- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Twee nadelen: het zijn DVD-R's en ze leveren niet aan Europa.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
- Classic TV Westerns: 300 Episodes (24 Discs): € 10,44.
Product Description:
Combining its popular Ultimate TV Westerns and Western TV Classics 150 Episode Packs, Mill Creek Entertainment is able to present hours of western entertainment. Revisit the golden age of westerns and many of the Wild West's heroes and legends. You get 300 Western drama episodes on 24 entertainment-packed double-sided DVDs.
Program list: 26 Men - Tristram Coffin - (2 episodes) The Adventures of Champion - Barry Curtis - (1 episode) The Adventures of Jim Bowie - Scott Forbes - (6 episodes) The Adventures of Kit Carson - Bill Williams - (6 episodes) Annie Oakley - Gail Davis - (6 episodes) Bat Masterson - Gene Barry - (2 episodes) Bonanza - Lorne Greene - (10 episodes) Brave Eagle - Keith Larsen - (1 episode) Buffalo Bill Jr. - Dickie Jones - (17 episodes) The Cisco Kid - Duncan Renaldo - (34 episodes) Cowboy G-Men - Russell Hayden - (5 episodes) Death Valley Days - Stanley Andrews - (3 episodes) The Deputy - Henry Fonda - (2 episodes) Frontier Doctor - Rex Allen - (13 episodes) Fury - Peter Graves - (4 episodes) The Gabby Hayes Show - Gabby Hayes - (6 episodes) Hawkeye and the Last of the Mohicans - Lon Chaney Jr. - (15 episodes) Hudson's Bay - John Clark - (3 episodes) Judge Roy Bean - Edgar Buchanan - (14 episodes) The Life and Times of Wyatt Earp - Hugh O'Brien - (1 episode) The Lone Ranger - Clayton Moore - (17 episodes) Northwest Passage - Buddy Ebsen - (8 episodes) Pistols and Petticoats - Ann Sheridan - (3 episodes) The Range Rider - Jock Mahoney - (18 episodes) Red Rider - Allen Lane - (1 episode) The Rifleman - Chuck Connors - (3 episodes) The Roy Rogers Show - Roy Rogers - (30 episodes) Sergeant Preston of the Yukon - Dick Simmons - (12 episodes) Shotgun Slade - Scott Brady - (15 episodes) Sky King - Kirby Grant - (4 episodes) Stoney Burke - Jack Lord - (1 episode) Stories of the Century - Jim Davis - (27 episodes) Sugarfoot - Will Hutchins - (1 episode) U.S. Marshall - John Bromfield - (5 episodes) Wagon Train - Ward Bond - (3 episodes) Wide Country - Earl Holliman - (1 episode)
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Legaal online gratis westerns te bekijken:
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Er bestaan van een aantal legendarische namen een heleboel films over hun leven, al dan niet aangedikt. Jesse James, Wyatt Earp, Geronimo, Calamity Jane, Hickok, Cody, .... noem maar op.
Maar weet één van de westernfanaten hier ook films met minder bekende historische figuren?
Ik zoek bijvoorbeeld al lang naar films over Tecumseh... nergens te vinden.
Andere voorbeelden: Chief Joseph, Lewis & Clark en Sacajawea, Quanah Parker,
Het liefst enigszins historisch verantwoorde films want dat wil nog wel eens lastig zijn in het western-genre.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
In R-2 (UK) komen eind april weer een aantal (B-) Westerns op DVD uit:
- Day Of The Outlaw [1959]
- Bad Jim [1990]
- Barquero [1970]
- The King And Four Queens [1956], (release ook in R-1)
- The Glory Guys [1965]
- The Gunfight At Dodge City [1959]
- Backlash [1956]
- Billy Two Hats [1974]
- The Good, the Bad and the Ugly [1966], (Blu-ray)
Juni 23, 2009:
- Catlow [1971], (R-1)

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Er bestaan van een aantal legendarische namen een heleboel films over hun leven, al dan niet aangedikt. Jesse James, Wyatt Earp, Geronimo, Calamity Jane, Hickok, Cody, .... noem maar op.
Maar weet één van de westernfanaten hier ook films met minder bekende historische figuren?
Ik zoek bijvoorbeeld al lang naar films over Tecumseh... nergens te vinden.
Andere voorbeelden: Chief Joseph, Lewis & Clark en Sacajawea, Quanah Parker,
Het liefst enigszins historisch verantwoorde films want dat wil nog wel eens lastig zijn in het western-genre.
Tecumseh:
'Brave Warrior' (1952) met een échte Indiaanse acteur in de hoofdrol, Jay Silverheels (een van mijn favorieten trouwens!)
'Tecumseh, der Übermacht unterliegen'(1972 DDR) met Gojko Mitic, die bekend is om zijn Indianen rollen.
Tecumseh, the last warrior'(1995)
We shall remain: Tecumseh's vision (2009) US TV docu-film
Over Chief Joseph, Lewis & Clark en Sacajawea bestaan er goede TV docu's, (met acteurs)
'Lewis & Clark, 'The great journey West'(2002)(National Geographic)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Verschenen in Spanje (R-2), maar weet niet of ook met Spaanse dub (graag update!):

Met:
- The last Sunset, - Yellow Sky, - Lonely are the Brave
Tevens:

Met - Broken Lance, - The tall Men, - Canyon Passage
en

Met: - Warlock, - Garden of Evil, - Broken Arrow
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
waarom zijn hedendaagse westerns niet meer zo mooi
ingekleurd als die uit de jaren vijftig
daarom ben ik dus op zoek naar oude westerns van de jaren 50 en 60
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
mijn top 10 in westerns
major dundee
how the west was won
i will fight no more forever
the big country
cheyenne autumn
shenandoah
duel at diablo
broken arrow
the magnificent seven
the wild bunch
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
waarom zijn hedendaagse westerns niet meer zo mooi
ingekleurd als die uit de jaren vijftig
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Wat fosie bedoelt is waarschijnlijk dat de films gefilmd in Technicolor mooie plaatjes opleveren.
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
ik begrijp niet goed dat spagetti westerns bij (echte) western fans
zo hoog aangeschreven zijn ze zijn opgenomen in kroatie of spanje
de westernstadjes zijn op zijn nevenant de western muziek is meer
iets voor detective films de meetste acteurs zijn italianen die niet
weten hoe ze een cowboy of indiaan moeten vertolken waar de
italianen wel goed in waren dat waren romeinen films die ze maakten na het sucses van ben hur zoals ponzio pilato en king
herod en sodom and gomorra ha ja ze zijnook nog steengoed in
voetbal laat ze daar bij blijven en dat ze van de western afblijven
geef mij maar amerikaanse western italianen zijn geen cowboys
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik zie totaal niet in hoe de muziek van een spaghetti western meer iets voor een detective film is. Kun jij mij dat uitleggen?
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
hallo neo
kijk eens naar en luister naar de muziek naar bv how the west
was won of the magnificent seven of the big country dit is pas
western muziek of films met john wayne en beluister dan de muziek
van bv django of sabata filmkes dan zul je het verschil pas horen
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
hallo neo
dat was ik nog vergeten
er bestaan ook nog geschiedenis westerns zoals gunfight at the
ok corral of the alamo of tecumseh of into the west niet de italiaanse westerns waar een man dertig tegenstaanders neerslaat of met een six shooter 62 man neerschiet en dan zelf nog geen schrammetje hebben en nog vier kogels over heeft in zijn colt met zes kogels
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dat er een verschil is tussen een een score als Luis Bacalov's Django en Elmer Bernstein's The Magnificent Seven is zo duidelijk als wat. Alleen snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom spaghetti western muziek meer iets voor een detective film is volgens jou.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Spaghettiwesterns zijn ook overduidelijk anders dan Amerikaanse westerns. Geweldadiger, gestileerder, cartoonesker zelfs. Echter zie ik niet waarom de een de ander uit zou moeten schakelen.
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
steeds lees ik maar dat de westerngenre achteruit gaat maar is dit niet met de meetste genres? men maakte steeds dezelfde flutfilmkes tot er iemand een goed idee kreeg.maar dan begon direkt weer een acteruitgang vb iemand maakte in oorloggenre schindler"s list en er werden dankzijn sucses 50 b filmkes in dat genre gemaakt dus weer geen intresse meer van het publiek men maakte dances with wolves en weer hetzelfde in het epicgenre maakten men gladiator en weer van dat in het piratengenre maakte men master and commander en men bracht de belachelijke trylogie van pirates of the caribeean uit en dan brengen ze remakes uit zoals titanic zeppelin en raid on entebbe uit als ze geen andere ideen meer hebben zal er nog meer achteruit gaan arme filmwereld
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Nee, als je goed zoekt gaat alles vóoruit, en flink wat meer dan een beetje ook.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Feit is wel dat er bijzonder weinig westerns gemaakt worden. Zo'n 1 á 2 per jaar nu. En dan spreekt men zelfs van een opleving. Met uitzondering van de musical kun je nou niet bepaald zeggen dat andere genres ook met zo'n probleem zitten.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Naast Western Films ook nog in dit decennium Western-tv-series als Deadwood! Echter, plots na 3 succesvolle seizoenen gestopt...
Bronnen:
IMDB: "Deadwood" (2004) - imdb.com
MM: Overigen >> Televisie >> Deadwood
Youtube: cocksucker

Daarnaast is men de laatste 1,5 jaar in R-1 en R-2UK met een inhaalslag bezig wat betreft uitbrengen van veel Westerns uit de jaren 30 t/m 70! Een hoop (klassieke) Westerns te kijken dus!

fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
ik ben heel kontent met wat dogie hogan schrijft dat er in the uk veel klassieke westerns uitkomen daar zijn we hier vet mee ze zijn niet ondertiteld de laatste echte klassieke western met ned ondertiteling die in belgie en nederland is uitgekomen is ondertussen al twee jaar geleden voor hogan is dat mischien gemakkelijk maar ik versta geen engels genoeg om mijn geld weg te smijten aan films waar ik de ballen van verstaan
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De komende week vrij veel Westerns op de Duitse tv (ARD). 
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Ich habe das Videogerät schon eingestellt auf diesen Programme.
(of zoiets)
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
ja al goed dat de duitse zenders westerns uitzenden moet je maar eens naar luisteren deze zijn gesincroniseerd men zegt daar bv
stekken zie die kanonen wek en ook maaine pferde habe zaain rekter voorpoot gebrochen en tegen een luitenant zegt men bv
herr sturmfuhrer en tegen een indianenopperhoofd bv fuhrer
ha ja men zegt ook als er iemand terug thuis komt bv van de burgeroorlog of iemand die vee heeft weggebracht hoera ich bin wieder da echt mooi joch zeker naar kijken of die b neen c fillmkes met pierre briece en lex barker over winnetou en zaain bluudbruuter old shatterhand voor mij is dat niet winnetoe maar verlierentoe zeker naar kijken nu nog wachten tot westerns in 't nederlands vertaald zijn dan word de oregon trail zeker we brengen deze kudde via de a12
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Ik heb zo'n idee dat fosi 't maar niks vindt, die Duitse zenders. 
fosi
-
- 42 messages
- 0 votes
aan barfly
ich maaine zie haben recht
wie kante zie das wessen en nok was
haaben zie stekskes naain ich smeure nicht ha ha
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik heb zo'n idee dat fosi 't maar niks vindt, die Duitse zenders.

Hände hoch!
Trouwens, zaterdagmiddag de tamme WINNETOU op de ARD.
Es droht dann Einschlafgefahr...