschrijvingen: www.homescreen.nl/gay.
(persbericht Cinemien)
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Ik heb overigens meegemaakt dat er gewoon een dvd werd opgezet (zonder dat dat was gemeld) en daar zit je dan met een hele zaal naar te kijken. De film was nog matig ook.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Al vaker genoemd, maar één van de beste (toe aan een herziening): Prick Up Your Ears. Old Joy heeft volgens sommigen ook bepaalde tendencies, ik kan me er enigszins in vinden zonder het er helemaal mee eens te zijn.