• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

De western

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Leuke plaatjes inderdaad.

Joan Crawford in Johnny Guitar (1954) mag natuurlijk niet ontbreken.

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

'Armed Western Women are Sexy', vervolg:

(afbeelding)

Jane Fonda - Cat Ballou (1965)

(afbeelding)

Joan Taylor (Rose Freeman) - War Paint (1953)

(afbeelding)

Jane Russel in The Paleface (1948)

(afbeelding)

(afbeelding)

Eleanor Parker - Escape from Fort Bravo (1953)

(afbeelding)

Joanne Dru - Siege at Red River (1954)

(afbeelding)

Ellen Barkin dans Wild Bill (1995)

(afbeelding)

Martha Hyer - Thunder Mountain (1947)

(afbeelding)

Paula Raymond - Challenge of the Range (1949)

(afbeelding)

Ann-Margret - Viva Las Vegas (1964)

(afbeelding)

Jocelyn Brando - Ten wanted men (1955)

(afbeelding)

Virginia Grey - Secret Valley (1937)

(afbeelding)

Ann Sheridan - Take me to town (1953)

(afbeelding)

Beverly Garland - Gunslinger (1956)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ellen Drew - The Texas Rangers Ride Again (1940)

(afbeelding)

Marguerite Chapman - Relentless (1948)

(afbeelding)

Arleen Whelan - Raiders of Old California (1957)

(afbeelding)

Nicoletta Machiavelli - Navajoe Joe (1966)

(afbeelding)

Linda Evans - Outlaws (1960)

(afbeelding)

Barbara Stanwyck - tig Westerns

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Mala Powers - Rose of Cimarron (1952)

(afbeelding)

Kim Hunter - Money, women and guns (1957)

(afbeelding)

Hélène Chanel in Due rrringos nel Texas (1967)

Wordt vervolgd!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Weggevallen in mijn vorige post 'Armed Western Women are Sexy'; 2e poging:

Loretta Young in Along Came Jones (1945)

(afbeelding)

Brix wrote:

Sharon Stone ziet er niet écht gevaarlijk uit...met haar lege revolver

(Candice Bergen idem)

Kan ik hier vandaan niet beoordelen. Het blijft maar film en sowieso wapens met losse flodders, al maakt rook uit het wapen e.e.a. wel echter.

Als het historisch maar een beetje klopt; Daniel Boone met een Winchester of Henry vind ik niet kunnen bijvoorbeeld.

Foto's zoeken voor het onderwerp is soms moeilijk, stills en promo's lopen nog al eens door elkaar. Barbara Bel Geddes staat met geweer op de posters van Blood on the Moon, maar volgens mij raakt ze de hele Western geen wapen aan! Idem Arlene Dahl in The Outriders. Prefereer echter stills.

Loretta Young, hierboven, is volgens mij ook promo; kan mij haar gewapend in desbetreffende Western niet herinneren.

(afbeelding)

Sharon Stone volgens mij in haar enige Western, maar meteen een geweldige: The Quick & the Dead. Een zeer geslaagde Western parodie uit 1995, vol met Western clichés! Al zeker 6x gezien, en zeker in Blu-ray een genot. Doorgaans kunnen comedy-Westerns mij totaal niet boeien (te vaak op kindermatinee-niveau), maar vind The Quick & the Dead zeer geslaagd, mede door de cinematografie en prima acteerwerk.

Bite the Bullet (1975) met Candice Bergen moet ik nog zien.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@Dogie_Hogan:

Wat ik bedoelde met "lege revolvers"is dat je op de foto's overduidelijk kan zien dat de patronenkamers leeg zijn.

"Losse flodders" zijn, in tegenstelling tot wat de meesten waarschijnlijk denken, nog altijd heel gevaarlijk binnen een bepaalde afstand.

De ongelukken die daar al mee gebeurd zijn(door onkunde)zijn legio.(er zijn zelfs doden bij gevallen)

Het "zijvuur" dat langs de buitenkanten van de patronenkamer ontsnapt("lekt") bij het schieten, is eveneens gevaarlijk.

Een fout geplaatste vinger kan er door verminkt worden .

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@Brix. Bij Candice Bergen kan ik niet zien of haar shotgun leeg is en bij Sharon Stone kan ik niet alle kamers zien. Zou naar dat moment moeten spoelen of zij daarvoor met de colt geschoten heeft.

(Busty) Red-Neck Heather LaCroix uit Louisiana demonstreert hier 4 verschillende shotguns (met terugslag).

Zie ook hoe deze shotguns geladen worden:

De (lichtere) 8 gauche shotgun in Appaloosa (2008):

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Candice Bergen moest Cate Capshaw zijn Dogie.

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

Hoi Dogie

Ook al kom ik een paar bekende foto's tegen die ik onlangs hier nog geplaatst heb .

Dan nog blijft er genoeg moois over om te bekijken .

Wat uitstraling betreft springen Martha Hyer en Virginia Mayo er voor mij toch wel uit .

Opvallend is ook het verschil tussen de jaren 40 en 50 .

En de actrices vanaf de jaren 90.

Als je kijkt naar die foto's van de jaren 40 en 50 zien de meeste actrices er met een revolver of geweer er nog poeslief uit .

Maar als je dan Sharon Stone ziet of Ellen Barkin dat komt al een stuk dreigender over .

Ik denk dan ook dat de vrouwen in westerns een grotere verandering ondergaan hebben dan mannen .

In de jaren 40 en 50 zie je volgens mij de vrouw nog wat meer op de achtergrond .

En spelen ze meer de rollen als brave huisvrouw en zijn ze afhankelijk van een man .

Wat meestal tot een romance leidt.

In de jaren 60 zien we dan al wat verandering .

De kleding wordt wat luchtiger waardoor je meer decolleté te zien krijgt

bv Raquel Welch in 100 Rifles of Claudia Cardinale en Brigitte Bardot in les petroleuses .

In de jaren 90 zien we dat ze geen man meer nodig hebben maar heel goed voor zich zelf op kunnen komen .

In ruim 60 jaar tijd is er dan ook veel verandert in de filmwereld .

Maar het blijft wel leuk om de verschillen te zien met toen en nu .

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@Rumson. Volgens mij heb ik er ook stills tussen zitten, die ik eerder geplaats heb. Is zoekwerk waar veel tijd in gaat zitten, dat zul je wel herkennen, en dan kan dubbel plaatsen wel es voorkomen, sri.

Veel werk gaat ook zitten in retoucheren, wanneer er logo's en watermarks op staan.

Mee eens wat de invloed van de tijdgeest is op de vrouwelijke cast in Westerns. Ken als geëmancipeerde 'Western gals' hooguit Calamity Jane en Annie Oakley.

Als we eerlijk zijn dan hebben de Hollywood-Westerns tot ca. eind jaren 60 weinig van doen met hoe die Western periode werkelijk was. Mensen die in die tijd geleefd hebben, zullen zich er amper in herkennen. Sergo Leone heeft eind jaren 60 met zijn top-Westerns Hollywood wat dat betreft wakker geschud, en sindsdien zijn de Amerikaanse Westerns -eindelijk- ook realistischer geworden. Te lang kwam Hollywood met te veel Westerns met een hoog kindermatinee gehalte. Raar eigenlijk, waar Hollywood m.b.t. het uitbrengen van oorlogs-, thriller en crime films, zeker na WO-II, al veel realistischer en volwassener was (Film-Noirs, etc.), cq. voor een volwassen publiek.

Ook tijdgeest in Westerns: type-casting met domme negers en Mexicanen, plus komische opaatjes. Mexicaanse vrouwen waren met uitzondering allemaal prostituees, evenals vrouwen die ook westwaarts gingen.

Hollywoord creëerde decennia lang een heel eigen Western- (fantasie) wereld met alleen goeden en slechterikken, naar mijn idee voor een jong publiek. Wat uiteraard niet verkeerd is qua entertainment.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Het is maar net wat je realistisch noemt natuurlijk.

Niets tegen geëmancipeerde vrouwen, maar die waren er in de tijd van het echte oude westen niet of nauwelijks.

Een vrouw die een broek droeg kon al helemaal niet, of werd als losbandige del bestempeld (Calamity Jane)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Dogie Hogan wrote:

Te lang kwam Hollywood met te veel Westerns met een hoog kindermatinee gehalte. Raar eigenlijk

Zo raar was dat niet, want die films waren met opzet afgestemd op een jeugdig publiek, en trokken ook nog eens massa's volwassenen.

De B-westerns waren de meest winstgevende films in die tijd en lieten de bioscoopkassa's vele jaren lang rinkelen.

Enkele productiemaatschappijen draaiden daar bijna volledig op.

B-western acteurs behoorden ook tot de populairsten van allen, en stonden continue bovenaan in de populariteits poll.

Na 1955 nam de TV het over, en waren het weer de westerns die 't best scoorden, en aanvankelijk veranderde er aan de formule niets.

Westerns voor volwassenen deden hun intrede pas met series als Cheyenne.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

'Armed Western Women are Sexy'; vervolg:

Chelah Horsdal in Hell on Wheels, afl. 03.09 (van gisteravond, net vrijgegeven door AMC/Endemol-USA):

(afbeelding)

Marianna Hill in El Condor (1970)

(afbeelding)

Martine Beswick in A Bullet for the General/Quien sabe? (1966)

(afbeelding)

Virginia Mayo in Along the Great Divide (1951)

(afbeelding)

Jennifer Jones in Duel in the Sun (1946)

(afbeelding)

Anne Baxter in Yellow Sky (1948)

(afbeelding)

Korte promo/preview Hell on Wheels, voorlaatste aflevering 03.09 (uitzending gisteravond.)

2e promo: The Pressure Builds in 'Hell On Wheels'.

(afbeelding)

Nog een Western-must-see: Last Train From Gun Hill (1959). Trailer (na de commercial):

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

Hoi Dogie -Hogan .

Het klopt wat je zegt er gaat inderdaad veel werk en tijd inzitten .

Dit hou je dan volgens mij ook alleen vol als je het leuk vind om te doen en de western een warm hart toedracht .

Voor mij tellen beiden en ook om hier met andere liefhebbers van het prachtige genre er met bezig te zijn .

Al weet ik niet hoeveel liefhebbers er zijn.

Hier op de Western" is maar een klein groepje actief .

Maar hoeveel dit allemaal lezen daar heb ik geen flauw idee van .

Hier onder nog wat aanvulling van je 'Armed Western Women are Sexy'

Wie herkent ze ?

(afbeelding)

(afbeelding)

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

mr rumson wrote:

Al weet ik niet hoeveel liefhebbers er zijn.

Hier op de Western" is maar een klein groepje actief .

Maar hoeveel dit allemaal lezen daar heb ik geen flauw idee van .

Dat is een grappig punt inderdaad. Ikzelf lees bijvoorbeeld elk bericht dat er hier geplaatst wordt, maar vind het niet altijd nodig erop te reageren. Hierdoor lijkt het soms alsof het me niet interesseert, maar in de meeste gevallen is het tegenovergestelde het geval.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@LuukRamaker. Zit af en toe ook nog op 2 andere NL filmforums. maar als je daar ook Western items plaats krijg je al gauw stempel van spammer, dus doe ik dat nog maar sporadisch. Nu heeft deze site vaak tegen de 1.000 gasten, die andere sites hooguit 100. Misschien ook een klein aantal Western-liefhebbers daartussen. Hier moet je zijn voor Western info, de NL media is sinds medio jaren 60 behoorlijk 'doof' voor Western gebeuren.

@mr. rumson. Kan ik met 'raadsel' niet achterblijven. Wie is dit en uit welke Western?

(afbeelding)

Voor de regisseur-freaks op dit forum:

(afbeelding)

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

[quote

Dat is een grappig punt inderdaad. Ikzelf lees bijvoorbeeld elk bericht dat er hier geplaatst wordt, maar vind het niet altijd nodig erop te reageren. Hierdoor lijkt het soms alsof het me niet interesseert, maar in de meeste gevallen is het tegenovergestelde het geval. [/quote]

Luuk dat vind ik nou het mooie aan dit western forum .

de gemoedelijke sfeer hier , de een helpt de ander als je een foutje maakt of iets niet weet .

En reageer je een keer niet dan is het toch ook prima .

Ik heb ook thema's die mij minder aanspreken .

Gewoon de ongedwongen sfeer hier bevalt mij wel .

Dogie -Hogan .

In eerste instantie herkende ik hem niet .

Dat kwam ook doordat ik werd afgeleid door dat paard op de foto .

Die is wel heel mooi .Daar kun je als cowboy best trots op zijn .

Maar goed nu je vraag wie het is .

Ik denk deze .

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

mr rumson wrote:

[.Dogie -Hogan .

In eerste instantie herkende ik hem niet .

Dat kwam ook doordat ik werd afgeleid door dat paard op de foto .

Die is wel heel mooi .Daar kun je als cowboy best trots op zijn .

Maar goed nu je vraag wie het is .

Ik denk deze .

(afbeelding)

Klopt. Zie je, dat voor de DVD Coopers shirt anders ingekleurd is?

Brix wrote:

@Dogie_Hogan:

Wat ik bedoelde met "lege revolvers"is dat je op de foto's overduidelijk kan zien dat de patronenkamers leeg zijn. "Losse flodders" zijn, in tegenstelling tot wat de meesten waarschijnlijk denken, nog altijd heel gevaarlijk binnen een bepaalde afstand.

De ongelukken die daar al mee gebeurd zijn(door onkunde)zijn legio.(er zijn zelfs doden bij gevallen) Het "zijvuur" dat langs de buitenkanten van de patronenkamer ontsnapt("lekt") bij het schieten, is eveneens gevaarlijk. Een fout geplaatste vinger kan er door verminkt worden .

Lijkt mij wel toepasselijk: demo Colt.45:

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

[quote]Dogie Hogan wrote:

(quote)
Klopt. Zie je, dat voor de DVD Coopers shirt anders ingekleurd is?[quote ]

Dat was mij nog niet opgevallen dat Cooper 2 verschillende kleuren blouses draagt .

In westerns zie je het ook wel eens voorkomen .

bv bij John Wayne met zijn pastel kleurige blouses.

Die wil ook nog wel eens wisselen in een film ,terwijl hij nog niet in een klerenkast is geweest om zich om te kleden .

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Mooie foto van Coop.

Die heb ik enkele jaren gelden laten printen op fotopapier.

Een van zijn mooiste vind ik wel.

Ik wilde de foto inlijsten en aan de muur hangen....maar er is geen plaatsje meer vrij, haha.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Mooie foto van Coop.

Je zoekt foto's voor bepaald onderwerp en loopt dan soms tegen (mooie) andere aan.

mr rumson wrote:

(quote)
Dat was mij nog niet opgevallen dat Cooper 2 verschillende kleuren blouses draagt.
Heb sterke vermoeden dat DVD cover een ingekleurde zwart/wit foto betreft (net als de andere covers uit die reeks); de ontwerpers daarvan hebben hoogstwaarschijnlijk die kleurenfoto met Cooper nooit gezien.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Sharon Stone ziet er niet écht gevaarlijk uit...met haar lege revolver

Norma Bengell in 'I crudeli' (1967) idem; lijkt ook een colt met lege kamers te hebben

(vervolg 'Armed Western gals are sexy'):

(afbeelding)

(afbeelding)

B B in Shalako (1968):

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Dogie Hogan wrote:

Heb sterke vermoeden dat DVD cover een ingekleurde zwart/wit foto betreft (net als de andere covers uit die reeks); de ontwerpers daarvan hebben hoogstwaarschijnlijk die kleurenfoto met Cooper nooit gezien.

Yep, meer dan waarschijnlijk heb je gelijk Dogie.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Zaterdag de ontknoping in de laatste aflevering van Hell on Wheels seizoen 3: weer een confrontatie tussen Bohannon en The Swede, dus opnieuw genoeg spanning en actie; trailer:

Voor uitzenden van deze 10e episode worden alle 9 voorgaande afleveringen in een marathonuitzending zaterdag herhaald; kom daar maar op de NL tv mee op de proppen, een dag vol Westerns (500 minuten).

(afbeelding)

(Bron: Endemol-USA/AMC)

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

Westerns zijn niet alleen maar Cowboys en indianen .

Daarom vandaag maar eens een zwarte bladzijde uit de Amerikaanse geschiedenis .

Andersonville

In Februari 1864, tijdens de Burgeroorlog (1861-1865), werd een zuidelijke gevangenis opgericht in Macon County , in het zuidwesten van Georgië . Het nieuwe kamp, officieel genaamd Camp Sumter, werd al snel bekend als Andersonville .

in eerste instantie was het ongeveer 16 ,5 hectare(67.000 m 2) groot , omgeven door een 4,5 meter hoge palissade gemaakt van boomstammen . Er was ook nog een tweede omheining ongeveer 5,8 meter van de muur af . Deze stond bekend als de dode lijn ,Al raakte je deze maar aan dan werd je al doodgeschoten .

De eerste gevangenen werden eind februari 1864 in Andersonville gebracht. Tijdens de opvolgende maanden, kwamen elke dag ongeveer 400 gevangen bij . Tegen het einde van juni, werden 26.000 mensen opgesloten in een gebied dat oorspronkelijk bedoeld voor slechts 10.000 gevangenen. In Juni werd het uitgebreid tot tot 26,5 hectare (107.000 m 2 .Maar zelfs met de uitbreiding werd het overvol ,In augustus 1864 zaten er meer dan 33.000 gevangen .

Waardoor het voor de gevangen overleven was in een hel .

Er liep een klein beekje door het midden van het gebied maar deze was vervuild .

Ook was er een groot tekort aan voedsel waardoor de omstandigheden in het kamp bleven verslechteren. De mannen, leden aan ondervoeding en ziekten zoals dysenterie.

epidemieën verhoogden het maandelijkse sterftecijfer tot ongeveer 3000. Deze gevangenen werden begraven in massagraven buiten de muur. De situatie werd ook nog verergerd door een groep gevangenen de 'Raiders', genaamd die met behulp van knuppels en stokken voedsel en kostbaarheden van andere gevangenen afpakten . uiteindelijk werden ze opgepakt door een tweede groep de 'Regulators’.De ‘ Raiders’ werden gestraft door een rechter Sommige van de Raiders werden opgehangen .

Hoewel de gevangenis slechts veertien maanden bestond , zijn ongeveer van 45.000 soldaten er 13.000 gestorven. Doodsoorzaken varieerden van ondervoeding en ziekte aan slechte hygiënische omstandigheden .

Op het net zijn originele foto's te vinden , maar er zitten erbij die ik vrij schokkend vind .

Waardoor ik deze niet gebruik .

De foto's hier onder zijn dan van de toch wel realistische film Andersonville (1996)

http://i39.tinypic.com/30b3dsl.jpg

http://i42.tinypic.com/6zvl0y.jpg

http://i43.tinypic.com/2qird07.jpg

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

mr rumson wrote:

Andersonville

@Rumson. Apart dat je onderwerp 'Ansersonville' nu aankaart. Zo als je o.a. in dit topic wel gemerkt zult hebben, ben ik een grote fan van de nog lopende Western-serie 'Hell on Wheels'. Daarin zit de Noor Thor Gunderson aka The Swede (?!), een ex-officier van de Noordelijken en POW, die Andersonville overleeft heeft, maar in die hel een shellshock (PTSS) heeft opgelopen. Door zijn gestoorde gedrag domineert hij aardig deze Western-serie en heeft al bijna 3 seizoenen de nodige ellende veroorzaakt.

Zaterdagavond, in de season-finale, denkt The Swede weer dodelijk toe te slaan, maar hopelijk weet men hem te ontmaskeren en deze gewelddadige Andersonville overlevende nu definitief uit te schakelen.

De toch wel zware rol van The Swede wordt subliem vertolkt door Christopher Heyerdahl, die is voorge-dragen voor deze vertolking voor een Grammy Award zo ver ik weet.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Uit mijn Western top-10: Backlash (1954) met o.a. Donna Reed en Richard Widmark:

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Als er ooit een westernkwartetspel gemaakt zal worden met films, wil ik bij dezen voorstellen het volgende kwartet daarin op te nemen. Een viertal prachtige films die mijns inziens wel wat op elkaar lijken. De (enige) link tussen deze westerns is de prachtige, Canadese natuur waarin ze zich afspelen. De, bij dezen benoemde, groene western is een subgenre dat de laatste jaren onbedoeld en ongemerkt is ontstaan. Alle vier zijn het films uit deze eeuw en meer dan vier kan ik er eigenlijk ook niet bedenken.

http://wild-wild-western.over-blog.com/article-36303677.html

Crossfire Trail (2001)

http://www.teklinkfilmlerim.com/monte-walsh-2003-dvdrip-turkce-dublaj-multi-tek-link/

Monte Walsh (2003)

http://moonwolves.wordpress.com/2010/01/22/droid-defines-the-decades-best-movies-13-open-range-2003/

Open Range (2003)

http://twynkle.com/movies/20892

Broken Trail (2006)

Ik hoop dat er ergens meer van zulke films zijn maar er valt helaas weinig over dit fenomeen te vinden. Misschien verbeeld ik het me, zie ik dingen die er niet zijn of ben ik gewoon een beetje verliefd op de groene heuveltjes uit de films, maar ik ben toch wel benieuwd of er meer van zulke films zijn. Kent iemand nog een aantal films die in het rijtje passen?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@LuukRamaker. Kan nog aanvullen met de 3 seizoenen van Western Hell on Wheels (2011-2013), die ook in Canada (Calgary, Alberta) zijn opgenomen, In thread met zelfde naam vind je tig stills met mooie (groene) landschapsopnames:

http://i44.tinypic.com/2iassqw.jpg

Deze aparte camera-opstelling laat ook 't groene Canadese landschap mooi uitkomen:

(scene langer in de film)

Volgens mij circuleert ergens op IMDb een lijst met welke films in Canada, doorgaans regio Calgary-Alberta, zijn opgenomen.

In elk geval is er ook 1 met alleen winteropnames: The Claim uit 2000:

http://i43.tinypic.com/14mzw20.png

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

@Dogie_Hogan

Dank voor de tip. Lijkt me inderdaad een topserie. Ik moet er maar eens aan beginnen. In eerste instantie had ik het niet zo op series en het is ook niet zo dat ik er nu opeens een groot aantal volg, maar nu ik bijna het eerste seizoen van Rawhide erop heb zitten begin ik toch wel anders naar series te kijken. Hell On Wheels is toch wel dé serie van het moment op westerngebied en het ziet er allemaal erg 'aantrekkelijk' uit. Ik ga daar eens achteraan, denk ik. Dan kan er eventueel ook over meepraten in het betreffende topic, waar momenteel opvallend weinig leven in zit.

Wat die filming locations op IMDb betreft: Daar zitten doorgaans een hoop films tussen die zich in daar gelegen steden o.i.d. afspelen. De lijst met films die in Alberta, Canada zijn opgenomen bevat in ieder geval niet veel westerns.

mr rumson

• 2170 messages
  • 2995 votes

Hoi Dogie -Hogan

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met apart .

Of bedoel je misschien toevallig ?

Ik weet dat je de serie Hell on Wheels volgt ik ken het alleen maar van horen zeggen .

En zal deze serie ook ooit nog wel eens gaan bekijken .

Je enthousiasme werkt wel aanstekelijk

Ik neem aan dat er in Hell on Wheels ook veel treinen in voorbij zullen komen .

En voor mij geeft een trein in een westerns toch wel wat extra's .

Daarom mijn volgende thema .

Trains and Trackside scenes part 1.

red river 1948

http://i39.tinypic.com/14scxhu.jpg

red river 1948 howard Hawks en John Wayne

http://i40.tinypic.com/29ustbn.jpg

High Noon 1952

http://i44.tinypic.com/sdcj68.jpg

Man Without a Star 1955

http://i39.tinypic.com/sgqt8l.jpg

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.