- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Muziekfilms/ films over muziek
Muziekfilms/ films over muziek
Sunshinetjeuh
-
- 11 messages
- 1 votes
Hellokes
Ik heb een vraag: weten jullie soms of er nog meerdere muziekfilms bestaan (sinds Grease) buiten de allerbekendste zoals Grease, Dirty Dancing, Save the last dance, Fame, enz..
Ik zie zulke films heel graag en zou graag wat meer info hierover hebben.. hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik vraag me af of dit een topic waard is(muziekfilms wel maar met dit beginbericht niet echt) maar misschien kan je hier gewoon kijken, en als de zoekoptie het weer doet kun je daar ook zoeken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
toen ik mijn oprechte mening gaf bij saturday night fever (die overigens niet eens in die eikelige top zoveel (zie surion) van muziekfilms voorkomt) werd ik niet eens serieus genomen. De beste muziekfilm!!! (Als stop making sense een concertfilm zou zijn!)
emanuel
-
- 56 messages
- 43 votes
the commitments van alan parker vind ik ook nog altijd heel leuk met heerlijke muziek erin!!
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
(Als stop making sense een concertfilm zou zijn!)
Ja, dat is wle een concertfilm te noemen, denk ik - al is het meer dan alleen de vastlegging van een concert: demanier WAAROP hetis vastgelegd is even belangrijk.
GIMME SHELTER is, met Stop Making Sense, naar mijn mening de allerbeste muziekfuilm OOIT. Heeft concertbeelden van de Stones, maar ik ken verschillende mensen die niets om de stones geven, maar de film geweldig vinden.
Maar beide niet echt wat Sunshinejeuh bedoelt, vrees ik.
Heb je CANNIBAL THE MUSICAL van Trey Parker wel in je categorie, denk ik. Fantastische film.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Als je nog eens een muziekfilm wilt zien die anders is dan je gewend bent, raad ik je deze aan.
die is inderdaad erg cool!
En 'the blues brothers' zijn ook erg geweldig 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
GIMME SHELTER is, met Stop Making Sense, naar mijn mening de allerbeste muziekfuilm OOIT.
Gimme shelter is inderdaad een indrukwekkende film maar dat is toch eerder een docu, denk ik. En misschien slechts een toevalstreffer. Stop making sense, tja het is wel een concertfilm. maar zo strak geregisseerd en gefilmd en van een dusdanig artistiek niveau.. Ik vind het eigenlijk 50/50 (concertfilm/film). Niet dat ik overdreven fan ben van Demme, de regisseur, toch durf ik wel te zeggen dat hij erg goed werk levert.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13391 votes
Telt Amadeus mee? Namelijk een prachtige film.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Amadeus? Of ie meetelt als muziekfilm? Ik vind van wel! Oké, het gaat natuurlijk meer om degene die de muziek heeft gemaakt, maar toch.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vind de muziek in veel Disneyfilms wel leuk. Robin Hood, Jungle Book en ook Lilo & Stitch bvb. Lilo & Stitch is trouwens de film met de meeste Elvissongs ooit. (zelfs meer dan in Elvisfilms)
dreamon
-
- 1 messages
- 0 votes
what`s love got to do van tina turner is ook een hele goeie.
En Honey ook een echte aanrader
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Is die eerste die biografische film met Angela Basset? Die vond ik ook wel mooi, ja.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Trouwens, ik heb laatst Crossroads gezien, DA'S pas een mooie muziekfilm!
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ja, die uit '86, inderdaad, niet die van Kutje Spears!
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Trouwens, ik heb laatst Crossroads gezien, DA'S pas een mooie muziekfilm!
Wat wil je met Ry Cooder en Steve Vai 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ken beide niet heel goed, maar dat was inderdaad erg gaaf
!
litjens999
-
- 532 messages
- 76 votes
Saturday Night Fever 
(met de beste soundtrack ooit , The Bee Gees stonden met 5 (1-2-3-5-8) hits in de top 10 van de Britse top 40 in dezelfde week)
Staying Alive 
Het (jammer genoeg) mislukte vervolg van Saturday Night Fever
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
D'r is natuurlijk maar 1 koning der muziekfilms en dat is Umfeld. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Veel muzikale bio's zijn wel leuk. Denk aan Ray, Walk the line, Amadeus, The Doors, ... Maar dan zit je wel met één artiest. Ook sterk is Almost Famous, Dreamgirls, de rockopera Tommy (the movie), films van The Beatles (A hard day's night en Help!)... Verder hangt het sterk van je muzieksmaak af welk genre je wil.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
telt "Drawing Restraint 9"?
daarnaast verwacht ik veel van Heima van Sigur Ros,
en anders al de 4°C-shorts...
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
telt "Drawing Restraint 9"?
Zal ik niet als muziekfilm tellen. Wanneer dit wel het geval is, zou dat mijn favoriet zijn. Dan zou ik Eli, Eli, Lema Sabachthani? ook willen noemen en de hemel in prijzen. En wat te zeggen over FLCL, waar de soundtrack toch ook een erg prominente rol speelt.
Volgens de zoekfunctie kom ik op de volgende toplijst uit:
01. Searching for the Wrong-Eyed Jesus
02. The American Astronaut
03. NANA
04. Electroma
05. Coffee and Cigarettes
06. Amadeus
07. Velvet Goldmine
08. Umfeld
09. 9 Songs
10. American Hardcore
De meest aparte zijn dan toch zeker The American Astronaut, Electroma, Umfeld en 9 Songs. Waarvan Electroma en 9 Songs nog eens hoger kunnen uitvallen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
01. 5.0* - Umfeld
02. 4.5* - Operetta Tanuki Goten
03. 4.0* - Bakuretsu Toshi
04. 4.0* - Ru Guo · Ai
05. 4.0* - American Astronaut, The
06. 4.0* - 9 Songs
07. 4.0* - Meet the Feebles
08. 4.0* - 24 Hour Party People
09. 3.5* - Garage Days
10. 3.5* - Moulin Rouge!
Al heb ik het idee dat er niet zoveel films tussenzitten voor de originele topic starter. Misschien Garage Days ?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
- This is Spinal Tap.
Hilarische mockumentary over een heavy metalband.
- Intastella 5555.
Anime met muziek van Daft Punk.
- Searching For The Wrong-Eyed Jesus.
Americana en de invloed van God. Gebaseerd op een verhaal van het eerste album van Jim White.
- Rockstar
Mark Wahlberg als hardrocker met een gouden keel.
- Almost Famous
Jonge verslaggever gaat mee op tour met opkomende band.
- It's All Gone Pete Tong
Opkomst en ondergang van popi DJ Frankie Wilde.
- The Commitments
Een groep werklozen uit Dublin starten een soul band.
- Crossroads
Als je van Britney Spears houdt...
- Buena Vista Social Club
Documentaire over Cubaanse muziek.
- Scratch
Documentaire over hip-hop en het ontstaan van scratchen en turntablism.
- Fame
Het wel en wee van studenten van een dansschool.
- Strictly Ballroom
Romantische komedie over Ballroom Dancing en lelijke eendjes die prinsesjes worden.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Voorlopig 6 muziekfilms 5* gegeven
- Amadeus
- La Bamba
- Dancer in the dark
- The Doors
- Ray
- Walk the line
Ik zoek nog naar o.a.; ABBA the movie, What's love got to do with it, Singin' in the rain, Pink Floyd the wall, enz.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
- Footloose
- Great Balls of Fire (over Jerry Lee Lewis)